Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 17 maart 2005, 15:37   #61
sinan123
Banneling

Standaard

Citaat:
nu wel ja
Vind een post van mij waar ik geweld goed keur. Met leugentjes kom je niet ver.
sinan123 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2005, 15:39   #62
sinan123
Banneling

Standaard

Citaat:
ik vind het raar dat al de allochtonen hier blijven wonen met die agressieve autochtonen
Nee hoor valt best mee, het grootste gedeelte is nog aardig en heb ik positieve ervaringen mee. Maar je hebt ook nog een kleine (maar groeinde) groep neonazis(waarmee ik steeds vaker in aanraking kom) en die maken me misselijk. Verder heb ik veel Nederlandse vrienden.
Oud 17 maart 2005, 15:43   #63
Vicky
Parlementslid

Vicky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sinan123
Wie zeg dat ik Jahjah steun? Ik woon zowiezo niet in België en op de AEL stem ik niet (niet dat ik mag stemmen op mijn leeftijd).

Licht eraan hoe je het interpreteert.

Wat ik bedoel is haat jegens moslims omdat ze een achterlijk geloof zouden hebben en geitenneukers zouden zijn. Haat dat gevoed door mensen die die bedoeling niet hebben, maar constant zich negatief uitlaten over de moslims.

BTW. Wat vind je van de daad tegenover dit meisje?
Dat heb ik al gezegd, ik vind dit schandalig. Ik wou dat de Marokkaanse gemeenschap hetzelfde zou zeggen over de vele misdrijven die hun 'jongeren' plegen.

Dat je in Nederland woont, wist ik al.

Hier een berichtje uit jullie kranten vandaag.

[font=Arial][size=2]http://www.telegraaf.nl/binnenland/19076841/Amsterdam_scant_radicalisme_op_basisscholen.html[/size][/font]
[font=Arial][size=2][/size][/font]
[font=Arial][size=2]Amsterdam scant radicalisme op basisscholen
[/size][/font]
[font=Arial][size=2]AMSTERDAM - Burgemeester Cohen van Amsterdam laat een kort onderzoek verrichten om te kijken of scholieren op basisscholen radicaliseren. De aanleiding is de jodenhaat op basisschool Het Mozaïek in de Amsterdamse wijk De Pijp, waar enkele leerlingen de van der moord op Theo van Gogh verdachte Mohammed B. vereren en de holocaust goedkeuren.
"We steken de thermometer in een paar scholen om te kijken of daar ook dat soort gevoelens spelen", aldus de woordvoerster van Cohen donderdag. "We weten niet of dit een incident is of dat het breder speelt." Behalve in De Pijp neemt de gemeente ook een paar scholen in andere Amsterdamse stadsdelen onder de loep.
Voor het Anne Frank Huis is dit de eerste keer dat zij signalen ontvangt over radicalisering op basisscholen, liet een woordvoerster weten. Dergelijke signalen zijn wel al waargenomen op scholen in het voortgezet onderwijs. De gemeente Amsterdam en het Anne Frank Huis hebben al allerlei lesprogramma's ontwikkeld om deze leerlingen te onderwijzen over antisemitisme. [/size][/font]
Vicky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2005, 15:47   #64
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

tja ik heb dan weer minder 'last' van neo-nazis (hoeveel zijn er zo in vlaanderen 10?) dan van allochtonen
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2005, 15:49   #65
Menapius
Schepen

Menapius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dit is het enige waar het zaaien van haat tot leid.

Zielig een meisje van acht toetakelen!!
Inderdaad zeer zielig en bedroevend...

Heb ondertussen ook een paar reacties van Vlamingen gelezen op dit forum die mij diep raken. Al wie denkt gelijk te halen door geweld te gebruiken in het algemeen en tegen onschuldige kinderen in 't bijzonder is een stukske krapuul. punt uit. Ik ben zelf een Vlaams republiekein in hart en nieren die zich absoluut niet kan vinden in de huidige Belgische "knuffel" integratie politiek en de manier waarop "links" de multi-culturele samenleving ziet, maar ik verkies mijn mening op vreedzame wijze te verkondigen, bijv. dit forum, ipv kinderen op straat ineen te kloppen...
Menapius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2005, 15:50   #66
sinan123
Banneling

Standaard

Citaat:
tja ik heb dan weer minder 'last' van neo-nazis (hoeveel zijn er zo in vlaanderen 10?) dan van allochtonen.
Kijk beter om je heen. Voor jou vallen ze niet op. Ze komen mij wel lastigvallen.
Op welke manier heb jij last van allochtonen?

P.S. Het grappige is dat ik ook van criminele allochtonen last heb gehad, ook van een groepje rechtsen, wie haat ik nu?
Oud 17 maart 2005, 15:54   #67
sinan123
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik ben zelf een Vlaams republiekein in hart en nieren die zich absoluut niet kan vinden in de huidige Belgische "knuffel" integratie politiek en de manier waarop "links" de multi-culturele samenleving ziet, maar ik verkies mijn mening op vreedzame wijze te verkondigen, bijv. dit forum, ipv kinderen op straat ineen te kloppen...
Daar is nou niks mis mee. Juist op dit forum kunnen over de intergratie, multicultulere maatschappij e.d. discussiëren. I.p.v. op straat elkaar kapot slaan. Kinderen aanvallen is helemaal uit den boze.
Oud 17 maart 2005, 15:58   #68
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kijk beter om je heen. Voor jou vallen ze niet op. Ze komen mij wel lastigvallen.
hangt er vanaf wat jij neo nazis noemt
2 maal ineen geklopt worden om geen reden is al een van de puntjes die ik onder lastig vallen ervaar
Oud 17 maart 2005, 15:58   #69
sinan123
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vicky
Dat heb ik al gezegd, ik vind dit schandalig. Ik wou dat de Marokkaanse gemeenschap hetzelfde zou zeggen over de vele misdrijven die hun 'jongeren' plegen.

Dat je in Nederland woont, wist ik al.

Hier een berichtje uit jullie kranten vandaag.

[font=Arial][size=2]http://www.telegraaf.nl/binnenland/19076841/Amsterdam_scant_radicalisme_op_basisscholen.html[/size][/font]

[font=Arial][size=2]Amsterdam scant radicalisme op basisscholen
[/size][/font]
[font=Arial][size=2]AMSTERDAM - Burgemeester Cohen van Amsterdam laat een kort onderzoek verrichten om te kijken of scholieren op basisscholen radicaliseren. De aanleiding is de jodenhaat op basisschool Het Mozaïek in de Amsterdamse wijk De Pijp, waar enkele leerlingen de van der moord op Theo van Gogh verdachte Mohammed B. vereren en de holocaust goedkeuren.
"We steken de thermometer in een paar scholen om te kijken of daar ook dat soort gevoelens spelen", aldus de woordvoerster van Cohen donderdag. "We weten niet of dit een incident is of dat het breder speelt." Behalve in De Pijp neemt de gemeente ook een paar scholen in andere Amsterdamse stadsdelen onder de loep.
Voor het Anne Frank Huis is dit de eerste keer dat zij signalen ontvangt over radicalisering op basisscholen, liet een woordvoerster weten. Dergelijke signalen zijn wel al waargenomen op scholen in het voortgezet onderwijs. De gemeente Amsterdam en het Anne Frank Huis hebben al allerlei lesprogramma's ontwikkeld om deze leerlingen te onderwijzen over antisemitisme. [/size][/font]
Kijk nou is dat niet dé Telegraaf. Die nog bij de moord op Theo kopte ''Dit pikken we niet meer''.

Over die school(ik had het bericht btw al eerder gelezen), er bestaat het fenomeen meeloper. ALs er nou door een paar mensen op die school zo'n sfeertje word gecreërd, dan loopt natuurlijk iedereen mee. De lesprogrammas zijn goede oplossingen.
Oud 17 maart 2005, 15:59   #70
Menapius
Schepen

Menapius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

P.S. Het grappige is dat ik ook van criminele allochtonen last heb gehad, ook van een groepje rechtsen, wie haat ik nu?
Juist. Haat is een maar al te gemakkelijke "oplossing" voor een probleem. Op den duur moet je wel alles en iedereen haten...
Type-o-negative heeft ooit een zeer toepasselijk sarcastisch lied geschreven hierover:

We Hate Everyone
-----------------
Right wing commies
Leftist nazis
Point their fingers
Rumours linger

We don’t care what you think

Branded sexist
Labelled racist
Want it clearer ?
Check the mirror

Lies and slander in vain try to shame us
Riots, protests, violence just makes us famous
Tv interviews, free publicity
Increase record sales dramatically

The left they say I’m a facist
The right calling me communist
Hate hate hate hatred for all - one and all
No matter what you believe
Don’t believe in you - and that’s true

Some would say that we’re biased
Accusations that we are racist
Well, shit comes in all hues
Now this means you
Cause things ain’t always like they seem

We hate everyone

Menapius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2005, 16:06   #71
sinan123
Banneling

Standaard

Citaat:
hangt er vanaf wat jij neo nazis noemt
Mensen die met nazi-symbolen op hun jas lopen, zij duwen je in de metro zonder reden, zij negeren je als je ze de weg vraagt, zij kijken je vuil aan, zij schoppen je en slaan je, zij schelden je uit voor geitenneuker.

Die mensen dus.

Om objectief te blijven (wat vele vlaamsbelangers niet kunnen) zal ik ook mijn ervaringen met de ''allochtonen'' vertellen.
Iemand beschuldt mij van sneeuwballen gooien naar zijn moeder. Ik ontken het (ik heb het ook niet gedaan) de persoon komt steeds uitdagender naar me toe, opeens is het een heel groepje. Ze beginnen te slaan en te schoppen. Toevallig komt er een politiewagen langs, opeens verdwijnen ze allemaal, de politieagent beschuldigt mij van eerst van ordeverstoring (ze hebben een kort gedeelte van het gevecht gezien)ik zeg dat zij mij aanvielen, hij zegt ''ja dat zou ik ook zeggen'', dan overtuig ik hem en hij rijdt weg. einde verhaal.

Mijn conclusie ieder volk heeft zijn crimelen en tegen criminelen moet er hard opgetreden worden.
Oud 17 maart 2005, 16:10   #72
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mensen die met nazi-symbolen op hun jas lopen, zij duwen je in de metro zonder reden, zij negeren je als je ze de weg vraagt, zij kijken je vuil aan, zij schoppen je en slaan je, zij schelden je uit voor geitenneuker.

Die mensen dus.

Om objectief te blijven (wat vele vlaamsbelangers niet kunnen) zal ik ook mijn ervaringen met de ''allochtonen'' vertellen.
Iemand beschuldt mij van sneeuwballen gooien naar zijn moeder. Ik ontken het (ik heb het ook niet gedaan) de persoon komt steeds uitdagender naar me toe, opeens is het een heel groepje. Ze beginnen te slaan en te schoppen. Toevallig komt er een politiewagen langs, opeens verdwijnen ze allemaal, de politieagent beschuldigt mij van eerst van ordeverstoring (ze hebben een kort gedeelte van het gevecht gezien)ik zeg dat zij mij aanvielen, hij zegt ''ja dat zou ik ook zeggen'', dan overtuig ik hem en hij rijdt weg. einde verhaal.
nazisymbolen hakenkruizen bedoel je nee zo iemand ben ik echt nog niet tegengekomen ... en als vlaamsbelang kiezer kan ik ook oprecht zeggen dat ik niet eenmaal last heb ondervonden van andere autochtonen
verder klinkt het verhaal wat je verteld heel bekend in de oren ... niets gedaan aangevallen worden in groep en politie die niets doet!
Oud 17 maart 2005, 16:14   #73
de roenekes
Provinciaal Statenlid

de roenekes's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waar slaat dat nou weer op??
Zij ik neo-Nederlander, nee.
Als je deze Turk zou willen uitschelden, doe je dat niet met neo-blabla, omdat hij niks doet op grond van rassendiscriminatie. Je kan zeggen pedo-Turk, of gekke-Turk of vieze-Turk verzin maar wat.

ALs je Mehtmet A toch zo interessant vind open een topic over hem. Turkse Marc Dutroux ofzoeits.
neo betekent gewoonweg nieuw dus Nieuwe Turk... of de toekomst
de roenekes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2005, 16:15   #74
sinan123
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de roenekes
neo betekent gewoonweg nieuw dus Nieuwe Turk... of de toekomst
Weet ik, maar ik zie pedofielen niet echt als nieuwe turken daarom.
Oud 17 maart 2005, 16:16   #75
sinan123
Banneling

Standaard

Citaat:
nazisymbolen hakenkruizen bedoel je nee zo iemand ben ik echt nog niet tegengekomen ... en als vlaamsbelang kiezer kan ik ook oprecht zeggen dat ik niet eenmaal last heb ondervonden van andere autochtonen
Hun afkeer is dan ook alleen tegen allochtonen, logisch dat je er niks van merkt.
Oud 17 maart 2005, 16:21   #76
Vicky
Parlementslid

Vicky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hun afkeer is dan ook alleen tegen allochtonen, logisch dat je er niks van merkt.
Daarin vergis je je grondig. Ik heb het al meer dan eens met hen aan de stok gehad.8)
Oud 17 maart 2005, 16:22   #77
sinan123
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vicky
Daarin vergis je je grondig. Ik heb het al meer dan eens met hen aan de stok gehad.8)
Dan is er toch een punt waar we bijelkaar komen. Ik heb last gehad van criminele allochtonen en jij van neonazi's(criminele autochtonen dus).

Laatst gewijzigd door sinan123 : 17 maart 2005 om 16:26.
Oud 17 maart 2005, 18:24   #78
Vicky
Parlementslid

Vicky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dan is er toch een punt waar we bijelkaar komen. Ik heb last gehad van criminele allochtonen en jij van neonazi's(criminele autochtonen dus).
Ik van beide. Alleen bleef het bij die neonazi's verbaal. De anderen hebben onze zaak overvallen.
Oud 17 maart 2005, 22:01   #79
Vlaanderen Boven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vlaanderen Boven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dit is het enige waar het zaaien van haat tot leid.

Zielig een meisje van acht toetakelen!!
Typisch, te weinig lef om hun eigen soort aan te pakken: het marginaal Marokkaans krapuul dat op straat rondhangt.
Vlaanderen Boven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2005, 11:59   #80
ashrawi
Lokaal Raadslid

ashrawi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dixie
ik vind het raar dat al de allochtonen hier blijven wonen met die agressieve autochtonen
Dat is omdat we ondertussen een beetje 'ontwortelt' zijn en we (geloof het of niet) meer aangepast zijn aan de europese cultuur dan aan de afrikaanse.
ashrawi is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be