![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 2!
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb me daarstraks kreupel gelachen in de Makro.
Voor mij aan de kassa een oud manneke, met handschoenen en mondmasker. Hij haalt, met de handschoenen aan, zijn portefeuille boven om te kunnen betalen. Dus al wat hij aan viezigheid aangeraakt had met zijn handschoenen, hing nu aan zijn portefeuille .. (dan zag ik ook dat hij betaalde met een 500 euro biljet. Dat was nog maar de tweede keer dat ik zo een zag. Ja ja, aan de inhoud van zijn kar, dacht ik direct: een zelfstandige die wat in het zwart aan het foefelen is, met de makro-kaart van een familielid of zo)
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Jij lacht je dus kreupel met een persoon die besmet is en anderen wil beschermen tegen zijn bacteriën? Idioot gedoe met stip schoof.
![]() |
![]() |
#64 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik lach met mensen met smetvrees en soortgelijke. Vb. met mensen die bacteriën verwarren met virussen, maar toch slim uit de hoek willen komen.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die had wellicht WOII en ging gewoon proviand inslaan voor 3 maanden. Welke conclusies trekt u toch Schoof ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
|
![]() Tbeoretisch misschien. Maar menselijk gedrag is geen wiskunde. In de praktijk is het nonsens slechts voor 1 oplossing te gaan terwijl de andere oplossing ook zijn steentje kan bijdragen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
|
![]() Citaat:
Ale voor de Vlamingen dan toch. In Azië kunnen ze dat wel precies en daar daalden de curves dan ook sneller. Probeer eens 2 uur uw gezicht niet aan te raken. En bedenk dan wat een mondmasker kan doen. Dat is nog niet eens gesproken over het mondmasker om anderen niet te besmetten met uw virus. Maar uw uitspraak toont duidelijk dat wat de overheid de mensen heeft aangeleerd mbt mondmaskers. Men onthoude het. Laatst gewijzigd door Bach : 21 april 2020 om 19:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
|
![]() Citaat:
Ik lach niet met mensen die bv smetvrees hebben ik heb eerder medelijden met mensen als u, mensen die denken dat ze de wijsheid in pacht hebben. Ik denk trouwens niet dat u indekken tegen corona ook maar iets met smetvrees te maken heeft, ik denk dat het eerder te maken heeft met zelfbehoud en/of anderen het verdriet te willen besparen als je als risicogeval bij besmetting een zekere en gruwelijke dood tegemoet gaat. Nee schoof eens te meer laat je zien hoe laag je normen en waarden zijn. Hoe stoer zou je zijn moest je zelf getroffen worden vraag ik me nogmaals af. ![]() En die virologen tja wat moeten we daar van denken, vooral van die communist die vooral met het bestrijden van de NVA bezig is op Twitter en dagelijks van mening veranderd. Je wordt oud schoof.
![]() |
![]() |
#71 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
|
![]() Citaat:
Ergelijk is vooral dat hij doet alsof zijn bocht een logische 'volgende' stap 'wanneer je niet aan social distancing kan doen'. Jammer dat die gebrekkige logica meer kritiek krijgtvin de media. Ze dekken elkaar nogal in, pers en politiek. Hoeveel doden heeft ons deze laattijdigheid gekost? Laatst gewijzigd door Bach : 21 april 2020 om 21:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het zou wel interessant zijn om eens de vergelijking te maken oosterse landen, daar droegen ze al lang mondmakers tegen de luchtvervuiling dacht ik. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zolang uw vrouwke haar regels maar volgt ist goe.
Vroeger moet je zeker niet gaan panikeren. ![]()
![]() |
#77 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Afstand houden *vermindert* uw kans op besmetting, en een masker dragen *vermindert* uw kans op besmetting. En die twee zijn complementair. Dat is een beetje als zeggen: uw autogordel heb je enkel maar nodig als je meer dan 80 km/u rijdt, en aangezien het nu verboden is om meer dan 80 km/u te rijden, moeten we geen autogordels aandoen he. Meer nog het zou een slecht idee zijn om autogordels aan te doen, want dan gaat ge denken dat ge rapper dan 80 km/u moogt. Maar eens we 150 km/u gaan rijden, ja, dan moet iedereen natuurlijk zijn autogordel aandoen ! Maar niet eerder he, dat zou gevaarlijk zijn ! Laatst gewijzigd door patrickve : 22 april 2020 om 05:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
|
![]() Ja dat schrijf ik toch, 'k moest ik willen slim uit de hoek komen zou ik zoals zovelen hier gewoon een beetje googlen en d resultaten na wat aanpassong hier publiceren alsof ze van mijn hand waren.
![]() Maar Jack, onder ons gezegd en gezwegen, gij stond ook niet op de voorste rij toen ze het verstand uitdeelden hee. ![]()
A woman cannot survive on wine alone, she also needs a Hoomer. Laatst gewijzigd door Hoomer : 22 april 2020 om 05:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik doe dat ook. Op de kin om mijn amandelen te beschermen, of met vrije neus om te kunnen peuteren.
Dus: ![]() ![]()
![]() |
#80 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |