Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 maart 2021, 09:07   #61
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
De kosten baten analyse word gemaakt op levensjaren, niet op de kwaliteit van die levensjaren.

Het lijkt tegenwoordig erger te zijn dat de 92 jarige moeder van iemand van 65 sterft, dan dat die persoon zijn/haar kleinkinderen zich nog slechts kunnen ontwikkelen tot middeleeuwer.
Niemand houd nog rekening met de ontwikkelingsbeperkingen die kinderen worden opgelegd om het leven van een hoogbejaarde met enkele maanden te kunnen rekken.

En de tijdelijke maatregelen stellen niet uit, ze geven het virus juist de tijd om zich te ontwikkelen tot een virus dat alle maatregelen kan omzeilen.

Het is als antibiotica gebruiken tegen dat je mogelijk een bacterie zou oplopen.
Inderdaad, meer en meer medici volgen je hierin maar die komen niet op de TV, dat is voorbehouden aan deze die de mensen als veestapel willen beheren.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2021, 13:33   #62
gertc
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Ik bekijk de actualiteit zoals die nu is. Niemand heeft een glazen bol.
Waar het mij om ging is dat België door de EU werd verweten te lang te treuzelen met het verbod op reizen naar buitenland.
Nu lees en hoor ik "negatieve reisadviezen". Reizen naar het buitenland wordt derhalve afgeraden.
In België voorlopig een reisverbod tot 18/4

Voorlopig zijn alle recreatieve reizen naar het buitenland verboden tot en met 18 april, het einde van de paasvakantie. Of toeristische reizen daarna weer mogelijk worden en onder welke voorwaarden, is nog niet beslist.

Update 20/3 VRT NWS
Ben benieuwd of het reisverbod dit overleeft:
Citaat:
Een breed onderzoek bij academici van de VUB, ULB en UCL komt tot een harde conclusie over het algemeen reisverbod dat de federale regering nu al enkele weken handhaaft.
Dat verbod kwam eerder onder fel vuur van de Europese Commissie, die er een basisschending van de EU-principes van vrij verkeer van personen in ziet. En zeker omdat in Brussel een pak EU-instellingen zijn, ging de Commissie in het verweer, via de persoon van Didier Reynders, de Belgische EU-commissiaris voor Justitie. Het verbod is een bedreiging voor de internationale status die Brussel geniet, ook met het Navo-hoofdkwartier.
Reynders lijkt nu gelijk te kregen van een brede groep academici. Hun redenering is duidelijk: het verbod werd afgekondigd drie maand geleden, onder de uitleg dat het nodig was om ‘de gevaarlijke Britse variant buiten te houden‘. ‘Vandaag moeten we vaststellen dat die Britse variant dominant geworden is onder de besmettingen. Verbod of niet, die verspreiding gaat verder. Dat toont aan dat de initiële motivatie in elk geval niet meer bestaat‘, zo stel onderzoeker Vincent Laborderie in La Libre.
Bovendien onderzocht men de stijging in de ziekenhuisopnames na de vakantie van Kerst en die van de Krokus. En wat blijkt: na de tweede vakantieperiode steeg het cijfer net meer, toen er wel een verbod was ingevoerd. Nochtans waren de experten van de Gems, het adviesorgaan dat aandrong op de vergaande restrictie, unisono: zo’n verbod zou helpen. Quod non dus.
‘Geen enkel land legt dergelijke strikte maatregelen op. Bepaalde landen beperken de instroom. Maar België verbiedt ook de uitstroom. Dat gebeurt nergens. Dat is illegaal en ongezien‘, zo besluit de studie.
gertc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2021, 13:39   #63
Jan Janssen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertc Bekijk bericht
Ben benieuwd of het reisverbod dit overleeft:
Ons Angelake is al moeten terug komen op de harde lockdown rond pasen in Duitland. Ze heeft zelfs verontschuldigingen aangeboden. Verontschuldigingen niet aanvaard of genoeg.

https://www.welt.de/politik/deutschl...erzeihung.html

https://www.welt.de/debatte/kommenta...cht-nicht.html
Jan Janssen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2021, 13:42   #64
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Ik ben teleurgesteld. Ik had het echt plezant gevonden mochten de burgerrechten nog veel flagranter geschonden worden voor lange tijd.

Wat een klungels. Zelfs de nazi uithangen doen ze niet goed.

Laatst gewijzigd door patrickve : 24 maart 2021 om 13:42.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2021, 13:52   #65
denkimi
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik ben teleurgesteld. Ik had het echt plezant gevonden mochten de burgerrechten nog veel flagranter geschonden worden voor lange tijd.

Wat een klungels. Zelfs de nazi uithangen doen ze niet goed.
Je mag de temperatuur niet te snel verhogen of de kikker springt uit de pot.
denkimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2021, 13:52   #66
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door denkimi Bekijk bericht
Je mag de temperatuur niet te snel verhogen of de kikker springt uit de pot.
Wijze woorden. Ik moet mij kalmeren

Ik begon al van die spannende visioenen te krijgen, zoals destijds aan de DDR, waar er prikkeldraad en mijnenvelden, en wachttorens rond Belgie kwamen, en waar elke Belg die probeerde te ontsnappen, neergemaaid zou worden.

't zal voor volgend jaar zijn...

Laatst gewijzigd door patrickve : 24 maart 2021 om 13:54.
Oud 24 maart 2021, 14:21   #67
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Ik merk ook op dat MVR beweert dat afgaan op een datum voor versoepelingen gevaarlijk is. Men moet op cijfers afgaan. Zeer gevaarlijke tendens die je gemakkelijk kan misbruiken.

Laatst gewijzigd door Weyland : 24 maart 2021 om 14:22.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2021, 14:43   #68
Jan Janssen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weyland Bekijk bericht
Ik merk ook op dat MVR beweert dat afgaan op een datum voor versoepelingen gevaarlijk is. Men moet op cijfers afgaan. Zeer gevaarlijke tendens die je gemakkelijk kan misbruiken.
Zeker als je zelf de labo bestuurd die de controles doen.

Bij mijn dochter en zoon op school hebben ze nu voor de 2de keer een volledig jaar afgesloten omdat er zogezegd te veel besmettingen zijn.

Stuk of 5 besmettingen door de reguliere testcentra afgenomen. Ze hebben dan al 2 keer een mobiele brigade van Universiteit Antwerpen laten komen die elke leerling controleert en dan vinden ze daar nog maximum 1 extra besmette op 300 man.

Die reguliere testcentra sturen wel de stalen naar labos gelijk die van Van Ranst. En wees maar zeker dat die er voordeel uit halen om dat aan de gang te houden.
Oud 24 maart 2021, 16:44   #69
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan Janssen Bekijk bericht
Zeker als je zelf de labo bestuurd die de controles doen.

Bij mijn dochter en zoon op school hebben ze nu voor de 2de keer een volledig jaar afgesloten omdat er zogezegd te veel besmettingen zijn.

Stuk of 5 besmettingen door de reguliere testcentra afgenomen. Ze hebben dan al 2 keer een mobiele brigade van Universiteit Antwerpen laten komen die elke leerling controleert en dan vinden ze daar nog maximum 1 extra besmette op 300 man.

Die reguliere testcentra sturen wel de stalen naar labos gelijk die van Van Ranst. En wees maar zeker dat die er voordeel uit halen om dat aan de gang te houden.
Voor de jeugd is dit een groot onrecht, hen hun onderwijs verknallen. Dit zal gevolgen hebben.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2021, 16:51   #70
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

2 !
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2021, 17:03   #71
gunter5148
Perm. Vertegenwoordiger VN

gunter5148's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Voor de jeugd is dit een groot onrecht, hen hun onderwijs verknallen. Dit zal gevolgen hebben.
Het grootste onrecht dat een kleine groep "experten" onze kinderen ooit hebben aangedaan, bedoel je.
Men doorbreekt het sociale contract, met hen het recht op onderwijs en sociale ontwikkeling af te pakken omwille van een pathogeen.
Ik ben eens dik curieus van onze kinderen van ons gaan zeggen binnen 20 tot 30 jaar.
Een dikke bende patattenzakken zijn wij ja.

Laatst gewijzigd door gunter5148 : 24 maart 2021 om 17:04.
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2021, 17:14   #72
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
Het grootste onrecht dat een kleine groep "experten" onze kinderen ooit hebben aangedaan, bedoel je.
Men doorbreekt het sociale contract, met hen het recht op onderwijs en sociale ontwikkeling af te pakken omwille van een pathogeen.
Ik ben eens dik curieus van onze kinderen van ons gaan zeggen binnen 20 tot 30 jaar.
Een dikke bende patattenzakken zijn wij ja.
Wij ?
Onze politiekers ?
Wij allemaal ?
Oud 24 maart 2021, 17:18   #73
gunter5148

gunter5148's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Wij ?
Onze politiekers ?
Wij allemaal ?
wij.
Oud 24 maart 2021, 17:19   #74
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
wij.
Veralgemenen...
Oud 24 maart 2021, 19:04   #75
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wij ?
Onze politiekers ?
Wij allemaal ?
Elk van ons. Want geen ene heeft tot hier toe de moed gehad (ik ook niet) om beginnen die gasten aan lantaarnpalen te hangen.
Oud 24 maart 2021, 19:29   #76
Diego Raga

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard Niet meer reizen dit jaar

Het waanzinvirus is aan den overkant van 't zeeke geraakt:

Fikse boete voor Britten die in coronatijd toch op vakantie gaan

"De Britse regering voert een forse boete in voor Engelsen die in coronatijd toch op vakantie naar het buitenland gaan. Het gaat om een bedrag van 5000 pond (5800 euro)."

https://www.ad.nl/reizen/fikse-boete...gaan~a05b5f84/
Oud 24 maart 2021, 19:53   #77
alpina
Europees Commissaris

alpina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vooral, omdat men nooit concreet maakt wat de richtcijfers eigenlijk zijn. We zijn een jaar sinds de start en is nog altijd geen strategie.

- Men weet niet waar men naar toe wilt. Wat is de drempel waarop men de boel weer volledig opengooit? Niemand die daar op reageert, we zijn nog altijd volledig blind aan het varen zonder enig einddoel.
- Men gebruikt nog altijd de meest brute manier om de boel te controleren: vrijheidsremmende maatregelen nemen waarvan de effectiviteit zeer te betwijfelen valt en waarvan de randeffecten zwaar negatief zijn.
- Qua medische respons is het ook zeer triestig: buiten een vaccin dat niet uitgerold geraakt staat men even ver als vorig jaar. Nauwelijks extra capaciteit terwijl men perfect kon voorspellen dat er nog golven gingen aankomen. En dan maar janken als de golf er is...
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2021, 19:54   #78
Jan Janssen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Het waanzinvirus is aan den overkant van 't zeeke geraakt:

Fikse boete voor Britten die in coronatijd toch op vakantie gaan

"De Britse regering voert een forse boete in voor Engelsen die in coronatijd toch op vakantie naar het buitenland gaan. Het gaat om een bedrag van 5000 pond (5800 euro)."

https://www.ad.nl/reizen/fikse-boete...gaan~a05b5f84/
Daar sta je dan met uw spuitje in uw armpje.
Oud 24 maart 2021, 19:56   #79
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alpina Bekijk bericht
Vooral, omdat men nooit concreet maakt wat de richtcijfers eigenlijk zijn. We zijn een jaar sinds de start en is nog altijd geen strategie.

- Men weet niet waar men naar toe wilt. Wat is de drempel waarop men de boel weer volledig opengooit? Niemand die daar op reageert, we zijn nog altijd volledig blind aan het varen zonder enig einddoel.
- Men gebruikt nog altijd de meest brute manier om de boel te controleren: vrijheidsremmende maatregelen nemen waarvan de effectiviteit zeer te betwijfelen valt en waarvan de randeffecten zwaar negatief zijn.
- Qua medische respons is het ook zeer triestig: buiten een vaccin dat niet uitgerold geraakt staat men even ver als vorig jaar. Nauwelijks extra capaciteit terwijl men perfect kon voorspellen dat er nog golven gingen aankomen. En dan maar janken als de golf er is...
Vaccineren: 24/24 en 7/7.
Oud 24 maart 2021, 20:06   #80
Jan Janssen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Vaccineren: 24/24 en 7/7.
Dat zie je wel in de UK. Ze mogen niet op vakantie gaan in de zomer.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be