![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Gouverneur
|
![]() Door de mundialisering bestaan er geen volken meer alleen nationaliteiten. En dat kun je verwerven.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Al uw gekronkel nu, dat kan mij niet veel schelen, u weet dat ik gelijk heb, u dient dit dan ook te aanvaarden. Vanaf dit moment staat u ook op de "negeerlijst" wegens betwerig, koppig,en niet in staat de wil op te brengen iets bij te leren. - Nello |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Daar ging het mij niet om Pier den Drol, nationaliteit is de meest verwaterde vorm van staatkundige aanhorigheid, zonder bloed/stam of ander verwantschap. Daar ging het me nu net om. Volkeren hebben afgedaan. De wereld is veranderd; overal zitten niet-Europeanen, en overal zitten niet-niet-Europeanen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ga naar Noord-Ierland, stap een katholieke wijk binnen en vraag ze even of ze Brit zijn... Ga naar Zuid-Albanië waar er een Griekse minderheid woont. Ga naar zo'n dorp en stel hun de vraag of ze Albanezen zijn... Rij door de Schotse Hooglanden, stap de eerste de beste pub binnen en vertel de bezoekers er maar eens dat ze Britten en niets dan Britten zijn... Succes verzekerd! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |||||||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Door de verschillende snelheden waarmee de verschillende gebieden in de wereld veranderen, krijg je verschillende stadia waar ze in verkeren. Niettemin is de grote lijn duidelijk : overal zijn er niet-europeanen en overal zijn er niet-niet-europeanen ...[edit] [size=1]Edit:[/size]
[size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Big_daddy : 15 juni 2005 om 16:17. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | ||||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Vroeger waren de volkeren meer erkenbaar en meer van mekaar gescheiden. Door meer en gemakkelijker vervoer is er nu veel meer vermenging, en het verschil vervaagt.
Maar als het verschil helemaal verdwijnt dan wordt het onverschillig, en dat is niet ideaal! (ref M.Storme). Dus koester het verschil! |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Al uw gekronkel nu, dat kan mij niet veel schelen, u weet dat ik gelijk heb, u dient dit dan ook te aanvaarden. Vanaf dit moment staat u ook op de "negeerlijst" wegens betwerig, koppig,en niet in staat de wil op te brengen iets bij te leren. - Nello |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
|
![]() Citaat:
Als je vijf minuten gericht surft, vind je honderden bewijzen van het tegendeel. En wat de genoemde gebieden betreft, zou je moeten concluderen dat precies de nationalisten er het actiefst zijn op het internet. Egidius |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
|
![]() Citaat:
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
|
![]() Citaat:
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | ||||||||||||||||||||||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Maar om al wat komt kijken bij de aanwezigheid van verschillende groepen op het zelfde gebied. Het in vraag stellen van identeit, het onder druk komen te staan van normen en waarden, de proliferatiedrang van de amerikanen overal in de wereld, om zoveel ... Citaat:
Citaat:
[size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Big_daddy : 15 juni 2005 om 17:14. |
||||||||||||||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |||||||||||||||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Drol, je legt op elke slak zout .. Citaat:
Citaat:
Kom zeg, de wereld is bezig met mundialisering Drol, maar de penetratiegraad ervan is niet overal evenredig. Industrialisering is ook niet op drie dagen verspreid geweest. Zelfs nu nog zijn er niet-geindustrialiseerde gebieden. Citaat:
Citaat:
Voorwaarde voor het verwateren ( kijk een nuanciring, ik geef nu een fase aan van uitsterven ) van volkeren is toenemende emigratie van niet-europeanen tussen niet-niet-europeanen. En van niet-niet-europeanen tussen niet-europeanen.[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Big_daddy : 15 juni 2005 om 17:17. |
|||||||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Egidius |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Pak je atlas, Drol.[/quote]
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Citaat:
( Ik vind het verbazingwekkend hoe jullie blijven vasthouden aan een volksidenteit. Langzaam maar zeker begin ik toch wel te geloven in zoiets als "psychologische rastype", en dat is misschien gechargeerd uitgedrukt maar het dekt de lading wel. Ik associeer me niet met massa-groepen, andere types hebben blijkbaar die neiging wel. Maar die associatie is verbonden aan bepaalde voorwaarden. Vallen die weg , dan valt de associatie met een massa-groep ook weg. Eender welke massa-groep ( etni, cultureel, politiek ,... ).) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Beste Big Daddy,
Je stelde dat volkeren niet meer bestaan, en ik heb dat proberen te weerleggen. Ander idee: herformuleer je stelling, op een iets duidelijker manier misschien. Dan kunnen we verder met de discussie. Groetjes, Drol
![]() |
![]() |