Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 februari 2022, 12:21   #61
Ilse
Vreemdeling

Ilse's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Zijde gij nu echt in je gat gebeten of doet ge maar alsof. (Vraag is eerlijk gemeend.)
Wat is je leeftijd en levenservaring. (vraag is ook eerlijk gemeend: om mij een beter idee te geven).
Maar voor wat hoort wat ook.

Eerst ikke:
-expat,
- bijna soixante-neuf... (dat gaat wat worden want al aan 'r likkebaarden, but I digress).
-gewerkt vanaf mijn 18de. (nou ja, die eerste drie jaren waren om t' leven wat te ruiken en te checken. Nadien werd het echt serieus.)

Midden de veertig, 3 tienerkinderen, partner en ikzelf beide verder gestudeerd en rond 22e gaan werken. Dat is genoeg voor dit forum . We mogen niet klagen en komen niks te kort. Maar ik heb me al oprecht veel geërgerd aan de maatregelen, vooral voor jongeren.
Ilse is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2022, 12:21   #62
Tyler Durden
Partijlid

Tyler Durden's schermafbeelding

Standaard

Schitterend hoe deze discussie op geniale wijze toont hoe sommigen hier redeneren.

Elk onderzoek toont aan dat het drankgebruik bij jongeren nooit lager lag, dat er minder cafés zijn dan ooit en dat het bewustzijn over de gevaren van alcohol en drugs nooit beter was.

Maar dat kan natuurlijk niet op tegen het anekdotische "In de Overpoort zijn er nog altijd veel cafés en daar kotsen ze!".

Onwaarschijnlijk.

Laatst gewijzigd door Tyler Durden : 19 februari 2022 om 12:22.
Tyler Durden is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2022, 12:38   #63
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TREBRON Bekijk bericht
Ja, onze bezigheid was studeren en later werken en in het week-end eens uitgaan maar om 12 uur thuis. Nu is de belangrijkste bezigheid feesten tot 5 uur 's morgens. Ik begin om zes uur en onderweg naar mijn werk zie ik ze staan kotsen op de Oude Markt.
Ik probeer dingen logisch te benaderen. Hier in dit geval het geestelijk welzijn van jongeren.
Herinner je je nog eind jaren negentig, de impact van de zaak Dutroux op de jeugd.
Kinderen werden toen gewapend met groene nummers waar ze op ieder moment een klacht konden indienen tegen al wie ook maar een vertrouwensfunctie uitoefende: leerkrachten ... ouders.
Ondertussen zijn we dertig jaar later.
De jeugd wordt plots weer slachtoffer, maar dan wel van collectief gemaatregel. Mijn empathisch vermogen is groot genoegd om in te zien dat hier iets niet klopt en er reden is om te protesteren manifesteren.

Laatst gewijzigd door Rudy : 19 februari 2022 om 12:39.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2022, 12:40   #64
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ilse Bekijk bericht
Ik rapporteer hier gewoon wat de standaard schreef, het zijn niet mijn bevindingen. Het artikel verwijst naar het rapport zelf. dat staat op het coronavirus info platform. Geschreven door echte psychologen
Psychologen moeten er in de eerste plaats voor zorgen dat ze een reden van bestaan hebben.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2022, 12:42   #65
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Psychologen moeten er in de eerste plaats voor zorgen dat ze een reden van bestaan hebben.
In welke zin ?
Een psychiater wordt uiteindelijk goedkoper.
Oud 19 februari 2022, 13:26   #66
Ilse
Vreemdeling

Ilse's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tyler Durden Bekijk bericht
Schitterend hoe deze discussie op geniale wijze toont hoe sommigen hier redeneren.

Elk onderzoek toont aan dat het drankgebruik bij jongeren nooit lager lag, dat er minder cafés zijn dan ooit en dat het bewustzijn over de gevaren van alcohol en drugs nooit beter was.

Maar dat kan natuurlijk niet op tegen het anekdotische "In de Overpoort zijn er nog altijd veel cafés en daar kotsen ze!".

Onwaarschijnlijk.
Klopt in de jaren 90 werd er veel meer uitgegaan dan nu. In de overpoort was het toen elke nacht ‘donderdagavond’. En discotheken en afterclubs alom, niet mij ding geweest, maar iemand documentaire ‘the sound of Belgium’ gezien? Ongezien die periode. De generatie ervoor kon er ook wat van, er werd toen veel op de middag gedronken, nog gezien in begin van mijn carrière in de cafés in de Ravenstein gallerij in Brussel. Sommige bazen waren goed aangeschoten in de namiddag. Nee hoor, de jeugd van nu is, doorgaans, vrij braaf hoor.
Ilse is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2022, 13:41   #67
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Klopt in de jaren 90 werd er veel meer uitgegaan dan nu. In de overpoort was het toen elke nacht ‘donderdagavond’. En discotheken en afterclubs alom, niet mij ding geweest, maar iemand documentaire ‘the sound of Belgium’ gezien? Ongezien die periode. De generatie ervoor kon er ook wat van, er werd toen veel op de middag gedronken, nog gezien in begin van mijn carrière in de cafés in de Ravenstein gallerij in Brussel. Sommige bazen waren goed aangeschoten in de namiddag. Nee hoor, de jeugd van nu is, doorgaans, vrij braaf hoor.
Eind jaren 70 mochten we nog veel meer. De punk periode 78-79 was het hoogtepunt.
De jeugd is nu veel braver.
Maar ja, het is ook een kwestie van kunnen vergelijken.

Laatst gewijzigd door Rudy : 19 februari 2022 om 13:42.
Oud 19 februari 2022, 14:27   #68
IJsboer
Europees Commissaris

IJsboer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Maar nu is het geld op, sorry, we moesten een deel stervende oudjes nog een jaartje langer in leven houden.

Ik hoop dat de jongeren nu door hebben hoe hard ze geneukt werden door het volledige politieke spectrum en de wetenschappers.
Valt me op hoe wij toch voor 80% op dezelfde golflengte zitten. Ik ben met al de rest wat je zegt helemaal akkoord.

Ik zou er nog bijzetten: De besparingen in de zorg pre-corona door Maggie De Block op federaal niveau en budget cuts van de N-VA in de Vlaamse regering.

Ik vind namelijk dat we niet alleen de aanleidingen moeten opsommen maar ook de oorzaken.
IJsboer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2022, 15:14   #69
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Tot voor enige decennia vormde een deel van de ouden van dagen en andere sukkelaars / afhankelijk gewordenen, voor een deel van de bevolking een excuus om niet te moeten helpen in de economie. Kloosterzusters, paters, en nog zo een reeksje feitelijke deserteurs uit de economie. Met de achteruitgang van het katholiscistisch geloof verdwenen die excuuspostjes.
In de plaats, kwamen woonzorg en andere centra, als melkers van de oudjes van dagen en andere sukkelaars.
Dat motief, het behoud van die excuus postjes, is de echte ordinaire motivatie geweest voor overheid en aanhang, om van dit virus probleem, een maatschappelijk probleem te maken, door ernstige schade te berokkenen aan diegenen die normaal geen last hadden gehad van dit virus: de actieven, de jongeren.
Datzelfde motief van de postjes met andere excuses voor.
Daarom wil overheid en aanhang problemen, maken en instandhouden. Daarom zitten ze nu die corona "problematiek" bijna maniakaal te bestendigen.

2 jaar corona verhaal, zeg maar terreur, samengevat tot de essentie.
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand

Laatst gewijzigd door Erw : 19 februari 2022 om 15:16.
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2022, 16:03   #70
morte-vivante
Perm. Vertegenwoordiger VN

morte-vivante's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Citaat:
Vlaanderen hoort bij de Europese lidstaten die kampen met hoge suïcidecijfers: het Vlaams/Belgisch suïcidecijfer ligt 1,5 keer hoger dan het gemiddelde binnen de Europese Unie. Voor vrouwen bevindt België zich helemaal bovenaan, gevolgd door Litouwen en Vlaanderen
dus piss off met dergelijke zever te antwoorden
Oud 19 februari 2022, 16:38   #71
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ahja al die feestbeesten weten nu hoe gevaarlijk de wereld geworden is.
Ge kunt niet meer uitgaan en u volgens westerse normen gedragen of ge nodigt heibel uit.
Ons continent is onveilig, maar onze jeugd is inderdaad te braaf.
Oud 19 februari 2022, 17:46   #72
De Rode Willem

De Rode Willem's schermafbeelding

Standaard

Waarom het alcoholmisbruik bij jongeren (studenten) ontkent moet worden weet ik niet...maar feit is dat alcohol misbruik bij studenten stijgt.
Het beeld van de feestbeest student die stomdronken door de fuifstraat waggelt is duidelijk geen illusie van Willem.

Het ontkennen van dit probleem is natuurlijk het gemakkelijkst voor de ouders. Hun prins of prinsesje gaat zich natuurlijk niet te buiten aan kuddezuipen.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20181031_03895678
Citaat:
Het alcoholmisbruik onder studenten is in vijf jaar tijd fel toe?*genomen. Vandaag drinkt 37 procent van hen te veel, ?*tegenover 26 procent vijf jaar geleden.
https://www.veto.be/dossier/alcohol-bij-studenten
Citaat:
Steeds meer studenten hebben problemen met alcohol.
https://www.medi-sfeer.be/nl/nieuws/...onacrisis.html
Citaat:
De horeca is weer open, alle remmen gaan los, de cijfers van het aantal jongeren dat met een alcoholvergiftiging op de spoeddiensten belandt, stijgen in Nederland weer vrolijk.
https://www.gva.be/cnt/dmf20210929_94782258
Citaat:
Onderzoek UAntwerpen toont aan: overmatig alcoholgebruik studenten opnieuw in de lift na daling tijdens coronacrisis
https://www.dekrantenkoppen.be/index...er-punten.html
Citaat:
Alcoholmisbruik onder studenten neemt fors toe

Geef nooit een boomerang aan idioten
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2022, 17:49   #73
TREBRON
Europees Commissaris

TREBRON's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Ik probeer dingen logisch te benaderen. Hier in dit geval het geestelijk welzijn van jongeren.
Herinner je je nog eind jaren negentig, de impact van de zaak Dutroux op de jeugd.
Kinderen werden toen gewapend met groene nummers waar ze op ieder moment een klacht konden indienen tegen al wie ook maar een vertrouwensfunctie uitoefende: leerkrachten ... ouders.
Ondertussen zijn we dertig jaar later.
De jeugd wordt plots weer slachtoffer, maar dan wel van collectief gemaatregel. Mijn empathisch vermogen is groot genoegd om in te zien dat hier iets niet klopt en er reden is om te protesteren manifesteren.
Ik dateer van nog een generatie vroeger.
TREBRON is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2022, 18:07   #74
De Rode Willem

De Rode Willem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Zouden de 5.875.338 covid doden en hun familie niet het grootste slachtoffer zijn ?

En als je het dan toch over "de maatregelen" wil hebben, was niet iedereen daardoor beïnvloed ? De arme jeugd...ze konden niet aan bingedrinken doen en aan kuddezuipen.
Geen nood. Ze zijn hun schade aan het inhalen. De afkickverschijnselen die maakt dat er psychiatrische bedden tekort zijn, zullen snel verdwijnen.

Geef nooit een boomerang aan idioten

Laatst gewijzigd door De Rode Willem : 19 februari 2022 om 18:07.
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2022, 18:08   #75
jad°relen°ir
Minister

jad°relen°ir's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
Waarom het alcoholmisbruik bij jongeren (studenten) ontkent moet worden weet ik niet...maar feit is dat alcohol misbruik bij studenten stijgt.
Het beeld van de feestbeest student die stomdronken door de fuifstraat waggelt is duidelijk geen illusie van Willem.

Het ontkennen van dit probleem is natuurlijk het gemakkelijkst voor de ouders. Hun prins of prinsesje gaat zich natuurlijk niet te buiten aan kuddezuipen.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20181031_03895678

https://www.veto.be/dossier/alcohol-bij-studenten

https://www.medi-sfeer.be/nl/nieuws/...onacrisis.html

https://www.gva.be/cnt/dmf20210929_94782258

https://www.dekrantenkoppen.be/index...er-punten.html
Het alcoholge/misbruik is bij jongeren en ouderen en al wat daar tussen zit toegenomen.

Het aanbod is uitgebreider en op maat van elke leeftijdsgroep; daarnaast is het quasi overal verkrijgbaar..

Citaat:
Leuvense spoeddiensten zien steeds meer alcoholintoxicaties: gemiddeld meer dan 5 dronken patiënten per dag

In een studentenstad zijn daar zoals verwacht tieners en studenten bij; zij vertegenwoordigen zowat een derde van het totale aantal alcoholintoxicaties.
Maar even sterk vertegenwoordigd zijn de mensen tussen 40 en 59 jaar oud.
De groep van vijftigers heeft de hoogste alcoholwaarden

Laatst gewijzigd door jad°relen°ir : 19 februari 2022 om 18:19.
jad°relen°ir is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2022, 02:40   #76
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Uiteraard zijn er tijdens de oorlogsjaren afschuwelijke dingen gebeurd,
Waar gij dus totaal geen idee van hebt...

Citaat:
maar ik stoor me eraan als algemene dooddoener tov de huidige jeugd, Lea Thys ook onlangs nog in de ideale wereld..
O ja , wil u nu poneren dat 2 jaar niet kunnen uitgaan diepere sporen gaat nalaten dan de verschrikking van een oorlog waar iedere dag de dood boven uw hoofd zijn lading gaat loslaten in de vorm van vliegtuigen die tot uw vrienden wat alliantie betreft mogen gerekend worden...

Citaat:
De prestatiedruk is enorm toegenomen en kwetsbare jongeren vallen uit de boot, de lockdowns waren een katalysator voor hun problemen.
Zijn ze dan in bestaan bedreigd wat betreft hun eigen leven en de veiligheid daarvan....

Die ene fatale klap dus...

Citaat:
Ze hebben niets aan ‘Jamaar in de oorlogsjaren was het erger’.
Worden ze dan dagelijks met dood bedreigd ,mijn vader draait zich in zijn graf om bij het horen van zoveel onzin....

Laatst gewijzigd door Svennies : 20 februari 2022 om 02:43.
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2022, 03:00   #77
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

U moet goed weten dat mijn grootmoeder in 1940 een slachtoffer was van bombardementen ,dat twee jaar later mijn toen op dat moment mijn 16 jarige vader samen met zijn 17 jarige zus en zijn 13 jarige broer dienden achter te blijven omdat hun vader werd opgeëist.....

Mijn grootvader wenste toen zijn 3 jongste kinderen bij zich te houden ,en werd het dus Berlijn....

De verschrikkingen van de bombardementen die daar het laatste jaar dag en nacht doorgingen laat diepe sporen na ,maar het ergste kwam pas na de zogenaamde bevrijding waar de Russische troepen als beesten te werk gingen tegenover iedereen die daar aanwezig waren ,de term geallieerden bleek hun blijkbaar volstrekt vreemd...

Net zoals het woord opgeëiste arbeidskrachten uit de bezette gebieden...

Wat denkt u dat zoiets doet met kinderen tussen de 14 en 18 jaar oud....

En de clou kwam dan nog wat later ,toen mijn vader en de familie uiteindelijk terug thuis waren geraakt mocht hij gelijk terug inrukken om voor twee jaar als ordonnans de bezetter te gaan spelen in Duitsland...
Oud 20 februari 2022, 03:27   #78
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

En het grappige daarvan was dat hij een Engels uniform kreeg uitgereikt om daar de bezetter te gaan spelen ...

Hij zei altijd ,"aan het verstelwerk van het uniform te zien wat betreft het opgelapte deel met het kogelgat midden op de borst had de vorige eigenaar ervan niet zijn beste tijd gehad"

Dat was dus het Belgisch bezettingsleger...
Oud 20 februari 2022, 10:10   #79
morte-vivante

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
Zouden de 5.875.338 covid doden en hun familie niet het grootste slachtoffer zijn ?

En als je het dan toch over "de maatregelen" wil hebben, was niet iedereen daardoor beïnvloed ? De arme jeugd...ze konden niet aan bingedrinken doen en aan kuddezuipen.
Geen nood. Ze zijn hun schade aan het inhalen. De afkickverschijnselen die maakt dat er psychiatrische bedden tekort zijn, zullen snel verdwijnen.
juist ja, het gebrek aan bingedrinken en comazuipen... karikaturaler kan het niet
Oud 20 februari 2022, 10:22   #80
morte-vivante

Standaard

ik begrijp die noodzaak niet van sommigen om de huidige metale problemen bij onze jeugd weg te wuiven en af te wimpelen door de huidige situatie te vergelijken met bepaalde periodes uit het verleden, die wel erger moesten zijn...

de situatie negeren gaat het probleem niet verhelpen. feit is dat er al jarenlang een structureel tekort is in de geestelijke gezondheidszorg. feit is dat de coronamaatregelen een zeer grote impact hebben gehad op het mentaal welzijn van de jeugd. feit is dat die jeugd mentaal minder weerbaar zijn dan volwassenen, en dat heeft nu eens gene zak te maken met hun opvoeding, en dat het allemaal pussies zijn geworden, maar wel met de cruciale periode waarin ze zich geestelijk en emotioneel aan het ontwikkelen zijn, want het zijn kinderen. feit is dat een systeem dat al onder druk stond, hierdoor uit zijn voegen barst.
een eerste stap is het probleem erkennen.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be