Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 maart 2021, 11:27   #61
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Global warming is de volgende in de rij
En islamisering natuurlijk.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2021, 12:22   #62
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vanaf 15 maart zijn in het lager en middelbaar onderwijs extra muros schoolactiviteiten van maximaal 1 dag opnieuw toegelaten.
Vanaf 15 maart is voor kwetsbare groepen in het buitengewoon onderwijs en het deeltijds beroepsonderwijs voltijds contactonderwijs toegelaten.
Vanaf 15 maart is in het hoger onderwijs maximaal 20% contactonderwijs toegelaten.
Dat leest allemaal als prul.
40 zweepslagen dagelijks, vanaf dag X 8 minder, "versoepelen" ?
Ik lees dat als een kluitje in het riet sturen.
Als NEP.
Net als in 2020, toen de nazi's verregaandere dwingelandij ook met dat woord propagandeerden. Toen ook klanten van winkels een gezichtsboerka moesten dragen terwijl horeca terug open mocht... voorspelbaar...efkes, tot de volgende gedwongen massa sluiting door de nazi's.
Wat ze doen is rekken en rekken tot permanent.
Opnieuw: het gedwongen bevolkingsdeel moet georganiseerd en hierop specifiek gericht staken. Dat is de "macht" die de feitelijke dwangarbeiders momenteel nog hebben; omdat de nazi's zich voor het moment nog schuwen voor fysieke openlijke suppressie.
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2021, 13:07   #63
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Er is dan ook nooit een echte sanitaire noodzaak geweest, en het heeft ook niet echt een fundamenteel sanitair effect gehad. Het sanitaire is gewoon een smoes geweest maar heeft daar verder niks mee te maken.
Dat weet ik, dat weet jij, maar dat weet de meerderheid van de bevolking niet. Dus die sanitaire noodsituatie als smoes werkt. Tegen mei vervalt zelfs die smoes dus vraag ik mij wel af welke narrative er zal komen om de domme mensen onder ons nog te overtuigen van de noodzaak van deze ongrondwettelijkheden
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2021, 21:50   #64
jad°relen°ir
Minister

jad°relen°ir's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee, dat is zo niet. Dat weet men nu: prive samenkomsten en familie zijn de grootste bronnen van besmetting. En al dat bubbel gedoe is zever. Veruit het gros van de besmettingen komt van gezellig samenzijn onder kennissen, familie en vrienden. Al dat gemaatregel dient enkel om het U moeilijk te maken om familie en vrienden te zien.

Maar men gaat dat in de toekomst waarschijnlijk optimiseren, want al dat gemaatregel heeft teveel economische gevolgen. Men durft nu nog niet echt bij mensen binnengaan en gezinnen uiteen halen, maar het is duidelijk dat dat de volgende stap is. Want het is in gezinnen, en het ontmoeten van vrienden en familie, dat de besmettingen gebeuren. Men moet het U in de toekomst dus onmogelijk maken om vrienden te ontmoeten, en om uw gezinsleden te ontmoeten. Men probeert dat nu op inefficiente indirecte wijze, maar het spreekt vanzelf dat dat met minder kosten kan als men binnen bij U komt en U daar gewoon dwingt met camera's en electronische hulpmiddelen om fysisch totaal gescheiden te zijn van uw gezinsleden, familie en vrienden. Op misschien speciale gelegenheden na, na toelating te bekomen, testen en zo voort, en onder camera bewaking.
't Zal toch niet met covid zijn.. dat virus is niet sterk genoeg om het soort maatregelen dat u omschrijft af te dwingen bij de bevolking.. ik kan me ook niet voorstellen dat de bevolking daar nu al klaar voor is, of met andere woorden: dat ze daarvoor zullen juichen.
Ik heb echt niet staan kijken van wat we afgelopen jaar meegemaakt hebben, maar hetgeen u omschrijft, wel, als dat er toch zou doorkomen owv covid dan -fuck- ik vind de woorden zelfs niet om te omschrijven hoe verbaasd ik dan zal zijn..
jad°relen°ir is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2021, 22:46   #65
elsina
Provinciaal Gedeputeerde

elsina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
"Je mag ...

Je mag...
...en binnenkort mogen we met het Eurovisie songfestival allemaal opblijven tot 12u 's nachts dankzij Vivaldi
elsina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2021, 00:07   #66
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jad°relen°ir Bekijk bericht
't Zal toch niet met covid zijn.. dat virus is niet sterk genoeg om het soort maatregelen dat u omschrijft af te dwingen bij de bevolking.. ik kan me ook niet voorstellen dat de bevolking daar nu al klaar voor is, of met andere woorden: dat ze daarvoor zullen juichen.
Ik heb echt niet staan kijken van wat we afgelopen jaar meegemaakt hebben, maar hetgeen u omschrijft, wel, als dat er toch zou doorkomen owv covid dan -fuck- ik vind de woorden zelfs niet om te omschrijven hoe verbaasd ik dan zal zijn..
Nu al mogen we uit ons kot niet, 's nachts en overdag mogen we niet gaan of staan waar we willen en dat , finaal voor een prutspandemie van een ziekte , niet erger dan een nijdige griep.
Oud 7 maart 2021, 07:51   #67
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niet dat ze het niet zullen proberen, ze hebben het niet kunnen uitvoeren (denk ik) maar de Duitse regels voorzien in het afpakken van je besmet kind als je die binnen het gezin niet wil afzonderen van de andere gezinsleden.

https://www.redactie24.be/news/33537...kinderen-kwijt
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2021, 08:12   #68
jad°relen°ir
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab Bekijk bericht
Nu al mogen we uit ons kot niet, 's nachts en overdag mogen we niet gaan of staan waar we willen en dat , finaal voor een prutspandemie van een ziekte , niet erger dan een nijdige griep.
Citaat:
Niet dat ze het niet zullen proberen, ze hebben het niet kunnen uitvoeren (denk ik) maar de Duitse regels voorzien in het afpakken van je besmet kind als je die binnen het gezin niet wil afzonderen van de andere gezinsleden.

https://www.redactie24.be/news/33537...kinderen-kwijt
Dat klopt allemaal, maar ze gaan -vermoed ik- nu al moeite hebben om de bevolking in het gareel te houden met het mooie weer in aantocht. Enfin, dat mag ik hopen.. ofwel heb ik nog een te positief beeld van onze bevolking. Er is nu al steeds minder animo om de maatregelen te volgen.
In ieder geval zorgen overheden er meestal wel voor dat ze maatregelen opleggen die aanvaardbaar zijn.. die de bevolking als 'logisch' accepteert en waar de bevolking zelfs naar vraagt.. Tussenkomen in de gezinstoestand is dus niet voor nu, over een paar jaar mogelijks wel, mét een virus dat wat stoerder is.

En ja, ze hebben dat ballonnetje opgelaten in Duitsland.. zulke ballonnetjes zijn vaak een voorbode.. een zaadje planten en wachten tot de tijd rijp is. Maar als ik er dan zelfs niet een beetje 'plan' achter mag zoeken.....

Laatst gewijzigd door jad°relen°ir : 7 maart 2021 om 08:12.
Oud 7 maart 2021, 08:14   #69
Vette Pois(s)on

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

het wordt moeilijk zo tellen tot 8

1 , 2 , 3, veel
Oud 7 maart 2021, 08:17   #70
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat klopt allemaal, maar ze gaan -vermoed ik- nu al moeite hebben om de bevolking in het gareel te houden met het mooie weer in aantocht. Enfin, dat mag ik hopen.. ofwel heb ik nog een te positief beeld van onze bevolking. Er is nu al steeds minder animo om de maatregelen te volgen.
In ieder geval zorgen overheden er meestal wel voor dat ze maatregelen opleggen die aanvaardbaar zijn.. die de bevolking als 'logisch' accepteert en waar de bevolking zelfs naar vraagt.. Tussenkomen in de gezinstoestand is dus niet voor nu, over een paar jaar mogelijks wel, mét een virus dat wat stoerder is.
Dat bedoelde ik ook. En het virus moet niet eens "stoerder" worden, men moet gewoon de propaganda dat het gevaarlijk is of wel eens gevaarlijk zou kunnen worden blijven doordrukken.
Oud 7 maart 2021, 08:50   #71
jad°relen°ir
Minister

Standaard

Citaat:
Dat bedoelde ik ook. (...)
Ja, ik was ook mee met wat je bedoelde, maar zie niet hoe ze dat met 'covid' zullen fixen.. tenzij covid muteert naar iets heel gevaarlijks.. daarmee dat ik bedacht "dat het niet met covid zal zijn".

Met propaganda kan men veel bereiken bij de bevolking, maar er zal toch iets meer nodig zijn.. of denk je dat de bevolking zich nog lang zal laten leiden op deze manier? Geen voortschrijdend inzicht bij 't volk? Ik kan het me haast niet voorstellen, al kan ik er ook niet omheen dat het nu wel al een jaar zo verloopt.. Hm, 't is mogelijk dat je gelijk hebt natuurlijk.

Iedere vorm van protest in groep wordt al vroeg in de kiem gesmoord (tenzij jongeren rellen), dus als de maatregelen -zoals je omschreef- er dan komen, heeft men het protest daartegen al niet meer.. tja..

Hm, ik bedenk net dat over de jaren heen de gezinsstructuur al werd aangepast om te komen tot de situatie zoals je omschrijft. Pa & Ma gaan plots allebei werken, kinderen naar de opvang, minder hechte band onderling; meer scheidingen, want meer afleiding voor beide partners; grootouders niet meer in huis, niet meer in de buurt, ... vervreemding van de buren, meer isolement..
Oud 7 maart 2021, 08:53   #72
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja, ik was ook mee met wat je bedoelde, maar zie niet hoe ze dat met 'covid' zullen fixen.. tenzij covid muteert naar iets heel gevaarlijks..
Nee, ik denk dat men gewoon het *narratief* daarvoor moet oppompen, dat heeft niks met echte virussen te maken, men moet gewoon maar de schrik erin jagen dat "als deze variant doorbreekt, alle winst met vaccins verloren gaat, dus moeten we die tegenhouden voor het te laat is" bijvoorbeeld, ook al bestaat die variant niet eens.

Het volstaat van dat vaak en luid genoeg te zeggen, voldoende "experten" hierover dramatisch laten te doen in TV studio's, en dergelijke meer.

Het kan wel zijn dat sommige politici in sommige landen zich geen tweede keer laten vangen natuurlijk, maar je moet wel stalen ballen hebben als politicus om te weigeren om "tijdelijke harde maatregelen" toe te passen om "terug in de situatie van 2020 te riskeren te vallen" terwijl alle wijze experten U staan te zeggen dat ge roekeloos zijt.

Het gevaar bestaat dat men de "boeman van 2020" gaat bovenhalen om juist nog meer boeman gedoe "op voorhand" in te schakelen, zogezegd om de drama's van 2020 "te vermijden".

"wat willen jullie ? Wat kinderen die afgezonderd worden gedurende een paar maanden en een beetje minder neuken in het gezinnetje voor een korte tijd, of willen jullie riskeren van alles van 2020 nog eens over te doen ?".

Het is maar tijdelijk he, even doorbijten.

Niet zeuren. Geen dramaqueen uithangen omdat de overheid U eens een paar dingetjes oplegt thuis.

Denk aan de miserie van 2020 ! Wat nu dreigt af te komen is misschien erger.

Onze geleerde bollen werken dag en nacht aan een oplossing, een beetje respect daarvoor aub !

Zeggen dat er een paar roekeloze zotten zijn die zich niet aan de gezins-scheidingsregels houden. Die paar rotte appels riskeren van de inspanningen van iedereen omzeep te helpen. Gelukkig zal onze dappere interventie macht ingrijpen. Maar het zijn ook maar mensen, we hebben de hulp nodig van technologie. Dat maakt het allemaal eerlijker voor elkaar.

Laatst gewijzigd door patrickve : 7 maart 2021 om 09:00.
Oud 7 maart 2021, 10:17   #73
jad°relen°ir
Minister

Standaard

Het zou zomaar even kunnen ja.

Al houden vrij veel mensen zich nu al niet meer aan de maatregelen.. enfin, als ik wat rond me kijk toch. Ik kan men moeilijk voorstellen dat men die mensen terug in 't gareel krijgt. Steeds meer mensen die de covid-maatregel-bullshit en bijhorende propaganda doorzien.. maar misschien is mijn omgeving (zoals dit forum-onderdeel) niet voldoende gevuld met een variatie aan mensen en is mijn visie wat 'eng'.

Nu, uw idee kan -zoals je zelf al schreef- alleen maar werken als de technologie er voor is. De tijd dat er geen gordijnen voor het venster mochten hangen opdat meneer pastoor kon binnenkijken is voorbij. Ik besef wel dat die technologie ontwikkeld wordt: het alziend oog in 'the cloud', het bijbelverhaal revisited.. god in de wolken ziet al wat je doet.. het heeft frappante gelijkenissen hé.. we lopen allemaal rond met relikwieën/symbolen (smartphones ed), hebben rituelen, biechten (chat) en offeren dagelijks duck-faces aan de smart-god..

Als het uitdraait zoals je omschrijft... dan is de ingebouwde chip niet meer veraf.. smartphones en enkelbanden zijn niet voldoende efficiënt, want makkelijk te omzeilen.. Wel straf hoe uw geschetst toekomst-beeld zo overeenkomt met dat van een complotnutterke gelijk mezelf.. conspiracy > con > cane (staf van de herder/priester/koning) > con's piracy = priesterpiraterij in naam van de almachtige vader > big brother - seeing (c) eye (i) of all (a) > central intelligence agency > controle > ultieme uitwerking = ingeplante chip > implant > I'm a plant > onze toekomst: leven als een plant..

Nee, zover zal het wel niet komen, dat heeft men mij vaak genoeg proberen uit te leggen.. dit zijn tijdelijke maatregelen om het virus te bedwingen..
Oud 7 maart 2021, 11:02   #74
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
(...)

Nee, zover zal het wel niet komen, dat heeft men mij vaak genoeg proberen uit te leggen.. dit zijn tijdelijke maatregelen om het virus te bedwingen..
Er zit ergens tegenspraak in je berichtje, nl 'bedwingen' en 'tijdelijk'.
...
Ik vrees eerder voor een terugkeer.
Een terugkeer naar vóór de Verlichting.
Oud 7 maart 2021, 13:24   #75
gertc
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Met propaganda kan men veel bereiken bij de bevolking, maar er zal toch iets meer nodig zijn.. of denk je dat de bevolking zich nog lang zal laten leiden op deze manier? Geen voortschrijdend inzicht bij 't volk? Ik kan het me haast niet voorstellen.
Ik denk al een maand of 9 bij elke nieuwe aankondiging, dit gaan mensen nu toch niet meer pikken? En elke keer passeert het weer met nauwelijks protest.
gertc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2021, 13:33   #76
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertc Bekijk bericht
Ik denk al een maand of 9 bij elke nieuwe aankondiging, dit gaan mensen nu toch niet meer pikken? En elke keer passeert het weer met nauwelijks protest.
Ja. Men had in het begin moeten reageren. Nu wordt het hoe langer hoe "normaler" om de meest onnozele details van uw leven aan wetten onderworpen te zien, zoals wie bij U thuis naar de WC mag.
Oud 7 maart 2021, 14:24   #77
Oma
Europees Commissaris

Oma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja. Men had in het begin moeten reageren. Nu wordt het hoe langer hoe "normaler" om de meest onnozele details van uw leven aan wetten onderworpen te zien, zoals wie bij U thuis naar de WC mag.
Dat automatisme door manipulatie had kunnen werken als er niet nog teveel ouderen waren van de overwegend vergrijzende bevolking die nog weten wat verworven vrijheden betekenen.
Jongeren zijn nog kneedbaar om te indoctrineren om het abnormale normaal te gaan vinden, ouderen maak je dat niet meer wijs.
Het systematisch uitroeien van protesterende ouderen door vaccinatie komt te laat.
Ze hopen dat door de belachelijke en absurde noodmaatregelen te blijven rekken iedereen het nieuwe normaal/abnormale normaal zal gaan vinden, niks is minder waar want het protest groeit gestaag door de waanzin zoals wie je nog in je huis mag ontvangen en wie je wc nog mag gebruiken.

Door steeds verder te gaan in absurde regelneverij, veroorzaken ze zelf toenemend verzet en vernietigen ze zelf het 'nieuwe normaal'!
Zelfs wie de maatregelen goedkeurt, komt ook tot het besef hoe krankzinnig de regelneverij wel geworden is en zo valt hun smerig, politieke plannetje in het water door hun eigen toedoen want ze verliezen de steun van de mede-standers waardoor ze de vermeende crisissituatie konden blijven in stand houden door nepmaatregelen te rekken.
Einde verhaal dus door burgerlijke ongehoorzaamheid voor te ver doorgedreven, absurde regelneverij dat het volk en zelfs voorstanders niet meer pikken.
Oud 7 maart 2021, 14:30   #78
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Dat weet ik, dat weet jij, maar dat weet de meerderheid van de bevolking niet.
...
Jullie twee samen weten wel veel hé zeg.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2021, 14:32   #79
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat klopt allemaal, maar ze gaan -vermoed ik- nu al moeite hebben om de bevolking in het gareel te houden met het mooie weer in aantocht.
...
En wat doe jij om je protest te uiten?
Nog een postje in dit draadje maken?

Het woord pennenridder bestaat, net zoals de toetsenbord-opstandeling.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2021, 14:46   #80
denkimi
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertc Bekijk bericht
Niet alleen is er weinig protest. Er is telkens weer een groep mensen die zelfs staan juichen. Die elke maatregel hartstochtelijk verdedigen.
denkimi is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be