![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
| Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#61 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Mijn boiler staat nu 4h om de 2 dagen op. Maar ik ga hem ganse winter uitlaten en bij familie douchen. Best laten leeglopen dan? Mijn vleesvervangers komen grotendeels van de Aldi en Carrefour omdat die het goedkoopste zijn. Fruit neem ik diepvries omdat het anders slecht durft worden. Maar nu er veel granaatappels liggen neem ik die, en ja ook wel eens een Belgische appel, jonagold zonder schil. Ik denk wel dat het gezond is, zeer weinig vlees en heel veel groenten met zelfgemaakte eierpasta, volkoren pasta of patatjes. Rijst liever niet. Edit: en veel soep, tijd van de pompoenen. Ik neem ze bio, was ze, bak ze met schil en blus dan met water om tot soep te mixen als ze ingekookt is. Vandaag smijt ik overschotten op pizza en blijf ik in mijn kot. Geen winkelkosten en dat brengt mijn 35 euro naar 30 euro. Ik koop nu normaal dagelijks mijn eten vers, omdat als ik doodga er anders artikelen voor niets zijn gekocht. Wellicht word ik nog extremer met der tijd en jaagde ik iedereen weg. Extreme cheapskating betekent een draconische bewaking handhaven.
Silence sharpened with fatal precision. Laatst gewijzigd door CUFI : 8 november 2022 om 07:09. |
|
|
|
|
|
|
#62 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Er zijn 3 maanden waar een significante stijging is die ik niet kan verklaren.
Er woonde hier wel iemand in de blok waarvan geweten is dat hem stroom van de gang pakte (algemene kosten) om zware werkmachines te draaien. Hoe zou ik kunnen bewijzen/achterhalen als er die tijd ook bij mij stroom is weggepakt? Het gaat over meer dan 1000 kwh.
|
|
|
#63 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Er zijn daar TV programma's van. Met kortingsbonnen kopen ze voor 1000 dollar en na aftrek bonnen moeten ze nog een halve euro betalen. Hier geven ze wat tips voor België.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 17 november 2022 om 23:28. |
|
|
|
|
|
|
#64 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
1000Kwh op uw "persoonlijke" meter op 3 maand? Als ik daar naar zou moeten zoeken zonder goeie elektrische schema's, dan is een zoektocht aangewezen. De "gezamelijke" stopkontakten zijn bereikbaar zonder voorbij uw voordeur te komen. We zetten de hoofdzekering van uw appartement af. We gebruiken een zware verbruiker in elk van de gezamelijke stopkontakten, en zien als er 1 is die uw persoonlijke meter toch laat werken.
|
|
|
|
#65 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Een slimme buur kan misschien de draadjes van de buur hacken? Klein opening in de muur en hup.
|
|
|
|
#66 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik kom wel even kijken, aan €85 per uur.
|
|
|
|
#67 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#68 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#69 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Nadat alle zekeringen in uw appartement zijn uitgezet, en er een gezamelijk stopkontakt niet werkt, dan weten we dat dat stopkontakt op uw kring hangt.
Dan kan u aantonen dat 1 of meer gezamelijk stopkontakten op uw meter hangen, en dat dat niet de bedoeling kan zijn. Of als de meter van uw appartment wel draait als alle zekering uitstaan, en nog sneller gaat draaien met een zware verbruiker op de gezamelijke stopkontakten, dan is er iets fundamenteels verkeerd in de installatie.
|