Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 november 2021, 12:45   #61
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Besmettingen zijn irrelevant. De ziekenhuisopnames zijn duidelijk. Je hebt meer kans als niet gevaccineerde om daar te belanden dan als gevaccineerde. Dat is gewoon klaar en duidelijk en iemand die dit tracht te ontkennen is een idioot. Een even grote idioot als de experten die willens nillens de vaccinatiegraad nog hoger willen.
Wel gek, 90% van de 65+ is gevaccineerd, vele zelfs voor de derde maal, maar ze maken wel 95% uit van de opgenomen coronapatiënten.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2021, 12:47   #62
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Je hebt "iets" gehoord van een vriend zijn huisarts ???
Van de vriend gehoord uiteraard, dat zijn huisarts zei ….
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2021, 12:53   #63
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
23000 besmettingen op één dag.
Het is DE indicator voor wat we 10 dagen later zien in de ziekenhuizen.
Dat is zo ongeveer 1 december...
Wat valt er dan eigenlijk te vrezen als meer dan 90% gevaccineerd is? Werken de vaccins of niet?

En bij die resterende 10% zitten ook flink wat kinderen die zo goed als geen enkele impact ondervinden na besmetting.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2021, 12:57   #64
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
In de IZ afdelingen: meerderheid 50-jarigen.
Echt? Waarom zien we dat dan niet de grafieken van Sciensano? Hier uit het laatste rapport:

Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2021, 12:58   #65
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Wat valt er dan eigenlijk te vrezen als meer dan 90% gevaccineerd is? Werken de vaccins of niet?

En bij die resterende 10% zitten ook flink wat kinderen die zo goed als geen enkele impact ondervinden na besmetting.
Een Australische senator zegt het nu ook.

De wereldgegevens komen niet overeen met de pharma gegevens.
En de verpleging, de media en vele anderen zijn monddood gemaakt.

https://www.frontnieuws.com/australi...rond-covid-19/

Iedereen ziet het trouwens.

Laatst gewijzigd door Mambo : 26 november 2021 om 13:01.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2021, 13:06   #66
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Met dat verschil: geen rare bijwerkingen.
Ik word liever besmet met een verzwakt virus (voor de griepspuit en andere) of iets soortgelijks, dan het risico van een niet-verzwakt virus.

En gij ook. Mocht ge eerlijk zijn, zoudt ge het toegeven.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2021, 13:19   #67
Rapture
Staatssecretaris

Rapture's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik word liever besmet met een verzwakt virus (voor de griepspuit en andere) of iets soortgelijks, dan het risico van een niet-verzwakt virus.

Moesten ze mij een traininsgregime aanbieden zodat ik goed en voorbereid aan de 1 meter verspringen kan beginnen, dan beschouw ik dat als verloren moeite.
Oud 26 november 2021, 13:32   #68
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gij wel, anderen misschien niet. Omdat gij er slecht kunt aan toe zijn met het "echte" virus. Anderen trekken het hen niet aan.

Voor kinderen is het omgekeerd: die zijn er minder slecht aan toe met het echte virus, dan met het vaccin.

Jonge mensen van 25 jaar hebben in het algemeen zodanig weinig last van het echte virus, dat het hen niet kan schelen. Waarom zouden we die medicatie moeten opsolferen tegen iets waar ze geen problemen mee hebben ?

Het probleem is bovendien dat ge dit vaccin om de 4 maanden moet pakken. Terwijl, als ge het eens echt op doet ge waarschijnlijk voor een veel langere tijd zoet zijt.

Dit zijn goeie vaccins voor mensen gelijk gij en gelijk mij. Wij hebben daar objectief winst aan. Maar de helft van de maatschappij, die onder de 40 jaar, heeft daar maar bijzonder weinig mee te winnen. En het stuk van de maatschappij waar men dat nu voornamelijk wil bij inspuiten, heeft daar eigenlijk bij te verliezen.

En weet je wat ? De meeste mensen hebben van nature de juiste keuze gemaakt. Gij hebt uw spuitje genomen, ik ook. Maar men is dat spuitje gaan afdwingen bij veel volk dat dat niet nodig had. En men drijft het nog verder door.

En hierdoor zijn er mensen die zijn zoals gij en ik, en die denken dat het aan anderen is om hun spuitje te nemen, en niet aan ons om rap bij te spuiten.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2021, 13:38   #69
worried.civilian
Partijlid

Standaard

Citaat:

Dat geef ik grif toe. Het probleem is dat het medicijn (ik vertik het een vaccin te noemen!) dat je ingespoten krijgt is geen verzwakt virus. Dat is een menselijke interpretatie die je lichaam iets laat opbouwen dat lijkt op het virus.

Laatst gewijzigd door worried.civilian : 26 november 2021 om 13:39.
worried.civilian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2021, 13:58   #70
Sneaky
Minister-President

Sneaky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
U kent gewoon weinig mensen.
Maar ik snap uw insteek wel, ik handhaaf dat bijna andersom en duw vaccinazis die hun tv te serieus nemen ook uit mijn leven.
Valt wel mee hoor. Ik heb voldoende vrienden.Ik denk dat het vooral een andere sociale cirkel is.
Oud 26 november 2021, 14:14   #71
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sneaky Bekijk bericht
Valt wel mee hoor. Ik heb voldoende vrienden.Ik denk dat het vooral een andere sociale cirkel is.
Normaliter: als je 100 mensen kent, kent ge 10 niet gevaccineerden.
Dat dit nummer schommelt en relatief is, is waar.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2021, 14:20   #72
Sneaky
Minister-President

Sneaky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Normaliter: als je 100 mensen kent, kent ge 10 niet gevaccineerden.
Dat dit nummer schommelt en relatief is, is waar.
Helemaal niet. Alsof die homogeen verspreid liggen over de hele maatschappij. Ge vind die vooral bij de moslim-gemeenschappen die vaak gesloten leven. Grootsteden als Antwerpen met zo een gemeenschappen zijn dan ook de slechtste van de klas.

Verder hebt ge nog wat clubkes links langharig tuig die denken dat ze het beter weten dan de rest.

Geen van beiden komen in mijn sociale cirkel voor.
Oud 26 november 2021, 14:24   #73
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Wel gek, 90% van de 65+ is gevaccineerd, vele zelfs voor de derde maal, maar ze maken wel 95% uit van de opgenomen coronapatiënten.
Wat betreft IC opnames is dat alvast niet correct op basis van laatste incidentie en vaccinatiecijfers. Ongeveer de helft van de IC patienten zijn 65+. Je kan hier trouwens ook uit afleiden dat zonder vaccinatie er nu ongeveer 2500 mensen op IC zouden liggen.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg Screenshot 2021-11-26 142352.jpg‎ (101,8 KB, 743x gelezen)
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!

Laatst gewijzigd door fox : 26 november 2021 om 14:27.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2021, 14:25   #74
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Dokters zouden moeten gedwongen worden om minstens 1 uur per week politics.be te lezen he
Er werden hier alleszins veel correcte dingen voorspeld.

Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 26 november 2021 om 14:25.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2021, 14:28   #75
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sneaky Bekijk bericht
Helemaal niet. Alsof die homogeen verspreid liggen over de hele maatschappij. Ge vind die vooral bij de moslim-gemeenschappen die vaak gesloten leven. Grootsteden als Antwerpen met zo een gemeenschappen zijn dan ook de slechtste van de klas.

Verder hebt ge nog wat clubkes links langharig tuig die denken dat ze het beter weten dan de rest.

Geen van beiden komen in mijn sociale cirkel voor.
Het gaat over mensen die je kent, niet over uw sociale kringen.
En ik hoor steeds vaker luiden dat gevaccineerden zieker zijn dan niet gevaccineerden na een positieve coronatest.
Oud 26 november 2021, 14:30   #76
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het gaat over mensen die je kent, niet over uw sociale kringen.
En ik hoor steeds vaker luiden dat gevaccineerden zieker zijn dan niet gevaccineerden na een positieve coronatest.
Ik hoor dat niet en het blijft zowieso anektdotisch gewauwel. De incidentiecijfers bewijzen dat natuurlijk ook gewoon. Ongelooflijk dat sommigen het licht van de zon blijven ontkennen.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2021, 14:33   #77
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik hoor dat niet en het blijft zowieso anektdotisch gewauwel. De incidentiecijfers bewijzen dat natuurlijk ook gewoon. Ongelooflijk dat sommigen het licht van de zon blijven ontkennen.
Tjah, ze denken zelfs dat we naar 100% moeten als 90% niet werkte.
Op zich geen enkel probleem als ze daar geen dwang en moordlust bij poneerden.
Oud 26 november 2021, 14:35   #78
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Mijn beide ouders (85 en 84, onlangs booster gehad) zijn de voorbije weken flink verkouden geweest. Getest en het was geen corona. Wat het wel was hebben ze niet nagegaan maar wellicht een doodgewone verkoudheid.
Oei Een verkoudheid en niet nagegaan wat het eigenlijk was
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2021, 14:35   #79
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Of heb je geneeskrachtige meteorieten in huis liggen?
Gemberthee drinken + mantra's neuriën, en wierookstokjes branden.
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2021, 14:36   #80
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat betreft IC opnames is dat alvast niet correct op basis van laatste incidentie en vaccinatiecijfers. Ongeveer de helft van de IC patienten zijn 65+. Je kan hier trouwens ook uit afleiden dat zonder vaccinatie er nu ongeveer 2500 mensen op IC zouden liggen.
Inderdaad. Uit die cijfers kan ook afgeleid worden dat ergens in de 18-65 reeks (maar waarschijnlijk de 50+ en ev. de 40+) wat zouden moeten bijvaccineren. Het is eigenlijk voor die groep dat het vaccin het beste werkt.
Daar is IC opname 50-50, terwijl er een vaccin efficientie van meer dan een factor 10 is.

Je kan eigenlijk zeggen dat het vaccin perfect is voor mensen van middelbare leeftijd. Voor jongeren is het niet nodig. Maar bij bejaarden werkt het niet goed genoeg, en dat blijven de probleemgevallen. Natuurlijk is het goed dat die sterk gevaccineerd zijn, maar dat volstaat niet om met de huidige IC capaciteit alle gepensioneerde gevaccineerden blijven op te vangen.

Kortom, corona is geen probleem meer als men geen ongevaccineerden en geen gepensioneerden meer opneemt

Laatst gewijzigd door patrickve : 26 november 2021 om 14:37.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be