![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Dat je in Nederland woont, wist ik al. Hier een berichtje uit jullie kranten vandaag. [font=Arial][size=2]http://www.telegraaf.nl/binnenland/19076841/Amsterdam_scant_radicalisme_op_basisscholen.html[/size][/font] [font=Arial][size=2][/size][/font] [font=Arial][size=2]Amsterdam scant radicalisme op basisscholen [/size][/font] [font=Arial][size=2]AMSTERDAM - Burgemeester Cohen van Amsterdam laat een kort onderzoek verrichten om te kijken of scholieren op basisscholen radicaliseren. De aanleiding is de jodenhaat op basisschool Het Mozaïek in de Amsterdamse wijk De Pijp, waar enkele leerlingen de van der moord op Theo van Gogh verdachte Mohammed B. vereren en de holocaust goedkeuren. "We steken de thermometer in een paar scholen om te kijken of daar ook dat soort gevoelens spelen", aldus de woordvoerster van Cohen donderdag. "We weten niet of dit een incident is of dat het breder speelt." Behalve in De Pijp neemt de gemeente ook een paar scholen in andere Amsterdamse stadsdelen onder de loep. Voor het Anne Frank Huis is dit de eerste keer dat zij signalen ontvangt over radicalisering op basisscholen, liet een woordvoerster weten. Dergelijke signalen zijn wel al waargenomen op scholen in het voortgezet onderwijs. De gemeente Amsterdam en het Anne Frank Huis hebben al allerlei lesprogramma's ontwikkeld om deze leerlingen te onderwijzen over antisemitisme. [/size][/font]
![]() |
![]() |
#64 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() tja ik heb dan weer minder 'last' van neo-nazis (hoeveel zijn er zo in vlaanderen 10?) dan van allochtonen
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
![]() Heb ondertussen ook een paar reacties van Vlamingen gelezen op dit forum die mij diep raken. Al wie denkt gelijk te halen door geweld te gebruiken in het algemeen en tegen onschuldige kinderen in 't bijzonder is een stukske krapuul. punt uit. Ik ben zelf een Vlaams republiekein in hart en nieren die zich absoluut niet kan vinden in de huidige Belgische "knuffel" integratie politiek en de manier waarop "links" de multi-culturele samenleving ziet, maar ik verkies mijn mening op vreedzame wijze te verkondigen, bijv. dit forum, ipv kinderen op straat ineen te kloppen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Op welke manier heb jij last van allochtonen? P.S. Het grappige is dat ik ook van criminele allochtonen last heb gehad, ook van een groepje rechtsen, wie haat ik nu? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
2 maal ineen geklopt worden om geen reden is al een van de puntjes die ik onder lastig vallen ervaar |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Over die school(ik had het bericht btw al eerder gelezen), er bestaat het fenomeen meeloper. ALs er nou door een paar mensen op die school zo'n sfeertje word gecreërd, dan loopt natuurlijk iedereen mee. De lesprogrammas zijn goede oplossingen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Type-o-negative heeft ooit een zeer toepasselijk sarcastisch lied geschreven hierover: We Hate Everyone ----------------- Right wing commies Leftist nazis Point their fingers Rumours linger We don’t care what you think Branded sexist Labelled racist Want it clearer ? Check the mirror We don’t care what you think Lies and slander in vain try to shame us Riots, protests, violence just makes us famous Tv interviews, free publicity Increase record sales dramatically The left they say I’m a facist The right calling me communist Hate hate hate hatred for all - one and all No matter what you believe Don’t believe in you - and that’s true Some would say that we’re biased Accusations that we are racist Well, shit comes in all hues Now this means you Cause things ain’t always like they seem We hate everyone We don’t care what you think |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Die mensen dus. Om objectief te blijven (wat vele vlaamsbelangers niet kunnen) zal ik ook mijn ervaringen met de ''allochtonen'' vertellen. Iemand beschuldt mij van sneeuwballen gooien naar zijn moeder. Ik ontken het (ik heb het ook niet gedaan) de persoon komt steeds uitdagender naar me toe, opeens is het een heel groepje. Ze beginnen te slaan en te schoppen. Toevallig komt er een politiewagen langs, opeens verdwijnen ze allemaal, de politieagent beschuldigt mij van eerst van ordeverstoring (ze hebben een kort gedeelte van het gevecht gezien)ik zeg dat zij mij aanvielen, hij zegt ''ja dat zou ik ook zeggen'', dan overtuig ik hem en hij rijdt weg. einde verhaal. Mijn conclusie ieder volk heeft zijn crimelen en tegen criminelen moet er hard opgetreden worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
verder klinkt het verhaal wat je verteld heel bekend in de oren ... niets gedaan aangevallen worden in groep en politie die niets doet! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |