![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | ||
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#62 | |||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Alleen, zo'n debat is vandaag gewoon nog niet mogelijk in Belgie. In Nederland wel. Kijk, en dat meen ik echt: iedereen, in elk land, zou eens moeten gaan kijken en luisteren in Nederland. Ik bedoel, zonder vooroordelen, objectief de cijfers en resultaten vergelijken met alle andere landen ter wereld. Je zal verbaasd zijn over wat je allemaal te weten komt. Want wees eens eerlijk, kan er mij iemand één voorbeeld geven van een zinnig drugsdebat dat ooit is gevoerd in de media? Is nog nooit gevoerd in Belgie. De publieke kennis van drugs en drugsbestrijding is erg pover in Vlaanderen. De schuld daarvan ligt niet bij de burger, maar bij de media, om bovenvermelde reden. Los van dit alles ben ik bang dat de War on Drugs het fatale breekpunt tussen de VS en Europa zal betekenen. De voortekenen zijn volop aanwezig. Ze laten duidelijk hun ongenoegen blijken over de gevoerde Europese politiek. En nu gaan ze hun War on Drugs ook op Europees grondgebied voeren. Met andere woorden, iets wat hier nog geen probleem is, gaan zij bestrijden. En de manier waarop..... ? Die resultaten zijn gekend. Nergens ter wereld is er meer drugscriminaliteit en verslaving als in de VS. En nu gaan zij eens vertellen hoé Europa zijn beleid tav drugs moet voeren. D�*t zal de uiteindelijke druppel zijn, in de relaties tussen de VS en Europa. En neem maar van mij aan dat de Amerikanen rekenen dat dit wel eens een burgeroorlog in Europa zou kunnen uitlokken. Sommige Europese landen zullen vòòr de Amerikaanse aanpak kiezen, anderen zullen zeggen, zijn jullie gek? Amerika gaat diegenen die voor hen kiezen "steunen" in hun War on Drugs. Ze zullen niet aarzelen die landen op te zetten tegen hun buurlanden die "the anemy" zijn. Sommigen zullen het afdoen als doemdenken, maar anderen zijn ervan overtuigd dat we die richting opgaan. Het geweld én de tolerantie ervoor in de samenleving van vandaag, valt niet te ontkennen. Ik vrees dat we afstevenen op een katastroof van formaat.
![]() |
![]() |
#63 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() [quote="democratsteve"][quote="::Marginaal::"][quote="democratsteve"]
Citaat:
![]()
![]() |