Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Bekijk resultaten enquête: Mag Bosnie toetreden?
Ja 33 58,93%
Nee 23 41,07%
Aantal stemmers: 56. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 11 januari 2005, 19:13   #61
JusticeLover
Banneling

JusticeLover's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
Het zou mij trouwens niet verwonderen mocht er een nieuwe Ocalan opstaan die zijn volk inspireert en de Koerdische onafhankeljkheid eist. En terecht.
Neen, het zal te verwonderen zijn. Sinds Turkije Eu heeft gekozen, kan het leven van Koerden alleen maar roskleuriger uitzien. Men heeft geen behoefte meer om een guerilla-strijder wat de palestijnen wel nodig hebben.

Ik weet dat er zionistische droom zegt dat alle grondstukken tussen Nijl en Eufraat joods moeten zijn. Koerdische leiders in N-Irak zijn zoals u weet bekeerde joden. Steeds worden de Israeliërs actiever op Noord-Iraaks grondgebied. Door bv. stukgrond te kopen, Koerdische strijders op te leiden,.. nog veel meer.

Turkse leger heeft net tankcontract met de Israliers opgezegd. Israeliers moesten Turkse tanks moderniseren maar omwille van de Israelische aanwezigheid in Irak kirjgen ze rotte cent van de Turkse leger.

Relaties met Israel blijven verslechteren. Het moet nog slechter worden! Er zal een dag komen, wanneer Turkije samen met Iran de Arabische (Palestijnse) slachtoffers die lijden onder sionistische bestuur zullen bevrijden.

Laatst gewijzigd door JusticeLover : 11 januari 2005 om 19:15.
JusticeLover is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2005, 19:17   #62
sinan123
Banneling

Standaard

Citaat:
Want als het zo gevaarlijk is om twee landen te hebben, zouden de Turken het aanvaarden om onder een groot Koerdistan te leven? Met een Koerdische regerign en een Koerdisch leger?
Als de situatie zo was, dan zou ik ervoor pleiten het zo te houden, maar ik zou ook pleiten voor meer vijheid voor de Turkse minderheid.

Citaat:
Eenzijdige oplossingen zijn nog gevaarlijker voor oorlog, geloof me vrij.
Mijn oplossing is (vind ik) niet eenzijdig, omdat ik de Koerden rechten geef (eigen taal enz.) , maar ik wil ook dat ze Turks leren ze leven immers in Turkije.

Discriminatie zal dan (bijna) onmogelijk zijn, omdat je het verschil tussen Koerden en Turken niet kan zien.

Het Koerdisch leven is nogal gebonden aan bepaalde dorpsregels, in de dorpen probeert men nog steeds (buiten de wet om) eigen regeltjes voor zuiveren van de eer enz. te realiseren, als er een onafhankelijk Koerdistan komt dan ben ik bang dat het een land zoals Iran zal worden. Dat marxistische gedoe is alleen maar om symphatie te winnen.
sinan123 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2005, 19:21   #63
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Wanneer je een discussie niet meer ziet zitten, bijvoorbeeld het feit dat de Koerden weinig tot niets moeten hebben van Turkije en veel liever in een onafhankelijk Koerdistan zouden leven, dan begin je Israel, zionisten, joden enz... erbij te sleuren in belachelijke tirades.

Het punt is dat er geen rede is waarom Koerden in Turkije moeten wonen, en niet bijvoorbeeld de Turken in Koerdistan.

Maar daar heb je geen redelijk antwoord op.

BTW: voor jouw informatie: Het is de Mossad die de Turken hebben geholpen Ocalan te vangen, hé? Ik weet het, het komt jouw verzonnen gebrabbel slecht uit, maar toch is het zo.
Oud 11 januari 2005, 19:21   #64
JusticeLover
Banneling

Standaard

Citaat:
Zou het misschien niet eens zinvol zijn om de Koerden zelf te vragen of ze een onafhankelijk land willen? Want als het zo gevaarlijk is om twee landen te hebben, zouden de Turken het aanvaarden om onder een groot Koerdistan te leven? Met een Koerdische regerign en een Koerdisch leger?
En zou je dan denken dat ze, gezien ze in Koerdistan leven ook allemaal Koerdisch moeten kunnen spreken?

Eenzijdige oplossingen zijn nog gevaarlijker voor oorlog, geloof me vrij.
Koerden op Turkse grondgebied moeten integreren in de maatschappij. Het heeft ons geleerd dat Koerden wel in staat zijn om Turks te bemachtigen. Trouwens ze mogen nu hun eigen taal ook gebruiken.

Zolang ze terroristische groeperingen (pkk-kopstuk Öcalan) niet steunen zijn ze welkom.

Men moet eerst aan moslims in West-Europa vragen of ze een eigen staat willen oprichten. Of ze wel willen leven onder Groot-Europa (Eu), met europese regering en europese leger!

Bezetting in Irak door de Amerikanen onder leiding van joden zal Turkije verscheuren. Turkije moest oorlog verklaren tegen Israel.

Maar heb geduld, die tijden gaan ook komen.
Oud 11 januari 2005, 19:24   #65
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sinan123
Als de situatie zo was, dan zou ik ervoor pleiten het zo te houden, maar ik zou ook pleiten voor meer vijheid voor de Turkse minderheid.

Mijn oplossing is (vind ik) niet eenzijdig, omdat ik de Koerden rechten geef (eigen taal enz.) , maar ik wil ook dat ze Turks leren ze leven immers in Turkije.

Discriminatie zal dan (bijna) onmogelijk zijn, omdat je het verschil tussen Koerden en Turken niet kan zien.

Het Koerdisch leven is nogal gebonden aan bepaalde dorpsregels, in de dorpen probeert men nog steeds (buiten de wet om) eigen regeltjes voor zuiveren van de eer enz. te realiseren, als er een onafhankelijk Koerdistan komt dan ben ik bang dat het een land zoals Iran zal worden. Dat marxistische gedoe is alleen maar om symphatie te winnen.
Ik zeg niet dat Koerdistan beter zou zijn dan Turkije. De Turken zijn toevallig een goede moslim-buur met een atheistische leger een muur vormt tussen Europa en de echte gekke moslim-landen.

Maar ik geloof nooit dat de Koerden zich zomaar zullen neerleggen. En gelijk hebben ze. That's all I say.
Oud 11 januari 2005, 19:26   #66
JusticeLover
Banneling

Standaard

Citaat:
Wanneer je een discussie niet meer ziet zitten, bijvoorbeeld het feit dat de Koerden weinig tot niets moeten hebben van Turkije en veel liever in een onafhankelijk Koerdistan zouden leven, dan begin je Israel, zionisten, joden enz... erbij te sleuren in belachelijke tirades.

Het punt is dat er geen rede is waarom Koerden in Turkije moeten wonen, en niet bijvoorbeeld de Turken in Koerdistan.

Maar daar heb je geen redelijk antwoord op.

BTW: voor jouw informatie: Het is de Mossad die de Turken hebben geholpen Ocalan te vangen, hé? Ik weet het, het komt jouw verzonnen gebrabbel slecht uit, maar toch is het zo.
Niemand kan land van de Turken verscheuren wat ook hun bevolkingsaantal mag zijn. Dus volgens jouw stelling mogen moslims eind dit eeuw op autonomie vragen.

Koerden op Turks grondgebied hebben rechten waarvan ze nog in Syrie, iran en irak niet hebben. Ze hebben niet te klagen.

Dan mogen de Koerden naar Iran gaan wonen. Om een mm² Turkse grondgebied vechten de Turken.

Het zijn de Turken die mossad zoveel macht geven in Turkije.

Mossad helpt zijn vijanden niet.
Oud 11 januari 2005, 19:27   #67
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EL TURCO

Bezetting in Irak door de Amerikanen onder leiding van joden zal Turkije verscheuren. Turkije moest oorlog verklaren tegen Israel.

Maar heb geduld, die tijden gaan ook komen.
Het is dat soort nonsens dat jouw berichten naar beneden trekken en de discussie onmogelijk maken.

Spijtig, want je had goede materie voor een interessante discussie over Turken en Koerden.
Oud 11 januari 2005, 19:28   #68
Groot Bakkes
Minister

Groot Bakkes's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turk4ever
Je hebt toegegeven dat je verkeerd zat.
Ivm de geografische ligging van Cyprus ja.

Citaat:
De meeste Turken zijn Grieken, Armeniers en Slavische Europeanen die bekeerd zijn tot de Islam.
Ja en zij die zich niet wouden bekeren zoals de Armeniërs daar kap je de kop maar vanaf zeker. Bovendien zijn dit enkel etnische factoren, beste vriend. Die doen er (in deze discussie althans) niet toe.

Citaat:
Bovendien namen de Turken de Byzantijnse bouwstijl over.
Nogal wiedes, de Byzantijnse architectuur was iets geavanceerder dan de steppetentjes uit Centraal-Azië. Bovendien was het respect voor de Byzantijnen er alleen als het hen uitkwam, want het kapotslaan van Byzantijnse iconen in de Haia Sophia te Constantinopel/Istanboel was eveneens hun werk.

Citaat:
Er is zeer zeker een culturele verbintenis.
Ja wij hebben natuurlijk ook de beeldenstorm gehad. Daar hebben we een link. Maar ofdat een "culturele" verbintenis kan genoemd worden, volgens mij eerder een verbintenis in de mindere kantjes, om niet barbarij te zeggen.

Citaat:
Er is afgesproken dat de Turken niet vrij naar Europa kunnen verhuizen. Er verandert dus in feite niets aan de situatie.
De situatie in verband met de immigratie verandert misschien niet, maar immigratie is niet de enige factor die speelt. Je hebt ook de landbouwsubsidies die door de Turken zullen opgeslorpt worden, en het feit dat een land dat maar voor 3 % in Europa ligt de meeste zetels in het Europees parlement zal bezitten.

Citaat:
Meer Turken zullen echter remigreren als het welvaartsniveau van Turkije toeneemt. Voor Europa is er dus een win-win situatie.
- Wie zegt dat die Turken terug willen?
- Erkennen de Turken Cyprus al?
Groot Bakkes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2005, 19:32   #69
sinan123
Banneling

Standaard

Citaat:
En gelijk hebben ze.
Ik begrijp niet waarom ze gelijk zouden hebben. Veel Koerden hebben zich er al bij neergelegd en profiteren van de positieve hervormingen.

Ik als het zo zou zijn dat over honderd jaar 30 % van Europa uit moslims zou bestaan vind jij dan dat een stuk land >30% aan moslims moet gegeven worden?
En hou er ook rekening mee, dat ze onderling ook verdeeld zijn(geld ook voor Koerden).

Ik vind juist zulke oplossingen eenzijdig. Het zou een wanorde in het Midden-Oosten brengen alsof
er nog niet genoeg wanorde is.
Oud 11 januari 2005, 19:33   #70
Groot Bakkes
Minister

Groot Bakkes's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Turkije moest oorlog verklaren tegen Israel.
Turkije kan dit militair niet. Om nog maar niet van het financiële en het politieke plaatje te spreken.
Groot Bakkes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2005, 19:37   #71
JusticeLover
Banneling

Standaard

Citaat:
Het is dat soort nonsens dat jouw berichten naar beneden trekken en de discussie onmogelijk maken.

Spijtig, want je had goede materie voor een interessante discussie over Turken en Koerden.
Jij bent degene die wegloopt van discussie.

Ik heb immers goede voorspellingen. Ik zeg 100% overtuigd dat de Turken als het erop aan komt EU zullen afwijzen. Dat Turkije als stront aan de knikker is, haar alle relaties met Israel zal verbreken. Het zijn waarheden.

Tja, joden en Turken hebben altijd goed samengeleefd (nu zwijg ik over sabataistische joden die Europese vorsten hielpen met verval van Ottomaanse rijk en over masonjoden, actief in Turkije zwijg ik ook).

Maar Israelische belangstelling in Irak stoort de Turken enorm. Koerdische leiders zijn in Noord-Irak zijn bekeerde joden. Zionistische droom bevat alle gebieden die tussen NIjl en Eufraat (Turks grondgebied) ligt.

Als het om Turkse grondgebied gaat zal/moet Turkije Israel oorlog verklaren.

Samenwerking met zionisten zie ik niet MEER zitten. Thats my point.
Oud 11 januari 2005, 19:37   #72
sinan123
Banneling

Standaard

Citaat:
Wie zegt dat die Turken terug willen?
Veel Turken (geloof me ik weet het) willen terug. Ik trouwens niet, maar toch.

Citaat:
want het kapotslaan van Byzantijnse iconen in de Haia Sophia te Constantinopel/Istanboel was eveneens hun werk.
Ze hebben de plaatjes van jezus wel mooi afgedekt met en nuzijn ze nog zichbaar.
Dat kapotslaa zal waarschijnlijk een actie van soldaten geweest zijn, net als Amerikanen die Saddam omverwerpen.

Citaat:
Je hebt ook de landbouwsubsidies die door de Turken zullen opgeslorpt worden,
Europa wou de landbouwsubsidies allang afschaffen (geen succes) en het lid worden van Turkije zal dit proces alleen maar versnellen.

Citaat:
Ivm de geografische ligging van Cyprus ja.
Je zei ook dat Islam geen rol speelde en nu opeens weer wel? Hoe wil je dat verklaren?
Oud 11 januari 2005, 19:38   #73
sinan123
Banneling

Standaard

Citaat:
Turkije kan dit militair niet.
Jewel, het Turkse leger is heel groot alleen politiek gezien zullen ze zoiets nooit doen.
Oud 11 januari 2005, 19:41   #74
JusticeLover
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groot Bakkes
Turkije kan dit militair niet. Om nog maar niet van het financiële en het politieke plaatje te spreken.
Ik zeg niet militair oorlog verklaren, éh. Er zijn nog andere manieren om oorlog te verklaren. Steunen van libanese en palestijnen die strijden die hun land willen bevrijden van de vijand.

Maar er was tot regering erdogan een soort liefdesrelatie tussen Israel en Turkije. Overdreven goede relaties dus.

Het feit dat Turkije zich achter Israel staat is al genoeg.
Oud 11 januari 2005, 19:48   #75
Joriske
Gouverneur

Joriske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niemand kan land van de Turken verscheuren wat ook hun bevolkingsaantal mag zijn. Dus volgens jouw stelling mogen moslims eind dit eeuw op autonomie vragen.
Ik vind die vergelijking toch wel ongelofelijk grof. De Koerden woonden 2000 jaar voor de eerste Turken reeds in Anatolië. Waarom is het zo vanzelfsprekend dat ze nu in een staat moeten wonen waar Turks de voertaal is en de Turkse cultuur de leidende cultuur in het openbare leven? Waarom zouden Turken bijvoorbeeld niet als minderheid moeten leven in een onafhankelijk Koerdistan? Omdat de Turken hen zo'n duizend jaar geleden hebben onderworpen? Omdat de Turkse cultuur van nature superieur is aan de Koerdische? Omdat de Turken betere veroveraars zijn geweest dan de Koerden? Is de efficiëntie waarmee men anderen onderwerpt het enige criterium daarvoor? Waarom zou een Koerd op school moeten leren dat zijn voorouders uit Centraal-Azië komen terwijl de eigen geschiedenis als Koerdisch volk angstvallig wordt verzwegen?
"January 15, 1916 - To the Government of Aleppo - We are informed that certain orphanages which have opened also admitted the children of the Armenians. [...]the Government will view the feeding of such children or any effort to prolong their lives as an act completely opposite to its purpose, since it regards the survival of these children as detrimental. - Minister of the Interior, TALAAT."
Joriske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2005, 19:53   #76
sinan123
Banneling

Standaard

Citaat:
Omdat de Turken hen zo'n duizend jaar geleden hebben onderworpen? Omdat de Turkse cultuur van nature superieur is aan de Koerdische? Omdat de Turken betere veroveraars zijn geweest dan de Koerden?
Zet overal Amerikanen voor en zet voor Koerden indianen. (niet om te provoceren) Na 1000 jaar is er een goed evenwicht behaald en dat moet behouden worden, niet nog meer oorloge er zijn er genoeg problemen op de wereld.

Citaat:
Waarom zou een Koerd op school moeten leren dat zijn voorouders uit Centraal-Azië komen terwijl de eigen geschiedenis als Koerdisch volk angstvallig wordt verzwegen?
De Koerden krijgen steeds meer vrijheden en de Koerdische geschiedenis zal er ook bijkomen ook de jaren '90.
Oud 11 januari 2005, 19:54   #77
JusticeLover
Banneling

Standaard

Citaat:
Jewel, het Turkse leger is heel groot alleen politiek gezien zullen ze zoiets nooit doen.
Alles heeft een tijd Sinan.

De joodse imperialisme is opgerukt tot Noord-Irak. Joden die kopen stukgrond in Noord-Irak. Later zullen ze daar ook komen wonen. Kolonisten zullen naar die gebiede "annexeren". Koerdische leiders in Noord-Irak zijn bekeerde joden. Mossad heeft Peshmerges opgeleid, er komen jaarlijks duizenden joden van israel naar sanliurfa om Sanliurfa (Turkije) te geven als geboorteplaats voor hun kinderen. Ooit zullen ze komen naar hun "geboorteplaats" en zullen huis kopen in hun "geboorteplaats"
Er is een zionistisceh droom dat dat alle gebieden tussen Nijl en de Efraut zegt dat joods moeten zijn. Zie je nog altijd geen verband?

Dat noem ik oorlog verklaren.
Oud 11 januari 2005, 19:59   #78
JusticeLover
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Joriske
Ik vind die vergelijking toch wel ongelofelijk grof. De Koerden woonden 2000 jaar voor de eerste Turken reeds in Anatolië. Waarom is het zo vanzelfsprekend dat ze nu in een staat moeten wonen waar Turks de voertaal is en de Turkse cultuur de leidende cultuur in het openbare leven? Waarom zouden Turken bijvoorbeeld niet als minderheid moeten leven in een onafhankelijk Koerdistan? Omdat de Turken hen zo'n duizend jaar geleden hebben onderworpen? Omdat de Turkse cultuur van nature superieur is aan de Koerdische? Omdat de Turken betere veroveraars zijn geweest dan de Koerden? Is de efficiëntie waarmee men anderen onderwerpt het enige criterium daarvoor? Waarom zou een Koerd op school moeten leren dat zijn voorouders uit Centraal-Azië komen terwijl de eigen geschiedenis als Koerdisch volk angstvallig wordt verzwegen?
Er is inderdaad sprake van Koerden die woonden in midden-oosten. Het waren dienaren van de Perzen, die hen door de perzische hoofden grond werd toegewezen.

Omdat ze in Turkije (land der Turken) wonen.

Hun bevolkingsaantal groeit enorm snel laatste tijden. Het gaat meestal om straatarme mensen die 11 a 17 kinderen hebben. Niet moeilijk dat steden als Diyarbakir nu meer Koerden tellen dan Turken.

Ik wil het nog is vragen. Hebben de moslims in Europa eind deze eeuw recht om hun eigen staat op te richten?

Laatst gewijzigd door JusticeLover : 11 januari 2005 om 20:00.
Oud 11 januari 2005, 19:59   #79
sinan123
Banneling

Standaard

Citaat:
Sanliurfa (Turkije) te geven als geboorteplaats voor hun kinderen. Ooit zullen ze komen naar hun "geboorteplaats" en zullen huis kopen in hun "geboorteplaats"
Is dit echt waar?
Heb je mischien een bron?

BTW, ik heb vorig jaar de Zuid-Oost gebiden in Turkije bezocht. Ik ben ook in Sanliurfa (daar noemen ze het liever Urfa) geweets en het is een mooie stad, de geboorte plaats van Abraham heb ik ook gezien. Het is echt een andere wereld het lijkt alsof je in een of ander Arabisch land bent. Maar ja Sanliurfa licht ook tegen de grens met Irak aan dus begrijpelijk.

Laatst gewijzigd door sinan123 : 11 januari 2005 om 20:04.
Oud 11 januari 2005, 20:03   #80
JusticeLover
Banneling

Standaard

Citaat:
Is dit echt waar?
Heb je mischien een bron?
Ik had ooit een tekst ivm met dat onderwerp gezet op forum. Daar stond bron erbij.

Ja, het is echt waar.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be