![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Hij verkocht onze strategisch energiebronnen. En wat nu gebeurd is gewoon een gevolg van die criminele daad!!! Frankrijk is met de winsten gaan lopen en hier is geen geld meer om net als Frankrijk en Nederland nieuwe kerncentrale te bouwen. Daarom laat men hypocriete de Groene/Ecolo benden doen om handen wassend in onschuld sjoemel merk België zonder energie te zetten. 100% Afhankelijk te maken van het Buitenland!!!!
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kerncentrales horen niet thuis in een land als België. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Maar in de gezonde democratie Zwitserland houd men daar een referendum over. Verkopen ze hun strategische energie bronnen niet aan het buitenland zodat ze niet gemanipuleerd kunnen worden zoals hier nu gebeurd. Feit is wij hebben niets meer dat enig wapen kan zijn tegen het buitenland als die kerncentrales sluiten. Worden we 100% afhankelijk van hoe hun hoed op hun kop staat. Hebben zij bij een heel strenge winter zelf de energie nodig zullen we hier de pot op kunnen en ons verwarmen met gasflessen gevuld met ook al heeeeeel duuur Russisch gas en zo.....
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen. Laatst gewijzigd door epicurist_dirk : 15 december 2021 om 20:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik denk dat hierover alles gezegd is. Nederland is soeverein land en het doet maar wat het denkt te moeten doen. En ook wij zijn een soeverein land en wij doen wat we denken te moeten doen.
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 15 december 2021 om 20:36. |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Met dat verschil: als ze die kerncentrale op de Waddeneilanden zetten gaan ze ermee misschien mee wegkomen. Als ze die op de grens met Duitsland of België zetten gaan ze tientallen jaren van processen tegemoet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Laat het evenwel zo zijn dat er in België totaal geen eensgezindheid is over dit onderwerp.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Laat het evenwel zo zijn dat er in België totaal geen eensgezindheid is over dit onderwerp.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Edit: bij de NVA zijn ze soms voor en soms tegen, de kazakkendraaiers. Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 15 december 2021 om 20:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Iedereen heeft recht op een verandering van opinie. Denk maar aan D66 dat, ondanks haar wil om in te zetten op groene energie, blijkbaar wel gewonnen is voor de uitbreiding van het Nederlandse kernenergiepark. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 15 december 2021 om 21:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() OK maar hoeveel van die 54 % zijn écht bevoegd om te oordelen over deze ingewikkelde zaak ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En wat er evenzeer toe bijdraagt: het feit dat electriciteit in onze hedendaagse samenleving praktisch een basisbehoefte geworden is, maar nog steeds belast wordt met het hoogste BTW-tarief.
![]() |
#76 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is ook zo. Maar sinds de liberalisering steeg de prijs van de stroom geweldig. Het is Di Rupo geweest die de prijzen nog een tijdje heeft weten te blokkeren toen hij Eerste Minister was.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ze kijken niet verder dan hun neus... |
|
![]() |
![]() |