![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen). |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat gevraagd wordt om immobiliëntransakties af te handelen in de officiële taal van de regio, lijkt mij eerlijk gezegd niet meer dan normaal. Omgekeerd zou men het in Wallonië niet echt appreciëren als alle soortgelijke documenten in het Nederlands zouden aangeboden worden. Dat is in mijn ogen niet meer dan een kwestie van respect voor de taal van de regio. Dat men bevreesd is dat op termijn een franstalige burgemeester aan de macht zou komen, is in mijn ogen ook begrijpelijk. Hoe zou u immers reageren als in de regio Luik een eentalig nederlandstalige burgemeester aan de macht zou komen? Wat betreft uw laatste opmerking verwijs ik graag even naar Brussel: hoe ver ga je als Vlaming komen als je enkel je eigen taal spreekt, wetende dat de meerderheid van de franstaligen daar de Nederlandse taal totaal niet kent? We weten uit het verleden wat er gebeurt (zie ook het voorbeeld dat u zelf aanhaalde) als we geen goede taalafspraken maken: we halen een grote groep mensen binnen die de officiële taal niet kent met alle taalproblemen vandien. Dat het gemeentebestuur van Zemst problemen wil voorkomen en nu al duidelijke afspraken vastlegt, zal de verstandhouding tussen huidige inwoners en nieuwe inwoners dan ook enkel ten goede komen. |
|
![]() |
![]() |
#62 |
Europees Commissaris
|
![]() Toch moet er dringend iets gedaan worden aan de situatie in Brussel. De Vlamingen hebben er zich al te makkelijk laten verdringen uit deze mooie stad. Sinds de Franstaligen er de plak zwaaien, verloedert de stad er meer en meer. Dit kunnen we toch nie zo laten?
|
![]() |
![]() |
#63 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
#64 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik van mijn kant hou mij er alleszins al aan als ik in Brussel ben. Geen Nederlands? Pech want ik ken geen Frans.
![]() |
#65 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
eentalig frans vs eentalig nederlands. Als er problemen komen dan ga ik wel op een ander, of ik behelp mij in gebarentaal. |
|
![]() |
![]() |
#66 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik heb nooit goed begrepen waarom vlamingen hun taal zo vlug overboord gooien in hun eigen streek. Dat daarna "puristen" er zich gaan mee moeien is alleen maar de boel radikaliseren. Maar nog eens, niets of niemand verbied iemand zijn eigen taal te spreken, eender waar hij zich bevind.
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
#68 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik ken dan ook geen Frans. Spijtig als iemand gehaast is, maar ik niet de weg kan uitleggen als hij Franstalig is...
|
![]() |
![]() |
#69 |
Europees Commissaris
|
![]() De meeste Vlamingen zijn eiegenlijk te verdraagzaam tegenover de Franstalige imperialisten. Verdraamzaam zijn is goed, maar dat wil niet zeggen dat je over je heen moet laten lopen.
|
![]() |
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#71 |
Europees Commissaris
|
![]() Hier in België wel. Zou dat ook zo zijn in het buitenland, denkt u, Pelgrim?
|
![]() |
![]() |
#72 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#73 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#74 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#75 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of nationalist, maar dat is geen probleem.[edit] [size=1]Edit:[/size]
pri alies opinioj, nepre legu! Laatst gewijzigd door Pelgrim : 16 augustus 2005 om 12:59. |
|||||
![]() |
![]() |
#76 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Persoonlijk heb ik nooit het gevoel gehad dat men me voor een arroganterik aanzag. Ik heb altijd in Vlaanderen en Brussel vlaams gesproken en zelfs geprobeerd het lokaal dialekt na te bootsen. In Brussel heeft dat laatste geen zin, behalve in de Marollen misschien, maar bij de handelaars spreek ik altijd nederlands. Hier in Luik gebruik ik het soms in grote magazijnen en laatst nog in de Makro te Alleur en geloof me of niet, ik kreeg antwoord in het nederlands.
![]() |
#77 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#78 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
#79 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#80 | |||||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Dit is duidelijk geen racisme aangezien men enkel kijkt of de persoon Nederlandstalig is/bereid is Nederlands te leren. bv. Een neger, oosterling, bruine,... kunnen daar allemaal zonder problemen een huis kopen op voorwaarde dat ze op zijn minst Nederlands willen leren. Als er een Arische Duitser of Blanke Waal zich daar wil vestigen zonder dat hij Nederlands wil leren, zal hij dit niet mogen. Kan iemand mij nu uitleggen waar het racisme zit.[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Vlaamse Patriot : 16 augustus 2005 om 17:40. |
|||||
![]() |