![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
De door vaccinatie verkregen antistoffen zullen op dezelfde termijn net zo hard gedaald zijn. Rekenen op vaccinatie is doodgewoon gaan om de farma-industrie een flink pak rijker te maken. Nogal wiedes dat de relaties van de farma-industrie er alles aan doen om ons in volle angst te laten leven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vivaldi heeft het probleem volledig onderschat en steeds te weinig maatregelen genomen en die dan ook nog eens te laat genomen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Banneling
|
![]() Gaat alles goed in Luik intussen beste Rikkie?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Hij woont in Gross-Lüttich en daar behoort de provincie Limburg ook bij.
![]() |
#66 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Weet je dat na medische testen, of zuig je dat uit je duim?
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
|
![]() Citaat:
https://www.thelancet.com/journals/l...153-X/fulltext This has understandably led to widespread demoralisation and diminishing trust. The arrival of a second wave and the realisation of the challenges ahead has led to renewed interest in a so-called herd immunity approach, which suggests allowing a large uncontrolled outbreak in the low-risk population while protecting the vulnerable. Proponents suggest this would lead to the development of infection-acquired population immunity in the low-risk population, which will eventually protect the vulnerable. This is a dangerous fallacy unsupported by scientific evidence. Nu ben ik wetenschappelijk genoeg geschoold om aan te nemen wat in "the lancet" verschijnt de huidige stand van kennis is in de medische wetenschap. Toch vind ik het persoonlijk een zeer deprimerende boodschap. Omdat vaccinatie eigenlijk bedoeld is om groepsimmuniteit op te wekken op een kunstmatige manier. Maar het snelle wegvallen van de opgebouwde immuniteit na een corona-besmetting is inderdaad een indicatie dat groepsimmuniteit in dit geval een zeer wankel pad is om te bewandelen. Maar dat betekent ook dat vaccinatie niet lang zal helpen en dat we ongeveer om de drie maanden om een vaccin zullen moeten. Kassa kassa voor de farma |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mocht men het WISKUNDIG EQUIVALENTE statement schrijven "we moeten streven naar een situatie waarbij het virus een R < 1 heeft", dan zouden diezelfde wetenschappers juichen, en zouden zelfs toegeven dat zolang R > 1, de epidemie gaat toenemen (bij definitie). Welnu, het is WETENSCHAPPELIJK EQUIVALENT om te zeggen: de epidemie gaat stijgen tot aan groepsimmuniteit OF de epidemie gaat stijgen tot ze niet meer stijgt, ttz, R < 1. Groepsimmuniteit is niet "wenselijk", het is ONVERMIJDELIJK. Tenzij je een eeuwige lockdown wilt, en zelfs daar is het waar. Tijdens een lockdown is de groepsimmuniteit 0. Omdat R < 1 is zelfs in een maagdelijke bevolking, ttz, de ziekte propageert niet. Het kan zijn dat die ondertekenaars voor een eeuwige lockdown willen gaan, maar dat is het enige zinvolle dat men aan hun tribune kan geven. Ik begrijp totaal niet dat ze zeggen dat het NORMALE VERSCHIJNSEL VAN ELKE EPIDEMIE iets zou zijn dat geen wetenschappelijke basis heeft, maar ja, als je aan presidentiele campagne doet, moet dat allemaal zo nauw niet genomen worden. Wat WEL waar is, is dat er veel kans is dat de immuniteit tegen corona tijdelijk is, maar dat verandert NIKS aan de onvermijdelijkheid van uit te komen op groepsimmuniteit. Dat maakt het wachten op een vaccin zelfs zo goed als futiel, omdat dat vaccin maar een tijdelijk effect zal hebben. Wat kan men suggereren ? Men kan suggereren om intermitterend voor jaren in lockdown - feesten - lockdown - feesten te gaan, tot men toch groepsimmuniteit bereikt maar heel heel traag. Tot men behandelingen heeft die het bereiken van groepsimmuniteit minder storend maken voor de reanimatie afdelingen. Of tot men zodanig arm is dat het geen bal meer uitmaakt. Maar uiteindelijk gaan we, de dag dat we geen lockdowns meer doen, groepsimmuniteit bereiken, zoveel is zeker. Wat niet wil zeggen dat de ziekte verdwijnt. Vele mensen denken dat groepsimmuniteit is "een zekere fractie van de bevolking wordt ziek en dan is de ziekte weg". DAT is niet waar en als immuniteit verdwijnt na een tijdje is DAT inderdaad wetenschappelijk ongefundeerd. Maar zelfs tegen griep bereiken we elk jaar groepsimmuniteit. Toch is er nog steeds griep, maar is het wel zo dat griep de intensive care afdelingen meestal niet overbelast. OMDAT we dicht bij groepsimmuniteit zitten. Telkens er een totaal nieuwe griep langskomt waar totaal geen immuniteit tegen is, krijgen we een epidemie, weer tot aan groepsimmuniteit. Zolang je geen groepsimmuniteit hebt, krijg je exponentiele propagatie. Behalve tijdens een lockdown, omdat dat min of meer de enige maatregel is die R onder 1 krijgt. Laatst gewijzigd door patrickve : 29 oktober 2020 om 06:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | ||||||||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
https://www.hln.be/giro/gaviria-test...lijk~a18856f1/ Citaat:
Ik hoop echt dat onze beleidmakers de kosten baten afweging hebben gemaakt en niet louter op een emotionele basis beslissen om tegen de onafwendbare bierkaai van de wet van Darwin te gaan vechten. Citaat:
Citaat:
Wat het nut van een vaccin betreft, persoonlijk ben ik ook heel sceptisch en ben persoonlijk van mening dat de door een vaccin opgewekte immuniteit niet langer stand houdt dan een natuurlijke opgewekte immuniteit door de infectie door te maken. Dus vaccins zullen 3-4 keer per jaar moeten toegediend. Maar ik ben geen viroloog of vaccinoloog. Ik neem aan dat mensen die vele jaren gestudeerd hebben op het onderwerp er meer van weten dan een scheikundige die enkele uren op internet heeft opgezocht. En daar ben ik het wel met je eens, de angst die nu tot irrationele proporties wordt opgeklopt, zal alleen maar de farma industrie veel winst opleveren. Citaat:
Citaat:
Wat niet betekent dat er dan groepsimmuniteit hoeft te komen, kijk maar naar verkoudheden. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Misschien zal de mutatie van het virus minder (of meer) ziekmakend zijn dan het oorspronkelijke. |
||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | ||||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Dat is exact wat groepsimmuniteit wil zeggen: een pool in de bevolking is momentaan immuun, en er komen evenveel nieuwe besmettingen bij als er anderen hun immuniteit verliezen he. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Groepsimmuniteit is gewoon een ANDERE WISKUNDIGE MANIER OM NAAR R TE KIJKEN. Zolang je onder groepsimmuniteit zit, neemt het aantal besmettingen exponentieel toe. Als je AAN groepsimmuniteit zit, dan is het aantal besmettingen per dag CONSTANT. Als je BOVEN groepsimmuniteit zit, dan neemt het aantal besmettingen per dag af. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Maar ik vrees dat lockdowns gemeengoed gaan worden. Ik vrees dat burgers daar hoe langer hoe meer gewoon aan zullen worden. En dat het voor vele zaken zal gebruikt worden. |
||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nog eens, er is wiskundige equivalentie tussen "er is geen groepsimmuniteit" en "het aantal besmettingen neemt exponentieel toe". Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
|
![]() Citaat:
En andere burgers gaan verklikken als ze denken dat die niet meelopen in met de vrijheidsberovende richtlijnen We zitten ook op dat vlak in een heeeeeeeeeeeeel gevaarlijke situatie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Om even terug te komen op die groepsimmuniteit, ik herhaal nog even het fundament: groepsimmuniteit is het punt in de bevolking qua fractie van immunen waarbij het aantal besmettingen per dag stabiliseert (constant is).
Het is in het SIR model gewoon gelijk aan 1 - 1/R0, maar in complexere modellen is het anders. Bij een ziekte waar geen enkele vorm van immuniteit is, is de groepsimmuniteit gewoon 100% van de bevolking, ttz, de ziekte divergeert exponentieel tot IEDEREEN ALTIJD ziek is, dan stabiliseert ze, aan een tempo van de duur van de ziekte. Als je bijvoorbeeld 5 dagen ziek bent, dan hebben we een constante stroom van besmettingen van 1/5 van de bevolking per dag. Want je kan enkel opnieuw ziek worden als je na 5 dagen terug genezen bent, dus je wordt om de 5 dagen ziek. Per dag is dus 1/5 van de bevolking ziek, en de "groepsimmuniteit" zit op 100%. Als je bijvoorbeeld 5 dagen ziek bent, en nadien 5 dagen immuun, dan is de HELFT van de bevolking de ganse tijd ziek. De groepsimmuniteit zit dan op 50%, want 50% van de bevolking is immuun op elk moment, terwijl er evenwicht is, en elke dag 10% van de bevolking ziek wordt. Laatst gewijzigd door patrickve : 29 oktober 2020 om 07:41. |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Joep. Dat is wat mij liet flippen in maart. Ik zag dat zo groot als een huis. Burgerlijke vrijheden voorgoed weg.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Europees Commissaris
|
![]() Het Lockstep-scenario. Maar als je daarnaar verwijst, ben je een 'complotdenker'.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hahaha de Gouverneurs....
Uiteraard moeten deze,bijna irrelevante,functionarissen zich ook eens laten gelden..... Ook hier,in West-Vlaanderen,hebben wij zoiets...En die heeft ook wat maatregelen "afgescheiden"... Eigenlijk ben ik een beetje beschaamd in zijn plaats en zal ze hier dus niet posten.Liefhebbers kunnen hun gading vinden op de website van de provincie.Ik neem aan dat in de andere provincies de collega-sujetten gelijkaardige "maatregelen" verordend hebben........ Laatst gewijzigd door kelt : 31 oktober 2020 om 09:12. |
![]() |
![]() |