Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 oktober 2023, 14:58   #61
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
ik was ook eerst van zin een automaat te kopen, maar bij een juwelier geweest die zijn job kende, en wat vragen gesteld, en t kwam erop neer dat ze die dingen voor maintenance of als er iets aan is terug moeten sturen naar Zwitserland (als je een Zwitsers koopt) Dat kost u een arm en een been.
Dat gaat ook het geval zijn voor de Tissot powermatic 80 met zijn in house mechanisme, vrees ik.

Citaat:
Dus ne quartz genomen en die doet het goed. (Certina) Seiko gehad en dat is ook goed.
Citizen is ook een interessant écht horlogemerk. Dus geen modemerk dat ook een horloge onder zijn naam uitbrengt. Hun eco-drive is een uniek en zelf ontwikkeld vernieuwend mechanisme. Beetje de tegenhanger van Seiko's spring drive horloges. Interessante Japanse uurwerken waar geen kenner mee zal lachen.

Er zijn ook een paar Belgische merken met originele zelf bedachte uurwerkmechanismen. Buiten de genoemde prijsklasse. De Gavox Aurora komt er dicht bij.

Citaat:
Als ik er nog eens wat meer geld tegen wil smijten zou ik naar Tudor of Stowa gaan zien of dingen in die prijsklasse. Omega's , Breitlings, Rolex etc... dat is schoon maar voor mensen met te veel geld.
De Rolex zou ik persoonlijk links laten liggen.

Laatst gewijzigd door Bach : 7 oktober 2023 om 15:07.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2023, 22:06   #62
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Niet het meest prestigieuze merk maar ICE Watch heeft leuke chronografen.
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2023, 22:10   #63
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Dat gaat ook het geval zijn voor de Tissot powermatic 80 met zijn in house mechanisme, vrees ik.

Citizen is ook een interessant écht horlogemerk. Dus geen modemerk dat ook een horloge onder zijn naam uitbrengt. Hun eco-drive is een uniek en zelf ontwikkeld vernieuwend mechanisme. Beetje de tegenhanger van Seiko's spring drive horloges. Interessante Japanse uurwerken waar geen kenner mee zal lachen.

Er zijn ook een paar Belgische merken met originele zelf bedachte uurwerkmechanismen. Buiten de genoemde prijsklasse. De Gavox Aurora komt er dicht bij.

De Rolex zou ik persoonlijk links laten liggen.
Wat betreft die automaten van Tissot, je hebt de automaten die nog echt gemaakt worden in een echte fabriek, en je heb die van Swatch die van Swatch worden op een productielijn gebouwd en vervolgens hermetisch afgesloten. De goedkopere Tissot's hebben zo een automaat.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2023, 23:53   #64
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Wat betreft die automaten van Tissot, je hebt de automaten die nog echt gemaakt worden in een echte fabriek, en je heb die van Swatch die van Swatch worden op een productielijn gebouwd en vervolgens hermetisch afgesloten. De goedkopere Tissot's hebben zo een automaat.
Swatch Sistem 51
Oud 8 oktober 2023, 06:58   #65
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Everything You MUST Know Before Buying A Watch - Essential Beginner's Buying Guide

No nonsense goede info.
Oud 8 oktober 2023, 07:19   #66
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Goede info inderdaad

Tnx voor de link
Oud 8 oktober 2023, 12:23   #67
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

De chronografen van Swatch: https://www.swatch.com/nl-be/chrono.html
Oud 8 oktober 2023, 14:15   #68
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

De Sistem51 automatische uurwerken van swatch zijn misschien ook interessant. Het zijn eigenlijk wegwerp uurwerken op een periode van 20 jaar of zo. Ze kunnen niet onderhouden worden. Maar wat wil je als een onderhoud duurder is dan een nieuw uurwerk of het mechanisme dat er in zit?

https://www.swatch.com/en-us/watches/automatic-watches/

Ik ben wel voorstander van een reparatie maatschappij in het algemeen.

Laatst gewijzigd door Bach : 8 oktober 2023 om 14:17.
Oud 8 oktober 2023, 14:32   #69
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Voor wie een automatisch uurwerk overweegt, deze internet opinie van iemand met ervaring.

"Many people who own automatic never really tell you the real downsides of owning one.

Servicing is really a killer. The service fee (not including parts) alone can buy you a decent mid range watch like Tissot, Luminox, Seiko or Edifice. You need to service every 5 to 10 years.

You need to wear it often, otherwise you need to hand wind it every 72 hours. If you want it to be a get up and go watch, you need to get a watch winder. Get a cheapie and you will over wind the watch.

These automatic are not meant for serious field work. The rotor and the movable parts are very sensitive.

Parts are expensive. I changed my Ball steel bracelet (imagine, the screws came off) with a rubber strap. After 8 years the rubber cracked! To replace one is equivalent to buying a Casio G-shock and the strap on my Casio Mudman still holds after 11 years.

If you don’t wear it for 3 days, you need not only have to wind it, you also need to adjust the day and date. I dread it every time when this happened. You are the slave to the watch instead of its master.

Throughout my life I own many types of movements. All are very satisfying but I REGRET my automatics. They are overly priced and difficult to maintain. Those who are into automatics imo are not into watches. They are vain jewelry collectors. Push come to shove, automatics cannot deliver in serious rugged conditions. You end up worrying about you accessory more than the task at hand.

In my experience, the more expensive the automatic the less peace of mind you have. You worry about its inaccuracy, it will get scratched, it will get stolen/mugged, you become self-conscious and of course you have limited choices to rotate. In the end the watch consumes you."

Laatst gewijzigd door Bach : 8 oktober 2023 om 14:33.
Oud 8 oktober 2023, 15:09   #70
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De Sistem51 automatische uurwerken van swatch zijn misschien ook interessant. Het zijn eigenlijk wegwerp uurwerken op een periode van 20 jaar of zo. Ze kunnen niet onderhouden worden. Maar wat wil je als een onderhoud duurder is dan een nieuw uurwerk of het mechanisme dat er in zit?

https://www.swatch.com/en-us/watches/automatic-watches/

Ik ben wel voorstander van een reparatie maatschappij in het algemeen.
Ze hebben dat ontwikkeld om een "toegangkelijke" automaat te hebben he, iets dat ze zo in de markt kunnen zetten. Zodat ge een specialeke hebt.

Als je een echte wil, dan kan dat ook, maar dan moet die te onderhouden zijn en dan vind je die terug in de meer exclusieve modellen. Voor verzamelaars en gasten met geld te veel .
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2023, 16:27   #71
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Top!! Merci!
Oud 9 oktober 2023, 06:01   #72
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Ik zie vele interessante modellen bij Maurice Lacroix. Vooral in de Eliros reeks.

Simpel van opzet maar klassevol en mooi.

Ook sommige Jazzmasters van Hamilton kunnen me wel bekoren maar daar zijn de mooiste uit de reeks dan volgens de website weer stopgezet.

Enfin: hieronder 2 voorbeelden.

De Lacroix

Een voorbeeld van Hamilton (stopgezet...):

Laatst gewijzigd door BigF : 9 oktober 2023 om 06:02.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2023, 06:06   #73
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

't Kan raar klinken maar wat me bij de Hamilton wat tegensteekt (en ja, 't is een detail maar ik erger me eraan) is dat de secondewijzer niet precies naar het betreffende streepje wijst...

Allez, op de foto althans.
Ik weet dat het waarschijnlijk niets afdoet aan de kwaliteit maar ik zou nooit een horloge uit de winkel meenemen waar dat het geval is.

't Kan natuurlijk ook zijn dat dat uurwerk zo'n doorlopende secondewijzer heeft (zonder tikken).
In dat geval stoort het enkel op de foto.
Oud 9 oktober 2023, 06:13   #74
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
't Kan raar klinken maar wat me bij de Hamilton wat tegensteekt (en ja, 't is een detail maar ik erger me eraan) is dat de secondewijzer niet precies naar het betreffende streepje wijst...

Ik weet dat het waarschijnlijk niets afdoet aan de kwaliteit maar ik zou nooit een horloge uit de winkel meenemen waar dat het geval is.

't Kan natuurlijk ook zijn dat dat uurwerk zo'n doorlopende secondewijzer heeft (zonder tikken).
Wat duidelijk veel storender overkomt bij mij is (in die foto) de stand van de minutenwijzer gezien de stand van de secondenwijzer.

Laatst gewijzigd door Jay-P. : 9 oktober 2023 om 06:25.
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2023, 11:12   #75
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik denk dat dat het geval is: je kan zo'n fout verwachten bij goedkope Chinese namaak maar niet bij merk zoals een Hamilton.
Oud 9 oktober 2023, 11:13   #76
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Wat duidelijk veel storender overkomt bij mij is (in die foto) de stand van de minutenwijzer gezien de stand van de secondenwijzer.
Daar kan ik me ook blauw aan ergeren (maar dat ligt aan de eigenaar, niet aan het uurwerk). Jij zet je horloges ook gelijk met behulp van timeanddate.com?

Laatst gewijzigd door Libro : 9 oktober 2023 om 11:18.
Oud 9 oktober 2023, 12:34   #77
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik zie vele interessante modellen bij Maurice Lacroix. Vooral in de Eliros reeks.

Simpel van opzet maar klassevol en mooi.

Ook sommige Jazzmasters van Hamilton kunnen me wel bekoren maar daar zijn de mooiste uit de reeks dan volgens de website weer stopgezet.

Enfin: hieronder 2 voorbeelden.

De Lacroix

Een voorbeeld van Hamilton (stopgezet...):

Dat zijn geen "mannen-horloges" hé. Gay gehalte is te hoog.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2023, 12:40   #78
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Dat zijn geen "mannen-horloges" hé. Gay gehalte is te hoog.
Oei...
Is dat zo?

Wat is dan bijvoorbeeld wel een mannenhorloge?
Oud 9 oktober 2023, 13:26   #79
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oei...
Is dat zo?

Die Hamilton en Maurice Lacroix vallen onder de noemer "dress watch". Wat de seksuele voorkeur van de drager hiermee te maken heeft, is mij een raadsel.
Oud 9 oktober 2023, 15:41   #80
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oei...
Is dat zo?

Dit is een echte GayWatch.

Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be