![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Schepen
|
![]() Het zijn niet de gemeenten of de steden die eigenaar zijn. Het is de staat.
Dat is toch wel een verschil. |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Schepen
|
![]() Inderdaad ja. Maar natuurlijk wordt er in de gemeenteraden beslist over de uitbesteding van de onderhoudswerken. Uiteindelijk worden de werken ingeschreven op de begroting van de gemeentes. En die krijgen natuurlijk de nodige toelagen van de staat.
Is je ooit al opgevallen dat de kerk ALLES in het werk brengt om toch maar kost wat kost diensten te organiseren ? Zelfs als er geen pastoor is.....zelfs als er minder en minder gelovigen zijn..... Omdat anders de staat snel een eigen invulling zal geven aan het leegstaand gebouw. Een kathedraal daar kan men natuurlijk niets anders mee doen. Maar al die moderne bouwsels.....daar kan men toch een sporthal van maken.....of een kultureel centrum. |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Laat ons niet vergeten dat Vlaanderen een zeer groot patrimonium heeft
aan kunstwerken, kerken e.d. Wat is de keuze, laten verdwijnen, afbreken ? In Vlaanderen zijn er kerkgemeenschappen die hun 750 verjaardag vieren, dat zegt toch wel iets. Gaan wij nu, op vraag of onder protest van wat links gepeupel dit allemaal teniet doen, wat zijn wij toch kleine mensjes. door de welstand van de Vlamingen zit de haat tegenover het kerkelijke zeer diep. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() In oostende werd het idee door velen geopperd om leegstaande kerken, (of bijna leeggelopen kerken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
Je mag Moslim zijn, als ik tegen de Islam mag zijn. Dan denken wij beiden multi-cultureel en kunnen we zo naast elkaar leven en er met elkaar over discussieren tussen pot en pint. (als u tenminste een pintje mag drinken van uw geloof). |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Wel onderhoud van het kerkelijke patrimonium, zoals de staat ook zeer vele andere monumenten onderhoud, maar niet langer betaling van priesters etc. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Ik stel vast dat wanneer het over godsdienst en religie (kultuur?)gaat men een dubbele standaard gebruikt . Namelijk totale onverdraagzaamheid tov het Christendom en de Islam wordt langst alle kanten overbeschermd. De religie die het voor het moment moet hebben van de onderdrukking van de vrouwen. De religie die het moet hebben van fundamentalisme. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Mij kan je ook best bestempelen als een katholieken-hater, maar ik ben wél consequent als het over de islam gaat. Probleem met onze "objectieve" media, is dat je steevast in de extreem rechtse hoek wordt gegooid indien je kritiek geeft op de islam. Waarom dan ook niet de critici op de paus als extreem rechts beschouwen? Zoals ik eerder al aanhaalde, ik heb verschillende moslimvrienden, doe zaken in Turkije, enz.. Maar ik ben dat fundamentalistische zootje ondertussen zò kotsbeu geworden. Soms weet ik niet op wie ik nu het kwaadst ben? De fundamentalisten of diegenen die er blind voor schijnen te zijn?
![]() |
![]() |
#70 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Bent gij een drugsmokkelaar van de Hell's Angels of zo? ![]()
![]() |
![]() |
#71 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik heb een bescheiden zaakje samen met een Turkse vriend in Bodrum waar we dagtrips verkopen aan toeristen. Feit is dat ik ook daarmee niet te hard te koop loop. M'n inkomsten zijn voor een groot deel in het zwart, begrijp je? Btw, die "dikke moto" heeft amper 5000 Euro gekost. Dus, zo'n "dikke burger" ben ik niet hoor. ![]()
![]() |
![]() |
#72 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#75 |
Burgemeester
|
![]() Je moet ook de voordelen zien van staatsbezoldiging van de bedienaars van de erkende godsdiensten. Als je de scheiding tussen kerk & staat absoluut maakt, heeft de staat ook geen controle meer over de kerk. Je kan de imams beter laten betalen door het ministerie van justitie dan door saoedische kapitaalkrachtige fundi's (want zo gaat dat anders!).
allez ja, wiens brood men eet diens woord men spreekt he. |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Minister-President
|
![]() Nogmaals, dit is een zinloze discussie. Er worden met die sommen ook niet-gelovigen mee betaalt
![]()
![]() |
#77 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
En Thomas waarom is deze discussie zinloos? De besteding van de belastingen die wij allen betalen lijkt mij nu niet zo zinloos!
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Gij moest effenaf doodvallen idioot! ![]() |
|
![]() |
![]() |