Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 juni 2003, 14:47   #61
amexx
Schepen

Standaard

Het zijn niet de gemeenten of de steden die eigenaar zijn. Het is de staat.
Dat is toch wel een verschil.
amexx is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2003, 16:40   #62
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door amexx
Het zijn niet de gemeenten of de steden die eigenaar zijn. Het is de staat.
Dat is toch wel een verschil.
En is het ook de Staat die al het onderhoud ten laste neemt?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2003, 17:26   #63
amexx
Schepen

Standaard

Inderdaad ja. Maar natuurlijk wordt er in de gemeenteraden beslist over de uitbesteding van de onderhoudswerken. Uiteindelijk worden de werken ingeschreven op de begroting van de gemeentes. En die krijgen natuurlijk de nodige toelagen van de staat.

Is je ooit al opgevallen dat de kerk ALLES in het werk brengt om toch maar kost wat kost diensten te organiseren ? Zelfs als er geen pastoor is.....zelfs als er minder en minder gelovigen zijn.....
Omdat anders de staat snel een eigen invulling zal geven aan het leegstaand gebouw. Een kathedraal daar kan men natuurlijk niets anders mee doen. Maar al die moderne bouwsels.....daar kan men toch een sporthal van maken.....of een kultureel centrum.
Oud 2 juni 2003, 18:46   #64
percloride
Provinciaal Gedeputeerde

percloride's schermafbeelding

Standaard

Laat ons niet vergeten dat Vlaanderen een zeer groot patrimonium heeft
aan kunstwerken, kerken e.d.
Wat is de keuze, laten verdwijnen, afbreken ?
In Vlaanderen zijn er kerkgemeenschappen die hun 750 verjaardag vieren, dat zegt toch wel iets. Gaan wij nu, op vraag of onder protest van wat links gepeupel dit allemaal teniet doen, wat zijn wij toch kleine mensjes. door de welstand van de Vlamingen zit de haat tegenover het kerkelijke zeer diep.
percloride is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2003, 18:53   #65
Thomas
Provinciaal Gedeputeerde

Thomas's schermafbeelding

Standaard

In oostende werd het idee door velen geopperd om leegstaande kerken, (of bijna leeggelopen kerken ) als discotheektempels te gaan gebruiken. De akoestiek zou kunnen verbetert worden, maar het psychedelische effect van de tempel (wat de oorspr. bouwers beoogden) zou veel volk lokken. DOEN, zou ik zeggen!! De sacrestie kan als een soort darkroom ingericht worden en het altaar als dj-tafel.
Je mag Moslim zijn, als ik tegen de Islam mag zijn. Dan denken wij beiden multi-cultureel en kunnen we zo naast elkaar leven en er met elkaar over discussieren tussen pot en pint. (als u tenminste een pintje mag drinken van uw geloof).
Thomas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2003, 20:04   #66
Dies
Europees Commissaris

Dies's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door percloride
Laat ons niet vergeten dat Vlaanderen een zeer groot patrimonium heeft aan kunstwerken, kerken e.d.
Wat is de keuze, laten verdwijnen, afbreken ?
Dat is hier nog geen enkele keer gesugereerd in deze topic.
Wel onderhoud van het kerkelijke patrimonium, zoals de staat ook zeer vele andere monumenten onderhoud, maar niet langer betaling van priesters etc.
Dies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2003, 20:07   #67
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Omdat anders de staat snel een eigen invulling zal geven aan het leegstaand gebouw. Een kathedraal daar kan men natuurlijk niets anders mee doen. Maar al die moderne bouwsels.....daar kan men toch een sporthal van maken.....of een kultureel centrum.
DAT is verdorie nog eens een goed idee. Zo heeft de gemiddelde burger er misschien ook nog eens wat aan.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2003, 21:23   #68
amexx
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thomas
In oostende werd het idee door velen geopperd om leegstaande kerken, (of bijna leeggelopen kerken ) als discotheektempels te gaan gebruiken. De akoestiek zou kunnen verbetert worden, maar het psychedelische effect van de tempel (wat de oorspr. bouwers beoogden) zou veel volk lokken. DOEN, zou ik zeggen!! De sacrestie kan als een soort darkroom ingericht worden en het altaar als dj-tafel.
Verbaasd me niet. Oostende is dan niet waar VandenLanotte woont ? Diezelfde die alle kruisbeelden heeft doen verwijderen uit de rechtszalen.

Ik stel vast dat wanneer het over godsdienst en religie (kultuur?)gaat men een dubbele standaard gebruikt . Namelijk totale onverdraagzaamheid tov het Christendom en de Islam wordt langst alle kanten overbeschermd. De religie die het voor het moment moet hebben van de onderdrukking van de vrouwen. De religie die het moet hebben van fundamentalisme.
Oud 12 juni 2003, 23:03   #69
democratsteve
Minister-President

democratsteve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Verbaasd me niet. Oostende is dan niet waar VandenLanotte woont ? Diezelfde die alle kruisbeelden heeft doen verwijderen uit de rechtszalen.

Ik stel vast dat wanneer het over godsdienst en religie (kultuur?)gaat men een dubbele standaard gebruikt . Namelijk totale onverdraagzaamheid tov het Christendom en de Islam wordt langst alle kanten overbeschermd. De religie die het voor het moment moet hebben van de onderdrukking van de vrouwen. De religie die het moet hebben van fundamentalisme.
Goed opgemerkt.
Mij kan je ook best bestempelen als een katholieken-hater, maar ik ben wél consequent als het over de islam gaat.
Probleem met onze "objectieve" media, is dat je steevast in de extreem rechtse hoek wordt gegooid indien je kritiek geeft op de islam.
Waarom dan ook niet de critici op de paus als extreem rechts beschouwen?
Zoals ik eerder al aanhaalde, ik heb verschillende moslimvrienden, doe zaken in Turkije, enz..
Maar ik ben dat fundamentalistische zootje ondertussen zò kotsbeu geworden. Soms weet ik niet op wie ik nu het kwaadst ben? De fundamentalisten of diegenen die er blind voor schijnen te zijn?
Oud 12 juni 2003, 23:07   #70
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door democratsteve
Zoals ik eerder al aanhaalde, ik heb verschillende moslimvrienden, doe zaken in Turkije, enz..
Die Avatar, die instelling, met den dikke moto rijden en zaken doen in Turkije.

Bent gij een drugsmokkelaar van de Hell's Angels of zo?
Oud 14 juni 2003, 20:42   #71
democratsteve
Minister-President

democratsteve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door democratsteve
Die Avatar, die instelling, met den dikke moto rijden en zaken doen in Turkije.

Bent gij een drugsmokkelaar van de Hell's Angels of zo?
Hihi, indien zo, dan zou ik me wel wat meer low profile houden.
Ik heb een bescheiden zaakje samen met een Turkse vriend in Bodrum waar we dagtrips verkopen aan toeristen. Feit is dat ik ook daarmee niet te hard te koop loop. M'n inkomsten zijn voor een groot deel in het zwart, begrijp je?
Btw, die "dikke moto" heeft amper 5000 Euro gekost.
Dus, zo'n "dikke burger" ben ik niet hoor.
Oud 23 juni 2003, 16:33   #72
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlaanderen72
Ieder betaald voor zijn of haar religie punt uit das 't beste.
Al moet ik zeggen dat de katholieke kerken meer rechten heeft van oorsprong hier dan alle andere te samen.
Als iedereen morgen voor zijn geloof moet betalen, zijn overmorgen alle godsdiensten failliet...
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2003, 16:38   #73
wardje
Burgemeester

wardje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dies
het Vaticaan is rijk genoeg om zijn priesters te betalen
Als ik het goed heb, staan Belgische katholieke bedienaren een deel van hun loon af aan het Vaticaan. Het is eerder omgekeerd dus.
wardje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2003, 16:43   #74
Thomas Hx
Minister-President

Stuur een bericht via MSN naar Thomas Hx
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Indobelg
Een aanzienlijk gedeelte van het budget van het Belgisch ministerie van justitie gaat naar de maandsalarissen van de beoefenaars van de erediensten.
Dit betekent dat pastoors, dominees, rabbijnen en islamitische imams betaald worden door de Belgische belastingbetaler.
Indien dit allemaal wordt afgeschaft, zou er meer geld zijn voor de rechtsbedeling en de slachtofferbegeleiding, er zouden meer rechters kunnen benoemd worden, kortom, justitie zou beter functioneren met meer geld.
In Duitsland betaalt men kerkbelasting, TENZIJ men uit de kerk treedt.(officieel document nodig van een pastoor)
In België betaalt elke burger om al die godsdiensten te onderhouden.
Wanneer gaat een politieke partij daar eens wat aan doen ?
Deze gelden worden ook besteed aan ( in Sint-Niklaas dan toch ) aan vrijzinnige centra's. Zelf 55 procent gaat daar naar toe. Naar de werknemer enz. Niks verkeerd mee integendeel. Daarbij: deze dicussie is al eens geweest bij "maatschappelijke discussies" waar dit echter ook thuis hoort ( hint voor de moderators )
Oud 23 juni 2003, 16:45   #75
wardje
Burgemeester

wardje's schermafbeelding

Standaard

Je moet ook de voordelen zien van staatsbezoldiging van de bedienaars van de erkende godsdiensten. Als je de scheiding tussen kerk & staat absoluut maakt, heeft de staat ook geen controle meer over de kerk. Je kan de imams beter laten betalen door het ministerie van justitie dan door saoedische kapitaalkrachtige fundi's (want zo gaat dat anders!).

allez ja, wiens brood men eet diens woord men spreekt he.
wardje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2003, 16:48   #76
Thomas Hx
Minister-President

Stuur een bericht via MSN naar Thomas Hx
Standaard

Nogmaals, dit is een zinloze discussie. Er worden met die sommen ook niet-gelovigen mee betaalt
Oud 23 juni 2003, 17:38   #77
Dies
Europees Commissaris

Dies's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wardje
Als je de scheiding tussen kerk & staat absoluut maakt, heeft de staat ook geen controle meer over de kerk. Je kan de imams beter laten betalen door het ministerie van justitie dan door saoedische kapitaalkrachtige fundi's (want zo gaat dat anders!).
Daar vergist u zich toch wel in; de staat heeft namelijk het recht om overal controle op uit te oefenen. Dus of die kerkelijke instanties nu gefincancierd worden door de staat of niet doet niet ter zaken.
En Thomas waarom is deze discussie zinloos? De besteding van de belastingen die wij allen betalen lijkt mij nu niet zo zinloos!
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a.
Dies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2003, 18:25   #78
vlaanderen72
Banneling

Standaard

Citaat:

Gij moest effenaf doodvallen idioot!
vlaanderen72 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2003, 18:27   #79
vlaanderen72
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlaanderen72
Ieder betaald voor zijn of haar religie punt uit das 't beste.
Al moet ik zeggen dat de katholieke kerken meer rechten heeft van oorsprong hier dan alle andere te samen.
Als iedereen morgen voor zijn geloof moet betalen, zijn overmorgen alle godsdiensten failliet...
Sja ieder zijn idee erover nietwaar.
Oud 23 juni 2003, 18:27   #80
vlaanderen72
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kris
Geloven = dom zijn !!!
Al je dat gelooft das pas dom!
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be