Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 februari 2025, 11:30   #61
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Zo veel stekelige reacties.

Moet terreurdreiging nu wel bestreden worden of niet?

Hoogst verbazend trouwens dat het argument hier naar boven komt dat hij nog niks had gedaan. Het is de bedoeling in te grijpen voor het zo ver komt natuurlijk.
Zeer zeker, dat staat buiten kijf. Maar als u had opgelet was het doel van de topicstarter niet om het te hebben over terreurbestrijding. Hij wou het hebben over het VB, hoewel het VB zelfs niet voorkwam in het artikel.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2025, 11:31   #62
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
ik denk als wij in zo een brussels parkje gaan shoppen we in het beste geval alleen een zakske coke kunnen scoren. het goei spul gaan ze ons niet aanbieden.
Er is een aantal jaren geleden eens een uitzending geweest waar enkele reporters probeerden aan een Kalasjnikov te geraken. Dat bleek dus onmogelijk in België. Uiteindelijk konden ze ergens in een ex-oostblokland toch een Kalasjnikov kopen (enkele duizenden euro’s dacht ik). Dat bleek dan achteraf een gedemilitariseerd exemplaar te zijn.
Oud 6 februari 2025, 11:40   #63
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Er is een aantal jaren geleden eens een uitzending geweest waar enkele reporters probeerden aan een Kalasjnikov te geraken. Dat bleek dus onmogelijk in België. Uiteindelijk konden ze ergens in een ex-oostblokland toch een Kalasjnikov kopen (enkele duizenden euro’s dacht ik). Dat bleek dan achteraf een gedemilitariseerd exemplaar te zijn.
Dan hebben die reporters niet genoeg hun best gedaan. Of ga je nu beweren dat onze kansenparels niet aan het schieten waren met die dingen in de straten van Anderlecht? Je kan je ook afvragen waarom onze veiligheidsdiensten dat niet op hun radar hebben.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
Oud 6 februari 2025, 11:43   #64
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Dan hebben die reporters niet genoeg hun best gedaan. Of ga je nu beweren dat onze kansenparels niet aan het schieten waren met die dingen in de straten van Anderlecht? Je kan je ook afvragen waarom onze veiligheidsdiensten dat niet op hun radar hebben.
Tsja, ooit al gehoord van drugsbendes? Ge weet wel die mannen die met bommen gooien in Bart De Wever zijn stad.

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 6 februari 2025 om 11:43.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2025, 11:55   #65
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tsja, ooit al gehoord van drugsbendes? Ge weet wel die mannen die met bommen gooien in Bart De Wever zijn stad.
Ah, ik zie dat we het opnieuw over een andere boeg gaan gooien. U blijft redelijk voorspelbaar.
Oud 6 februari 2025, 11:56   #66
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tsja, ooit al gehoord van drugsbendes? Ge weet wel die mannen die met bommen gooien in Bart De Wever zijn stad,..........
en waarvoor gij en uw KetNet-aanhang constant de schuld bij De Wever legt, kwestie van hem aan het wankelen te krijgen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2025, 11:58   #67
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
dus ze zijn inderdaad meer bezig met leden van het Davidsfonds, lezers van t Palieterke etc. te schaduwen en hebben er ene gevonden die zo dwaas was om te gaan zoeken naar jonge snaken die met pijpbommen het Islam probleem op gingen lossen...

Allee ja, ik zou zeggen zorgt dat die mens op tijd zijn pillen neemt in het vervolg.

Maar een paar jeugdige maroefkes met een strafblad zo lang als mijn arm, die met kalasjnikovs staan zwieren s morgens vroeg dat is blijkbaar teveel gevraagd van onze diensten.
Logisch ook, die jongens die schieten en dan doet de politie het in de broek. De Belgische afdeling van "De Leibstandarte Adolf Hitler" die roepen en tieren wat op het net en daar blijft het bij.

Onnozelaars zou ik zeggen, die hun misschien beter een hobby zoeken.

Laatst gewijzigd door Xenophon : 6 februari 2025 om 12:01.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2025, 12:03   #68
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
toch zijn ze vrij beschikbaar in broekzele ...

maar inderdaad zo ne journalist waarvan ze al op 2 km afstand den inkt van de gazet ruiken die gaat daar niet aangeraken. Die mag al blij zijn dat hij niet in t kanaal wordt teruggevonden.

Dus is de vraag denk ik wel terecht he, hoe komen die jong gasten aan ne kalajnikov, iets waar vlotjes een paar duizend euro voor gegeven wordt.

En waar is onze Staatssicherheit eigenlijk mee bezig, ze moeten die drugstromen kennen en bijgevolg ook weten hoe die wapens en munitie binnen komen. Want enkel dat wapen is niet genoeg he, er zo even een lader doorknallen van munitie die je niet zomaar kunt kopen is al opmerkelijk genoeg.

mij maakt ge niet wijs dat ze niet perfect weten hoe heel dat circus in elkaar zit. Ze weten ook goed genoeg hoe die geldcarousels werken.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2025, 12:04   #69
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja als ze daar nu nog niet doorhebben dat er altijd wel ne stille van de securitate in hun groepke zit ...

komaan zeg,
Dat was vroeger in den Odal van den Bert Eriksson al zo. Als je daar binnen kwam dan zaten er meer securitate leden aan den toog dan echte klanten.
Oud 6 februari 2025, 12:05   #70
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob Bekijk bericht
Dat heb je dan eens te meer totaal verkeerd begrepen. Op dat punt ben je niet aan je proefstuk toe. Niemand praat nazi's goed, op een doorgedramde kwiet na. Maar jij hebt geen kritiek op uw kompaan die nazi-technieken legitiem vindt om zijn politieke tegenstanders te elimineren: Vergassen, oproepen tot massamoord, niet meer of niet minder. Ontmenselijken van tegenstanders. Pure nazitechnieken die hij zonder blikken en blozen voorstelt. En jij vindt dat blijkbaar goed. Dus ben je duidelijk in hetzelfde bedje ziek.
Intussen is er een hele bende geradicaliseerden klaar om onze samenleving kapot te maken. Elke dag zijn er steekincidenten in heel europa op racistische grond tegen de autochtonen, en daar ben jij en je kompaan stekeblind voor. Hypocrieter kan niet.

Hoe graag men de (neo-)nazi's ook heeft (of net niet): zij waren in geen geval de éérsten om daarmee af te komen, hé.

Een tot op de draad versleten voorbeeld: de "Barbaren" waar de 'beschaafde' Hellenen zo'n gloeiende hekel aan hadden.

Edit: en wat Gelovigen doorgaans van Ongelovigen vinden en wat ze daar graag mee zouden doen, is ook niet mis.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!

Laatst gewijzigd door djimi : 6 februari 2025 om 12:10.
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2025, 12:06   #71
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En het feit dat ge hier geen AR-15 in de Lidl kunt kopen helpt ook wel.
Dat geluk hebben we in Belgie, hier zijn wapens verboden en dus hebben de boeven geen wapens.

Oud 6 februari 2025, 12:07   #72
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Dat was vroeger in den Odal van den Bert Eriksson al zo. Als je daar binnen kwam dan zaten er meer securitate leden aan den toog dan echte klanten.
ze zullen die gasten daar op den duur ook wel vierkant in hune smoel zitten uitlachen hebben.

Iedereen die nog maar een beetje van veraf met Vlaams Nationalisme bezig is weet dat ze meeluisteren en alles in t oog houden.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2025, 12:12   #73
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ik denk als wij in zo een brussels parkje gaan shoppen we in het beste geval alleen een zakske coke kunnen scoren. het goei spul gaan ze ons niet aanbieden.
Een paar jaar geleden zat er op de trein naar Parijs zo een bleke bruine die een kalasjnikov had gevonden in een parkje in Brussel. Allé, dat was toch wat hij verklaarde.
Oud 6 februari 2025, 12:30   #74
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Die man hoort thuis in een psychiatrische gevangenis, indien nodig voor de rest van zijn leven.
Hoe dat ? Dit is een door het Blok gewaardeerde medewerker, ze vertrouwen zelfs hun eigen veiligheid aan hem toe. En hij is lid van hun privé militie Voorpost.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2025, 12:33   #75
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Hoe dat ? Dit is een door het Blok gewaardeerde medewerker, ze vertrouwen zelfs hun eigen veiligheid aan hem toe. En hij is lid van hun privé militie Voorpost.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2025, 12:39   #76
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Zie je Dalibor, de topicstarter wou het helemaal niet hebben over terrorismebestrijding. Hij wou zijn frustraties botvieren, misschien op aanraden van zijn therapeut.
Oud 6 februari 2025, 12:41   #77
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ondertussen was er nog een schietfuif in Anderlecht. Onze diensten moeten duidelijk niet alleen bij Voorpost infiltreren maar ook bij de locale pittaboer.
Denk niet dat dat met extremisme te maken heeft. Dat is eerder drugsgerelateerd.
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2025, 12:46   #78
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Denk niet dat dat met extremisme te maken heeft. Dat is eerder drugsgerelateerd.
Ik vind met Kalasnikovs staan zwaaien in het centrum van een stad nogal extreem, maar t zal wel aan mij liggen. Als ze mensen met een pepperspray of een goedendag staatsgevaarlijk noemen, dan zou die drugscriminelen toch ook onder die noemer geplaatst mogen worden. Maar ook hier, tzal wel aan mij liggen.
Oud 6 februari 2025, 12:53   #79
wagner.666
Minister-President

wagner.666's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vind met Kalasnikovs staan zwaaien in het centrum van een stad nogal extreem, maar t zal wel aan mij liggen. Als ze mensen met een pepperspray of een goedendag staatsgevaarlijk noemen, dan zou die drugscriminelen toch ook onder die noemer geplaatst mogen worden. Maar ook hier, tzal wel aan mij liggen.
Zij zullen het juiste kleurtje van vel hebben volgens dali en dade + den sinese panda.
wagner.666 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2025, 12:54   #80
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Reguliere misdaad is ernstig. Hebt u me anders horen zeggen? Nee, dus u dicht me alweer een opvatting toe die ik niet heb. Maar ik zou dat niet vanuit de inlichtingendiensten bestrijden, wat met extremisme wel het geval is. Voor gewone misdaad hebben we de reguliere politie- en justitiediensten voor. En nogmaals, dat is ook belangrijk, zeker bij zware feiten.

Maar goed, waarom niet al wat we vandaag in de gazet lezen vrolijk op één chaotische hoop gooien gelijk op café aan de toog.
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be