Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 mei 2003, 11:39   #61
Descartes Jr
Banneling

Descartes Jr's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darwin
Aan deze kerel zijne nick en zijn onderschrift zouden we kunnen uitmaken dat redding nog mogelijk is.Hoewel, als we de inhoud en vormgeving van zijn postings bekijken, belooft dat niet veel goeds.
Ola, moderator ? Wat staat er in het forumreglement over "persoonlijk worden" enzo ?
Citaat:
Een PC'ke eerste klas dezen Junior.Ik dacht dat die soort al stilaan aan het uitsterven was, maar misschien zet die nu pas zijn eerste stapkes op de internetfora en is zo de (r)evolutie in de geesten van het afgelopen jaar volledig aan hem voorbijgegaan.
Ik weet zeker dat we mekaar al tegenkwamen op andere fora. Ik kom u daar niemeer tegen. Biezen gepakt ?

Citaat:
Zit hij nog naar Pater Leman te mailen over racisme, terwijl deze man op TV zelf komt te zeggen dat uit de Koran bepaalde verzen zouden moeten geschrapt worden. Terwijl diezelfde Leman ook nog eens de sluier wil verbieden en hiervoor door de moslims wordt uitgekreten (moest je indertijd maar eens op het AEL-forum horen wat ze daarover vonden).
Wacht tot ge ook eens een klacht in uw brievenbus krijgt. Mogelijk krijg je nadien wat meer tijd om je uitverkoren ras te produceren vanuit je donkerbruin laboratorium. Ik hoop dat uw arische schepsels hun haar wat langer gaan houden .. Oei. Ben ik nu racist ??

Citaat:
En dan doet hij ook nog eens pogingen om anderen te muilkorven en vindt hij het doodnormaal dat de moslims niets durven uitbrengen tegen de islam. En vindt hij dat we daar bovendien niets mogen aan doen.
Ik vraag mij toch af wie hier wie probeert te muilkorven ? En wil je wel eens quoten w�*�*r ik dat zou gezegd hebben ? Al wat ik zei is : gebraag u als humanist, tolereer ieders eigen ideologie en cultuur en moei u niet met hun zaken. En als ge toch denk de wereld hiermee te verbeteren, ga dan de moslim-dissidenten ondersteunen op hun arabische fora.

Citaat:
AAAAREG. IEEEL AAAAREG.
Inderdaad. Erg, héél erg. (�* propo, als 't VB aan de macht komt wordt het Aantwaarps dan de 4° officiële taal ? Of schaffen ze het AN ineens helemaal af ?)
Descartes Jr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2003, 15:29   #62
Darwin
Banneling

Darwin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr
Citaat:
Aan deze kerel zijne nick en zijn onderschrift zouden we kunnen uitmaken dat redding nog mogelijk is.Hoewel, als we de inhoud en vormgeving van zijn postings bekijken, belooft dat niet veel goeds.
Ola, moderator ? Wat staat er in het forumreglement over "persoonlijk worden" enzo ?
Citaat:
Een PC'ke eerste klas dezen Junior.Ik dacht dat die soort al stilaan aan het uitsterven was, maar misschien zet die nu pas zijn eerste stapkes op de internetfora en is zo de (r)evolutie in de geesten van het afgelopen jaar volledig aan hem voorbijgegaan.
Ik weet zeker dat we mekaar al tegenkwamen op andere fora. Ik kom u daar niemeer tegen. Biezen gepakt ?

Citaat:
Zit hij nog naar Pater Leman te mailen over racisme, terwijl deze man op TV zelf komt te zeggen dat uit de Koran bepaalde verzen zouden moeten geschrapt worden. Terwijl diezelfde Leman ook nog eens de sluier wil verbieden en hiervoor door de moslims wordt uitgekreten (moest je indertijd maar eens op het AEL-forum horen wat ze daarover vonden).
Wacht tot ge ook eens een klacht in uw brievenbus krijgt. Mogelijk krijg je nadien wat meer tijd om je uitverkoren ras te produceren vanuit je donkerbruin laboratorium. Ik hoop dat uw arische schepsels hun haar wat langer gaan houden .. Oei. Ben ik nu racist ??

Citaat:
En dan doet hij ook nog eens pogingen om anderen te muilkorven en vindt hij het doodnormaal dat de moslims niets durven uitbrengen tegen de islam. En vindt hij dat we daar bovendien niets mogen aan doen.
Ik vraag mij toch af wie hier wie probeert te muilkorven ? En wil je wel eens quoten w�*�*r ik dat zou gezegd hebben ? Al wat ik zei is : gebraag u als humanist, tolereer ieders eigen ideologie en cultuur en moei u niet met hun zaken. En als ge toch denk de wereld hiermee te verbeteren, ga dan de moslim-dissidenten ondersteunen op hun arabische fora.

Citaat:
AAAAREG. IEEEL AAAAREG.
Inderdaad. Erg, héél erg. (�* propo, als 't VB aan de macht komt wordt het Aantwaarps dan de 4° officiële taal ? Of schaffen ze het AN ineens helemaal af ?)
De Piano in een nieuwe vermomming?

Darwin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2003, 15:49   #63
Darwin
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:
M

1. Alle moslims in Europa die zich niet willen assimileren terugdrijven naar hun landen van herkomst.
2. Cordon sanitaire rond de moslimwereld
3. Wachten tot een Arabische Gorbatschov opstaat.
.
Zuiver racistische praat. Ik stuur het door naar het Centrum Leman. Sorry.
Hier is iemand aan het werk die niet kan lezen. Vooral voor nummerke 3 is hij zo blind als maar kan zijn.

Wat de islam betreft, die vind ik nog erger dan het nazisme, dus vind ik dat de islam nog harder moet aangepakt worden dan het nazisme. Verder vind ik dat aangezien de islam minstens even gevaarlijk is als het nazisme het openlijk beoefenen en verspreiden van de islam strafbaar zou moeten zijn en dat alle moskees op staande voet zouden moeten gesloten worden, de imams gearresteerd en onmiddellijk het land uitgezet.

Uiteraard vind jij dat we indertijd ook tolerant hadden moeten zijn tegen de nazis en hen ook ongehinderd hun gangen hadden moeten laten gaan?

Wel, zoals ik het schijt heb aan de nazicultuur zo heb ik ook het schijt aan de islamcultuur en vind ik dat die op alle mogelijke manieren moet bestreden worden, zoniet verdwijnt onze cultuur hier en wordt Europa één grote moslimstaat waar we enkel nog maar kunnen DROMEN van vrijheid.

Ik zou weer eens alle topics ivm met de islam omhoog kunnen halen, maar voorlopig beperk ik me ertoe met erop te wijzen dat de filosoof Etienne Vermeersch de islam in strijd vindt met de Universele Verklaring van de Rechten van de Mens en dat pater Johan Leman van het Centrum voor Racisme en Gelijke Kansen vindt dat er bepaalde verzen uit de Koran geschrapt moeten worden.
Oud 3 mei 2003, 18:40   #64
Descartes Jr
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik zou weer eens alle topics ivm met de islam omhoog kunnen halen, maar voorlopig beperk ik me ertoe met erop te wijzen dat de filosoof Etienne Vermeersch de islam in strijd vindt met de Universele Verklaring van de Rechten van de Mens en dat pater Johan Leman van het Centrum voor Racisme en Gelijke Kansen vindt dat er bepaalde verzen uit de Koran geschrapt moeten worden.
Dat kan allemaal zijn, maar dat wil niet zeggen dat WIJ de moslims om de knieën moeten krijgen. Laat hen zelf tot andere inzichten komen. En dat gaat lukken. Al eens gelezen hoe de moslim-vrouwen aan het evolueren zijn ?

In donkere feodale tijden hebben wij dat ook meegemaakt. Anderen moesten ons daarom niet op de knieën krijgen. Onze eigen verlichting heeft onze geest geopend. Gun de moslimwereld dezelfde ongeforceerde ontwikkeling. Tolereer.

Nogmaals, moei u met uw eigen wereld of trap het ineens af naar ginder om hen tot de inzichten te brengen die gij hen wilt opleggen.

En wie gaat ge nadien aanvallen ? De afrikanen ? Die mensen zijn totaal ongevaarlijk.

Venten zoals gij daarentegen ....
Oud 3 mei 2003, 18:41   #65
Descartes Jr
Banneling

Standaard

Shame on you, Mr Darwin !
Oud 3 mei 2003, 18:48   #66
C uit W
Perm. Vertegenwoordiger VN

C uit W's schermafbeelding

Standaard

Ja, maar hadden we de verlichting gekend als wij islamieten waren geweest?
Oud 3 mei 2003, 18:50   #67
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In donkere feodale tijden hebben wij dat ook meegemaakt. Anderen moesten ons daarom niet op de knieën krijgen. Onze eigen verlichting heeft onze geest geopend.
De Middeleeuwen waren helemaal niet donker. Lees eens de boeken van de hedendaagse mediëvisten, Pernoud en Duby, dan geraakt u misschien eens af van de totaal verkeerde opvattingen over het feodaal tijdperk.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2003, 19:43   #68
Descartes Jr
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
De Middeleeuwen waren helemaal niet donker. Lees eens de boeken van de hedendaagse mediëvisten, Pernoud en Duby, dan geraakt u misschien eens af van de totaal verkeerde opvattingen over het feodaal tijdperk.
Moet ge daarvoor paus geworden zijn ... ...
Oud 3 mei 2003, 19:57   #69
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:
U leest wel vlug, als u het mij vraagt. Een aanrader is vooral het boek van Pernoud over de positie van de vrouw in de Middeleeuwen. Al de overbekende vooroordelen worden er genadeloos aan diggelen geslagen.
Oud 3 mei 2003, 20:13   #70
Descartes Jr
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:
U leest wel vlug, als u het mij vraagt. Een aanrader is vooral het boek van Pernoud over de positie van de vrouw in de Middeleeuwen. Al de overbekende vooroordelen worden er genadeloos aan diggelen geslagen.
OK. Ik zal het eens traag herlezen.

Wil je mij die Pernoud eens situeren ? Humanist ? Katholiek ? Misogeen ? ...
Oud 3 mei 2003, 20:18   #71
Darwin
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:
Dat kan allemaal zijn, maar dat wil niet zeggen dat WIJ de moslims om de knieën moeten krijgen. Laat hen zelf tot andere inzichten komen. En dat gaat lukken. Al eens gelezen hoe de moslim-vrouwen aan het evolueren zijn ?
Als het westen de moslimwereld niet op de knieën krijgt zal de moslimwereld het westen op de knieën krijgen.

Om dit te voorkomen moet eerst het proces van de sluipende islamisering van ONZE wereld stopgezet worden en omgekeerd.

Aangezien de moslimwereld het westen heeft uitgeroepen als vijand nr. 1 dient het westen zich ook op wereldschaal assertief op te stellen tegenover de islam. Net zaols we dat hebben gedaan met het nazisme en het communisme. Als de mensen in de moslimwereld niet meer in leugens moeten leven en in staat zijn om net als wij hier vrij te denken en te onderzoeken valt die dreiging vanuit die moslimwereld vanzelf weg.

Omdat in de moslimwereld echter het wapen van de baarmoeders wordt gebruikt -om het met Yassir Arafat te zeggen, zijn de enkele andersdenkende moslims of ex-moslims een heel kleine minderheid, die ondanks haar absolute groei in relatieve cijfers echter wordt overvleugeld door de formidabele aanwas van alle moslimgemeenschappen in de wereld, van de Oemma dus.

Verder heb ik niet gelezen hoe moslimvrouwen evolueren. Ik heb wel met mijn eigen ogen gezien hoe in de afgelopen decennia de vrouwen van de moslimmigranten die eerst zonder hoofddoek rondliepen en zich trachten aan te passen aan een westerse levensstijl, in de loop der jaren weer hun islamitische klederdracht aantrokken en hoofddoeken gingen dragen en dat vervolgens de oudere meisjes en daarna de kinderen en nu de kleuters van moslimgezinnen dit ook al enkele jaren dragen. Zelfs pikzwarte burqa's waarbij je zelfs de ogen niet meer kan zien, beginnen nu meer en meer in het straatbeeld van mijn omgeving op te duiken. Als ik dus al een evolutie bemerk is het er één van steeds fanatieker wordend fundamentalisme.

Waarbij ik onder fundamentalisme versta: het leven volgens de fundamenten, de basisvoorschriften, van een leer.
Oud 3 mei 2003, 20:46   #72
Descartes Jr
Banneling

Standaard

Citaat:
Zelfs pikzwarte burqa's waarbij je zelfs de ogen niet meer kan zien, beginnen nu meer en meer in het straatbeeld van mijn omgeving op te duiken.
Hebt gij last van andermans kleding ?

Awel, nu ge het zegt ! Ik kan feitelijk ook niet goed tegen al die tattoo's, piercings, oorbellen, slobberbroeken, kleurgels, ... maar ik tolereer en maak er geen misbaar rond.

En feitelijk heb ik nog het meeste last van al die rokers in restaurant en café. Moet ik nu een anti-tabak-partij oprichten ?

Darwin, jij vindt je energie in anti-gevoelens. Ontlaad je gerust op dit forum. Maar verwacht niet dat we hier allemaal meeknikken. We tolereren dat je je ontlaadt.
Oud 3 mei 2003, 21:37   #73
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Darwin, jij vindt je energie in anti-gevoelens. Ontlaad je gerust op dit forum. Maar verwacht niet dat we hier allemaal meeknikken. We tolereren dat je je ontlaadt.
That's the spirit!
Geen gezeur bij de modderatoren.
Oud 3 mei 2003, 22:11   #74
dutch
Provinciaal Statenlid

dutch's schermafbeelding

Standaard

Descartes Jr vroeg :
Citaat:
In principe kleedt eenieder zich zoals hij of zij dat wil MAAR in geval van kledij als uiting van een zwaar discriminerende doctrine is het wat anders... Als morgen alle Blokkers met bruine hemden gaan rondlopen, dan heb ik daar wél last mee...Zo heb ik ook last met de zwaar gesluierde vrouw of de vrouw in burkah...Of de fundamentalist met een broek van water-in-de-kelder (de profeet liet immers altijd zijn enkels zien) of zijn uurwerk aan de rechterhand (met het linker kuis je immers je achtereind af) en zijn slobberbroek (echte islam verbiedt spannende kleding, die is te sexueel getint), daar heb ik last mee... Al deze kledingswijzes zijn geen modegril, maar door de koran opgelegde kledingstukken, zoiets als de mao-pakjes indertijd in China... Daar heb ik dus wél last mee.

Descartes Jr. jongen, je lijkt mij ook al de koran te lezen door een christelijke bril, of hebt ge hem nog nooit bezien misschien? Volgens moslims moet ge hem wél in 't Arabisch lezen om hem écht te kunnen verstaan (is zéér verrijkend, dan kan je inzien dat de Europese vertalingen werkelijk soft zijn!) en kunt ge hem pas écht verstaan als ge moslim zijt...Duidelijk hé?

Dutch
In islam erft een vrouw slechts de helft van wat haar broer krijgt
dutch is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2003, 23:47   #75
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wil je mij die Pernoud eens situeren ? Humanist ? Katholiek ? Misogeen ? ...
Régine Pernoud was (enkele jaren geleden gestorven) is een klinkende naam in de studie van de Middeleeuwen. Paleografe en hoofdarchivaris van de Franse Staatsarchieven werd ze teven door de Académie Française voor haar verdienstelijk werk bekroond. Of de dame katholiek of humanist was, weet ik helemaal niet. In haar werk komt dat allemaal niet ter sprake: objectiviteit is bij haar publicaties een hoog goed.

Zie: http://www.sdm.qc.ca/txtdoc/tbhperno.html
Oud 5 mei 2003, 23:42   #76
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat kan allemaal zijn, maar dat wil niet zeggen dat WIJ de moslims om de knieën moeten krijgen. Laat hen zelf tot andere inzichten komen. En dat gaat lukken.

Ze staan reeds eeuwen lang ter plaatse te trappelen, en hun haat en agressie tegenover onze succesvolle maatschappijen maken het probleem almaar erger.

Wakker worden is de boodschap, Descartes, wakker worden!
Antoon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2003, 23:54   #77
Descartes Jr
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dutch
Descartes Jr vroeg :
Citaat:
Descartes Jr. jongen,....
Oei. Ik word hier tamelijk jong ingeschat. Mijne pa 'Sr' is nochtans al lang dood. Wanneer geraakt ne mens eindelijk af van het epithiton ornans 'Jr' ? Bij de 1° of de 2° kleinzoon of -dochter ?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dutch
je lijkt mij ook al de koran te lezen door een christelijke bril,
Oei (weeral). Ik zat ooit wel op een katholiek college ('kom na de les eens op mijn kamer !" ) maar ik ben intusen overtuigd humanist en anti-clerikaal. En niet alleen om dat den pastoor met mijne piemel wou spelen ... ...
Oud 6 mei 2003, 09:26   #78
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zat ooit wel op een katholiek college maar ik ben intusen overtuigd humanist en anti-clerikaal
Maar wel pro-moskee. Van een ommezwaai gesproken.
Antoon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2003, 11:13   #79
Pat
Parlementslid

Pat's schermafbeelding

Standaard

Tja, Junior mag zijn stelling eens komen verdedigen op een forum van ex-moslims (nu vrijzinnigen) dan zullen zijn ogen óók eens opengaan:

http://forum.faithfreedom.org/
Oud 6 mei 2003, 11:44   #80
Bolter
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Mijn voorstel om de moslimwereld op de knieën te krijgen:

Eerst

1. Alle moslims in Europa die zich niet willen assimileren terugdrijven naar hun landen van herkomst.

Vervolgens

2. Cordon sanitaire rond de moslimwereld:

a. geen personenvervoer via vliegtuigen/schepen/andere voertuigen van en naar moslimlanden;
b. volledige economische boycot van ALLE producten uit moslimlanden;
c. volledig exportverbod naar moslimlanden;
d. verzekering van a,b,c door landen die het cordon doorbreken met militaire middelen tot de orde te roepen.

Tenslotte

3. Wachten tot een Arabische Gorbatschov opstaat.

Volgens mij kunnen we enkel op deze manier het islamprobleem in de 21ste eeuw en later het hoofd bieden.
Uw voorstel is overbodig...
De moslims knielen immers al elke dag uit overtuiging....
Ze gaan gewoon elke dag op hun knieën...

Alle gekheid op een stokje... Uit overtuiging. Daar ligt hun kracht...

Welke overtuiging hebben wij immers nog in deze westerse wereld..
De overtuiging van hebzucht, van egoïsme, van luxe...
Bij een overgrote meerderheid is idealisme hier ver te zoeken.
Bolter is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be