Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 december 2004, 13:58   #61
athena
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc
Zoals ik al al zei waren er in de Overpoort dan ook helemaal geen anarchisten. Waarom moest Voorpost dan chargeren en mensen in elkaar slaan?
Omdat de linksen in colonne de overpoort binnentrokken misschien.
athena is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2004, 14:00   #62
athena
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Ik vraag me trouwens af hoe die krakers gemaskerd en al er in geslaagd zijn om aan de andere kant van het water te raken of door het politiecordon te komen? Ik heb zoals ik al heb gezegd geen enkele anarchist gezien in de Overpoort waarom ik ook niet begrijp waarom die Voorposters opeens begon te flippen.
Ik ben in de Overpoort toegekomen om 10.30 nadat ik gehoord dat er rellen waren uitgebroken, zowel in de St- Amandsstraat als op het St- Pietersplein ben ik gemaskerde, veelal Franstalige krakers tegengekomen. Als ze toch alleen maar van plan zijn vreedzaam te protesteren waarom lopen ze dan gemaskerd rond?
Oud 4 december 2004, 14:04   #63
Bakkebaard
Provinciaal Gedeputeerde

Bakkebaard's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Bakkebaard
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door athena
Ik ben in de Overpoort toegekomen om 10.30 nadat ik gehoord dat er rellen waren uitgebroken, zowel in de St- Amandsstraat als op het St- Pietersplein ben ik gemaskerde, veelal Franstalige krakers tegengekomen. Als ze toch alleen maar van plan zijn vreedzaam te protesteren waarom lopen ze dan gemaskerd rond?
Dat is "dresscode". Waarom krakers gemaskerd rondlopen, dat zal door de jaren zo gegroeid zijn. Dan kun je zo alles in vraag stellen: Waarom hebben veel nsv´ers swastikas getatoeerd, waarom dragen hiphoppers bandana´s met petten, waarom dragen zakenmensen mooie kostuums? Ze kunnen er dan onschuldig uitzien, maar een zakenman in kostuum wilt ook niet direct zeggen dat hij vreedzaam is.

Filip de Winter schreef :" de mensenrechten zijn valse schijnwaarden".
Er is geen enkele dictator in de wereld die dat mag zeggen. Niet in Azië,niet in Afrika,... nergens te wereld of hij zou veroordeeld worden. Hier stemt 1/4 van de mensen daarvoor, een echte schande.
Bakkebaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2004, 14:04   #64
doornroosje
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bakkebaard
Wegblijven? en mijn recht op vrije meningsuiting dan?

En flikken doen hun werk, maar niet altijd correct en eerlijk.
T'ja ik was er niet bij ik kan dus niet oordelen,mss moet ge het eens aan Beke vragen?

zeg eens wat was het uitgangspunt van de betoging?
doornroosje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2004, 14:05   #65
athena
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Omdat de flikken rechtsgezind zijn misschien? Omdat ze schrik hadden van die kaalkoppen?

Hoe anders, wij hebben ook trappen en slagen gekregen op ons gezicht. Van rechtsen, die zijn niet opgepakt. De politie trok ons uiteen en ze liepen achter ons aan en waarom niet achter de kaalkoppen, verklaar dat eens?
Wie begint er met te trekken en te duwen, toen ik mij in de St-amandsstraat bevond moest er een auto met een 4 tal rechtse betogers die naar huis vertrokken ontzet worden door de politie, de linkse betogers bekogelden het voertuig met flessen en trachtten het tot staan te brengen hoogstwaarschijnlijk met de bedoeling de inzittenden uit hun voertuig te sleuren en te lynchen, zeer vreedzaam allemaal.
Oud 4 december 2004, 14:07   #66
Bakkebaard
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door doornroosje
T'ja ik was er niet bij ik kan dus niet oordelen,mss moet ge het eens aan Beke vragen?

Anti-nsv betoging, we hebben toch het recht om ons mening te zeggen over de nsv´ers. Als zij tegen andere bevolkingsgroepen mogen zijn, mogen wij dat toch ook zijn?

Er is geen enkele dictator in de wereld die dat mag zeggen. Niet in Azië,niet in Afrika,... nergens te wereld of hij zou veroordeeld worden. Hier stemt 1/4 van de mensen daarvoor, een echte schande.
Oud 4 december 2004, 14:10   #67
athena
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door boeha
Om een vechtpartij te hebben heb je 2 crapuul-groepen nodig.

Waarom is er dan niemand van de ene crapuul-groep opgepakt?
omdat de ene crapuulgroep rustig een pintje aan het drinken was in de Overpoort op het momenent dat ze werden aangevallen door de andere crapuulgroep. Ik heb aan een politieversperring gestaan midden in de Overpoort, aan de kant van de linkse tegenbetogers en de betogers hebben herhaaldelijk pogingen ondernomen om het politiecordon te doorbreken aan de andere zijde gebeurde dit hoegenaamd niet.
Oud 4 december 2004, 14:10   #68
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door doornroosje

NSV betoogde tegen de intrede van Turkije in de Europese Unie.
LSP-tegenbetoging was voor de intrede van Turkije in de Europese Unie
Oud 4 december 2004, 14:13   #69
Bakkebaard
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
omdat de ene crapuulgroep rustig een pintje aan het drinken was in de Overpoort op het momenent dat ze werden aangevallen door de andere crapuulgroep. Ik heb aan een politieversperring gestaan midden in de Overpoort, aan de kant van de linkse tegenbetogers en de betogers hebben herhaaldelijk pogingen ondernomen om het politiecordon te doorbreken aan de andere zijde gebeurde dit hoegenaamd niet.
Niet beginnen zeveren he.
Een waterkanon komt enkel tussenbeide om 2 groepen uit elkaar te halen en niet om een massa weg te duwen naar achter.
En als die nsv´ers toch niets deden om door het politiecordon te geraken, waarom gingen ze dan niet gewoon naar huis? En bleven ze provoceren?

Oud 4 december 2004, 14:14   #70
athena
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Onzin. De politie was niet aanwezig in de Overpoort omdat er geen problemen waren. Toen viel Voorpost ons aan (wat door Guderian al werd neergeschreven) en werden er een aantal mensen in elkaar geslagen door jullie. Pas daarna kwam de politie tussen om jullie af te schermen van de meerderheid van de daar aanwezige studenten.
Ik wil toch eens iets zeggen over die zogenaamde meerderheid van de aanwezige studenten, ik stond ook aan de 'linkerzijde' van de politieversperring, voor de enige reden dat ik niet door mocht en er waren een heleboel studenten in die situatie, die stonden daar niet om te betogen maar om op de traditionele weeklijkse uitgangsavond een pintje te gaan drinken of kwamen zoals in mijn geval eens kijken wat er gebeurde.
Oud 4 december 2004, 14:14   #71
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven
NSV betoogde tegen de intrede van Turkije in de Europese Unie.
LSP-tegenbetoging was voor de intrede van Turkije in de Europese Unie
We zijn tegen de toetreding van Turkije tot de EU.. maar niet omdat er Turken in Turkije wonen.

http://www.lsp-mas.be/blokbuster/2004/3011nsv.html
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2004, 14:15   #72
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik wil toch eens iets zeggen over die zogenaamde meerderheid van de aanwezige studenten, ik stond ook aan de 'linkerzijde' van de politieversperring, voor de enige reden dat ik niet door mocht en er waren een heleboel studenten in die situatie, die stonden daar niet om te betogen maar om op de traditionele weeklijkse uitgangsavond een pintje te gaan drinken of kwamen zoals in mijn geval eens kijken wat er gebeurde.
Ga gerust uw gang. Ik heb toch al tientallen keren hier gezegd dat de meeste studenten niet veel met onze betoging te maken hadden wat onze ''extreem-rechtse'' vrienden ook mogen beweren en dat ze de verkeerde mensen in elkaar hebben geklopt.

Laatst gewijzigd door solidarnosc : 4 december 2004 om 14:17.
Oud 4 december 2004, 14:15   #73
johan
Provinciaal Gedeputeerde

johan's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar johan
Standaard

Citaat:
Daarom dat ik zeg, meer dan 3 miljoen. En als ge goed kunt tellen: 3 is minder dan 6, maar meer dan 3 is allesboven de 3 dus ook 6
Ge hebt U voldoende verontshuldigd om niet meer strafbaar te zijn... Maar blijkbaar twijfel je aan het dogmatische cijfer van 6 miljoen.

Terloops,
Ik was wel degelijk aanwezig op de NSV betoging. Ik heb gezien hoe linkse straatvechters de NSV-ers met van alles bekogelden. Minstens 3 linksen waren gewapend met betonijzers. (Tijdens de rellen op het Sint Pieters Plein).
johan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2004, 14:17   #74
athena
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Niet beginnen zeveren he.
Een waterkanon komt enkel tussenbeide om 2 groepen uit elkaar te halen en niet om een massa weg te duwen naar achter.
En als die nsv´ers toch niets deden om door het politiecordon te geraken, waarom gingen ze dan niet gewoon naar huis? En bleven ze provoceren?
Het waterkanon is enkel ingezet tegen de extreem-linkse tegenbetogers. Ten tweede moest een groot deel van de NSV betogers met de bus terug naar huis gebracht worden en die waren dus bijgevolg aan het wachten op de bus. Ten derde kan een pint gaan drinken in hun stamcafé moeilijk geïnterpreteerd worden als een provocatie, als ze een pint in een links café zouden gaan drinken zijn zou dat wel het geval zijn.
Oud 4 december 2004, 14:20   #75
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door johan
Ge hebt U voldoende verontshuldigd om niet meer strafbaar te zijn... Maar blijkbaar twijfel je aan het dogmatische cijfer van 6 miljoen.

Terloops,
Ik was wel degelijk aanwezig op de NSV betoging. Ik heb gezien hoe linkse straatvechters de NSV-ers met van alles bekogelden. Minstens 3 linksen waren gewapend met betonijzers. (Tijdens de rellen op het Sint Pieters Plein).
Ik was aan de andere kant van het plein en heb niet kunnen zien wat daar gebeurde. Het zullen er in ieder geval niet van ons zijn geweest. Ik heb wel gehoord dat de anarchisten ons ook hebben bekogeld met alles wat ze konden vinden maar ik weet niet waar dat was.
Oud 4 december 2004, 14:20   #76
athena
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Anti-nsv betoging, we hebben toch het recht om ons mening te zeggen over de nsv´ers. Als zij tegen andere bevolkingsgroepen mogen zijn, mogen wij dat toch ook zijn?
U heeft natuurlijk het recht om te betogen, u heeft echter niet het recht om geweld te gebruiken en te trachten de andere de vrijheid om zijn mening te uiten te ontnemen.
Op LSP affiches werd een betogingsverbod voor de NSV geëist, een dergelijke eis gaat in tegen de grondwet.
Oud 4 december 2004, 14:28   #77
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het waterkanon is enkel ingezet tegen de extreem-linkse tegenbetogers. Ten tweede moest een groot deel van de NSV betogers met de bus terug naar huis gebracht worden en die waren dus bijgevolg aan het wachten op de bus. Ten derde kan een pint gaan drinken in hun stamcafé moeilijk geïnterpreteerd worden als een provocatie, als ze een pint in een links café zouden gaan drinken zijn zou dat wel het geval zijn.
Op het ogenblik dat het waterkanon arriveerde vanover de kantienberg en kramersplein stonden de Voorposters naast het waterkanon en die kan je dus moeilijk natspuiten. Maar ik weet niet of je aanwezig was de 5 minuten die vooraf gingen aan de inzet van het waterkanon, toen Voorposters vanuit het niet opdoken en mensen in elkaar begonnen te kloppen, hoewel het op dat moment volkomen rustig was in de Overpoort.

Nu tientallen ''neutrale'' studenten, waaronder naar verluid een journalist, kunnen mijn verhaal bevestigen.
Oud 4 december 2004, 14:30   #78
Bakkebaard
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Zoals ik zei: een waterkanon wordt nooit enkel op 1 enkel groep ingezet. Het dient om 2 groepen uit elkaar te halen.
En als u nu beweert dat de nsv´ers braafjes stonden toe te kijken hoe wij amok maakten, dan stel ik voor dat u dringend is minder hypocriet gaat doen.
Want kennisen van mij hebben niet gewoon slagen gekregen van andere linkse mensen.
En u beweert nu dat elk café in de overpoort rechts getint is?

Oud 4 december 2004, 14:32   #79
Bakkebaard
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
U heeft natuurlijk het recht om te betogen, u heeft echter niet het recht om geweld te gebruiken en te trachten de andere de vrijheid om zijn mening te uiten te ontnemen.
Op LSP affiches werd een betogingsverbod voor de NSV geëist, een dergelijke eis gaat in tegen de grondwet.
Zoals oude nazi-leuzen roepen ook verboden is. Nochtans, trok uw oren eens goed open en u hoorde het veel roepen.
Maar ja, selectief toepassen van de wet. Het is een maar hoe je je voordeel er kunt uit halen e?

Oud 4 december 2004, 14:38   #80
athena
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Zoals oude nazi-leuzen roepen ook verboden is. Nochtans, trok uw oren eens goed open en u hoorde het veel roepen.
Maar ja, selectief toepassen van de wet. Het is een maar hoe je je voordeel er kunt uit halen e?
Ik heb de betogingen zelf niet gezien, ik ben pas nadien in de Overpoort toegekomen en toen heb ik maar zeer zelden horen roepen door de NSV en de slogans die ze riepen waren gericht tegen de extreem-linkse tegenbetogers, zeker geen nazi-slogans zoals u beweert. Trouwens als er nazi-slogans zouden zijn geroepen waarom heb ik dat dan niet gezien in de pers, dit zou toch een gouden kans geweest zijn om NSV en het Vlaams Belang onderuit te halen?
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be