Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 maart 2020, 12:27   #61
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Ja en nee. Het systeem werkt anders. De enige vraag die zich stelt is, hoe groot is dat virus door welke grote van het doorlatende materiaal kan het al dan niet door? Of het nu gas is of lucht of water of zand maakt op zich geen verschil. De materie is anders en naar gelang de materie verschilt ook het systeem, maar het filteren op zich verandert niet. Het kan er door of het kan er niet door.
Jouw proces spreekt over diffusie. Dat is toch heel wat anders dan een filter hoor

Met gaatjes van 2 nm ga je niet ver geraken...dat is de facto "toe".
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2020, 12:37   #62
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Denk je dat of wéét je dat ?
Ik weet dat, het is een deel van mijn werkervaring.
Oud 25 maart 2020, 12:43   #63
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat weet mijn gat ook en dat heeft niet in de universiteit gezeten.
Ik reageer dan ook op de vervaldatum van een gewoon stofmasker zoals dat zou opgeslagen (en vernietigd)zijn door (r)overheid.
Er zijn speciale ademhalingsbeschermingsmaskers met een systeem dat beperkt houdbaar is. Maar die noemt men geen stofmasker meer.
Uw vergelijking met een reverse osmosis filter voor waterbehandeling is zelfs niet van toepassing. En ook die filterelementen kan je HEEL lang bewaren in een vacuümverpakking in een stabiele omgevingstemperatuur.
Citaat:
Welk kieke dat daar in gelooft dat dat maskertje hun gaat beschermen tegen dat virus dat moet ook moeders slimste zijn hoor.
Gedeeltelijk, al was het maar omdat mensen meer aandacht aan't schenken zijn aan hun omgeving. Mensen die nu een stofmasker dragen in het dagelijkse leven hebben iets meer aandacht voor de situatie.
Oud 25 maart 2020, 19:03   #64
Rahowa
Europees Commissaris

Rahowa's schermafbeelding

Locatie: Toekomstig bewoner van de geboortegrond van Cyriel Verschaeve
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Er staat dat 'blijkt' dat de kans op besmetting toeneemt tot een temperatuur van 8,7°C. Daarna daalt ze.
Het gaat dus over de temperatuur, niet over circulatie van virussen. Die virussen kunnen evengoed op deurklinken, toetsenborden, tafeloppervlakken,... zitten.
Daarom dat we niet horen van massale sterfte in India en Afrika.
Oud 27 maart 2020, 09:07   #65
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Het probleem met osmose is dat die filters een vrij lage capaciteit hebben alvorens ze hun werking verliezen.

Het systeem werkt maar een filter zal maar doeltreffend zijn bij circa 800 liter debiet en na bv 1500 liter geheel op zijn.

Grotere filters zijn meer liters.

En de bedoeling is feitelijk alleen maar de kalk uit het water te halen. Meer functies heeft dat niet.
Een RO membraan is niet bedoeld om kalk uit het water te halen, het haalt zowat om en bij meer dan 98 % van alle mineralen uit het water, natuurlijk zowel de goede als de slechte. Met andere woorden bekom je met membraanfiltering een zeer zuiver drinkwater. Het systeem wordt tevens ook gebruikt in de ruimtevaart waar de astronauten hun Reverse osmosis gefilterde urine drinken.

RO filtering wordt ook toegepast op schepen om van zeewater drinkwater te maken en ik denk niet dat het zal volstaan om uit zeewater kalk uit te halen om drinkwater te verkrijgen.

Met een huishoudelijke RO installatie heeft het membraan normaal een levensduur van 3 a 4 jaar.

Het verhaaltje van Flessenwater"rijk aan mineralen" is een commercieel aangelegenheid. Gezond drinkwater is zeker geen mineraal water maar in tegendeel mineraal arm water. Ons menselijk lichaam is trouwens kwassie niet in staat van uit water mineralen op te nemen. We halen onze mineralen uit groenten en een gezonde voeding.

Water heeft enkel als doel van het vochtgehalte in ons lichaam op peil te houden en de afvalstoffen af te voeren. Hoe zwaarder water met mineralen belast is, hoe minder veel afvalstoffen dat het zal kunnen opnemen om af te voeren.

Ook zijn lang niet alle mineralen goede mineralen. Ook kwik, lood, zware metalen, stoffen zoals arsenicum en dergelijke worden door de RO instaltie uit het water gehaald. Chloor en dergelijke worden dan weer door de actief koolstoffilter uit het water verwijderd. Een RO filter haalt ook bacteriën uit het water.

Laatst gewijzigd door Garry : 27 maart 2020 om 09:25.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2020, 09:20   #66
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Ik reageer dan ook op de vervaldatum van een gewoon stofmasker zoals dat zou opgeslagen (en vernietigd)zijn door (r)overheid.
Er zijn speciale ademhalingsbeschermingsmaskers met een systeem dat beperkt houdbaar is. Maar die noemt men geen stofmasker meer.
Uw vergelijking met een reverse osmosis filter voor waterbehandeling is zelfs niet van toepassing. En ook die filterelementen kan je HEEL lang bewaren in een vacuümverpakking in een stabiele omgevingstemperatuur.

Gedeeltelijk, al was het maar omdat mensen meer aandacht aan't schenken zijn aan hun omgeving. Mensen die nu een stofmasker dragen in het dagelijkse leven hebben iets meer aandacht voor de situatie.
Bij de les blijven. Ik had het niet over mensen in een dagelijkse omgeving die dit dragen om elkaar wat te bescherming te bieden, ik had het over medisch personeel die te werk gesteld zijn ten midden van een hele batterij coronapatiënten.

Laatst gewijzigd door Garry : 27 maart 2020 om 09:21.
Oud 27 maart 2020, 09:23   #67
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Jouw proces spreekt over diffusie. Dat is toch heel wat anders dan een filter hoor

Met gaatjes van 2 nm ga je niet ver geraken...dat is de facto "toe".
Daarom juist. Ik kom terug op mijn vraag. Hoe groot is dat beestje? Is dat wel tegen te houden met een filter die niet veel beter is de een koffiefilter?

Laatst gewijzigd door Garry : 27 maart 2020 om 09:28.
Oud 27 maart 2020, 09:30   #68
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rahowa Bekijk bericht
Daarom dat we niet horen van massale sterfte in India en Afrika.
Wacht maar, in Rusland was er zogezegd ook niks aan de hand.
Kirk gaf toe dat vuurwapengeweld onvermijdelijk zou zijn onder een bewapende bevolking, maar hij vond dat een noodzakelijk kwaad. “Ik denk dat het het waard is om elk jaar een aantal vuurwapendoden als prijs te betalen voor ons door God gegeven recht om onze vrijheden te beschermen”, zei hij in 2023.

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 27 maart 2020 om 09:31.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2020, 09:41   #69
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Bij de les blijven. Ik had het niet over mensen in een dagelijkse omgeving die dit dragen om elkaar wat te bescherming te bieden, ik had het over medisch personeel die te werk gesteld zijn ten midden van een hele batterij coronapatiënten.
Een RO filter als ademhalingsbescherming gaat niet werken hoor.

De enige complete bescherming die we nu kunnen bieden, is volledige pakken zoals je die soms ziet in de beter gedocumenteerde -virus-rampenfilms-. En dan is de protocol om de omgeving achter die pakken virusvrij te houden strenger dan de regels in een Noord Koreaans heropvoedingskamp.

Ergo, de zorgverstrekkers die veel met Corona patienten omgaan, die gaan het virus ook krijgen. Maar aangezien een hele hoop geen of milde symptomen gaan krijgen die met symptoombestrijding te negeren zijn, is "herd immunity" zeker van kracht in die groep mensen.

Laatst gewijzigd door maddox : 27 maart 2020 om 09:41.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2020, 09:44   #70
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een RO membraan is niet bedoeld om kalk uit het water te halen, het haalt zowat om en bij meer dan 98 % van alle mineralen uit het water, natuurlijk zowel de goede als de slechte. Met andere woorden bekom je met membraanfiltering een zeer zuiver drinkwater. Het systeem wordt tevens ook gebruikt in de ruimtevaart waar de astronauten hun Reverse osmosis gefilterde urine drinken.

RO filtering wordt ook toegepast op schepen om van zeewater drinkwater te maken en ik denk niet dat het zal volstaan om uit zeewater kalk uit te halen om drinkwater te verkrijgen.

Met een huishoudelijke RO installatie heeft het membraan normaal een levensduur van 3 a 4 jaar.

Het verhaaltje van Flessenwater"rijk aan mineralen" is een commercieel aangelegenheid. Gezond drinkwater is zeker geen mineraal water maar in tegendeel mineraal arm water. Ons menselijk lichaam is trouwens kwassie niet in staat van uit water mineralen op te nemen. We halen onze mineralen uit groenten en een gezonde voeding.

Water heeft enkel als doel van het vochtgehalte in ons lichaam op peil te houden en de afvalstoffen af te voeren. Hoe zwaarder water met mineralen belast is, hoe minder veel afvalstoffen dat het zal kunnen opnemen om af te voeren.

Ook zijn lang niet alle mineralen goede mineralen. Ook kwik, lood, zware metalen, stoffen zoals arsenicum en dergelijke worden door de RO instaltie uit het water gehaald. Chloor en dergelijke worden dan weer door de actief koolstoffilter uit het water verwijderd. Een RO filter haalt ook bacteriën uit het water.
Gary, het water dat uit een goeie RO installatie komt, wil je niet drinken. Da's
Demi water, en dat spoelt de electrolyten uit je lijf. Weet u welk proces daarvoor zorgt? Yep, osmose.
Oud 27 maart 2020, 09:51   #71
Sneaky
Minister-President

Sneaky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gary, het water dat uit een goeie RO installatie komt, wil je niet drinken. Da's
Demi water, en dat spoelt de electrolyten uit je lijf. Weet u welk proces daarvoor zorgt? Yep, osmose.
Dodelijk vanaf 1 liter.
Oud 27 maart 2020, 11:16   #72
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik moet er bij vermelden dat de "ontkalkers" voor huisinstallaties geen RO installaties zijn. Dat is gewoon een bus met een hars in, die ervoor zorgt dat een belangrijk deel van de magnesium en calcium ionen er in achter blijven.
Het zout wordt gebruikt om die hars te regenereren. Als je die hars spoelt met pekel, dan wast dat die calcium en magnesium er mee uit, recht het riool in.
Oud 27 maart 2020, 21:03   #73
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In Amerika drinken ze allemaal al jaren RO water. In alle grote appartementsgebouwen met ondergrondse garage staat er wel ergens een vendingmachine met ingebouwde RO installatie. Op alle grote schepen drinken ze RO water, in alle ruimte stations drinken ze RO water
Oud 27 maart 2020, 21:06   #74
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik moet er bij vermelden dat de "ontkalkers" voor huisinstallaties geen RO installaties zijn. Dat is gewoon een bus met een hars in, die ervoor zorgt dat een belangrijk deel van de magnesium en calcium ionen er in achter blijven.
Het zout wordt gebruikt om die hars te regenereren. Als je die hars spoelt met pekel, dan wast dat die calcium en magnesium er mee uit, recht het riool in.
Correct.
Oud 27 maart 2020, 21:14   #75
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Wacht maar, in Rusland was er zogezegd ook niks aan de hand.
En nu is er een kat die besmet is, overgepakt van haar baasje, maar er is niets te vrezen volgens de experts, het gaat niet over van dier op mens,... beweren ze. Hoe dat het dan van vleermuizen op de mens is over gegaan,.... dat zal dan geen dier zijn zeker een vleermuis ?

Volgens die zelfde experts ging het nog niet zo lang geleden ook niet naar hier komen. De kans dat het hier zou gekomen zijn was zo goed als onbestaand. Dat zelfde heeft Maggie ook nog staan te beweren. Experts. Moest ik een van die experts zijn was ik al lang in de grond gezakt van schaamte.

Laatst gewijzigd door Garry : 27 maart 2020 om 21:16.
Oud 27 maart 2020, 21:24   #76
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In Amerika drinken ze allemaal al jaren RO water. In alle grote appartementsgebouwen met ondergrondse garage staat er wel ergens een vendingmachine met ingebouwde RO installatie. Op alle grote schepen drinken ze RO water, in alle ruimte stations drinken ze RO water

Dan is het een RO installatie die nog steeds een deel van de mineralen doorlaat, of waar een deel van het "afvalwater" terug in de hoofdstroom gespoten word.

En "in Amerika" zijn er plaatsen waar mensen gif dronken (Flint), en zelfs nog drinken. "In Amerika" zijn er plaatsen waar het drinkwater kan branden. "In Amerika" zijn er plaatsen waar er zoveel chloor in het water gespoten wordt dat een deftige filter noodzakelijk is om het te kunnen drinken.

U moet me niet geloven, maar gedemineraliseerd water drinken is geen gezonde hobby.
Ik zou u een fles echt RO water kunnen geven, waar niet anders mee gedaan is dan door een "volwassen" RO filter is geduwd. Maar als u die fles op korte termijn leegdrinkt kan ik verdacht worden van een moordpoging met voorbedachte rade.
Oud 27 maart 2020, 21:36   #77
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En nu is er een kat die besmet is, overgepakt van haar baasje, maar er is niets te vrezen volgens de experts, het gaat niet over van dier op mens,... beweren ze. Hoe dat het dan van vleermuizen op de mens is over gegaan,.... dat zal dan geen dier zijn zeker een vleermuis ?

Volgens die zelfde experts ging het nog niet zo lang geleden ook niet naar hier komen. De kans dat het hier zou gekomen zijn was zo goed als onbestaand. Dat zelfde heeft Maggie ook nog staan te beweren. Experts. Moest ik een van die experts zijn was ik al lang in de grond gezakt van schaamte.
Omdat het een mutatie van het coronavirus van de vleermuis is heb ik begrepen.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2020, 21:43   #78
Tavek
Banneling

Standaard

Vleermuizen zijn virusreservoirs. Vleermuizen zelf kunnen zeer goed tegen virussen. Maar ze verspreiden ze enorm goed en veel.

Als je rauwe vleermuis eet, gelijk de chinees, kan je wel een prijs hebben dan....
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2020, 21:46   #79
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dan is het een RO installatie die nog steeds een deel van de mineralen doorlaat, of waar een deel van het "afvalwater" terug in de hoofdstroom gespoten word.

En "in Amerika" zijn er plaatsen waar mensen gif dronken (Flint), en zelfs nog drinken. "In Amerika" zijn er plaatsen waar het drinkwater kan branden. "In Amerika" zijn er plaatsen waar er zoveel chloor in het water gespoten wordt dat een deftige filter noodzakelijk is om het te kunnen drinken.

U moet me niet geloven, maar gedemineraliseerd water drinken is geen gezonde hobby.
Ik zou u een fles echt RO water kunnen geven, waar niet anders mee gedaan is dan door een "volwassen" RO filter is geduwd. Maar als u die fles op korte termijn leegdrinkt kan ik verdacht worden van een moordpoging met voorbedachte rade.
Dan moesten wij hier thuis allemaal al heel lang dood zijn want ik was mee van de eerste zoniet de eerste die hier RO's op de markt heeft gebracht. Ik heb jaren lang de invoer gedaan van Waterbehandelingsapparatuur van verschillende fabrikanten uit Amerika zoals van water factory, Hydrotech uit california en in heel wat klinieken heb ik Revers osmosis installaties geplaatst waaronder ook in het tropische instituut te Antwerpen. Die in klinieken waren welliswaar niet bedoeld als drinkwater. Wel kom je her en der van die drinkwater apparaten tegen in wachtkamers of gangen. Sommige staat bovenop het toestel een omgedraaide fles met water maar er zijn er ook die rechtstreeks aangesloten zijn aan het leidingwater wat eerst door een RO gaat alvorens het wordt opgeslagen in het toestel. Stuk voor stuk gewone RO toestellen waar het afval water integraal van wordt weggespoeld.

Laatst gewijzigd door Garry : 27 maart 2020 om 21:56.
Oud 27 maart 2020, 21:57   #80
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dan moesten wij hier tuis al heel lang allemaal dood zijn want ik was mee van de eerste zoniet de eerste die hier RO's op de markt heeft gebracht. Ik heb jaren lang de invoer gedaan van Waterbehandelingsapparatuur van verschillende fabrikanten uit Amerika en in heel wat klinieken heb ik Revers osmosis installaties geplaatst waaronder ook in het tropische instituut te Antwerpen. Die in klinieken waren welliswaar niet bedoeld als drinkwater. Wel kom je her en der van die drinkwater apparaten tegen in wachtkamers of gangen. Sommige staat bovenop het toestel een omgedraaide fles met water maar er zijn er ook die rechtstreeks aangesloten zijn aan het leidingwater wat eerst door een RO gaat alvorens het wordt opgeslagen in het toestel. Stuk voor stuk gewone RO toestellen waar het afval water integraal van wordt weggespoeld.
Ikzelf heb voornamelijk ervaring met de zware industriële RO installaties die een duizenden liters water behandelen op een paar uur tijd, en dat zal het verschil wel wezen. Verdere purificatie maakt van water zo iets zuiver dat het zelfs 316 RVS begint aan te vreten.

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be