![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Heb ik wel even tijd voor nodig, want ik hink zwaar op twee gedachten over dit onderwerp. Namelijk op jouw gedachten, die ik ook altijd plausibel vind klinken. Maar ook op deze, en zou jij daar dan over na willen denken? Stel je voor je bent een inbreker. Je hele leven eigenlijk al, je zit er in vast en je verrekt het om wat anders te gaan doen, daar ben je gewoon te belabberd voor. Dan hoor je dat burgers ook wapens mogen bezitten. Je al even criminele maatje, biedt je voor 150 euro een gloednieuwe Glock aan, die hij net uit een legerkazerne in Nedelrand heeft gejat (is echt gebeurd, twee kisten vol). Jij denkt: ach, waarom ook niet, ik wil niet door zo'n Braaf Hendrikske omgelegd worden, ik doe het. Twintig keer heb je dat ding helemaal niet nodig: niemand merkt wat je doet en de politie heeft het te druk om achter jou an te zitten. Maar dan breek je een keer in, en in het holst van de nacht zie je opeens in het donker iets in een soort pyama staan, en die verschijning heeft een kort stomp voorwerp in de handen. Omdat je nauwelijks weet hoe je met je Glock om moet gaan, richt je weliswaar op de benen, maar je raakt de verschijning vol in de aorta. Als het licht aangaat blijkt het inmiddels mordsdode Brave Hendrikske een zaklamp in de hand te hebben, waarvan de batterijen helaas op waren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#63 |
Partijlid
|
![]() Welnee, ik schreef toch dat het een belabberde vent was; die hebben daar geen last van.
Ik heb het over een soort wapenwedloop. De ene zwaarder gechut; dan de ander daar weer over heen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Parlementslid
|
![]() Zou eigenlijk een verplicht vak op school moeten worden: wapenleer. Toen de legerdienst nog verplicht was gebeurden er toch niet meer incidenten dan heden? Integendeel zelfs. De meeste gezonde jongemannen leerden met wapens omgaan en het gevaar ervan kennen als deze in onkundige/roekeloze handen terecht kwamen. Uiteraard gebeurde er destijds ook al eens een gewapende overval of schietpartij. Maar wat ik mij persoonlijk afvraag als ik tegenwoordig op tv jonge boefjes met een pistool zie zwaaien is waarom ik mij hiertegenover weerloos zou moeten opstellen? Ze kunnen wel met het wapen omgaan maar de bijhorende ethiek en disipline van het wapengebruik is hen volkomen vreemd.
![]() |
![]() |
#65 | |
Burger
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Burger
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Burger
|
![]() Vandaag 2-6-2005 gelezen in "Het Belang van Limburg":
De grote held, de super der progressieven, Steve -die nu gouverneur is- gaat...........leren schieten........... Het boegbeeld van het SP.a - Spirit kartel, dat tegen alle wapens is, en tegen alles wat met kogels kan schieten, gaat dus......leren schieten. Want in zijn status van "Governor for Limburg" vraagt de traditie dat hij de Oud Limburgse schutterfeesten (met karabijn) opent door het eerste schot te geven. Hij heeft al twee leermeesters gevonden: Oud-burgemeester van Bocholt & een ander lid van een schuttersclub. WAT VINDEN BERTJE, ELSJE, en hun zwaarwichtige voorzitter van SPIRIT hiervan ????? U ziet. Eenmaal de lijn van het "plebs" overschreden, worden de "progessieve normen" redelijk vlug in de vuilbak gekieperd. EP. |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Burger
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het VB die een deftig en redelijk genuanceerd artikel schrijft over dit onderwerp. Als dit geen reden is voor de PS om ieder wapen in Vlaanderen aan te slaan dan weet ik het ook niet meer.
![]() ![]() [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door solidarnosc : 8 juni 2005 om 09:31. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het zou echter wel eens kunnen dat burgers die zich steeds aan de regels houden dat niet meer gaan doen als die regels onzinnig worden.[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Bobke : 8 juni 2005 om 09:55. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als we die gedachtegang moeten volgen moeten we ook politie en veiligheidsagenten en zelfs leger ontwapenen. Volgens mij heeft de wetenschap dat het slachtoffer weerbaar kan zijn wel degelijk een ontradend effect .Weer moet ik naar Zwitserland, Denemarken enz verwijzen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er wordt redelijk veel met FN geschoten Solidarnosch, de GP en Fal zijn redelijk populair ook. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De kruisboog die vrij te koop is laat inderdaad nogal wat meer schade achter... Stel dat ge die in uwen buik geschoten krijgt, dan is de kans heel groot dat een flink deel van uw ingewanden achter uwe rug zullen liggen ... En zelf moest dat niet zo zijn, gaat ge de medische wetenschap om een mirakel mogen bidden want alle vettigheid uit uw darmen zal in uw buikvlies sijpelen, en de in de rest van uw vege lijf, ... 2 a 3 dagen later is het gedaan met u, na een vrij pijnlijke doodstrijd. Kruisbogen en dergelijke zijn heel gevaarlijke wapens, geven een geweldige impact, een grote exit wound (als er zo van die venijnige punten op staan) en zijn natuurlijk geluidloos. Een knaldemper op uw geweer vijzen mag nie, maar ne kruisboog kopen dat is allemaal geen probleem, ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een reden dus te meer om u een zwaar geweer aan te schaffen om dergelijk crapuul om te leggen voor ze slechte ideën krijgen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zoals al gezegd, een inbreker krijgt van mij de overlevingskans van de sneeuwvlok in de hel. Als hij gelukkig is gaat het niet lang pijn doen. En dat zonder een vuurwapen. Ik hoop dat deze misdadiger goed is en mij dus niet wakker maakt.
![]() |
![]() |
#78 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Veel hangt af van het opleidingsniveau en van de sociale situatie... Ik denk dat het nogal lastig is een vergelijk te maken met een zwitsers bergdorp met tot de tanden bewapende inwoners dan met een Getto in een amerikaanse grootstad met ook tot de tanden bewapende bewoners. Maar het grootste verschil zit hem nog in het feit dat die zwitsers allemaal verdomd goed weten hoe ze raak moeten schieten en hoe ze met hun wapen moeten omgaan, en dat met die gangmembers minder het geval is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door solidarnosc : 8 juni 2005 om 15:25. |
|||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Vreemdeling
|
![]() Hitler heeft destijds de volgende vraag gesteld aan de Zwitserse gezagsdragers: " Wat zouden jullie er van denken dat wij een invasieleger zouden sturen van enkele honderduizende manschappen naar jullie grens ?".
Waarop men in Zwitserland antwoordde: " Dan schieten we allemaal twee maal terug, en gaan we een pint pakken" |
![]() |
![]() |