Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 november 2022, 06:50   #61
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Een studie in Frankrijk toont dat de Fransen een epidemie van ‘luiheid’ hebben gekweekt door de covid jaren. Ze werken minder lang en zijn tevreden met een lager loon hierdoor, er wordt meer aandacht gegeven aan hobbies en ontspanning.
Ja, ik merk dat ook wel rond mij. Vooral het (nep) telewerken is nogal in de mode. "naar bureau moeten komen" is nu gezien als een soort van corvee dat niet normaal is.

Veel zogezegd "gepassioneerde wetenschappers" rondom mij zie je bijna nooit meer want aan het "telewerken" rond hun zwembad ergens in de bergen.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2022, 10:08   #62
morte-vivante
Perm. Vertegenwoordiger VN

morte-vivante's schermafbeelding

Standaard

vaccins nagenoeg geen effect op post-covid symptomen:

Citaat:
Results
No differences were found in the self-reported PASC-symptoms dyspnea, fatigue, smell/taste changes or concentration problems, or the EMQ-13 score between unvaccinated and vaccinated participants 3-15 months after the positive test. Less memory problems were reported among vaccinated than unvaccinated participants.
https://www.ijidonline.com/article/S...596-3/fulltext
Oud 16 november 2022, 11:16   #63
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ja, ik merk dat ook wel rond mij. Vooral het (nep) telewerken is nogal in de mode. "naar bureau moeten komen" is nu gezien als een soort van corvee dat niet normaal is.

Veel zogezegd "gepassioneerde wetenschappers" rondom mij zie je bijna nooit meer want aan het "telewerken" rond hun zwembad ergens in de bergen.

Ik ken een manager van een call center. Die zit zijn belbrigade aan te sturen... van thuis. Dat is gemakkelijker, want na zijn verhuis heeft hij nog veel kamers om te schilderen. Anders zou hij daarvoor congé moeten nemen.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2022, 14:09   #64
Sneaky
Minister-President

Sneaky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Bwa, of ge nu thuis of op den buro politieke fora volschrijft, dat komt toch niet zo nauw
Oud 13 december 2022, 09:36   #65
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

De Wall Street Journal heeft nu ook het licht gezien, long covid is een complot. Om aan te verdienen natuurlijk, wat anders.

Het is normaal om lange tijd symptomen en vermoeidheid te hebben na een virale infectie, het werd echter misbruikt om mensen met een laag risico toch bang te maken van covid om vaccins op te dringen. Alles voor de goeie zaak nietwaar.

The Exaggeration of Long Covid. Lingering symptoms after a respiratory infection are common. Most cases are too mild to worry about.
https://www.wsj.com/articles/the-exa...ns-11670857268

Long Covid is real. I have reliable patients who describe lingering symptoms after Covid infection. But public-health officials have massively exaggerated long Covid to scare low-risk Americans as our government gives more than $1 billion to a long Covid medical-industrial complex.

The Centers for Disease Control and Prevention claims that 20% of Covid infections can result in long Covid. But a U.K. study found that only 3% of Covid patients had residual symptoms lasting 12 weeks. What explains the disparity? It’s often normal to experience mild fatigue or weakness for weeks after being sick and inactive and not eating well. Calling these cases long Covid is the medicalization of ordinary life.

Two studies published this month put long Covid in perspective. The first, in the Journal of the American Medical Association, looked at a spectrum of wellness indicators in 1,000 people who recovered from symptomatic Covid or another respiratory infection. It found that 40% of patients who had tested positive for Covid “reported persistently poor physical, mental, or social well-being at 3-month follow-up.” For Covid-negative patients who had other upper-respiratory infections, the figure was 54%. Covid patients did better than non-Covid patients. While there are certainly unique hallmark conditions of Covid, such as loss of smell, any respiratory infection—flu, RSV, other cold viruses—can knock you down for a while.

The second study, in Lancet Regional Health, looked for long Covid in 5,086 children 11 to 17 and found that symptoms present during infection rapidly declined over time. The researchers found that among children who tested positive and negative for Covid “prevalence patterns of poor well-being, fatigue and Long COVID”—defined by its symptoms without the need for a past diagnosis of the disease—“were broadly similar.” (The study also found that loneliness in children increased steadily in the year after Covid illness.)

The National Institutes for Health has been intensely focused on studying long Covid, spending nearly $1.2 billion on the condition. To date, the return on investment has been zero for the people suffering with it. But it’s been terrific for MRI centers, lab testing companies and hospitals that set up long Covid clinics. I’ve talked to the staff at some of these clinics and it’s unclear what they are actually offering to people beyond a myriad of tests.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2023, 08:31   #66
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Een studie linkt long covid met een daling van beweging tijdens de lockdown. Wie tijdens de lockdown minder heeft bewogen (iedereen quasi) maakt meer kans op long covid.

Wat volgens mij(!) opnieuw duidelijk maakt dat het meer gelinkt is aan depressie dan aan een covid besmetting, het zijn ook dezelfde symptomen. Long covid zou dan niet gelinkt zijn aan covid maar aan de maatregelen.

https://www.news-medical.net/news/20...nactivity.aspx
Oud 10 januari 2023, 09:14   #67
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Toch wel straf wat een onschuldige "snotvalling" allemaal kan veroorzaken ...

https://www.hln.be/medisch/130-000-b...bben~af11b0fb/
Hier gaan de wappies massaal op reageren.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2023, 10:17   #68
Sneaky
Minister-President

Sneaky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een studie linkt long covid met een daling van beweging tijdens de lockdown. Wie tijdens de lockdown minder heeft bewogen (iedereen quasi) maakt meer kans op long covid.

Wat volgens mij(!) opnieuw duidelijk maakt dat het meer gelinkt is aan depressie dan aan een covid besmetting, het zijn ook dezelfde symptomen. Long covid zou dan niet gelinkt zijn aan covid maar aan de maatregelen.

https://www.news-medical.net/news/20...nactivity.aspx
Uiteraard, als je mensen maandenlang schrikpono toont dan moet je niet verwonderd zijn dat er wat angstpsychoses ontstaan he. Dat is een bijwerking van het gevoerde beleid.
Oud 8 maart 2023, 06:37   #69
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Long covid wordt nu ook gelinkt aan luchtvervuiling

https://theconversation.com/long-cov...w-study-201217
Oud 8 maart 2023, 14:57   #70
gunter5148
Perm. Vertegenwoordiger VN

gunter5148's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Long covid wordt nu ook gelinkt aan luchtvervuiling

https://theconversation.com/long-cov...w-study-201217
Wordt het nog niet aan oekraïne-stress gelinkt?
Oud 11 maart 2023, 09:22   #71
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard Long covid komt nog vaak voor en het is niet de enige slepende aandoening na een ....

Long covid komt nog vaak voor en het is niet de enige slepende aandoening na een virusbesmetting

Minstens één op de twintig patiënten krijgt na een covidinfectie long covid, de slepende variant van de ziekte. Dat is minder dan op het hoogtepunt van de pandemie, maar het is nog altijd veel. Wetenschappers waarschuwen dat er ook andere virussen zijn die "postvirale aandoeningen" veroorzaken. Die aandoeningen kregen in het verleden niet de aandacht die ze verdienden, maar dat begint te veranderen. Mét dank aan long covid.

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2023/03...re-postvirale/
Oud 11 maart 2023, 18:23   #72
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Nu is het stil in het Wappie-kamp ?
Oud 11 maart 2023, 19:55   #73
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Long covid komt nog vaak voor en het is niet de enige slepende aandoening na een virusbesmetting

Minstens één op de twintig patiënten krijgt na een covidinfectie long covid, de slepende variant van de ziekte. Dat is minder dan op het hoogtepunt van de pandemie, maar het is nog altijd veel. Wetenschappers waarschuwen dat er ook andere virussen zijn die "postvirale aandoeningen" veroorzaken. Die aandoeningen kregen in het verleden niet de aandacht die ze verdienden, maar dat begint te veranderen. Mét dank aan long covid.
Kortom, covid heeft dezelfde effecten als andere snotvallingen

Ik heb na bijna een verkoudheid op twee "long snotvalling" en ik hoest 1 of 2 maanden lang, soms moet dat met cortisone en antibiotica behandeld worden.
Oud 11 maart 2023, 19:56   #74
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het wappie kamp komt nochtans net een kemel te publiceren.

Aangezien quasi iedereen ondertussen al eens covid gehad heeft, zou 1 op 20 moeten overeenkomen met 550 000 Belgen, niet met 130 000 Belgen.
Oud 11 maart 2023, 21:03   #75
Reverberation
Minister-President

Reverberation's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Aangezien quasi iedereen ondertussen al eens covid gehad heeft, zou 1 op 20 moeten overeenkomen met 550 000 Belgen, niet met 130 000 Belgen.
Wappie!
"They sell their debt, their privately made paper&ink, push the countries, the world into debt and what they want back are real, tangeble assets, and they won't stop till they own the whole thing. They don't want the debt paid off, just the interest, they want to keep this balanced till they have what they want, all of it." Central Banks
Reverberation is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2023, 00:00   #76
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
100% van de bevolking heeft al covid gehad, wat is je punt iegelijk?

Om nu nog te zeggen dat covid long covid kan veroorzaken is hetzelfde als zeggen dat iedereen die leeft niet dood is.
Oud 12 maart 2023, 08:14   #77
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Hoe weet ik of ik COVID gehad heb?
Oud 12 maart 2023, 08:15   #78
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
100% van de bevolking heeft al covid gehad, wat is je punt iegelijk?

Om nu nog te zeggen dat covid long covid kan veroorzaken is hetzelfde als zeggen dat iedereen die leeft niet dood is.
Ik weet dat niet. Dus doe kom ik dat te weten?
Oud 12 maart 2023, 09:03   #79
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Covid gelijkstellen met een gewone “snotvalling” is in elk geval fout. Dat geldt bijlange niet voor iedereen. Voor een aantal individuen zal dat inzake symptomen inderdaad weinig voorstellen. Maar er zijn toch flink wat mensen bij wie een covid besmetting nare gevolgen heeft, zelfs op langere termijn.
Oud 12 maart 2023, 11:54   #80
StV
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Ik weet dat niet. Dus doe kom ik dat te weten?
Vraag het aan Ferguson.. die heeft er ergens een modelletje van liggen
StV is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be