![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
| Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#61 | |
|
Parlementslid
|
Gisteren het ook niet gezien ?
Een terrorist rijdt in op een groep kinderen in Irak die net snoep kregen van Amerikaanse militairen. Woorden van de omstaanders : Amerikanen gebruiken kinderen als levend schild ! Ik geloof echt dat als er iemand in Irak door de bliksem wordt geraakt dat het nog steeds de schuld van de US en Bush is volgens de meeste moslims
|
|
|
|
|
#62 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
|
|
|
|
|
#63 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Wat ga je dan zeggen als rechtse "vrijheidsstrijders" een paar bommetjes laten ontploffen op de markt van Sint-Gillis of Borgerhout? Dat ze aandacht willen trekken voor de strijd van West-Europa tegen de moslimterreur? Jij bent ofwel een provocateur, ofwel goed ziek. Egidius |
|
|
|
|
|
|
#64 | |
|
|
Citaat:
Egidius |
|
|
|
|
|
|
#65 | |
|
|
Citaat:
Egidius |
|
|
|
|
|
|
#66 | |
|
|
Citaat:
Egidius |
|
|
|
|
|
|
#67 | |||||
|
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
|
Citaat:
Ipv een totale veroordeling van geweld te uiten slaagt deze combinatie erin om de slachtofferrol om te keren en het geweld minstens te kunnen begrijpen of zelfs voor een deel goed te keuren. Toen de VRT commentaar gaf bij de verschrikkelijke gijzeling van kinderen in Beslan, werd ik echt niet goed hiervan, als je de VRT moest geloven dan hadden de russen dat volledig aan zichzelf te danken en was het maar schoon poets wederom poets. Dit is totaal tegen alle ethiek in. Soms heb ik zelfs de indruk dat de media een reklamezender is van Arabische prinsen. Dat iemand zoals Martine Tanghe haar antipathie voor alles wat Angelsaksisch is en haar sympathie voor alles wat moslim is niet onder stoelen of banken kan steken geeft te kennen wat voor een sfeertje er hangt onder deze journalisten.[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Geertje : 14 juli 2005 om 09:16. |
|||||
|
|
|
|
|
#68 | |
|
|
Citaat:
Zijn die zaken nu de Europese ziel? Of zou jij willen dat ze de Europese ziel zijn? Of zijn ze de Europese ziel geweest, en ziet die er nu anders uit? En was het nodig dat die ziel wat veranderde of betekent dat het einde van die ziel? Etc. etc. Ik denk dat je extreem eenzijdig bezig bent. Egidius |
|
|
|
|
|
|
#69 | |
|
|
Citaat:
Egidius |
|
|
|
|
|
|
#70 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
|
|
|
|
|
#71 | |||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik zou toch eens graag voorbeelde willen zien van deze extreme eenzijdigheid.[edit] [size=1]Edit:[/size]
The method of science is tried and true. It is not perfect, it's just the best we have. And to abandon it, with its skeptical protocols is the pathway to a dark age. -- Carl Sagan Laatst gewijzigd door Firestone : 14 juli 2005 om 09:33. |
|||||
|
|
|
|
|
#72 | |||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
En probeer niet af te komen met selectieve citaten, want ik heb het volledig arrest gelezen. De beweringen al zouden de vzw's veroordeeld zijn voor onschuldige uitspraken over vrouwenbesnijdenis ed kloppen gewoon niet. Deze discussie is hier maanden geleden al gevoerd en ik begin er niet opnieuw aan.[edit] [size=1]Edit:[/size]
The method of science is tried and true. It is not perfect, it's just the best we have. And to abandon it, with its skeptical protocols is the pathway to a dark age. -- Carl Sagan Laatst gewijzigd door Firestone : 14 juli 2005 om 09:28. |
|||||
|
|
|
|
|
#73 | |||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Oeps, foutje[edit]
[size=1]Edit:[/size]
The method of science is tried and true. It is not perfect, it's just the best we have. And to abandon it, with its skeptical protocols is the pathway to a dark age. -- Carl Sagan Laatst gewijzigd door Firestone : 14 juli 2005 om 09:32. |
|||
|
|
|
|
|
#74 | |
|
|
Citaat:
Jij gebruikt marginale maniakken om zelf de omgekeerde eenzijdigheid proberen door te drukken. Als je het uitsluitend hebt over verdraagzaamheid en tolerantie als pijlers voor het West-Europese beleid, dan ben je iets pervers aan het doen. Assertiviteit, fierheid en zelfverdediging zijn even goed Westerse waarden en we hebben ze even hard nodig als verdraagzaamheid. Ik zou het overigens appreciëren dat je mijn woorden niet opzettelijk verdraait: "extreem eenzijdig" is iets totaal anders dan "extreem". Egidius |
|
|
|
|
|
|
#75 | |
|
|
Citaat:
Dat ondertussen iedereen dat doet, en vaak in sterkere bewoordingen dan het Blok destijds, vegen we ondertussen maar onder de mat. Egidius |
|
|
|
|
|
|
#76 | |||||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik vraag me ook af welke "omgekeerde eenzijdigheid" ik probeer door te drukken. Tegen welke realistische en humane maatregel tegen terrorisme heb ik mij bijvoorbeeld uitgesproken? Het zou echt handig zijn dat u reageert op wat ik schrijf (of helemaal niet reageert). Maar u reageert vooral op wat u denkt dat ik bedoel. Heel vervelend, hoor. En ik ga me niet blijven verdedigen tegen uw verkeerde voorstellingen.[edit] [size=1]Edit:[/size]
[size=1]Edit:[/size]
The method of science is tried and true. It is not perfect, it's just the best we have. And to abandon it, with its skeptical protocols is the pathway to a dark age. -- Carl Sagan Laatst gewijzigd door Firestone : 14 juli 2005 om 09:54. |
|||||||
|
|
|
|
|
#77 | |
|
|
Citaat:
Dat gevoel heb ik nu ook al de hele tijd met jou... Egidius |
|
|
|
|
|
|
#78 | |
|
|
Citaat:
Wie voor tolerantie pleit zonder het in één adem over assertiviteit te hebben, is eenzijdig bezig. Het doet me wat aan castratie denken. Egidius |
|
|
|
|
|
|
#79 | |||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
(Als daar geen goede gefundeerde reden voor is uiteraard. De voorstellen tot deportatie vind ik wel degelijk racistisch, discriminerend en onverdraagzaam.) Als u die niet vindt (echte citaten, niet uw verkeerde interpretaties), dan zou u deze herhaalde beschuldiging moeten terugnemen.[edit] [size=1]Edit:[/size]
The method of science is tried and true. It is not perfect, it's just the best we have. And to abandon it, with its skeptical protocols is the pathway to a dark age. -- Carl Sagan Laatst gewijzigd door Firestone : 14 juli 2005 om 10:28. |
|||||
|
|
|
|
|
#80 | |
|
|
Citaat:
Maar de kern van mijn betoog - eenzijdig benadrukken van één soort waarden - ga je zo wel uit de weg. Egidius |
|
|
|
|