Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 16 juni 2005, 16:29   #61
Yossarian
Parlementslid

Yossarian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door genehunter
Heeeeel volwassen reactie van uwentwege anders hoor...
éven genuanceerd als Dewinters uitspraken over 'de moslims'8)
Yossarian is offline  
Oud 16 juni 2005, 16:32   #62
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yossarian
allez, 't is toch nie waar zekerst?
kom eens uit uw "boeregat"...

"come to the real world and open your eyes, and see... !"

overal hoor je dezelfde meningen : genoeg is genoeg..., Europa wordt veel te groot..., wie gaat dat blijven betalen..., we hadden "de Muur" nooit mogen afbreken..., Schengen? weg ermee ! ..., strenge grenscontroles invoeren..., enz enz....
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline  
Oud 16 juni 2005, 16:34   #63
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
éven genuanceerd als Dewinters uitspraken over 'de moslims'8)
je vergeet de "asiel"zoekers... het profitariaat, de criminelen, enz.... het lijstje was veel langer hoor
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline  
Oud 16 juni 2005, 16:36   #64
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik geloof niet in een gematigd VB. Zo doen ze zich een bepaalde tijd voor, nadat ze werden veroordeeld, maar dat is schone schijn. Ze creëren een rookgordijn om ons te misleiden.
Vanuit rechtse hoek wordt er gehoopt op een modern en verlicht VB, maar ikzelf ken geen gematigde VB'ers. Als u een VB'er vindt die de gelijkschakeling van alle burgers bepleit, ongeacht hun afkomst, dan mag u mij die aanwijzen. Waar het VB heerst, valt de verdraagzaamheid weg.

Ze wentelen zich in zelfbeklag. Ze worden opstandig, veroorzaken overlast en vertonen crimineel gedrag. "Eigen Volk Eerst" heeft bij ons geleid tot "Eigen Criminaliteit Eerst".

Hoog tijd voor een nieuw proces, met veel zwaardere straffen (recidivisme!) en vanzelfsprekend: pak die partijdotatie af.
Zeer juist! Er moet voor eens en voor altijd korte metten gemaakt worden met dat rappaille!
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline  
Oud 16 juni 2005, 16:37   #65
Yossarian
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa
kom eens uit uw "boeregat"...

"come to the real world and open your eyes, and see... !"

overal hoor je dezelfde meningen : genoeg is genoeg..., Europa wordt veel te groot..., wie gaat dat blijven betalen..., we hadden "de Muur" nooit mogen afbreken..., Schengen? weg ermee ! ..., strenge grenscontroles invoeren..., enz enz....
Als er genoeg mensen net zoals u dénken dat Dewinter het daarover had, dan is zijn 'operatie vuilbekkerij' alweer geslaagd, natuurlijk.
Yossarian is offline  
Oud 16 juni 2005, 17:17   #66
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een wet tegen racisme lijkt me dan ook geen "kierewiete wet"
Mij wel...

Citaat:
Klopt. Maar ALS een tegenstander de wet overtreedt, moet hij dan daarvoor geen verantwoording afleggen? En nogal wiedes overigens dat de wetgever wetten maakt.
Volgens velen, ook rechters, hebben bepaalde wetten, waaronder de racismewet, impliciet ook politieke bedoelingen gehad. Bepaalde rechters hebben dan ook geweigerd die zogenaamde "verantwoording" te laten afleggen.

Wat nog meespeelt, is dat een wet niet "te pas en te onpas" mag gebruikt, dan wel misbruikt worden. Als ik zie dat het aantal allochtonen dat in overheidsdienst werkt, zelfs lager is dan in een heel aantal private sectoren, dan zou ik evengoed de overheid kunnen beschuldigen van "racisme". De overheid gaat zichzelf echter nooit beschuldigen, nietwaar? (het CGKR resorteert nog altijd onder het kabinet van de premier)...
Oud 16 juni 2005, 17:31   #67
Yossarian
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje
Mij wel...
waarom?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje
Volgens velen, ook rechters, hebben bepaalde wetten, waaronder de racismewet, impliciet ook politieke bedoelingen gehad. Bepaalde rechters hebben dan ook geweigerd die zogenaamde "verantwoording" te laten afleggen. Wat nog meespeelt, is dat een wet niet "te pas en te onpas" mag gebruikt, dan wel misbruikt worden. Als ik zie dat het aantal allochtonen dat in overheidsdienst werkt, zelfs lager is dan in een heel aantal private sectoren, dan zou ik evengoed de overheid kunnen beschuldigen van "racisme". De overheid gaat zichzelf echter nooit beschuldigen, nietwaar? (het CGKR resorteert nog altijd onder het kabinet van de premier)...
Bij elke (straf)wet is er wel iemand die zich geviseerd voelt. Spreekt voor zich dat racisten de racismewet een slechte wet vinden.

En waarom legt u geen klacht neer tegen dat vermeende racisme in het tewerkstellingsbeleid van de overheid?
Yossarian is offline  
Oud 16 juni 2005, 17:34   #68
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Zeer juist! Er moet voor eens en voor altijd korte metten gemaakt worden met dat rappaille!
U krijgt daartoe binnenkort de gelegenheid in het stemlokaal....
kelt is offline  
Oud 16 juni 2005, 17:51   #69
Yossarian
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt
tiens, sinds wanneer kan je in België TEGEN iemand stemmen bij verkiezingen?
Yossarian is offline  
Oud 16 juni 2005, 18:20   #70
Jonas Elossov
Europees Commissaris

Jonas Elossov's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jonas Elossov
Standaard

Citaat:
Probleem is dat het zo niet veel zal helpen vrees ik. Bovendien kan je de definitieve oplossing moeilijk overlaten aan diegenen die de mesthopen hebben aangelegd.

Het verdwijnen van die zwarte pest zou een feest zijn, maar ik denk niet dat het zal lukken enkel en alleen door ze financieel aan te pakken.

Als je extreem-rechts wil liquideren zal je je eerst moeten richten op de oorzaken ervan; Het beleid van de traditionele partijen en de huidige elite.

Zij zijn niet alleen verantwoordelijk van het slechte beleid, de voortdurende verarming van de bevolking, het verhinderen van samenleving tussen etnische afkomsten, de voortdurende structurele werkloosheid maar daarmee ook voor de groei van een partij die geleid wordt door hard-line fascisten.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Jonas Elossov on 16-06-2005 at 19:23
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Probleem is dat het zo niet veel zal helpen vrees ik. Bovendien kan je de definitieve oplossing moeilijk overlaten aan diegenen die de mesthopen hebben aangelegd.

Het verdwijnen van die zwarte pest zou een feest zijn, maar ik denk niet dat het zal lukken enkel en alleen door ze financieel aan te pakken.

Als je extreem-rechts wil liquideren zal je je eerst moeten richten op de oorzaken ervan; Het beleid van de traditionele partijen en de huidige elite.

Zij zijn niet alleen verantwoordelijk van het slechte beleid, de voortdurende verarming van de bevolking, het verhinderen van samenleving tussen etnische afkomsten, de voortdurende structurele werkloosheid maar daarmee ook voor de groei van een partij die geleid wordt door hard-line fascisten.[/size]

[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

Citaat:

Als je extreem-rechts wil liquideren zal je je eerst moeten richten op de oorzaken ervan; Het beleid van de traditionele partijen.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Jonas Elossov : 16 juni 2005 om 18:23.
Jonas Elossov is offline  
Oud 16 juni 2005, 18:41   #71
phoebe
Parlementsvoorzitter

phoebe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jonas Elossov

Zij zijn niet alleen verantwoordelijk van het slechte beleid, de voortdurende verarming van de bevolking, het verhinderen van samenleving tussen etnische afkomsten, de voortdurende structurele werkloosheid maar daarmee ook voor de groei van een partij die geleid wordt door hard-line fascisten.
Ja en het belang is er ook de schuld van dat het hier veel regent zekers
phoebe is offline  
Oud 16 juni 2005, 18:56   #72
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt
Het stemlokaal is voorbehouden voor politieke partijen, niet voor criminele organisaties.
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Raf is offline  
Oud 16 juni 2005, 19:01   #73
Yossarian
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door phoebe
Ja en het belang is er ook de schuld van dat het hier veel regent zekers
Dat nu ook weer niet. Maar het kan geen toeval zijn dat het hier ineens begint te regenen, net op het moment dat u uw scherpzinnige bijdrage aan dit forum toevertrouwt.
Yossarian is offline  
Oud 16 juni 2005, 19:15   #74
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jonas Elossov

Zij zijn niet alleen verantwoordelijk van het slechte beleid, de voortdurende verarming van de bevolking, het verhinderen van samenleving tussen etnische afkomsten, de voortdurende structurele werkloosheid maar daarmee ook voor de groei van een partij die geleid wordt door hard-line fascisten.
Nochtans is ook dat gebrekkige beleid te wijten aan het bestaan van het Vlaams BlokBelang. Die criminele organisatie dwingt de traditionele partijen immers in een monstercoalitie die duidelijk onwerkbaar is. In hun voortdurende strijd tegen het racistische en fascistische discours van het Vlaams BlokBelang kruipt zoveel energie dat de werkelijke maatschappelijke problemen jammer genoeg op een zijspoor terecht komen. Het opdoeken van het criminele Vlaams BlokBelang heeft dus alleen maar voordelen...

Citaat:
Raf is offline  
Oud 16 juni 2005, 19:22   #75
Volksstormer
Minister-President

Volksstormer's schermafbeelding

Standaard

'Zwijnen', 'liquideren', 'criminelen'... Moet dit een discussie voorstellen?
Volksstormer is offline  
Oud 16 juni 2005, 19:26   #76
Yossarian
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Volksstormer
'Zwijnen', 'liquideren', 'criminelen'... Moet dit een discussie voorstellen?
Kwestie van het ook voor VB'ers verstaanbaar te houden
Yossarian is offline  
Oud 16 juni 2005, 19:39   #77
Morduk
Parlementsvoorzitter

Morduk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bent u achterlijk of te lui om na te denken?
PDW zegt immers net dat hij niet gelooft in integratie - iets wat zijn bende trouwens al sinds haar oprichting doet. Wat er in deze slecht is aan "het beleid", is dat het nagelaten heeft het VB al kort na zijn oprichting te verbieden. Geen verdraagzaamheid voor onverdraagzamen.
Definieer verdraagzaamheid.
Oud 16 juni 2005, 19:45   #78
Cynicus
Banneling

Cynicus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik geloof niet in een gematigd VB. Zo doen ze zich een bepaalde tijd voor, nadat ze werden veroordeeld, maar dat is schone schijn. Ze creëren een rookgordijn om ons te misleiden.
Vanuit rechtse hoek wordt er gehoopt op een modern en verlicht VB, maar ikzelf ken geen gematigde VB'ers. Als u een VB'er vindt die de gelijkschakeling van alle burgers bepleit, ongeacht hun afkomst, dan mag u mij die aanwijzen. Waar het VB heerst, valt de verdraagzaamheid weg.

Ze wentelen zich in zelfbeklag. Ze worden opstandig, veroorzaken overlast en vertonen crimineel gedrag. "Eigen Volk Eerst" heeft bij ons geleid tot "Eigen Criminaliteit Eerst".

Hoog tijd voor een nieuw proces, met veel zwaardere straffen (recidivisme!) en vanzelfsprekend: pak die partijdotatie af.
Uw houding tegenover het goede Vlaams Belang is een staaltje van onvervalst racisme, en getuigt van een totaal gebrek aan respect voor de vrijheid van meningsuiting. Het Vlaams Belang maakt gewoon een nuchtere analyse over het vreemdelingenprobleem en slaagt er in haar boodschap in een helder taalgebruik over te brengen, maar blijkbaar kunnen die extreemlinkse multiculzeloten daar niet tegen. De waarheid kan inderdaad hard aankomen.
Cynicus is offline  
Oud 16 juni 2005, 20:11   #79
groene flamingant
Banneling

groene flamingant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynicus
Uw houding tegenover het goede Vlaams Belang is een staaltje van onvervalst racisme, en getuigt van een totaal gebrek aan respect voor de vrijheid van meningsuiting. Het Vlaams Belang maakt gewoon een nuchtere analyse over het vreemdelingenprobleem en slaagt er in haar boodschap in een helder taalgebruik over te brengen, maar blijkbaar kunnen die extreemlinkse multiculzeloten daar niet tegen. De waarheid kan inderdaad hard aankomen.
Afgezien van het vervangen van het woord 'islam' door het woord 'VB', zijn het nochtans letterlijk de woorden van Filip De Winter hoor. Blijkbaar kunnen de 'fans' het niet verkroppen dat het extreem-rechtse VB geconfronteerd wordt met zijn eigen onverdraagzaamheid.
groene flamingant is offline  
Oud 16 juni 2005, 20:20   #80
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN

thePiano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Perfecte analyse en een begin van oplossing voor de bruine pest voor vlaanderen zit in de titel van je topic.

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be