![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Ik stel dat er in het gehele Nieuwe Testament niets dergelijks te vinden is. Aan jou om het tegendeel te bewijzen. Als je dat niet kan aanduiden in de teksten van het Nieuwe Testament, dan is de Koran gewoon een vervalsing. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | ||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ik kan mij natuurlijk vergissen he. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Zij zal inderdaad de paradijs betreden, omdat ze in de Boodschap geloofde die Mozes verkondigde. Ook wijst Assiaah helemaal niet naar Nefertiti. TheBrains. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | ||
Burger
|
![]() Citaat:
Lees: 10.90: En Wij brachten de kinderen Israëls over de zee; Pharao en zijn scharen vervolgden hen op een onrechtvaardige en aanvallende wijze, totdat hij toen hij bijna verdronk, zeide: "Ik geloof dat er geen God is dan Hij, in Wie de kinderen Israëls geloven en ik behoor tot de Moslims." 10.91: Nu? Terwijl gij voordien ongehoorzaam waart en tot de onruststokers behoordet? Hij riep dat hij tot de moslims behoorde, omdat hij daar klem zat.. hij had geen andere uitweg.. Maar zo werkt het natuurlijk niet (zie vers 10.91). tsss... tssss... Ik denk toch dat jij de Koran beter moet gaan bekijken.. ![]() Citaat:
Voor de moslims is de Islam(/moslim) niet een nieuwe godsdienst die door Mohammed werd geopenbaard; het is voor ons dezelfde religie als die die aan Adam, Mozes, Jezus en vele andere eerdere profeten werd geopenbaard. De naam Islam(/moslim) wordt geacht afkomstig te zijn van Allah zelf: "Heden heb ik uw religie voor u vervolmaakt, en Mijn gunst aan u voltooid, en Ik heb de islam voor u als religie gekozen". (Koran 5:3) TheBrains. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Het gaat mij om wat de Koran zegt. Wat jij als vervalst ziet of niet ligt niet aan mij, daarom verschillen wij in overtuiging, zover duidelijk. TheBrains. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |||||
Burger
|
![]() Citaat:
De Koran/Islam benadrukt dat je alléén God - daar bedoel ik géén maangod of een zongod ,of weet ik veel wat, mee - moet aanbidden. Erken je Allah/God niet dan ben je ongelovig volgens de Islam. TheBrains.[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door TheBrains : 6 augustus 2005 om 18:48. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |||||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Waar blijven die atoombommen godverdomme![edit] [size=1]Edit:[/size]
Ik vind dat Anatolië tot de EU mag toetreden zodra de Turkse bezetter zich heeft teruggetrokken tot achter de Kaukasus. Laatst gewijzigd door Wreker : 6 augustus 2005 om 19:49. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Ik sta aan je kant, maar aan de hand van de bepaling van The Brains ben ik een gelovige, en zoals in psalm 4 "onderworpen" aan God. "..."geef je over" en zondig niet meer... "" (de ene vertaling verschilt nogal van de andere) Wreker, je moet de "islam" (of het fundamentalisme ervan) bestrijden en niet de moslims. (zoals de "strijd in de hemel" in het boek openbaring). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |||||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Al ooit bij stilgestaan dat de vroegere maangodaanbidders een MAANkalender volgden, terwijl de vroegere zonnegodaanbidders een ZONNEkalender volgden? Grappig is wel dat pre-Mohammed de maangodaanbidders er om de zoveel jaar een maand extra bijlapten omdat de maankalender natuurlijk niet klopt. In al zijn goddelijke wijsheid heeft Mohammed die extra maand echter afgeschaft! Ik wacht dus met ongeduld op de periode dat de Ramadan hier midden in de zomer gaat vallen! Dat zal dus spoeien worden om n�* zonsondergang en voor zonsopgang zowel avondmaal als ontbijt naar binnen te werken én nog te slapen bovendien. Onthoud dan maar dat d�*t de schuld is van de MAANgod! En als je iets verder nadenkt, dan zie je hierin ook het reuzegrote mentaliteitsverschil tussen christendom (zeer zeker ZONNEgod: zelfs de corona wordt weergegeven achter het hoofd van alle heiligen en Christus). Waar dacht je anders waar dat geel rondje vandaan kwam dat heiligen steeds rond hun hoofd hebben? Er zit in feite een veel betere logica achter: de zonnegodaanbidders gebruikten de zonnestand om hun agrarische werkzaamheden te kunnen bepalen. Zowel de voorbereiding van het land, het zaaien als het oogsten waren specifiek verbonden aan de kardinale zonnestanden. Zo ook in Egypte, waar de jaarlijkse overstromingen van de Nijl en de daaraan verbonden agrarische arbeid konden worden bepaald aan de hand van de zonnestand. Bij nomadische volkeren, en zeker de woestijnnomaden, was de maan hun grootste hulpmiddel om zich te kunnen orienteren. De verschroeiende zon daarentegen was eerder een vijand. Islam kan wel claimen dat ze de énige en ware monotheistische religie is, maar het is niet omdat Mohammed zowel uit de bijbel als uit de verhalen van Nestorianen en Zoroasters wat mythes en rituelen heeft bijeengehaspeld, doorspekt met wat extraatjes die vooral hemzelf van pas kwamen, dat islam dezelfde basis heeft als de andere twee monotheistische godsdiensten. Islam heeft als basis de maangod, Jodendom en Christendom hebben als basis de zonnegod. En d�*t maakt een wereld van verschil uit. PS. Een leuke hypothese is dat de - op een bepaald ogenblik spoorloos verdwenen (en waarschijnlijk verbannen) - EchnATON na een aantal decennia is teruggekomen om met zijn volgelingen Egypte te verlaten en de woestijn in te trekken. Het feit dat den Tut (anch-AMON) weldelijk vermoord blijkt te zijn wijst ook in de richting van de nog steeds aanwezige strijd tussen de zonneaanbidders (Aton) en de vroegere religie (Amon); Maar het zou dus best wel eens kunnen dat Mozes (opgegroeid aan het hof van de Farao etc; etc..) wel eens de one and only Echnaton zou kunnen geweest zijn. Het verhaal van de staf van Mozes die in een slang veranderde en vice versa, kan best wijzen op de kroon van Neder-Egypte. Een ander leuk gegeven vind ik vb. ook het geboorteverhaal van Jezus in de Koran. Is dat toch wel krèk hetzelfde als het geboorteverhaal van Siddharta zeker? Waarschijnlijk heeft Mohammed dat geboorteverhaal van Siddharta ooit ergens gehoord op zijn vroegere karavaanreizen, en daar in zijn waan gewoon het verhaal van Jezus van gemaakt. Dat de koranische Meryam, moeder van Jezus, ineens in de tijdsperiode van Mozes terechtkomt blijkt evenmin een probleem te zijn voor de Mohammedanen. Zo zijn er dus tientallen koranische verhalen die gewoon van andere religies werden overgenomen en in een quasi-bijbels verhaaltje werden gestopt. Ontzettend interessant : HIER kan je de volledige studie lezen naar de oorsprong van de koranverhalen.[edit] [size=1]Edit:[/size]
[size=1]Edit:[/size]
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 7 augustus 2005 om 08:38. |
|||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() http://www.faq-online.nl/modules.php...icle&artid=207
Een beetje meer uitleg over de maangod en de daaraan verbonden rituelen. Hierboven verwees ik naar El-al... blijkt fout te zijn: het is Al-Ilah Citaat:
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
En dat komt omdat de Koran en het islamitisch denken zodanig geconcipieerd zijn dat er voor elk argument tegen de Koran, in de Koran al een tegenargument voorzien is. Het is een hersenspoeling waarbij de leden zich op het "altijd prijs principe" kunnen baseren. Ofwel hanteren ze een zacht zwaard of anders een scherp zwaard. Maar steeds in elk debat of gesprek met een islamiet komt die Jihad naarboven. Dan maar beter ineens de korte pijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Ik ben ervan overtuigd dat de Koran God's Woord is, net zoals de Bijbel en de Torah dat ook zijn. Wat jij vervolgens vind kan me eerlijk gezegd niets schelen. Als de Koran één grote leugenboel zou zijn, dan zeg je dus ook dat de Bijbel en de Torah ook één groot leugenboel zijn? Aangezien ze uiteindelijk allemaal 1 doel hebben: God erkennen. TheBrains. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Burger
|
![]() Citaat:
![]() TheBrains. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |||||||||||
Burger
|
![]() Citaat:
Allah een maanGod? Nee lijkt mij sterk.. Hoe kan Allah een maanGod zijn, als er in de Koran wordt gezegd dat Allah de Zon EN de Maan heeft geschapen? Als Allah een maanGod zou zijn, dan zou er toch in de Koran gezegd worden dat Allah een maanGod is? Zou me erg logisch zijn.. maar dat staat er NIET! En dat wij Islamieten een Maankalender volgen, heeft dat niets te maken met het aanbidden van een maan. Want door de maan kan men weten wanneer een maand zou beginnen en wanneer niet, en dat was natuurlijk nodig aangezien je in de maand Ramadan 1 hele maand moest vasten. Ik geloof niet dat je door de zon kan zien wanneer een maan begint & eindigd. Citaat:
Citaat:
Ten tweede: Heb jij enig idee waarom wij vasten? Ook is het Ramadan eerder in de Zomer gevallen. Niets mis mee hoor. Je kon gewoon eten -na zonsondergang en voor zonsopgang - en slapen. Citaat:
"[font=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif][size=2]Als wij nu zeggen dat wij de Zon hebben gezien in twee spiegels - de ene Christus en de andere de Heilige Geest - met andere woorden, dat wij drie Zonnen hebben gezien, één aan de hemel en de twee andere op aarde, dan spreken wij de waarheid. En als wij zeggen dat er één Zon is die geheel op zichzelf staat, zonder weerga of gelijke, dan spreken wij eveneens de waarheid. [/size][/font] [font=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif][size=2]De korte inhoud van deze verhandeling is, dat de Werkelijkheid van Christus een heldere spiegel was en de Zon van Werkelijkheid, dat wil zeggen de Essentie van eenheid, met zijn oneindige volmaaktheden en hoedanigheden, in de spiegel zichtbaar werd. Het betekent niet dat de Zon die de Essentie van de Godheid is, verdeeld en verveelvoudigd werd, want de Zon is één, maar Hij verscheen in de spiegel. daarom zei Christus: "De Vader is in de Zoon," hetgeen betekent dat de Zon duidelijk in deze spiegel zichtbaar is. "[/size][/font] Citaat:
Citaat:
Citaat:
De islam heeft wel dezelfde basis als de 2 anderen godsdiensten, namelijk God erkennen(en aanbidden). Citaat:
Citaat:
Citaat:
(Alleen is de verhaal wat bekrompen veranderd) De Boodschap van de boodschapper zal wel niet goed begrepen/ontvangen zijn, aangezien ze later een Afgodsbeeld gingen aanbidden.. wat volgens mij niet de bedoeling was... (De koran spreekt over een boodschapper die de Boodschap van Allah verkondigde, maar zijn "missie" om de mensen in Allah te laten geloven mislukte, omdat ze Afgodsbeelden gingen aanbidden.. Ik heb zo de neiging te zeggen dat dat de Boedhisme was) Citaat:
TheBrains. |
|||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Erg slordig, om die lap tekst hier neer te dumpen, zonder zelf te checken of het klopt... TheBrains. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |||||||
Burger
|
![]() Citaat:
Citaat:
TheBrains.[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door TheBrains : 8 augustus 2005 om 20:59. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
18. Voorwaar, hij zag de grote tekenen van zijn Heer. 19. Ziet, de Laat en de Ozza, 20. En een ander, de derde, Manaat? ------------------[edit] [size=1]Edit:[/size]
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 9 augustus 2005 om 06:42. |
|||||
![]() |
![]() |