Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 juni 2003, 23:24   #61
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Zoals het lijstje van Faurisson?
Maar toch nog even dit: in tegenstelling tot het lijstje over de VMO bevat Faurissons lijstje weldegelijk een notenapparaat waarin naar allerlei publicaties wordt verwezen en tevens een bijkomend woord uitleg staat.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2003, 23:24   #62
::Marginaal::
Lokaal Raadslid

::Marginaal::'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ::Marginaal::
Tja en je pikt er natuurlijk de moeilijke situatie van Voeren uit. Zoals ik al eerder zei, zijn dergelijke zaken niet goed te praten, aan geen van de beide kanten. Hmja heel slim om VMO'ers juist daar in die brigade toe te laten. Het extrimisme aan beide zijden is oorzaak van die kloteboel.
Dat is weer eens een typische reactie van iemand die aan de kant in zijn luie zetel zit en het moraliserende vingertje opsteekt: "Jongens, dat mag niet." Maar hoe het dan wel moest gebeuren, vernemen we natuurlijk niet.
De crisis beheersen nondedomme en niet verder doen escaleren door es erop te knallen. Dat is gewoon gezond verstand....als jij da continu gaat goedpraten, tja dan zijn burgeroorlogen eigenlijk niet echt slecht....? Burgeroorlog is verschrikkelijk iets... Als fiere Vlaming moet je dan verstand hebben om de crisis in te dijken ....
Oud 16 juni 2003, 23:24   #63
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Zoals het lijstje van Faurisson?
Maar toch nog even dit: in tegenstelling tot het lijstje over de VMO bevat Faurissons lijstje weldegelijk een notenapparaat waarin naar allerlei publicaties wordt verwezen en tevens een bijkomend woord uitleg staat.
Oud 16 juni 2003, 23:26   #64
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De crisis beheersen nondedomme en niet verder doen escaleren door es erop te knallen. Dat is gewoon gezond verstand....als jij da continu gaat goedpraten, tja dan zijn burgeroorlogen eigenlijk niet echt slecht....? Burgeroorlog is verschrikkelijk iets... Als fiere Vlaming moet je dan verstand hebben om de crisis in te dijken ....
Er wordt niets goedgepraat. Begrip tonen is nog geen goedpraten. Blijkbaar is die nuance u totaal onbekend.

Niet verder escaleren? De zaak was door Happart reeds lang geëscaleerd. Feit is en blijft - iets waar men niet op wil ingaan, want dan zou men moeten toegeven: het VMO kwam te Voeren en aan de fysieke pesterijen kwam een einde.
Oud 16 juni 2003, 23:29   #65
Lokaal Raadslid

Standaard

[quote="Jan van den Berghe"]
Citaat:
Er wordt niets goedgepraat. Begrip tonen is nog geen goedpraten. Blijkbaar is die nuance u totaal onbekend.

quote]

Kijk, ik heb ook wel enigzins een heel klein beetje begrip. Pesterijen zijn moeilijk te verdragen. Maar jij gaat verder.....je vindt het daarom aanvaardbaar wat VMO deed.

En eigenlijk zou de discussie niet alleen over Voeren mogen gaan...
Oud 16 juni 2003, 23:35   #66
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Kijk, ik heb ook wel enigzins een heel klein beetje begrip. Pesterijen zijn moeilijk te verdragen. Maar jij gaat verder.....je vindt het daarom aanvaardbaar wat VMO deed.
Inderdaad, rekening houden met de toenmalige omstandigheden en de reeds ver gevorderde ontsporing van de toestand in Voeren was het optreden van het VMO een dam tegen het bestendigen van het anti-Vlaamse terreur (fysiek!) die Happart en zijn bende hadden uitgeoefend.

De spanning was al zo hoog opgelopen dat sommige Vlaamsgezinde boeren en andere mensen in de dorpen met een geweer naast zich sliepen en bij het minste teken van onrust schoten losten (want de politie weigerde op te treden). In die zin heeft het optreden van het VMO die opgekropte woede van de Vlaamsgezinden gekanaliseerd en werd er uiteindelijk vermeden dat er doden vielen. Was het VMO toen niet tussenbeide gekomen, dan was er zeker bloed gevloeid. Met dodelijke afloop. Ook dat staat te lezen in het interview met Broers. Geen verzinsels van mijnentwege dus.
Oud 16 juni 2003, 23:38   #67
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Citaat:
Inderdaad, rekening houden met de toenmalige omstandigheden en de reeds ver gevorderde ontsporing van de toestand in Voeren was het optreden van het VMO een dam tegen het bestendigen van het anti-Vlaamse terreur (fysiek!) die Happart en zijn bende hadden uitgeoefend.

De spanning was al zo hoog opgelopen dat sommige Vlaamsgezinde boeren en andere mensen in de dorpen met een geweer naast zich sliepen en bij het minste teken van onrust schoten losten (want de politie weigerde op te treden). In die zin heeft het optreden van het VMO die opgekropte woede van de Vlaamsgezinden gekanaliseerd en werd er uiteindelijk vermeden dat er doden vielen. Was het VMO toen niet tussenbeide gekomen, dan was er zeker bloed gevloeid. Met dodelijke afloop. Ook dat staat te lezen in het interview met Broers. Geen verzinsels van mijnentwege dus.
Je geeft dus toe dat het nie alleen gaat om 'begrip hebben', maar ook om goed te praten?

Je stelt het nu voor alsof de VMO een soort politie-eenheid was ...hmmm

Maar ...die incidenten in Brugge, is dat ook goed te praten?
Oud 16 juni 2003, 23:40   #68
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je geeft dus toe dat het nie alleen gaat om 'begrip hebben', maar ook om goed te praten?
Neen, u moet duidelijk leren lezen. Nadien bleek het uiteindelijk een goede zaak, maar of geweld tegen geweld goed te praten is, is dan weer een totaal andere zaak. Enig gevoel voor nuance hebt u ook niet zo onmiddellijk heb ik al gemerkt.
Oud 16 juni 2003, 23:42   #69
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar ...die incidenten in Brugge, is dat ook goed te praten?
Wel, ik wacht nog steeds met ongeduld dat iemand van jullie hier wat meer uitleg aan geeft. Ik ben echt benieuwd of iemand hier iets van af weet. Zo niet, wordt mijn aanvoelen bevestigd: de linkiewinkies weten hoegenaamd niet waarover ze het hebben. Men neemt maar een lijstje over die men waarschijnlijk links of rechts heeft gelezen. Kritisch onderzoek is er duidelijk niet bij.
Oud 16 juni 2003, 23:43   #70
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Citaat:
Neen, u moet duidelijk leren lezen. Nadien bleek het uiteindelijk een goede zaak, maar of geweld tegen geweld goed te praten is, is dan weer een totaal andere zaak. Enig gevoel voor nuance hebt u ook niet zo onmiddellijk heb ik al gemerkt.
je nuances zijn ingewikkeld hoor...mss moet je dan es duidelijker nuanceren. Je hebt nog nergens gezegd dat het geweld nie goe te praten is, zelfs al was er achteraf sprake van 'kanalisering' .....
Oud 16 juni 2003, 23:44   #71
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In zekere zin was het VMO daar ook voor opgericht (door de Volksunie): bescherming tegen Vlaamse manifestaties allerhande en eventuele bijstand tegen fysieke aanvallen van anti-Vlaamse krachten.

Misschien toch even dat boek uit de bibliotheek van Kortrijk halen...
Oud 16 juni 2003, 23:45   #72
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je hebt nog nergens gezegd dat het geweld nie goe te praten is, zelfs al was er achteraf sprake van 'kanalisering' .....
Met zoveel woorden niet. Maar als u dat toch zo'n groot plezier kan doen: inderdaad, geweld is nooit dé oplossing en valt niet goed te praten, maar is soms een noodzakelijk kwaad (ja, u leest goed: "kwaad").
Oud 16 juni 2003, 23:46   #73
Forza Europa
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door GC
Geloof jij je eigen leugens? Het is vanuit kringen van de VMO dat het Vlaams Blok opgericht is. Wie bracht Karel Dillen en Lode Claes bijeen op een Antwerpse meeting begin 1978? Juist, Bert Eriksson van de VMO.

En de VMO gestopt na 1983? Komaan, niet zwanzen hé. Eriksson probeerde zelfs in de jaren '90 om het VMO-verhaal nog eens over te doen met Odal olv Berteryan. Het werd niet bepaald een succes toen bleek dat de Odal-leider niet vies was van criminaliteit en drugs
Dat was Edwin Truyens, gelieve te praten over zaken waar U iets van afweet, als die dan al zouden bestaan.
Oud 16 juni 2003, 23:49   #74
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Citaat:
In zekere zin was het VMO daar ook voor opgericht (door de Volksunie): bescherming tegen Vlaamse manifestaties allerhande en eventuele bijstand tegen fysieke aanvallen van anti-Vlaamse krachten.

Misschien toch even dat boek uit de bibliotheek van Kortrijk halen...
m.a.w. een knokploeg

Kben blij dat je geweld nu afkeurt, maar dat het daar een noodzakelijk kwaad was ...

En ik hou er nu mee op, want je blijft bezig over Voeren en weigert iets te zeggen over de andere incidenten
Oud 17 juni 2003, 00:01   #75
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En ik hou er nu mee op, want je blijft bezig over Voeren en weigert iets te zeggen over de andere incidenten
Kijk eens aan: de linkiewinkies zijn op hun tenen getrapt. Eerst gaan zij aan het beschuldigen, maar zodra je even doorprikt met de ontwikkeling van een enkel elementje, dan blijkt dat ze eigenlijk niets afweten van de achterliggende feiten. En dan zou ik de andere feiten moeten geven... Merkwaardige redenering. Ik dacht dat de beschuldiger altijd de feiten hoorde aan te dragen. Wel, linkiewinkies, ik wacht nog steeds met veel ongeduld op jullie versie van het Brugse "incident".
Oud 17 juni 2003, 00:03   #76
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
m.a.w. een knokploeg
Neen.

Zal ik het even modern zeggen?

Security heet dat tegenwoordig.
Oud 17 juni 2003, 00:04   #77
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Citaat:
Kijk eens aan: de linkiewinkies zijn op hun tenen getrapt. Eerst gaan zij aan het beschuldigen, maar zodra je even doorprikt met de ontwikkeling van een enkel elementje, dan blijkt dat ze eigenlijk niets afweten van de achterliggende feiten. En dan zou ik de andere feiten moeten geven... Merkwaardige redenering. Ik dacht dat de beschuldiger altijd de feiten hoorde aan te dragen. Wel, linkiewinkies, ik wacht nog steeds met veel ongeduld op jullie versie van het Brugse "incident".
Heu jij beschuldigt het lijstje...mijn vraag is...ontken je dat

enne ...doorprikt ??? woadadde ?
Oud 17 juni 2003, 00:05   #78
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Heu jij beschuldigt het lijstje...mijn vraag is...ontken je dat
In het grootste deel van de gevallen weet men hoegenaamd naar welke feiten het lijstje verwijst, en kent men geenszins de achterliggende situatie.
Oud 17 juni 2003, 00:05   #79
Lokaal Raadslid

Standaard

waarom zo bang je eigen versie te zeggen (ik weet het niet ze....ik zie da hier nu staan...tis al...ik vraag aan jou duidelijkheid, gezien je nogal wat ervan afweet )
Oud 17 juni 2003, 00:07   #80
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
waarom zo bang je eigen versie te zeggen (ik weet het niet ze....ik zie da hier nu staan...tis al...ik vraag aan jou duidelijkheid, gezien je nogal wat ervan afweet )
Wel, soms is het nuttig even te wachten. Ik ben gewoon even benieuwd wat sommigen hier van die zaak te Brugge zullen maken. Tegelijkertijd een bijkomend prikje om eens te kijken of ze er wel iets af van weten.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be