Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 januari 2006, 01:00   #61
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Stratcat's schermafbeelding

Standaard

Wat ik een beetje jammer vind aan het offerfeest, is dat het idee erachter letterlijk gepikt is van de joden. Niet zo origineel, die Mohammed.

Laatst gewijzigd door Stratcat : 11 januari 2006 om 01:00.
Stratcat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2006, 01:06   #62
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De anarchistische bankier Bekijk bericht
Wat ik een beetje jammer vind aan het offerfeest, is dat het idee erachter letterlijk gepikt is van de joden. Niet zo origineel, die Mohammed.
Allah heeft Mohammed, PBUH, geinstrueerd omdat joden en christenen op een dwaalspoor zaten, niet omdat zij heiligschennis pleegden. Hun rituelen waren niet allemaal blasfemisch.
Oud 11 januari 2006, 01:28   #63
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Allah heeft Mohammed, PBUH, geinstrueerd omdat joden en christenen op een dwaalspoor zaten, niet omdat zij heiligschennis pleegden. Hun rituelen waren niet allemaal blasfemisch.
Ja, dat kan ook natuurlijk. Maar dan moet Allah wel bestaan.
Oud 11 januari 2006, 01:30   #64
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja, dat kan ook natuurlijk. Maar dan moet Allah wel bestaan.
Natuurlijk niet.

En onthoudt; het zijn niet de atheisten/agnostici die het NIET bestaan van god moeten aantonen, maar het zijn de gelovigen die het WEL bestaan van god moeten aantonen.

Easy life! 8)
Oud 11 januari 2006, 01:32   #65
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Natuurlijk niet.

En onthoudt; het zijn niet de atheisten/agnostici die het NIET bestaan van god moeten aantonen, maar het zijn de gelovigen die het WEL bestaan van god moeten aantonen.

Easy life! 8)
Gelovigen hebben altijd meer eieren van Columbus.
Respect! Hallelujah!
Oud 11 januari 2006, 01:40   #66
kaatd
Banneling

Standaard

Citaat:
Ben ik wel braaf en mag ik wel verontwaardigd zijn omdat ik vegetarier ben?
Als vegetariër hebt u recht van spreken. U mag fulmineren tegen rituele slachtingen omdat de kwestie bij u niet gaat over het religieuse karakter van de slachting maar om de slachting tout court.
kaatd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2006, 01:43   #67
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kaatd Bekijk bericht
Als vegetariër hebt u recht van spreken. U mag fulmineren tegen rituele slachtingen omdat de kwestie bij u niet gaat over het religieuse karakter van de slachting maar om de slachting tout court.
Allemaal gehoord kindjes: als vegetariër mag je vragen stellen bij rituele slachtingen, vleeseters hebben het recht om hun mond te houden.
Oud 11 januari 2006, 02:44   #68
kaatd
Banneling

Standaard

Citaat:
Als vegetariër mag je vragen stellen bij rituele slachtingen, vleeseters hebben het recht om hun mond te houden.
Ik ben zelf geen vleeseter. Ik neem aanstoot aan het feit dat dieren gereduceerd worden tot handelswaar. Ik vind het masaal fokken van runderen, varkens, kippen als 'vleesproductie' een probleem. En daar valt wat over te zeggen.

Maar zinnen waar de hypocrisie vanaf druipt, storen mij veel erger dan rituele slachtingen (al ben ik het ermee eens dat die noch thuis noch op de openbare weg moeten gebeuren en dat men het afval op een efficiënte en moderne manier moet verwijderen en niet door sluikstorten).

Een voorbeeld uit deze thread:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas
KaatD zei dat dieren vermoord worden, ik voegde eraan toe dat dit zo goed mogelijk verloopt.
Met de nadruk op 'zo goed mogelijk'. Waarmee je dus aanduidt 'slecht maar beter dan iets anders'. Dat lijkt me hypocriet: ik geloof in geen god, in het universum geldt goed noch kwaad maar enkel onze normen. En 'zo goed mogelijk' is naar mijn aanvoelen 'zeer slecht', temeer daar de 'vleesproductie' niet geschiedt vanuit het oogpunt van de voedselvoorziening maar vanuit het winstoogmerk. Ik vind dat verwerpelijk. Zelfs al gebeurt het 'zo goed mogelijk'.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
het dier lijdt nog meer dan anders.
Met de nadruk op 'dan anders' waarmee je dus aangeeft dat dieren sowieso lijden, maar dat dat op zich niet zo erg is omdat het 'minder' is dan anders. Dus als mens ga je bepalen hoeveel lijden voor een dier redelijk is. Het feit dat het hele leven van zo'n dier in het teken van die slachting (in functie van geldgewin) staat is niet erg, maar de manier van slachten wel.
Ik vind dat onnozel. De bedoeling van heel onze veestapel is slachting, laat ons daar niet raar over doen. Niemand geeft een reet om die dieren tot ze op ons bord liggen. Of door moslims geslacht worden natuurlijk, want d�*n is het smerig ...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius
Het is afstotelijk om het bloed in beken over de kasseien te zien lopen.
Met de nadruk op 'te zien'. Want slachten gebeurt letterlijk aan de lopende band maar dat zal ons 'worst' wezen zolang we dat niet hoeven te zien. We zijn namelijk gedegenereerde en van de realiteit vervreemde mensen. We kunnen geen 'bloed in beken over de kasseien' zien, maar wel graag op ons bord, aangelengd met wat melk en maizena voor wie daar van houdt. Dan noemen we het niet meer 'bloed' maar 'saus'. Of we hebben het graag verpakt in darmen, en dan noemen we dat 'beuling'. Maar au fond is het natuurlijk hetzelfde, onnozelaars: bloed van een gedood dier. Daar aanstoot aannemen als het door Moslims gedood is en er van genieten als je het uit de supermarkt haalt, duidt op een verregaande vorm van schizofrenie.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Longhorn
Moest dat vlees komen van een beest dat zomaar op rituele wijze de keel werd overgesneden, zou ik het weigeren.
Met de nadruk op 'zomaar'. Ja. Moest het daarentegen afkomstig zijn van de multinationale agrobizniz en vol zitten met antibiotica en hormonen en deel uitmaken van een container vol vlees die gefokt werden in Argentinië en vetgemest in Ierland en levend naar Spanje gebracht om te slachten en dan naar Italië vervoerd om daar de stempel 'Parma' te krijgen en dan via vrieswagens naar de supermarkt om de hoek gebracht worden, d�*n gaan we d'er van genieten. Dat spreekt vanzelf.

Citaat:
een barbaarse manier van doen is om een dier onverdoofd te slachten
Met de nadruk op 'barbaars' en 'dier' en 'onverdoofd'. Uit dezelfde 'beschaafde' hoek waar men eerder pleit voor de doodstraf op mensen, komt nu een pleidooi voor het 'humaan' doden van dieren. Alsof er ergens iets in het universum een reet geeft over de vraag of dat dier enig bewustzijn heeft in de luttele seconden waarin het sterft. Alsof er de afgelopen paar honderduizenden jaren ook maar een universeel stofje zich heeft verroert omdat een dier ja dan nee geslacht is met of zonder verdoving. Alsof de natuur zich ook maar iets bekommert om de door mensen ingebeelde pijn en bewustzijn van dieren en alsof dat dierenbewustzijn en hun pijn voor wat dan ook relevant zijn.
Mensen die (volstrekt arbitraire) wetten overtreden, zo hoor ik op dit forum, zal men liefst zolang mogelijk in kleine hoekjes opsluiten en doen afzien. Als de 'overtreding' te ver gaat, dan zal men ze doden. Weliswaar niet door de keel over te snijden of op rituele manier. Maar over verdoving wordt ook niet gesproken.
Als Moslims (en dat lijkt me de kern van de zaak: de verontwaardiging komt omdat het Moslims zijn) zoals mensen al honderduizenden jaren doen, een dier op een zeer bewuste en directe manier doden in functie van consumptie, dan schreeuwt men moord en brand.

Citaat:
Ik vind de wijze waarop die dieren gevoed worden ook nogal onterend.
Met de nadruk op 'onterend'. Waarbij je d'er dus vanuit gaat dat dieren een 'eer' hebben die je hen kan ontnemen. Het lijkt me één van de problemen van de hedendaagse vervreemde mens, namelijk dat hij exclusief menselijke gevoelens en eigenschappen gaat transponeren op dieren. Misschien is het allemaal de schuld van Disney, met al zijn Bambi-gezeik. Ik heb altijd tegen mijn kinderen gezegd "Disney goe voor kindjes" ...
Maar 'eer' en 'verstand' en 'ethiek' en 'verdoven' en 'bewustzijn' zijn zaken die we beter voor mensen voorbehouden. Als de andere dieren het daar niet mee eens zijn, moeten ze maar klacht neerleggen. Daar hebben we rechtbanken voor ...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Longhorn
Koreaan die in Belgie woont zijn maandelijkse dosis honden
Met de nadruk op 'racist'. Ik bedoel 'Koreaan' en 'honden'.
Wat is er zo verkeerd aan het eten van honden? Bent u zoals Joden die iedereen verachten die varkensvlees eet? Of Britten die het eten van paardenvlees achterlijk vinden? Of Hindoes die het onbegrijpelijk vinden dat je een koe zou opeten? Wat is er beter aan een varken en een koe dan aan een kat of een paard of een hond? Waarom wel een konijn en een haas maar geen meerkoet? Of een okapi of een drietenige luiaard? Vind u het vreemd dat mensen de dieren eten die in hun buurt in overvloed aanwezig zijn? Of hebt u één of ander ethisch principe dat (zoals bij sommige religieuze zotten) stelt dat het ene dier 'edeler' is dan het andere?
Over het niet eten van varkens en koeien valt nog iets redelijks te zeggen: varkens verspreidden vroeger vreselijke ziektes en parasieten zoals lintwormen. En koeien zijn veel te productief qua melk en mest om ze zomaar op te eten in landen waar alles schaars is. Maar wat is er zo bijzonder 'edel' aan een hond dat u denigrerend zou doen over mensen op wiens menu dat staat?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf
Slachten moet netjes gedaan worden, dat is geen werk voor de eerste de beste amateur hals-af-snijder.
Met de nadruk op 'netjes' en 'amateur'. Dus wat in de slachthuizen op professionele manier gebeurt (vaak door migranten nota bene) is 'netjes'. Waarschijnlijk omdat u het nooit gezien heeft en er nooit geweest bent. Wel, ik woon op een boogscheut van 'den Dam' waar de slachthuizen in Antwerpen zich bevinden. Ik ben er al vaak geweest en je kan het misschien wel 'professioneel' noemen, maar daar is niets 'netjes' aan. Uw woordgebruik alleen al, 'netjes'... tssssssss. Janet!

In die slachthuizen stroomt het bloed in beken over de tegels in plaats van kasseien en ik vind dat een nuance die mij geen reet interesseert. Het lijkt me dat wie zich druk maakt over rituele slachtingen en zwijgt over slachtingen tout court, niets minder is (en zeker niets meer) dan een racist die zich op de meest stompzinnige manier blootgeeft.
kaatd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2006, 07:37   #69
Desiderius
Minister-President

Desiderius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Met de nadruk op 'te zien'. Want slachten gebeurt letterlijk aan de lopende band maar dat zal ons 'worst' wezen zolang we dat niet hoeven te zien. We zijn namelijk gedegenereerde en van de realiteit vervreemde mensen. We kunnen geen 'bloed in beken over de kasseien' zien, maar wel graag op ons bord, aangelengd met wat melk en maizena voor wie daar van houdt. Dan noemen we het niet meer 'bloed' maar 'saus'. Of we hebben het graag verpakt in darmen, en dan noemen we dat 'beuling'. Maar au fond is het natuurlijk hetzelfde, onnozelaars: bloed van een gedood dier. Daar aanstoot aannemen als het door Moslims gedood is en er van genieten als je het uit de supermarkt haalt, duidt op een verregaande vorm van schizofrenie.
Ah, de geneugten van het selectief quoten... Leuk he? Zo kan je het spel heel gemakkelijk naar je hand zetten.

Maar toch dit... Ik heb met opzet NIET het paadje gekozen van de dierenrechtenverenigingen; dat zou inderdaad nogal hypocriet zijn. En "schrik voor bloed", d�*�*r moet je mij al helemaal niet van verdenken. Nergens heb ik immers gesteld dat ik het "barbaars" zou vinden dat dieren worden geslacht. Zelfs niet "aan de lopende band".

En weet je ook waarom? Omdat dit hier niks terzake doet. En al helemaal niet waar het zou moeten aantonen dat de islam "barbaars" zou zijn.

Wat wél een feit is: de wet is hier met voeten getreden in naam van een volslagen misplaatst experimentje, een oefeningetje in de "multiculturele samenleving". Welnu, het experiment is voor de volle 100% mislukt en de beelden die we zo overdadig op de televisie kregen gepresenteerd zijn niet van aard om het "begrip" en de "verstandhouding" te bevorderen. Bloed over de kasseien zien stromen (en ik overdrijf niet als ik zeg dat het hier "in beken" was) is niet meteen een appetijtelijk zicht. Of jij dat schizofreen vindt of niet, verandert daar geen moer aan. En alweer zullen de nodige mensen de link tussen d�*t beeld en de islam gaan leggen. De knoeiers die dat grapje ineen gezet hebben hadden propagandisten van extreem rechts kunnen zijn. Zelfs de communicatie-experts van het VB hadden zo'n foto-opportunity niet kunnen bedenken. Met veel dank aan de beunhazen die dit circus hebben georganiseerd.

In een iets verder verleden ben ik zelf getuige geweest van nogal wat slachtingen van varkens op de boerderij. Toen mocht het thuisslachten nog. Maar NERGENS en NOOIT heb ik dit soort gepruts gezien. De aanwezige moslims waren er verdikke zelf zwaar van onder de indruk. Misschien dat hun jarenlange verblijf in dit land hen "soft" heeft gemaakt?

Desiderius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2006, 08:04   #70
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
U moet wel heel onwetend zijn om te besluiten dat ritueel slachten van respect voor de dieren getuigt... Ritueel slachten betekent juist het omgekeerde: het dier lijdt nog meer dan anders.

Inderdaad, er worden bij ons vele tienduizenden dieren geslacht... op zo correct mogelijk manieren. Dus met verdoving. Ritueel slachten doet het op barbaarse manier: zonder verdoving. Fijn dat u blijkbaar voorstander bent van barbaarse methoden. Misschien kunnen ze u voortaan ook een tand trekken zonder verdoving... Volgens u getuigt dat immers van "respect". Ritueel tanden trekken.
mogen we daar uit afleiden dat het barbaarse methoden zijn eigen aan de islam ?

zagen we dergelijke beelden af en toe ook niet op het internet of bij Al Jahzeraa waar ze mensen keelden... ook met de kreet "Allah Akbar !" ?

dat is geen tand trekken maar "iemand een kloot aftrekken"

proficiat Jan !
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2006, 08:16   #71
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar zinnen waar de hypocrisie vanaf druipt, storen mij veel erger dan rituele slachtingen.

Met de nadruk op 'zo goed mogelijk'. Waarmee je dus aanduidt 'slecht maar beter dan iets anders'. Dat lijkt me hypocriet: ik geloof in geen god, in het universum geldt goed noch kwaad maar enkel onze normen. Ik vind dat verwerpelijk. Zelfs al gebeurt het 'zo goed mogelijk'.

In die slachthuizen stroomt het bloed in beken over de tegels in plaats van kasseien en ik vind dat een nuance die mij geen reet interesseert. Het lijkt me dat wie zich druk maakt over rituele slachtingen en zwijgt over slachtingen tout court, niets minder is (en zeker niets meer) dan een racist die zich op de meest stompzinnige manier blootgeeft.
och ja, in dit hypocriete landje is het erger iemand op een racistische uitspraak te betrappen... dan een overval van een allochtoon op een oud vrouwtje op straat...

in ziekenhuizen werken dagelijks tientallen professionele slachters... nu vinden ze plots met honderden (amateurs voor het "goede doel"), waarom niet in de loop van een heel jaar maar dan met een "vaste" job

de toestanden waren weer eens gewoon barbaars, zonder respect voor de dieren... ik vind heel het gedoe gewoon walgelijk en begrijp dat er steeds meer mensen vegetariër worden. Trouwens meer moslims denken er aan geld te geven aan de "armen"
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
Oud 11 januari 2006, 08:19   #72
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Het was gisteren weer eens "bij de beesten af" zoals elk jaar trouwens...

In naam van Allah vloeide het bloed bij beken tot op de straat zelfs... uit respect reden ze er zelfs met de auto door...

GAIA heeft er weer eens nieuwe leden bijgekregen... net als het Vlaams belang zeker ?
Oud 11 januari 2006, 09:11   #73
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa Bekijk bericht
Het was gisteren weer eens "bij de beesten af" zoals elk jaar trouwens...

In naam van Allah vloeide het bloed bij beken tot op de straat zelfs... uit respect reden ze er zelfs met de auto door...

GAIA heeft er weer eens nieuwe leden bijgekregen... net als het Vlaams belang zeker ?
Misschien kunnen jullie volgend jaar met een standje op die ineengeflansde slachtplaatsen gaan staan...

Wat leden onder de allochtone bevolking kunnen jullie best gebruiken
Oud 11 januari 2006, 09:37   #74
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Misschien kunnen jullie volgend jaar met een standje op die ineengeflansde slachtplaatsen gaan staan...

Wat leden onder de allochtone bevolking kunnen jullie best gebruiken
aan dergelijke genocides werken wij nooit mee... we zullen ze aanraden andere schenkingen te overwegen in aankoopcheques van het Wijnegem-of Anderlecht- of Basilix- of een ander Shopping Center.

die sympatisanten en leden zijn er wel hoor
Oud 11 januari 2006, 12:38   #75
Patje48
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marjan Bekijk bericht
GAIA PROTESTEERT TEGEN SCHAPENSLACHTERS

Het is weer zover en we zullen het geweten hebben: zowat elke dag
kregen we op het nieuws de beruchte schapenmarkt te zien in Brussel. Intussen weten we dus ook al dat Brussel, de hoofdstad van Europa, de grootste schapenmarkt van Europa heeft. Limburgse moslims lieten zelfs zien hoe ze hun schaap afslachten: wat heeft dit barbaars afmaken van onschuldige dieren nu nog te maken met religie.

Het 'schapenfeest' is bovendien gebaseerd op een verhaal uit het Oude Testament (de koran heeft veel verhalen uit het Oude Testament overgenomen): Abraham die een schaap offert in plaats van zijn zoon Isaac. Christenen (het christendom begint trouwens bij het Nieuwe testament) 'vieren' dit niet. Christenen hebben wél een evolutie, ontwikkeling en verlichting gekend, in tegenstelling tot moslims in West-Europa bij wie obscurantisme, redeloosheid, en regressie hoogtij vieren. Wie gaat die arme moslims hier eens naar het licht brengen, zodat ze onder meer ook leren afzien van het brengen van zinloze en nutteloze dierenoffer waarbij DE DIEREN NODELOOS PIJN lijden want ze worden geslacht zonder verdoving: wat tegen de reguliere wetten ingaat, maar ja allah staat boven de wet (zie folder wereld moslim liga Nederland: 'Niemand dan allah staat boven de wet'). Een BARBAARS gebruik waarbij de reguliere wet wordt gebroken, een anomalie in een hoogontwikkelde samenleving anno 2006.

In een Brussels slachthuis konden we zien tot wat deze barbaarsheid en het beulen met dieren kan leiden: de straten vloeiden er vol bloed, slachtafval en ingewanden van de vermoorde schapen (VRT nieuws) en moslims die zich woedend afreageerden.

Moeten we onder het mom van 'diversiteit' deze barbaarse gewoonten en retrograde, verstarde gedachtegang (maar verpakt in een 'modern' kleedje door gebruik van hoogtechnologische middelen zoals computers en GSM) waarbij nodeloos dierenleed wordt veroorzaakt, laten binnen sijpelen in deze geciviliseerde maatschappij, anno 2006.
Het OFFEREN VAN DIEREN is een gebruik uit de OERTIJD en komt ook nog voor in primitieve samenlevingen in Afrika. Moeten we nu toelaten dat bepaalde stadsdelen steeds conservatiever worden, waarbij de tijd steeds verder wordt achteruitgezet in naam van een totaal verkeerd begrepen 'diversiteitsbeleid'. Vooruitgang en EVOLUTIE zijn loze begrippen geworden.
Dit is de nagel op de kop !

Elke rituele slachting zou bij wet moeten verboden worden, ook die in de slachthuizen. Het gehele offerfeest zou radicaal verboden moeten worden. Dit heeft echt niets meer te maken met geloof of met godsdienstbeleving. Dit heeft alles te maken met beschaving.
Patje48 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2006, 12:38   #76
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Met de nadruk op 'barbaars' en 'dier' en 'onverdoofd'. Uit dezelfde 'beschaafde' hoek waar men eerder pleit voor de doodstraf op mensen, komt nu een pleidooi voor het 'humaan' doden van dieren.
Natuurlijk, voorstanders van de doodstraf - waaronder ik - pleiten helemaal niet voor barbaarse vormen van terechtstelling, maar wel die welke snel en goed verlopen. Geen steniginig, geen onthoofding met een zwaard, geen inmetseling van mensen. Wel met de injectienaald.

Wat u echter nog steeds uit de weg gaat, is het discussiepunt van de voorschriften. Er bestaan voorschriften waar Belgische slachthuizen alsook alwie slachter is, zich moet aanhouden. Alleen de moslims zijn blijkbaar boven die wettelijke voorschriften verheven. Is dt wet dan blijkbaar toch niet gelijk?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2006, 12:42   #77
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Bekijk bericht
In een iets verder verleden ben ik zelf getuige geweest van nogal wat slachtingen van varkens op de boerderij. Toen mocht het thuisslachten nog. Maar NERGENS en NOOIT heb ik dit soort gepruts gezien. De aanwezige moslims waren er verdikke zelf zwaar van onder de indruk. Misschien dat hun jarenlange verblijf in dit land hen "soft" heeft gemaakt?
Een dier dat zonder verdoving wordt geslacht, weert zich op een ongekende manier. Nadat de insnijding is gebeurd, sturen de hersenen nog steeds impulsen naar de spieren. Met alle gevolgen van dien.

Daarom verdooft iedere westerse slachter eerst de dieren: het is dan gemakkelijk te hanteren en de hersenen zijn gedeeltelijk van activiteit ontdaan. Dit is zowel beter voor het dier als voor de slachter.

Daarnaast werd bij ons, bij thuisslachten, altijd het bloed opgevangen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2006, 12:45   #78
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
MOSLIMS VIEREN OFFERFEEST *************************************** Dinsdag vieren moslims het Offerfeest. In heel het land zijn in verschillende gemeentes slachtplaatsen ingericht. Tijdens het Offerfeest slachten veel moslims een schaap. Om dat wettelijk, netjes en hygiënisch te laten verlopen, zijn er een pak tijdelijke slacht- plaatsen opgericht. Alleen daar mogen schapen worden geslacht. In Neder-Over-Heembeek was er de voorbije dagen een schapenmarkt. Wie daar een schaap kocht, kan het er dinsdag laten slachten. Het Federaal Voedselagentschap doet controles. Moslims die thuis een schaap slachten, riskeren een sanctie. Bron: teletekst VRT * Voor mij een lachertje,er wordt zeker nog thuis gelacht door moslims.
Voor n mietje als u moet alles veilig achter gesloten deuren natuurlijk.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2006, 12:52   #79
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Is dt wet dan blijkbaar toch niet gelijk?
Natuurlijk niet Jan.
Over tijd was er een opmerkelijke uitspraak van het hof van beroep waar een allochtone vrouw een gevoelige strafvermindering kreeg.
Met die strafvermindering op zich heb ik geen probleem, daarvoor dient tenslotte het hof van beroep, maar de motivatie voor die strafvermindering was wel schokkend.
De rechter vond dat er rekening moest gehouden worden met de culturele verschillen.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2006, 12:54   #80
jef
Gouverneur

Standaard

Eindelijk dat offerfeest voorbij, nu moet den één een anderonderwerp zoeken om de moslims in het nieuws te brengen. Het nieuws begon de laatst dagen altijd met het gezever: Volgende week vieren de moslims het offerfeest....., overmorgen vieren de moslims hun offerfeest....., morgen vieren de moslims hun offerfeest..... vandaag vieren de moslims hun offerfeest... ook bij ons vieren de moslims hun offerfeest...... Dat hasd ik nu echt niet verwacht, DAT MOSLIMS ook hier hun offerfeest vierden.
jef is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be