![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 12 februari 2005 om 21:44. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ze zitten met een dubbel probleem als ik het goed voorheb. ![]() Volgens het Arbitragehof MOET B-H V gesplitst zijn voor de volgende verkiezingen of die zijn niet rechtsgeldig. Dus als nu de regering valt is B-H-V niet gesplitst maar kunnen er normaal ook geen rechtsgeldige verkiezingen worden gehouden. Wat dan? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Inderdaad, indien er nu vervroegde verkiezingen zouden komen voor het landsparlement, dan zit men inderdaad met een enorm probleem. Mocht er geen oplossing komen voor BHV voor die tijd, dan kunnen de verkiezingen geannuleerd worden of de verkiezingen ongeldig verklaard. Dan zitten de instellingen vast. Ik weet niet of er grondwettelijke scenario's klaar liggen om dergelijke Gordiaanse knopen te ontwarren... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Minister-President
|
![]() Bourgeois die wil verdorie PC'ter zijn dan de pc'ten zelf , en dan gaan blijten dat de linkse kerk hem belachelijk maakt .... terwijl het Vb dat al jaar en dag moet ondergaan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Juist. Het is dat wat ik eigenlijk bedoelde dat de huidige toestand ongrondwettelijk is maar ik heb mij mss wat verkeerd uitgedrukt. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |