![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
| Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#61 | |
|
Banneling
|
Citaat:
onder Mao kreeg ook iedereen met een vermoeden van intellect ervan langs. Boeren, dat waren de mannen! |
|
|
|
|
|
|
#62 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Ten eerste worden zeer vele van de hoger genoemde landen geleid door seculiere dictators: -in Algerije regeert de anti-clericale seculiere [size=2]Abdelaziz Bouteflika -in Tunesië regeert de seculiere [/size][size=2] Zine El Abidine Ben Ali -in Egypte regeert de anti-clericale seculier Mobarak -in Syrië regeert de anti-clericale dictator [/size][size=2]Bashar al-Assad -in Iraq regeerde de anti-clericale seculiere dictator Saddam Hussein -in Afghanistan regeerden seculiere warlords, voor de taleban -in Pakistan regeert de anti-clericale seculiere dictator Musharraf En precies in die landen is de islamisering van onder af geboren, als een volkse beweging, die steeds meer steun krijgt. De politisering van de Islam komt dus niet van bovenaf als een drogreden om oppressie te legitimeren. Het tegendeel is eerder waar. Ik vind de redenering die je gebruikt te kort door de bocht. Ze stemt niet overeen met de realiteit. [/size] |
|
|
|
|
|
|
#63 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Laten we aub niet in zo'n simpele termen gaan denken. |
|
|
|
|
|
|
#64 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#65 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#66 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#67 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Ik zou me zeker niet baseren op een uiterst beperkt aantal interviews, waaruit trouwens bleek hoe moeilijk het was om alleen al die vrouwen geïnterviewd te krijgen (ze moesten zelfs schuilen in een dames-toilet om niet betrapt te worden - lijkt me niet echt een stap naar emancipatie). Saoudi Arabië is al jaren een meester in het opzetten van een dubbel masker. Het is bijvoorbeeld bekend dat Saoudische prinsen bepaalde terreurgroepen steunen, maar aan de buitenwereld laten zien dat ze zogezegd keihard optreden tegen andere terroristen. Vergeet het niet, we spreken hier over het land van duizend en één maskers. |
|
|
|
|
|
|
#68 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#69 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Pelgrim [post=1803775] The B@ron roept net als vuilB op tot geweld [/post] Cashflow, alias Austrian, alias born2bewild, het stalken gaat door. Thai bedreigt mij fysiek Vlaams belangers dwepen met Hitler |
|
|
|
|
|
|
#70 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Kun je lezen ?
Pelgrim [post=1803775] The B@ron roept net als vuilB op tot geweld [/post] Cashflow, alias Austrian, alias born2bewild, het stalken gaat door. Thai bedreigt mij fysiek Vlaams belangers dwepen met Hitler |
|
|
|
|
|
|
#71 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Ik reageer tegen de haatdragende boodschappen, that's it. Nu ja, grijs is iets wat zwartwitdenkers niet snappen ... En ik ben nog wel atteïst, stel je voor 8)
|
|
|
|
|
|
#72 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
hun onafhankelijkheid hebben verworven en de bevolking zich heeft afgekeerd van de "cultuur van de bezetter" ?
|
|
|
|
|
|
#73 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Waar blijven de invasies van Saoudi Arabië? Die komen natuurlijk niet want Arabië levert al genoeg zonder militaire druk.
|
|
|
|
|
#74 | |||
|
|
Citaat:
Het is niet omdat wij er als blanke Vlamingen geen last van hebben, dat we niet tegen het concept van een zelf-depriverende godsdienst als de Islam mogen zijn. Integendeel, het is onze plicht als humanisten. Citaat:
Citaat:
|
|||
|
|
|
|
|
#75 | |||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Het zijn net mensen als jij die door alle schuld continu op de stoute blanke man te steken er voor zorgen dat de discussie wordt gepolariseerd tussen zwart en wit denkers. Wie zonder zonde is werpe de eerste steen.[edit] [size=1]Edit:[/size]
pri alies opinioj, nepre legu! Laatst gewijzigd door Pelgrim : 22 augustus 2005 om 13:23. |
|||||
|
|
|
|
|
#76 | ||||
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
reageren tegen de personen die de islam misbruiken, en niet de islam in z'n totaliteit te haten. Citaat:
daar gaan je mooie beloftes. In plaats van de extremisten aan te pakken ga je direct weer de volledige islam aanvallen. Droevig, droevig. Zie je, en als ik dit aan de kaak stel ben ik plots iemand die de islam zit te promoten. Kindekes toch .... Zo'n flauwe beweringen .... Citaat:
leer nu eens dat zwartwitdenken af. Het eerste stuk van je post was hoopgevend, maar de daaropvolgende stukken doen die hoop snel vervliegen. Citaat:
was ik - en welkom in de moskee - mocht ik hun gebedsdiensten meevolgen - werd ik na het gebed met een heel vriendelijk gesprek getracteerd, wat aangenaam was, afkoeling, cultuur en gezelschap kunnen mengen ... - werd er niet eens verbaasd gereageerd toen ik hun vertelde dat ik atteïst was (de vraag of ik moslim was was natuurlijk vanzelfsprekend als je als westerling tijdens en na de gebedsdienst rustig blijft luieren in de moskee.
||||
|
|
|
|
|
#77 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
ik word beschuldigd de rangen van de wittekes niet gesloten te houden. ![]() Hoogverraad ! Mag ik erop wijzen dat jullie zijn beginnen protesteren nadat jullie wereldvreemde geesten plots niet-vlamingen opmerkten en zich zo hard verslikten dat er sedertdien een half middagmaal in jullie hersenen is geschoten die het normaal denken enigsinds blokkeert ? Zijn het niet de laatsten die opstoken tegen de rest die terecht van verraad tegen het eigen volk worden beschuldigd. En neen, ik polariseer niet, integendeel. Ik probeer jullie te doen inzien dat jullie zwart-denken totaal verkeerd is, en daarvoor zijn er overdonderend veel en loodzware historische precedenten. Tegen de wit-denkers moet ik niet reageren, ze worden al genoeg belaagd door jullie. Grijs is de kleur
|
|
|
|
|
|
#78 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Wel dan wordt het tijd dat jij toch ook eens leert grijs denken, in plaats van altijd dezelfde politiek correcte zever over de immer stoute blanke man en de immer onschuldige moslim na te apen.
|
|
|
|
#79 |
|
|
Pelgrim, zwijg, je bent nu ook al VB'er!
|
|
|
|
|
|
#80 | |||||||||||||||||||||
|
|
Citaat:
Zonder Islam is er geen manier om diezelfde Islam te 'misbruiken'. Zoals ik eerder gezegd heb, ik weiger te geloven dat moslims zo zouden zijn als ze niet zo gebrainwasht en totalitair opgevoed werden met behulp van religie. Jij ziet ze blijkbaar als inferieure wezens die die mooie Islam toch zo verkrachten. Nee; de mensen zijn niet de schuldigen, wel de ideologie die Islam heet. Citaat:
Maar de islam 'aanvallen', ja dat is de intellectuele plicht van ieder weldenkend mens. Net zoals de meeste andere godsdiensten trouwens. Citaat:
Maar voor mij zijn het net als Christenen mensen die kritiek op hun geestdodende godsdienst zouden moeten aankunnen. Citaat:
Citaat:
Hoe meer mensen de Islam volgen, hoe meer ze hun leven laten dicteren door regeltjes die het plezier van dat leven bijna helemaal wegnemen. Hoe meer ze de Islam volgen, hoe meer ze van redelijke mensen naar gevaarlijke sektaire fanatiekelingen gaan. En ik weiger dat goed te praten of te verdedigen.[edit] [size=1]Edit:[/size]
[size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Vlaanderen Boven : 22 augustus 2005 om 15:47. |
|||||||||||||||||||||
|
|
|