Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 januari 2023, 15:05   #61
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter

Anselmo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Onzijdig Bekijk bericht
BDW is vorig jaar in februari met de Rotterdamse burgemeester naar Colombia geweest. Dat was niet op vakantie maar om te bespreken hoe ze de strijd tegen drugstrafiek beter konden aanpakken.
Meer kan die mens ook niet doen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Met andere woorden, weggesmeten geld en middelen.
Het is dankzij dit soort contacten dat er samenwerking tot stand komt met deze resultaten als gevolg.
Proficiat aan de Antwerpse politie en haar leiding en aan de douane!
Citaat:
Opnieuw recordvangst cocaïne in Antwerpse haven in 2022, dubbel zoveel als in Rotterdam
Citaat:
De douane kon in de Antwerpse haven 109.894,48 kilo coke onderscheppen. Daarnaast werden ook bijna drie ton hasj en 1.265 kilo heroïne in beslag genomen.

Ter vergelijking: in de haven van Rotterdam werd vorig jaar ongeveer 52 ton cocaïne in beslag genomen.
“Antwerpen is duidelijk de eerste haven voor de cocaïnesmokkel, dat zien we ook in de inbeslagnames in Zuid-Amerika”, zegt Kristian Vanderwaeren, administrateur-generaal van de douane.

Zo werd in Zuid-Amerika 71 ton coke met bestemming Antwerpen onderschept, verdeeld over 82 inbeslagnames.
Opvallend is dat de drugs steeds vaker verborgen zitten in een legale deklading en minder vaak in sporttassen achter de deur van de container gestoken worden.

Samenwerking met Nederland

In totaal namen de Belgische en Nederlandse douane vorig jaar 160 ton cocaïne in beslag.
Volgens de Belgische minister van Financiën Vincent Van Peteghem en de Nederlandse staatssecretaris Toeslagen en Douane Aukje de Vries is die totale hoeveelheid te danken aan de nauwe samenwerking en informatie-uitwisseling tussen de twee landen.

In 2013 vond men in de Antwerpse haven tussen de vijf en de tien ton cocaïne. Tien jaar later is dat cijfer dus meer dan tien keer zo groot. Naast cocaïne vond de douane in 2022 bijna drie ton hash en iets meer dan een ton heroïne.

De havens van Rotterdam en Antwerpen blijven in het vizier van de internationale criminelen, klinkt het bij de douane. De bendes gaan ook steeds gewiekster en creatiever te werk. Beide douanediensten zullen daarom sterk blijven samenwerken in de komende jaren.

Die coöperatie laat zich kenmerken door regelmatige uitwisseling van strategische beslissingen, opleidingen en informatie verzameld door artificiële intelligentie.
Daarnaast worden er ook gemeenschappelijke operationele acties op poten gezet op het terrein.
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20230110_93550898

Laatst gewijzigd door Anselmo : 10 januari 2023 om 15:06.
Anselmo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2023, 15:44   #62
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is zoals we het zo dikwijls zien, met alcoholici die stoppen, mensen die stoppen met roken, plots moet dan iedereen stoppen.

BDW gaat de wereldhandel in drugs stoppen. Dat is niet meer irrationeel, dat is een paar stappen verder, infantiel fanatisme.
De aversie van De Wever tov Coke en andere illegale substanties komt niet vanwege het feit dat hij zelf gestopt is met drinken. Want hij toont immers geen aversie tov alcohol. Hij heeft daar nooit of te nimmer een strijd tegen gevoerd. Waar zijn strijd tegen Coke, Heroine, XTC en andere zaken vandaan komt, weet ik niet, maar ik ben het er alleszins niet mee eens. Zoals eerder gezegd. Meestal is dat een man van de ratio, maar hier slaat hij de bal compleet mis.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2023, 15:47   #63
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
De aversie van De Wever tov Coke en andere illegale substanties komt niet vanwege het feit dat hij zelf gestopt is met drinken. Want hij toont immers geen aversie tov alcohol. Hij heeft daar nooit of te nimmer een strijd tegen gevoerd. Waar zijn strijd tegen Coke, Heroine, XTC en andere zaken vandaan komt, weet ik niet, maar ik ben het er alleszins niet mee eens. Zoals eerder gezegd. Meestal is dat een man van de ratio, maar hier slaat hij de bal compleet mis.
Ik kan verkeerd zijn , maar ik denk dat coke toch meer verslavend is dan alcohol.
Oud 10 januari 2023, 16:00   #64
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Ik kan verkeerd zijn , maar ik denk dat coke toch meer verslavend is dan alcohol.
Neen, je bent inderdaad verkeerd.

Ik heb ze beide lange jaren gebruikt, stoppen met coke ging van de ene dag op de andere, nooit meer aan terug gedacht.
Om te stoppen met alcohol heb ik dertig jaar nodig gehad.

Laatst gewijzigd door Xenophon : 10 januari 2023 om 16:01.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2023, 16:02   #65
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Geen ervaring met Coke, maar er zijn studies die alcohol zwaarder inschatten en er zijn studies die Coke zwaarder inschatten. Verder is het natuurlijk ook van belang wat de lichamelijke impact is van diverse verslavingen zoals alcohol, tabac, coke, enz...Ik denk trouwens dat het ook van persoon tot persoon afhangt. De ene is vatbaarder voor verslavingen dan een ander.

maar dit gezegd zijnde ben ik nog altijd een keiharde voorstander van persoonlijke verantwoordelijkheid.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!

Laatst gewijzigd door fox : 10 januari 2023 om 16:03.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2023, 16:04   #66
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee. Cocaine is minder verslavend dan alcohol.

https://www.drugrehab.com/addiction/...how-addictive/

Citaat:
In 2015, a study published in the Journal of Psychology and Clinical Psychiatry also explored the addictive potency of drugs based on a variety of factors. Researchers suggested that cocaine was the third most addictive drug. Only alcohol and heroin were reported to be more addictive.
Alcohol is, na heroine, een van de meest verslavende drugs, dus men moet ophouden met te stellen dat we drugs zouden bestrijden omwille van verslaving, gezien de tweede-hardste drug als cultuur verkocht wordt.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2023, 16:06   #67
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Ik denk dat het een verkeerde inschatting is van de oorzaak-gevolg relatie in de link met het criminele.

Ik denk dat De Wever, zoals velen, drugs met criminaliteit (zwaar storende criminaliteit) associeren en het tegen die criminaliteit is dat ze willen ageren. Het vergt wat teveel inzicht om te zien dat die criminaliteit het GEVOLG is en niet de OORZAAK van de "war on drugs".

Maak de andere drugs even legaal als alcohol, en gans die criminaliteit zakt ineen als een pudding. Het probleem is dat er ondertussen onder "rechts" een soort van religie is ontstaan hierover, een beetje zoals kernenergie bij Groen.

Ja, de drugsCRIMINALITEIT is een probleem, maar de OORZAAK ervan is het illegaal maken van drugs.

Men zegt soms dat het Nederlandse beleid "niet werkt", omdat men dat meet aan de CONSUMPTIE van drugs, maar uiteraard is DAT niet de parameter die telt. Wat telt is de criminaliteit. Ik zou denken dat er in Nederland redelijk weinig criminaliteit verbonden is aan cannabis bijvoorbeeld, hoewel ik het niet gaan bekijken ben.

Laatst gewijzigd door patrickve : 10 januari 2023 om 16:09.
Oud 10 januari 2023, 19:39   #68
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
...
En BDW zijn gejammer op de federale is heel pathetisch, een erkenning van zijn lokaal mislukken en een hyperpleidooi om het splitsen te stoppen en de weg terug op te gaan.
Een burgemeester en zijn lokale politie kunnen alleen geen georganiseerde misdaad aan.
Het enige dat Bart al gejankt heeft richting federale is: geef dringend meer middelen aan de federale diensten in Antwerpen, zoals
- parket en rechtbanken
- federale gerechtelijke flikken, zowel recherche als scheepvaartpolitie
- douane
- arbeids- en sociale inspectie
- economische inspectie
- immigratiecontrole opdrijven
- zet het leger in voor de bewaking van de haven
en misschien vergeet ik er nog een tiental.

De enige federale minister die geluisterd heeft, is de Peet:

https://www.hln.be/binnenland/minist...jken~ae8d371f/

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2023, 20:28   #69
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Moet naar aanleiding van de dodelijke aanslag van gisteren in Merksem de A'pense burgemeester ontslag nemen omdat hij ondanks grote beloften bij de verkiezingen van 2012 er nu al jaren niet in slaagt de veiligheid van de Antwerpenaren te bewaken ?

Wat denken jullie ?

Bovendien schreeuwt de man het failliet van het splitsen en de nutteloosheid deze doodlopende weg verder te bewandelen door de TV schermen door op de federale te roepen

Hebben we hier het versnelpunt bereikt waar zowel het gesplits als roepend rechts de dieperik induiken ?
Eigenlijk laat BDW weten dat hetgeen ik al jaren schrijf correct is.Het beste resultaat om misdaad te bestrijden is samenwerken over de grenzen heen. Maar wat is beter dan samenwerken over grenzen. Samenwerken zonder grenzen natuurlijk. Je moet dan ook heel dom zijn om nieuwe grenzen te maken zodat de strijd tegen misdaad nog moeilijker wordt. De vraag is wel of BDW dat tegen zijn kiespubliek durft zeggen, dat Vlaamse onafhankelijkheid misdadigers bevoordeelt.....

PS voor diegenen die denken dat migratie het grote probleem is...in Limburg is er één nationaliteit oververtegenwoordigd bij drugsmisdrijven: Nederlanders. Waarom? de nabijheid van 2 landsgrenzen maakt het hen gemakkelijk. Zeker voor het witwassen van drugsgeld. In België zal geen enkel instantie vragen stellen als een Nederlander een huis, handelszaak, vennootschap enz..koopt met drugsgeld.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2023, 20:30   #70
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Een burgemeester en zijn lokale politie kunnen alleen geen georganiseerde misdaad aan.
Het enige dat Bart al gejankt heeft richting federale is: geef dringend meer middelen aan de federale diensten in Antwerpen, zoals
- parket en rechtbanken
- douane
- economische inspectie

Indien we niet zo veel geld moesten uitgeven aan nutteloze zaken als gewestregeringen en -administratie was er meer geld om nuttig te gebruiken.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2023, 21:16   #71
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DIBO Bekijk bericht
De kiem van deze ellende in Antwerpen werd lang geleden gezaaid door jarenlang donkerrood links multicul pamperbeleid. Ziekelijk om vast te stellen dat deze ellende gerecupereerd wordt door wereldvreemde linkse fundamentalisten om de NVA te bashen terwijl niet VB, noch PVDA en alles wat er tussen ligt, dit probleem nu nog kan oplossen.
België heeft Sammy als eerste premier nodig en Antwerpen Jinnih op’t Schoon Verdiep.
Oud 10 januari 2023, 21:24   #72
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
PS voor diegenen die denken dat migratie het grote probleem is...in Limburg is er één nationaliteit oververtegenwoordigd bij drugsmisdrijven: Nederlanders. Waarom?
Omdat het voor Nederlanders uiteraard gemakkelijk is om aan soft drugs te geraken, vermits het daar legaal is, en het in Belgie heel duur verkocht kan worden, omdat het daar illegaal is.

Stel U voor dat bier in Nederland illegaal zou zijn. Denk je niet dat het gros van de bier-kriminelen in Nederland geen Vlamingen zouden zijn ?

Een flesje jupiler dat je daar voor 80 Euro kwijt kan op straat ?

Laatst gewijzigd door patrickve : 10 januari 2023 om 21:24.
Oud 10 januari 2023, 21:28   #73
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat kan.
Moet ik gemist hebben
Waarvoor mijn excuses.
Ik zal een onderzoekscommissie instellen om na te gaan hoe dat is kunnen gebeuren.

En het klopt natuurlijk.

MAAR
dan blijven natuurlijk een aantal vragen.
Waarom slaagt men er in A'pen dan niet in de familieruzies onder controle te krijgen

Waarom is gisteren kunnen gebeuren wat er gebeurt is. Al een aantal aanslagen deze week in die straat. gekende familie
En toch heeft het lokale veiligheidsbeleid dit niet kunnen vermijden.
Dit heeft toch een enorm Schaarbeekse agent gehalte !!!

Zijn de investeringen van A'pen in Bearcats niet totaal weggegooid geld. Die zijn nog niet ingezet, laat staan dat die al enige aanslagen vermeden hebben

Waarom hangt 't Stad vol camera's maar kan een hond met een hoed op wegkomen met een schietpartij ?

Ook over "the war on drugs" van BDW kunnen zeer veel vragen gesteld worden. Vooraal naar aanleiding van dit nieuw dieptepunt in de totale mislukking ervan.

En BDW zijn gejammer op de federale is heel pathetisch, een erkenning van zijn lokaal mislukken en een hyperpleidooi om het splitsen te stoppen en de weg terug op te gaan.
Bartje zit altijd te kappen op de Federale regering en op België. En nu dat hij de situatie niet meer meester is in Antwerpen, roept en toetert hij om het Belgisch leger in te zetten in de strijd tegen de drugsmaffia in Antwerpen.

Als het gaat om zichzelf te verlossen uit zijn eigen onbekwaamheid is België blijkbaar goed genoeg.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2023, 22:05   #74
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Moet naar aanleiding van de dodelijke aanslag van gisteren in Merksem de A'pense burgemeester ontslag nemen omdat hij ondanks grote beloften bij de verkiezingen van 2012 er nu al jaren niet in slaagt de veiligheid van de Antwerpenaren te bewaken ?

Wat denken jullie ?

Bovendien schreeuwt de man het failliet van het splitsen en de nutteloosheid deze doodlopende weg verder te bewandelen door de TV schermen door op de federale te roepen

Hebben we hier het versnelpunt bereikt waar zowel het gesplits als roepend rechts de dieperik induiken ?
Oud 10 januari 2023, 22:08   #75
Drukazz
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
België heeft Sammy als eerste premier nodig en Antwerpen Jinnih op’t Schoon Verdiep.
Wat is er verkeerd met president Van Langenhove en burgemeester Dewinter?
Drukazz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2023, 22:19   #76
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
- parket en rechtbanken
- douane
- economische inspectie

Dus de federale diensten mogen enkel naar Antwerpen gaan ?
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2023, 22:23   #77
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen, je bent inderdaad verkeerd.

Ik heb ze beide lange jaren gebruikt, stoppen met coke ging van de ene dag op de andere, nooit meer aan terug gedacht.
Om te stoppen met alcohol heb ik dertig jaar nodig gehad.
het duurt wel langer eer je verslaafd geraakt aan alcohol (en met verslaafd bedoel ik volledig afhankelijk van, niet meer kunnen functioneren zonder).
Tussen mijn 20ste en mijn 30ste heb ik regelmatig stevig gedronken, echter zonder er verslaafd aan te worden. Met cocaïne heb ik geen ervaring, maar het zou wel sneller tot een verslaving komen. Net zoals bij nicotine, zes maanden na mijn eerste sigaret was ik verslaafd.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2023, 23:05   #78
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Omdat het voor Nederlanders uiteraard gemakkelijk is om aan soft drugs te geraken, vermits het daar legaal is, en het in Belgie heel duur verkocht kan worden, omdat het daar illegaal is.

Stel U voor dat bier in Nederland illegaal zou zijn. Denk je niet dat het gros van de bier-kriminelen in Nederland geen Vlamingen zouden zijn ?

Een flesje jupiler dat je daar voor 80 Euro kwijt kan op straat ?
Dan rij je toch om naar het buurland. We zijn kleine landen, hoor. Tenzij je in Groningen of de diepste krochten van de Ardennen woont.
Wiet op straat is sowieso goedkoper, zowel in België als in Nederland. Wie wil er echter 50g ineens kopen? (met het doel om je als prospect-dealer in te kunnen zetten). Als je kwaliteit wil natuurlijk. Brussel is de wiet-stad in België, trouwens.

De coffeeshop garandeert je nog kwaliteit, ook al is die duurder met een limiet. Ook vaak van het louche milieu, al merk je dat al consument niet natuurlijk (afhankelijk van de shop uiteraard).

Het is trouwens niet legaal in Nederland, louter gedoogd. Ze moeten hun spul van de criminaliteit halen, wat nogal krom is.

Laatst gewijzigd door Weyland : 10 januari 2023 om 23:08.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2023, 23:10   #79
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Bartje zit altijd te kappen op de Federale regering en op België. En nu dat hij de situatie niet meer meester is in Antwerpen, roept en toetert hij om het Belgisch leger in te zetten in de strijd tegen de drugsmaffia in Antwerpen.

Als het gaat om zichzelf te verlossen uit zijn eigen onbekwaamheid is België blijkbaar goed genoeg.
Hasselt telt maar 70.000 inwoners. Ik snap het wel dat je zo provinciaal en beperkt denkt over ordehandhaving.

Laatst gewijzigd door Weyland : 10 januari 2023 om 23:10.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2023, 23:14   #80
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht

Antwerpen heeft meer dan 2000 operationele politiemensen, de federale een 11600 en die laatste hebben gans België als werkterrein.
De federale heeft reeds met het Kali team Antwerpen geholpen en boekte sensationele resultaten met de Sky ecc affaire dus die doen meer dan hun werk.

In deze zaak gaat het over enkele Antwerpse families die verwant zijn met drugbazen die regelmatig het slachtoffer zijn van aanslagen.
Bart Bartmans kent die met naam en toenaam. Wat belet hem om zijn agenten die mensen in het oog te houden?
Of zijn zijn Antwerpse politiemensen onbekwaam en is de federale politie beter?
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be