Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 juli 2003, 14:45   #61
jan hyoens
Perm. Vertegenwoordiger VN

jan hyoens's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door GC
Het Blok heeft 106 vrouwelijke kandidaten bij deze verkiezingen:

29 vrouwen zijn getrouwd met partijkopstukken
7 vrouwen zijn de vriendin of maitresse van partijkopstukken
5 vrouwen zijn familieleden van partijkopstukken
7 vrouwen werden eerder reeds verkozen maar stonden onmiddellijk hun mandaat af aan een man
25 vrouwen zijn als secretaresse in loondienst bij het Blok
Tja, vriendjespolitiek, familieleden en vrienden aantrekken op lijsten en postjes.... voor diegenen die menen dat het met het Blok beter of anders zou worden, komen zwaar teleurgesteld terug.

Er is een verschil om iemand op de lijsten te zetten en om iemand een vetbetaald jobke te bezorgen bij de overheid!
Bij dse overheid zitten ook vrienden en familieleden van Blokkers bij elkaar. Gemeenteraden, parastatalen, OCMW's, overal waar er mandaten zijn te verdelen, plaatst het Blok haar clanleden.
De reden waarom het Vlaams Blok moet beroep doen op familileden en vrienden om bepaalde posten in te vullen komt door het cordon sanitaire!
Jawadde, wat een onzin weer. Ze vinden gewoon geen mensen die openlijk durven uitkomen voor het Bloed en Bodem principe van hun parytij. Het is klaarblijkelijk nog iets te vroeg om nu al terug met swatika's rond te paraderen.
Dit is een heel zielige reactie hoor piano! Zelf uw vrienden hier ophet forum zullen u niet verdedigen als je zo'n onzin en laster verkoopt!
jan hyoens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2003, 14:45   #62
thePiano

thePiano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambetanterik
Citaat:
Jawadde, wat een onzin weer. Ze vinden gewoon geen mensen die openlijk durven uitkomen voor het Bloed en Bodem principe van hun partij. Het is klaarblijkelijk nog iets te vroeg om nu al terug met swastika's rond te paraderen.
Weeral èèn woord van toepassing; LASTER
Je argumentatie laat het -zoals steeds- een beetje afweten. Zou je niet beter die computer op de vuilbak keilen *KNIP* Op verzoek van ambetanterik wegens persoonlijke aanval?
Oud 18 juli 2003, 14:47   #63
thePiano

thePiano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Jawadde, wat een onzin weer. Ze vinden gewoon geen mensen die openlijk durven uitkomen voor het Bloed en Bodem principe van hun parytij. Het is klaarblijkelijk nog iets te vroeg om nu al terug met swatika's rond te paraderen.
Dit is een heel zielige reactie hoor piano! Zelf uw vrienden hier ophet forum zullen u niet verdedigen als je zo'n onzin en laster verkoopt!
Heb ik hier vrienden op het forum? Leuk, dat wist ik niet eens, wie bedoel je daarmee?
Oud 18 juli 2003, 14:49   #64
jan hyoens

jan hyoens's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:
Heb ik hier vrienden op het forum? Leuk, dat wist ik niet eens, wie bedoel je daarmee?
Zowat alle anti-blokkers!
jan hyoens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2003, 15:16   #65
Ambetanterik
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:
Jawadde, wat een onzin weer. Ze vinden gewoon geen mensen die openlijk durven uitkomen voor het Bloed en Bodem principe van hun partij. Het is klaarblijkelijk nog iets te vroeg om nu al terug met swastika's rond te paraderen.
Je argumentatie laat het -zoals steeds- een beetje afweten. Zou je niet beter die computer op de vuilbak keilen en je zoals voorheen (toen je nog geen kompjoeter had) je gaan bezatten in de Beest met je zotte fascisten van toen?
Persoonlijke aanvallen moeten doorgegeven worden.

Daarom heb ik het blauw 'knopke' moeten gebruiken.
Persoonlijke aanvallen 'moeten' niet doorgegeven worden.
Overdreven gebruik van de blauwe knop omwille van bagatellen, is ook voor niemand echt een prettige toestand.......
Ambetanterik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2003, 15:39   #66
Babeth
Gouverneur

Babeth's schermafbeelding

Standaard

Als onze piano oude citaten uit de sloot kan halen, dan kan ik dat ook... dus mijn antwoorden van toen...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Babeth
Nee, maar broodroof weerhoudt menige vrouw (en man) ervan om zich op een VB-lijst te laten zetten.
Ik kreeg enkele jaren geleden het aanbod om bij het Vlaams Blok in Vilvoorde aan de verkiezingen mee te doen omdat ik een hooggeschoolde (en toen nog alleenstaande) vrouw ben maar ik heb moeten weigeren omdat ik anders geen werk ging vinden en/of behouden (was net afgestudeerd en woonde net alleen). De mandatarissen wisten me namelijk wel verhalen genoeg te vertellen over de pesterijen op de werkvloer of in het bureau wanneer bekend raakt bij welke partij je betrokken bent. De vrees om mijn inkomen en lidmaatschap bij de vakbond te verliezen hield mij toen tegen om in de politiek te stappen.
En:
Citaat:
Terug naar het onderwerp. Voor veel Vlaams Blokkers die durven opkomen voor hun partij is broodroof en pesterijen op de werkvloer een bittere realiteit. Heel wat vrouwen deinzen ervoor terug om op te komen voor deze partij omdat:
1. ze hun werk kunnen verliezen (broodnodige centen voor het moderne gezin)
2. hun kinderen op school gepest zullen worden vanwege hun "blokmoeder"
3. hun echtgenoten het risico lopen om op hun eigen werk gepasseerd of gepest te worden omdat vrouwlief een blokster is.

De meeste vrouwen denken niet altijd eerst aan hun carrière of hun idealen wanneer ze een gezin hebben. Wij kunnen er gewoon niet aan doen dat wij ons eerder opofferen voor onze geliefden dan voor onze idealen, dat is namelijk wat van ons "moeders" maakt. (Ook al heb ik zelf geen kinderen, doch als een van mijn broers belt voor een oppas dan sta ik klaar. En ik ben wel degelijk nogal feministisch. Ik wéét gewoon dat vrouwen superieur zijn aan mannen, maar we wrijven dat niet constant onder jullie neuzen omdat we zo vriendelijk zijn...) Er zijn uitzonderingen, er zijn succesvolle politica's. Maar wij kunnen het ons minder permitteren om risico's te lopen dan de mannen.
Oud 18 juli 2003, 16:19   #67
DavidVdB
Vreemdeling

DavidVdB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Je argumentatie laat het -zoals steeds- een beetje afweten. Zou je niet beter die computer op de vuilbak keilen en je zoals voorheen (toen je nog geen kompjoeter had) je gaan bezatten in de Beest met je zotte fascisten van toen?
Persoonlijke aanvallen moeten doorgegeven worden.

Daarom heb ik het blauw 'knopke' moeten gebruiken.
Het blauwe knopke op uw eigen bericht...
DavidVdB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2003, 16:43   #68
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

7 vrouwen werden eerder reeds verkozen maar stonden onmiddellijk hun mandaat af aan een man
Tja, vriendjespolitiek, familieleden en vrienden aantrekken op lijsten en postjes.... voor diegenen die menen dat het met het Blok beter of anders zou worden, komen zwaar teleurgesteld terug.

Absoluut niets te zien met vriendjespolitiek.
Jullie weten maar al te goed waarom men mensen op de lijst moet brengen die het blok enorm genegen zijn.
De mensen welke op een Bloklijst staan worden gebroodrooft, en ik kan er van meespreken.
Gebroodrooft en uit hun vakbond gezet.
Er zijn bedrijven zoals het havenbedrijf dat men lid MOET zijn van een VAKBOND of men kan er niet beginnen of blijven. Laffaards zijn degenen die zo iets durven doen. Broodrovers en regelrechte laffaards. Hebt u het begrepen mijnheet the piano, en Geert Cool. Regelrechte laffaards.
fernand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2003, 11:18   #69
De Knut
Minister

De Knut's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Wat GC en DM niet zeggen: een groot aantal van deze vrouwen as reeds daarvoor actief binnen de partij, en hebben binnen het VB hun partner leren kennen.
Citaat:
Geruchten op aansteken van overlopers. Bewijzen hiervoor: NIHIL
Citaat:
Waarom? Soms omdat hun echtgenoot reeds verkozen was en ze dus wettelijk niet MOCHTEN zetelen. Kortom.. pure stemmingmakerij van GC en DM.
Citaat:
En dan?
Men zet op de lijst toch alleen maar overtuigde mensen. En vrouwen die bij het VB werken zijn nu eenmaal overtuigd!

Citaat:
Dat het Vlaams Blok geen vrouwvriendelijke partij is, werd al eerder duidelijk.
Een dwaze boutade die hier op geen enkele manier kan worden uitgelegd. Weer typische stemmingmakerij van GC; die een goed leerling van Goebbels blijkt te zijn.
Citaat:
. Er zouden hen geregeld 'ondeugdelijke' voorstellen gedaan worden en een goede secretaresse is blijkbaar iemand die in bed haar 'mannetje' kan staan. Ex-Blokker Monique Aerts beweert weggepest te zijn omdat ze niet in bed wou met een partijleider. Ex-Blokker Marleen Deneckere klaagt aan dat de partij niet optrad tegen een vriend van Frank Vanhecke die zijn vrouw mishandelde. In Limburg werd een kandidate op de lijst gebombardeerd omwille van een relatie met "kamerlid G." (volgens De Morgen...).
Weerom: bewijzen: NIHIL.
geruchten, geroddel.
[quote]
De realiteit staat blijkbaar in schil contrast met de pogingen van de partij om zich als "gezinspartij" te profileren. /quote]
De realiteit Niks realiteit dus.. alleen maar geruchten en geroddel van een extreem-links mannetje die zich baseert op at ontevreden overlopers die wat wensten na te trappen. Sterk hoor!

Citaat:
Blijkbaar wil het Vlaams Blok terugvallen op de oude standpunten van de fascisten uit de jaren '30 en '40. In het tijdschrift 'Hier Dinaso' werd in 1937 bvb de lof gezongen van de vrouw als "het altijd weer kinderen zoogende huisdier, de strijkende, vegende, kokende, borstelende, verstellende en voor alles zorgende dienstbode van haar huistyran en haar kinderen".
Prachtig argument!
Het VB is tegen de vrouw omdat Hier Dinaso in 1937 tegen de vrouw zou geweest zijn. waarom niet teruggrijpen naar 1302???
De Knut is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2003, 11:42   #70
schaduwgemeenteraadslid
Burgemeester

Standaard

http://www.ankevandermeersch.be/Bedankt.html
Persoonlijk heb ik mijn bedenkingen bij de kleur van de website
Zijn dat haar lippen,onderaan op de website
733-0084610-56 met als vermelding "lidmaatschap 2004"
Op verzoek van velen kan u vanaf heden ook steunend lid worden voor 100 € jaarlijks.
Contacteer ons, [email protected] ,en wij zullen u graag verder helpen.
schaduwgemeenteraadslid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2003, 16:49   #71
Suits You, Sir!
Burgemeester

Suits You, Sir!'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schaduwgemeenteraadslid
Welke van haar zes?
Oud 25 juli 2003, 16:58   #72
de metser
Banneling

de metser's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schaduwgemeenteraadslid
http://www.ankevandermeersch.be/Bedankt.html

Lijkt me meer de afdruk van een door aambeien geteisterde aars. Ik kan natuurlijk verkeerd zijn.

(Vlaams Blok Magazine N10, okt '98 over Anke Vandermeersch: "...' en een ex-miss die eerst in Kwik en later als geschorste advocate ladderzat in de goot belandde. En dan nu een Playboy-model. Geef toe, het is een fraai clubje'.")

Het summum van dat ‘fraai clubje’ resideert nu bij het vrouwonvriendelijke blok Ach, ze doet maar. Wat ik erger vind is dat ze haar verkiezingsbeloften niet nakomt.
Wanneer gaat ‘ik-wil-pleiten-in-mijn-blootgat’ nu eindelijk haar tieten eens laten zien?
de metser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2003, 17:19   #73
schaduwgemeenteraadslid
Burgemeester

Standaard

Geen borsten en billen voor mij
Geef mij maar een vrouw met haar op de tanden
733-0084610-56 met als vermelding "lidmaatschap 2004"
Op verzoek van velen kan u vanaf heden ook steunend lid worden voor 100 € jaarlijks.
Contacteer ons, [email protected] ,en wij zullen u graag verder helpen.
schaduwgemeenteraadslid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2003, 19:58   #74
Thomas Hx
Minister-President

Stuur een bericht via MSN naar Thomas Hx
Standaard

Citaat:

Dat het Vlaams Blok geen vrouwvriendelijke partij is, werd al eerder duidelijk. Het Blok probeert dat beeld geregeld te doorbreken door uit te pakken met de vrouwen op haar lijsten. In De Morgen verscheen echter een onthullend dossier over de "Vrouwen van het Vlaams Blok".

Uit dit dossier blijkt dat van de 106 vrouwen op de kieslijsten van het Blok een erg groot aantal ofwel secretaresse is in loondienst van de partij ofwel de vrouw/maitresse van Vlaams Blokkers. Een aantal oud-Blokkers getuigen over de vrouwonvriendelijke houding van de partijtop. Er zouden hen geregeld 'ondeugdelijke' voorstellen gedaan worden en een goede secretaresse is blijkbaar iemand die in bed haar 'mannetje' kan staan. Ex-Blokker Monique Aerts beweert weggepest te zijn omdat ze niet in bed wou met een partijleider. Ex-Blokker Marleen Deneckere klaagt aan dat de partij niet optrad tegen een vriend van Frank Vanhecke die zijn vrouw mishandelde. In Limburg werd een kandidate op de lijst gebombardeerd omwille van een relatie met "kamerlid G." (volgens De Morgen...). De Morgen maakt melding dat deze kandidate begin dit jaar na afloop van een partijbeenkomst in een hotel in Knokke-Heist betrapt werd in het bed van "kamerlid G" van wie ze al jaren de maîtresse was. Als we een suggestieve tekening in de faxkrant 't Scheldt mogen geloven zou het hier om Gerolf Annemans gaan.

De realiteit staat blijkbaar in schil contrast met de pogingen van de partij om zich als "gezinspartij" te profileren. De houding tegenover vrouwen is echter geen toeval in een partij met een wel erg lage dunk over vrouwen en de vrouwenbeweging. Eind jaren '80 schreef Eric De Lobel nog over de vrouwenbeweging dat deze vooral bestaat uit vrouwen "die hun vrouwelijkheid blijkbaar beu zijn of er zich voor schamen" en bijgevolg "zo veel mogelijk de man gaan nabootsen." (VB Kaderblad, januari - februari 1988). Jan Stalmans deed daar op een Vlaams Blok kadervorming in december 1989 nog een schepje bovenop. Volgens hem bestaat de vrouwenbeweging uit "steeds dezelfde lesbische trutten". En wat het Blok van 'lesbische trutten' en homoseksuelen denkt is ook al duidelijk: "Het is echter duidelijk dat homoseksualiteit alleen al door het feit dat ze niet geschikt is in de natuurlijke orde (m.n. het verschil tussen man en vrouw) de maatschappij geen baat bijbrengt." (VB-brochure 'Een keuze voor het leven', p. 10)

Het is dan ook geen toeval dat het Blok de strijd voor gelijke rechten van vrouwen en mannen geen warm hart toedraagt. In het blad 'Revolte' van Voorpost (onder eindredactie van voormalig Blok ondervoorzitter Roeland Raes) schreef in 1982 ene Sieghild Rossaert: "20 jaar geleden emancipeerde men de neger,10 jaar geleden kwamen de jongeren aan de beurt. Te oordelen naar bepaalde voortekens (zie sommige artikels in tijdschriften en filmen in de aard van de "apenplaneet") zal men over 10 jaar de chimpasees emanciperen. Intussen, na de negers en nog juist voor de apen, emancipeert men de vrouw."

Ook op vlak van gezin komt het Blok op voor een "gezagssituatie" gericht op het "waarborgen van het voortbestaan van de eigen volksgemeenschap". Bijgevolg is de partij tegen "de huidige losbandigheid en ontaarding en tegen alle verschijnselen van menselijk en maatschappelijk verval en het misbruik van communicatiemiddelen, waardoor dit verval gepropageerd wordt." (citaten uit de VB Grondbeginselen, p. 12)

Blijkbaar wil het Vlaams Blok terugvallen op de oude standpunten van de fascisten uit de jaren '30 en '40. In het tijdschrift 'Hier Dinaso' werd in 1937 bvb de lof gezongen van de vrouw als "het altijd weer kinderen zoogende huisdier, de strijkende, vegende, kokende, borstelende, verstellende en voor alles zorgende dienstbode van haar huistyran en haar kinderen".
De lsp kan zijn mandaten niet afstaan hé Aangezien ze er geen hebben

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be