![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#61 | |
|
Partijlid
|
Citaat:
Artikel 6, §1 EVRM verleent aan eenieder het recht op een eerlijke behandeling van zijn zaak door een onafhankelijke en onpartijdige rechterlijke instantie; uit deze regel en uit het algemeen rechtsbeginsel inzake het recht van verdediging vloeit voort dat aan de procespartijen de mogelijkheid wordt geboden om tegenspraak te voeren omtrent elk stuk of elk betoog dat van aard is het oordeel van de rechter te beïnvloeden. Het beginsel van de tegenspraak dat een essentiële voorwaarde is voor een eerlijk proces. Zonder tegenspraak kan er immers geen sprake zijn van werkelijke verdediging!! Het gebruik van een kortgedingprocedure op eenzijdig verzoekschrift is naar mijn weten de enige procedure zonder tegenspraak... |
|
|
|
|
|
|
#62 | |
|
Partijlid
|
Citaat:
Ik vermoed dat je nick verwijst naar je etnische afkomst. Dat verklaart al voor een groot stuk waarom Turkije er maar niet in slaagt te voldoen aan de criteria van Kopenhagen. De turken zijn blijkbaar nog niet rijp voor democratie... |
|
|
|
|
|
|
#63 | |||||
|
Partijlid
|
Citaat:
Bovendien leest u ergens toevallig een citaatje en trekt vervolgens compleet verkeerde conclusies...[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Sokkie : 16 juli 2005 om 13:04. |
|||||
|
|
|
|
|
#64 | |
|
Partijlid
|
Citaat:
Het feit dat een internationaal expertencomité in de schoot van de Raad van Europa oordeelt dat België het Europees Sociaal handvest schendt, toch omgezet in de belgische wetgeving, lijkt mij immers allesbehalve een bagatel.. |
|
|
|
|
|
|
#65 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Wie krijgt geen vermaningen? Die betekenen maar zoveel als de vermaner waard is. Als de vermaning op niet veel slaat, dan leggen we ze naast ons neer. Egidius |
|
|
|
|
|
|
#66 | |
|
|
Citaat:
En dan dat internationaal expertencomité... Het zal me benieuwen wie daar in zit, en of ze wat beter rond zich heen kijken dan die Roemeense madame. Dan lijkt het zeer evenwichtige vonnis van een rechter, die alle belangen in de zaak afgewogen heeft én respecteert, me toch heel wat zwaarwegender. Egidius |
|
|
|
|
|
|
#67 | |
|
Partijlid
|
Citaat:
Mijn kritiek is wel op welke manier dit vonnis tot stand is gekomen. In een procedure zonder tegenspraak....meestal worden die vonnissen door de werkgevers zelf geschreven en tekent de rechter ze pro forma... |
|
|
|
|
|
|
#68 | ||
|
|
Citaat:
RECHTER VERBIEDT BLOKKADES OP LUCHTHAVEN De Vereniging van Vlaamse Reisbureaus (VVR) heeft bij de voorzitter van de rechtbank van eerste aanleg in Brussel een eenzijdig verzoekschrift ingediend dat blokkeringen door de vakbonden van de luchthaven moet verbieden. De rechter legde een dwangsom op van 6.500 euro per persoon en per inbreuk. De rechtbank legde een verbod op om via blokkade of andere acties de toegangswegen of het openbaar vervoer verbod andere naar de luchthaven van Zaventem te blokkeren. Dat geldt ook voor het beletten van de toegang tot het luchthavengebouw en de balies en andere acties – behalve het neerleggen van het werk – waardoor reizigers worden belet hun vliegtuig te bereiken, in te checken of waardoor de afreis of terugkomst wordt bemoeilijkt. De VVR stapte gisterochtend naar de rechtbank toen de balies van Lufthansa werden bezet. “Wij respecteren het stakingsrecht, maar kunnen niet aanvaarden dat reizigers in deze periode het slachtoffer worden van blokkeringen”, legt VVR-voorzitter Luc Demuynck uit. De VVR nam gelijkaardige stappen bij de stakingen na het faillissement van Sabena. Demuynck wijst erop dat het een van de drukste weekends is van het jaar op de luchthaven. Ook al bleven de vertragingen vrijdag aanvaardbaar, de impact van blokkeringen kunnen groot zijn. “Mensen kunnen verbindingen missen of te laat in hotels aankomen. Het kan om duizenden euro’s gaan.” Nog volgens de VVR krijgen de reisbureaus talrijke paniektelefoontjes van ongeruste reizigers, die vrezen dat ze niet op hun bestemming zullen raken. De christelijke vakbond ACV zegt dat ze zich tijdens de acties van gisteren conform de wet gedragen hebben en keurt de juridische actie van de reisbureaus af. Ook de uitspraak van de rechter kan op weinig begrip rekenen. Citaat:
Egidius |
||
|
|
|
|
|
#69 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Mijn nick verwijst naar mijn avatar. Uw vermoeden is dus fout. En het beste van al: uw "verklaring" is daardoor nog fouter. Grappig hoe iemand zichzelf zo in de vernieling kan argumenteren. Doe zo voort, beste Sokkie ! You have my full support !
|
|
|
|
#70 | ||
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
We wachten vol spanning Citaat:
[font=Arial][/font] bron: http://www.cass.be/cass/images/redes2003.pdf Wie was hier ook alweer niet rijp voor de democratie ?
|
|
|
|
#71 | |
|
Partijlid
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#72 | ||
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Mijn conclusie was:
Citaat:
Citaat:
Nogmaals argumenteert u uzelf dus in de vernieling. Waarvoor mijn welgemeende dank. Het maakt mijn "hobby" er een pak aangenamer door
|
|
|
|
#73 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Misschien kan u nu overgaan tot een echte scheldtirade? Bovenstaande blijft al bij al veel zwakjes. Ongetwijfeld kunt u veel beter !
|
|
|
|
#74 | |
|
Partijlid
|
Citaat:
"Het recht van verdediging vormt trouwens één geheel met het beginsel van de tegenspraak dat een essentiële voorwaarde is voor een eerlijk proces. Zonder tegenspraak kan er immers geen sprake zijn van werkelijke verdediging" Wat was nu meer mijn belangrijkste argument? Juist het feit dat er in een kortgedingprocedure op eenzijdig verzoekschrift geen mogelijkheid is op tegenspraak. Ik heb echter nooit beweerd dat het recht op verdediging absoluut is! Sorry jongen, weet je zelf wel wat je aan het copy/pasten bent? |
|
|
|
|
|
|
#75 | |
|
Partijlid
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#76 | |
|
Partijlid
|
Citaat:
Ik geef je het voordeel van de twijfel. Ik geef je 24 uur de tijd om ze te vinden, als dat geen uitdaging is. (en nee je mag de bedrijfsjurist niet storen op zijn rustdag |
|
|
|
|
|
|
#77 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Moest ik intellectueel oneerlijk zijn, dan had ik enkel geciteerd wat er bvb. boven staat, maar dat heb ik dus bewust niet gedaan. Dat u nu één zin uit gans dat betoog eruit licht, en dan nog begint te roepen dat ik niet zou weten wat "copy/paste" is, zegt wel heel veel over uw "vermogen" om een deftige discussie te voeren. Nosce te ipsum.
|
|
|
|
#78 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
|
|
|
|
#79 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
|
|
|
|
#80 |
|
Banneling
|
Een luchthaven mag niet platgelegd worden omwillen van 1 persoon die ontslaan wordt.
Indien deze persoon een toegevoegde waarde had aan het bedrijf had men haar niet afgedankt.....zie het zo maar. |
|
|
|