![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik had het niet over "uitwijzen"; voorkomen is echter beter dan genezen.
Kijk rond en weet wat ons te wachten staat. Libanon is in afwikkelings-fase, in minder dan 100 jaar van welvarend en modern land verworden tot een rechteloze puinhoop. Indonesië werkt hard aan bloedige "overtuiging". Mekka is verboden terrein voor niet-moslims. Hr Erdogan zat reeds in de bajes wegens agressief fundamentalisme, de wet werd opzij gezet omdat een overweldigende meerderheid van de Turkse bevolking hem als leider wenst dus met die opvattingen zit het wel "goed" daar. Koran 5:51 (maar het staat op meer plaatsen) verbiedt "vriendschap" met (overigens relatief "bevoorrechte") christenen/joden. In Nederland mag dit geen discriminatie worden genoemd want het gaat om "godsdienst" en is daarmee - door de vermelding van het woord alleen al - geprivilegeerd middels de Grondwet. Hoofdstukje 90 van de koran geeft aan hoe te handelen (ZEG tegen de ongelovigen ...) zolang er onvoldoende moslims nog in een land zijn maar in hoofdstuk 9 staat uitvoerig hoe de overname moet worden doorgezet bij voldoende getal. "Democratisch" zal de democratie beëindigd worden om plaats te maken voor shar�*a, o.a Hr Erdogans grote hobby. Nog even toont hij het hoofdstuk-90-gezicht, totdat de toetreding tot Europa zal zijn bereikt. Handen/voeten/hoofden worden rijkelijk afgesneden onder moslim-regimes en slavernij bestaat volop in bezette Afrikaanse landen. Er zijn geen tekenen van vermindering, eerder toename. "Multiculturalisme" (jjvdb): onbestaanbaar in de islam; de opdracht is te wereld te "overtuigen", 1 kans op goedschiks en zo niet dan maar anders. Monoculturalisme.
![]() |
#62 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
De geschiedenis zal leren wie er de bovenhand haalt, de tandem Philippe De Winter (PDW) - Abu Jahjah of ik. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |||||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
I.p.v. het gepredik van de fundamentalisten en het gezaag van AEL/MDP moet er een discours komen over de erfenis van de multiculturele en multiconfessionele maatschappij tijdens het Kalifaat van Andalousie, een Kalifaat dat de Europese Renaissance heeft voorbereid.[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door jjohanvdb : 4 juli 2005 om 17:46. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Laten we daar maar eerst eens een referendum over houden ! Wie stemt Wij Willen Willem1940NLD naar het zothuis en rap ... ? Ik hoor hem ijlen in zijn slaap; "er staat een huis in Nederland, Alarm, ZZZZZzzzz..." |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | ||||||||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Citaat:
[size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Big_daddy : 4 juli 2005 om 18:36. |
||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#67 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
|
![]() Citaat:
Hier een klein uittreksel over de recente situatie: http://www.amnesty.nl/landeninfo/llp_liba.shtml
![]() |
![]() |
#69 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
|
![]() Citaat:
De puinhoop ginds is gaande sinds er in meerderheid een moslim-bevolking is.
![]() |
![]() |
#71 | |||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Het was op die breuklijn (en niet op de religieuze breuklijn) dat uiteindelijk de problemen ontstonden in Libanon en dat was ook de reden dat bij het begin van de burgeroorlog gematigde en seculiere christenen zij aan zij stonden met islamitische groeperingen t.o.v. de maronieten die er slechts op uit waren hun macht te behouden. De problemen in Libanon hebben en hadden dus niks te maken met een tegenstelling christenen/moslims maar met een gebrekkig democratisch systeem.[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door groene flamingant : 4 juli 2005 om 22:21. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
|
![]() Voor de duidelijkheid nog eens: ik ben geen christen of anderszins religieus, en opnieuw: graag "geen van zessen" maar mijn weerzin onderscheidt gradaties.
De moslims in Libanon zijn daar vooral vanuit buitenlanden "ingestroomd". Zo kan het Nederland ook vergaan; noem eens een land dat er beter op werd door zulks, ik sta open voor enig positief voorbeeld.
![]() |
#73 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Bij de zgn. Reconquista werden joden en moslims massaal vermoord en verdreven, en werd de beschaving eeuwen teruggedraaid. Zo sloten de katholieke gekken de openbare baden. Hygiëne vonden ze namelijk zondig, want je hoort niet met het lichaam bezig zijn. Vandaar mijn uitspraak over tegennatuur. (Hierbij wil ik, evenmin als Nietzsche, een kwaad woord uiten t.a.v. Jezus, wiens leer door de machtswellust enn het priesterinstinct van de Kerk werd gegijzeld. Ik denk dat Nietzsche er nog niet zo ver naast zat als hij zei dat Paulus die misdaad op zijn geweten had.) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | ||
Gouverneur
|
![]() Over Libanon: de situatie is daar zeer gecompliceerd en uitgesproken communautaristisch. Je hebt er niet alleen christenen en moslims maar ook Druzen. Bovendien zijn de moslims opgesplitst in Sji'ieten en Sunnieten, die niet overeenkomen. (Er is ook een sociaal conflict: de Sji'ieten zijn armer.) Ook bij de christenen houden maronieten, protestanten en orthodoxen er aparte gemeenschappen op na. Tijdens de burgeroorlog vochten de christelijke Forces Libanaises van Samir Geagea, een militie opgericht naar het model van de milities van Franco (!), tégen het leger van de al even christelijke maroniet Generaal Aoun, die ook een tijdje President was. Uiteindelijk was de Libanese burgeroorlog één soep, met het Israëlische leger, het Syrische leger, de verschillende communautaire milities én de verschillende Palestijnse fracties die elkaar uitmoordden. Stellen dat het allemaal de fout van "dé moslims" is - wie zijn dat dan??? - getuigt van zeer weinig kennis van zaken.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door jjohanvdb : 5 juli 2005 om 14:07. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wat je hierboven beweert is trouwens onzin: de huidige moslimmeerderheid in Libanon is gewoon het resultaat van een geleidelijke demografische evolutie. Zelfs in 1932, verscheidene jaren voor de onafhankelijkheid, was er slechts een heel nipte christelijke meerderheid (minder dan 52%). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
|
![]() Geschiedenis kan zeer interessant zijn, het nieuws van alledag mag ook niet worden veronachtzaamd.
Jaja, die "cultuur" toch. http://www.createphpbb.com/phpbb/vie...rum=wimdorsman http://www.createphpbb.com/phpbb/vie...rum=wimdorsman
![]() |
#79 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Hoef ik om niets trots te zijn. Ik ben slechts. Trots dient om minderwaardigheidsgevoelens te compenseren. Look to the flemish "people" 8) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Pfff dat is allemaal niets. Gewoon wat moslimmietjes die kabaal maken. En ik heb zo sterk de indruk dat jullie een paar generaties achter lopen, of anders ben ik gek... |
|
![]() |
![]() |