Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 december 2020, 09:53   #61
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ja, uiteraard, maar niet omdat er zieken zijn. Omdat dictatoriale waanzin nu eenmaal eigen is aan dictatoriale waanzinnigen. Vanaf nu kan die best blijven, zelfs al kan men corona perfect genezen. Men heeft zijn slag thuis gehaald om het volk dom en bang te krijgen, en men gaat dat zo rap niet lossen.
In vele andere landen is dat nochtans al grotendeels gelost.

Vooral blijven aanmodderen is hier de leuze...vooral blijven achterdeurtjes zoeken....vooral niet doen wat men verlangt zelfs niet voor even.

Succes

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 14 december 2020 om 09:54.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2020, 10:16   #62
Jan Janssen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht

Vooral blijven aanmodderen is hier de leuze...vooral blijven achterdeurtjes zoeken....vooral niet doen wat men verlangt zelfs niet voor even.

Succes
België heeft internationaal serieus naar zen voeten gehad omdat ze de ouderen niet konden beschermen tijdens de eerste golf.
Alle maatregelen ten spijt doen ze in de 2de golf helemaal niets beter voor deze groep.
Ze leggen nu de schuld bij de jongeren en focussen op sommige cijfers gewoon om hun fouten te verdoezelen.

In bijlage een tabel met de besmettingen per leeftijdsgroep.

Er komt niets anders in het nieuws dat de cijfers bij de schoolgaande jeugd met zoveel percent is gestegen; Inderdaad het is gestegen van 3 op 10duizend naar 5 op10duizend.
Maar dat het bij de oudste leeftijdgroep 70per 10duizend is daar zwijgen ze over. Het iedereen trapt daar in, getuige onze forummedegenoten.
Jan Janssen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2020, 10:17   #63
Jan Janssen
Minister-President

Standaard

met bijlage nu
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg wk50jpg.jpg‎ (174,7 KB, 204x gelezen)
Oud 14 december 2020, 10:40   #64
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In die landen is er nooit waanzin geweest, in China is het gewoon uitgewoekerd naar alle waarschijnlijkheid.

Nog eens, corona is geen sanitaire crisis. Corona laten woekeren doet niks kapot in de maatschappij. Het doodt grotendeels maar nutteloze ouderen, en het beetje actieven dat het afmaakt kan totaal gemist worden en stelt minder voor dan verkeersongelukken.

Corona is een hysterie en waanzin crisis, meer niet. De Chinezen hadden perfect door hoe het aan te pakken: zwijgen erover en laten woekeren, tot een paar zotte dokters hun bakkes niet wilden houden. Maar het was toen grotendeels al achter de rug ginder.

Laatst gewijzigd door patrickve : 14 december 2020 om 10:42.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2020, 11:05   #65
Jan Janssen
Minister-President

Standaard

Hier ene die min of meer verwoordt wat ik hierboven al probeerde uit te leggen.

https://www.hln.be/binnenland/econoo...reke~afd69319/
Oud 14 december 2020, 11:32   #66
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In die landen is er nooit waanzin geweest, in China is het gewoon uitgewoekerd naar alle waarschijnlijkheid.

Nog eens, corona is geen sanitaire crisis. Corona laten woekeren doet niks kapot in de maatschappij. Het doodt grotendeels maar nutteloze ouderen, en het beetje actieven dat het afmaakt kan totaal gemist worden en stelt minder voor dan verkeersongelukken.

Corona is een hysterie en waanzin crisis, meer niet. De Chinezen hadden perfect door hoe het aan te pakken: zwijgen erover en laten woekeren, tot een paar zotte dokters hun bakkes niet wilden houden. Maar het was toen grotendeels al achter de rug ginder.
Vooraleer hier het hoge woord te voeren en met veel "autoriteit" ons de corona-aanpak van de Chinezen toe te lichten denk ik dat het je aangeraden is eerst eens met enkele Chinezen daaromtrent een "goed gesprek" aan te gaan en vooral aandachtig naar hen te luisteren. Liefst in een vertrouwelijke omgeving waar de mensen vrijuit kunnen praten.
Oud 14 december 2020, 11:32   #67
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is inderdaad de GIGANTISCHE fout in gans deze crisis: men heeft hen wijsgemaakt dat het de ANDEREN hun fout is dat ze ziek worden. Gans het discours sinds het begin is gebaseerd op "de schuldigen die de ziekte doorgeven zodat het uiteindelijk bij oude mensen komt".
Als het juist is wat je zegt dan hadden de ouderen moeten worden aangeraden zo'n plastieken ding te dragen. Dat is niet gebeurd.
En denk je nu echt dat zo'n oudje dit op eigen initiatief gaat doen: mondmasker + plastieken shield.
Neen dus, op enkele uitzonderingen na.
Je zou hoogstens kunnen stellen dat fout is dat er nooit een onderscheid werd gemaakt tussen leeftijdsgroepen wat de maatregelen betreft. Meer niet.
En hoe zou dat kunnen ? Schrik om te discrimineren ?

Laatst gewijzigd door Rudy : 14 december 2020 om 11:33.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2020, 11:32   #68
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Misschien dat die collega of broer de dag ervoor op een feestje was ?
Misschien is een superbesmetter op een feest ene die niet wou thuiswerken en het op kantoor heeft opgedaan. Je kunt zo hypotheses blijven schijten.
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2020, 11:40   #69
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Vooraleer hier het hoge woord te voeren en met veel "autoriteit" ons de corona-aanpak van de Chinezen toe te lichten denk ik dat het je aangeraden is eerst eens met enkele Chinezen daaromtrent een "goed gesprek" aan te gaan en vooral aandachtig naar hen te luisteren. Liefst in een vertrouwelijke omgeving waar de mensen vrijuit kunnen praten.
Het heeft eigenlijk geen belang hoor. Het laten uitwoeden is in elk geval veruit de beste optie. Ik heb een sterk vermoeden dat dat is wat er ginder gebeurd is, maar misschien ook niet. Deze ziekte is veel minder erg voor de maatschappij, dan de "maatregelen". Dus zelfs al werken die "maatregelen" ze zijn erger dan de kwaal. Bij ons hebben we nog eens de mop dat ze niet eens werken. Misschien werken ze wel in nog wat beter georganiseerde fascistische regimes zoals China, maar dat verandert niks aan de grond van de zaak: corona is 100 keer minder erg dan de maatregelen tegen corona, ZELFS als ze zouden werken.

Ik stelde dat omdat er hier over het laatste een rapport geweest is op 't nieuws dat in Wuhan in de maand november 2019 blijkbaar een "20 keer ergere griep dan normaal" woedde.... Wat denk je dat dat geweest is ?

Het is veel beter om in Belgie 200 000 corona doden te hebben, dan de maatregelen.

Laatst gewijzigd door patrickve : 14 december 2020 om 11:42.
Oud 14 december 2020, 11:41   #70
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Als het juist is wat je zegt dan hadden de ouderen moeten worden aangeraden zo'n plastieken ding te dragen. Dat is niet gebeurd.
Voila, je hebt de essentie van de kwakzalverij door. Wat had moeten gebeuren - tenminste als men het de moeite vond wat niet eens noodzakelijk is - was van ouderen te beletten van zich laten te besmetten, in plaats van totaal zinloos en vooral heel schadelijk "besmettingen" willen af te remmen in de ijdele hoop dat er daardoor ook wat minder ouderen besmet zouden geraken.
Oud 14 december 2020, 11:45   #71
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Maar laten woekeren zegt de man die zijn nutteloze oude schoonmoeder zelf niet durft te gaan bezoeken of dan alleen op enkele meters afstand met maskers en niet te lang.

Als iedereen doet zoals jij zal er van dat laten woekeren niet veel in huis komen. Fred heeft wat te veel levenservaring om nog in uw verhaaltjes te trappen

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 14 december 2020 om 11:47.
Oud 14 december 2020, 11:51   #72
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Misschien is een superbesmetter op een feest ene die niet wou thuiswerken en het op kantoor heeft opgedaan. Je kunt zo hypotheses blijven schijten.
Klopt. Maar waarom begon je dan met het schijten van hypotheses.
Oud 14 december 2020, 11:52   #73
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar laten woekeren zegt de man die zijn nutteloze oude schoonmoeder zelf niet durft te gaan bezoeken of dan alleen op enkele meters afstand met maskers en niet te lang.
Juist ja. Ik wil dat het maximaal woekert rondom mij. Zo zijn we het snelste van die zever af. Waar denk je trouwens dat ik kerstmis ga vieren ? Ik ben nooit met een masker bij mijn schoonma geweest he, ik heb gewoon een week daarvoor goed opgelet, en dat was een beetje kort. Deze keer kan het mij niet schelen, we zien wel of ik het haar geef of niet.

Citaat:
Als iedereen doet zoals jij zal er van dat laten woekeren niet veel in huis komen. Fred heeft wat te veel levenservaring om nog in uw verhaaltjes te trappen
Kijk, het is niet door mensen te BELETTEN van te woekeren dat het meer zal woekeren he. Men moet ze aansporen, zodat de idiootsten eerst gaan woekeren.

Iedereen met een beetje verstand heeft enorm voordeel bij het woekeren onder de idioten, en dat is 95% van de bevolking, veel meer dan de groepsimmuniteit. Het was heel gemakkelijk geweest om de grote meute zich laten te besmetten, dat ware beter geweest. Darwin aan het werk.

En wie slim is (die 5% of zo) beschermt zich dan even als die boven de 40 is.

Laatst gewijzigd door patrickve : 14 december 2020 om 11:54.
Oud 14 december 2020, 11:53   #74
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Voila, je hebt de essentie van de kwakzalverij door. Wat had moeten gebeuren - tenminste als men het de moeite vond wat niet eens noodzakelijk is - was van ouderen te beletten van zich laten te besmetten, in plaats van totaal zinloos en vooral heel schadelijk "besmettingen" willen af te remmen in de ijdele hoop dat er daardoor ook wat minder ouderen besmet zouden geraken.
Patrick, ik vind "kwakzalverij" een lelijk woord.
Het ondergraaft uw geloofwaardigheid.
Oud 14 december 2020, 11:58   #75
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Patrick, ik vind "kwakzalverij" een lelijk woord.
Het ondergraaft uw geloofwaardigheid.
Nee, het past perfect in de definitie van dat woord.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Kwakzalverij

Citaat:
De skeptische organisaties SKEPP en Skepsis verstaan onder kwakzalverij:

"het toepassen van niet wetenschappelijk bewezen behandelingen door zowel artsen als niet-artsen".
Citaat:
Het hof Amsterdam vatte de definitie gehanteerd door Vereniging tegen de Kwakzalverij samen als:[3] "Elk beroepsmatig handelen c.q. het verlenen van raad of bijstand in relatie tot de gezondheidstoestand van mens of dier

dat niet gefundeerd is op toetsbare en voor die tijd logische dan wel empirisch-houdbare hypothesen en theorieën;
die actief onder het publiek worden verspreid (‘overpromotion’);
zonder dat toetsing binnen de beroepsgroep op effectiviteit en veiligheid heeft plaatsgevonden en;
die (veelal) zonder overleg met medebehandelaars wordt toegepast."
Maar in de grond is kwakzalverij het doen alsof men de kennis en kunde heeft om een kwaal te genezen, en handelingen stelt die erger zijn dan de kwaal, en/of die helemaal niet genezen.

Dat is perfect van toepassing op "de maatregelen".

Wat men de maatschappij aandoet is erger dan 200 000 doden veroorzaken, en dat laatste is gewoon niet mogelijk. Dus of de remedie nu werkt of niet, ze is erger dan de kwaal. Van in het begiin weet men trouwens niet op wetenschappelijk aangetoonde manier of ze zelfs werken, die remedies.

Laatst gewijzigd door patrickve : 14 december 2020 om 11:59.
Oud 14 december 2020, 12:06   #76
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee, het past perfect in de definitie van dat woord.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Kwakzalverij

Maar in de grond is kwakzalverij het doen alsof men de kennis en kunde heeft om een kwaal te genezen, en handelingen stelt die erger zijn dan de kwaal, en/of die helemaal niet genezen.

Dat is perfect van toepassing op "de maatregelen".

Wat men de maatschappij aandoet is erger dan 200 000 doden veroorzaken, en dat laatste is gewoon niet mogelijk. Dus of de remedie nu werkt of niet, ze is erger dan de kwaal. Van in het begiin weet men trouwens niet op wetenschappelijk aangetoonde manier of ze zelfs werken, die remedies.
Virologen en andere experten hebben er geen belang bij om de kwakzalver uit te hangen.
Schiet niet op de verkeerde groep. De beslissingen liggen in het kamp van de politiek. De kleur is van ondergeschikt belang.
Oud 14 december 2020, 12:10   #77
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als die man u toch de les niet mag spellen waarom verstop je je dan ? Onrechtstreeks aanvaard je dan toch ook zijn wil ?
Omdat de rechterlijke macht nog weigert zijn controlerende functie uit te oefenen en klakkeloos alle waanzinnige maatregelen van de uitvoerende macht aanvaardt.

Kortweg: geen zin in boetes die toch niet aanvechtbaar zijn.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2020, 12:14   #78
Deo
Staatssecretaris

Standaard

@ jad°relen°ir
Wacht tot u een dierbare die u nauw aan uw hart ligt infecteert en dat die sterft door uw zwakzinnige ingesteldheid en dat wij allen corona achter ons zullen laten ,dan blijf u heel uw leven achter met een pijn die niet zal verjaren. Ga maar verder feesten manneke.
Deo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2020, 12:17   #79
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Juist ja. Ik wil dat het maximaal woekert rondom mij. Zo zijn we het snelste van die zever af. Waar denk je trouwens dat ik kerstmis ga vieren ? Ik ben nooit met een masker bij mijn schoonma geweest he, ik heb gewoon een week daarvoor goed opgelet, en dat was een beetje kort. Deze keer kan het mij niet schelen, we zien wel of ik het haar geef of niet.

Ach brave jongen. Het leuke aan zo een virtuele verhaaltjes is dat je kan schrijven wat je wil. Je moest een weten hoeveel sukkels zich hier kunnen uitleven

Ik kan verkeerd zijn maar volgens mij is er op corona gebied geen grotere angsthaas als jij.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 14 december 2020 om 12:21.
Oud 14 december 2020, 12:19   #80
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Omdat de rechterlijke macht nog weigert zijn controlerende functie uit te oefenen en klakkeloos alle waanzinnige maatregelen van de uitvoerende macht aanvaardt.

Kortweg: geen zin in boetes die toch niet aanvechtbaar zijn.
Moest dat alleen in Vlaanderen zo zijn dan zou ik daar nog kunnen inkomen maar over gans de wereld ? Dan moet er toch wel iets aan de hand zijn.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be