![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Burger
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Burger
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Jouw post laat geen feiten zien die je natte droom staven ![]() Hoeveel verkiezingen heb je nog nodig om de trend te zien ? Of ga je euforisch doen als VB ooit 's ergens een half procent verliest ? Dat wordt grappig, dat is als 15 dagen na mekaar tevergeefs regen voorspellen en op de 16de (regen)dag triomfantelijk laten horen dat je het voorspeld had ![]() Je bent een leuke gozer Feremans, maar blijf weg uit de politiek, je loserpartijtje is maar 5 postkaarten groot en dan maak je nog ruzie met die potvis ![]() ![]() Noorman |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Sommige bijdragen en krantenartikels moet je tweemaal lezen om ze te geloven. Zo kon men een piepklein bericht in De Tijd (12.01.2006) lezen, waarin werd gemeld dat in het afgelopen jaar zo’n 3.755 asielzoekers een premie hebben gekregen om het land te verlaten.
Om onmiddellijk alle twijfel bij onze lezers weg te nemen: “3.755 uitgeprocedeerde asielzoekers kregen tussen 1 januari en 31 december 2005 een premie om vrijwillig terug te keren naar hun land van herkomst. Dat blijkt uit cijfers van Christian Dupont (PS), de federale minister voor Maatschappelijke Integratie.” De Tijd gaat dezelfde weg op... |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Banneling
|
![]() eens zien wie de mannen achter kif kif zijn :
De bestuursleden van Kif Kif zijn: - Bekkour Mourad (bestuurslid) - Chakouh Najib (bestuurslid) - El Khalfioui Mohamed (bestuurslid) - El Majdoub Said(penningmeester) - Fraihi Tarik (voorzitter) - Neudt Dany (coördinator) - Turpyn Vera (secretaris) - Zemni Sami (bestuurslid) - El Sghiar Hatim(bestuurslid) Leden van de algemene vergadering zijn: - Fadil Nadia ***************************************** verder commentaar is overbodig denk ik.. kif kif moet gelijk kanker uit het lichaam verwijderd worden. Laatst gewijzigd door Shizie : 13 januari 2006 om 10:04. |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
wie mijn ZANG prefereert boven mijn politieke activiteiten heeft hier automatisch recht op. Los van de kwaliteiten van mijn politieke activiteiten: Mijn ZANG is het slechtste dat er op dezen aardkloot bestaat. Zingen op trouwfeesten is iets wat men mij moest verbieden. Grapjassen slagen er altijd weer in om mij weer zo zat te krijgen. Die moest men dodschieten uit esthetishe overwegingen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Dat het VB een hinderpaal vormt eerder dan een steun ligt aan henzelf: het niet toe willen passen van elementaire mensenrechten maakt om het even welke partij, of ze links, rechts, nationalistisch, communistisch of autisctisch is een onmogelijke partner. Waarom zou men met een politieke schurk in zee gaan om dan één punt te realiseren dat goed is en daarna te worden gedoodverfd als medeplichtige, of godbetert: schurkenstaat! Een VB dat het racisme en de xenofobie afzweert is een "gewone" rechtse partij. Waar men compromissen zou mee kunnen afsluiten. Ik ben er ook voor om de individuele vertegenwoordigers van het VB hiervan te proberen overtuigen. Zelf prof. Vermeersch haalde aan dat bijvoorbeeld het laten vallen ven de slogan "eigen volk eerst" met zijn duidelijk dubbelzinnige inhoud een eerste stap zou kunnen zijn naar acceptatie. Ik denk echter dat de kwade wil er blijft inzitten... Indien het VB een "sanitair plan" prefereert boven een "cordon sanitaire", een plan waarbij ze duidelijk stellen dat zij een aantal zaken laten vallen, zijn andere methoden mogelijk om de democratie te laten functioneren: met garanties en zonder verontwaardiging die samengaat met het cordon bij sommigen. Citaat:
(www.ericferemans.be) Laatst gewijzigd door ericferemans : 13 januari 2006 om 10:38. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De diverse paarse coalities bewijzen uw ongelijk.
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Neem dat ze een groot deel van hun eisen en slogans laten vallen en zich meer gaan richten op wat de zogenoemde democratische partijen hun als voorbeeld aanreiken,dan gaan ze een deel van hun achterban verliezen vooraleer ze aan de macht kunnen komen,met als resultaat dat de democratische patijen er alleen maar stemmenwinst en voordeel gaan uithalen. Hun doel is om met hun stellingen het cordon te doorbreken om met hun eisen deel te nemen aan de macht,in hoeverre ze die zullen inperken eens ze de macht delen met met andere partijen zal afhangen van het inzicht om het juiste te doen voor de burger. Met andere woorden love me or leave me,ik zou ze liever zien deelnemen samen met de democratische partijen dan dat ik ze ooit alleen aan de macht zou zien komen,sociaal en economisch zou dat geen verstandige keuze zijn.
![]() |
![]() |
#71 | |
Burger
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Blijven proberen, je komt er nog wel achter!
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Een pamfletje over de rellen in Frankrijk en het feit dat het VB de verantwoordleijkheid ervan op de allochtonen afschuift. Aangezien zelfs de 2 autochtone St-Niklazenaars erbij moesten worden gesleept die hier een wagen ( en niet in Frankrijk) in brand hadden gestoken, om aan te tonen dat het niet allemaal allochtonen waren en het VB dus stigmatiseerde, kun je nagaan hoe magertjes de bewijslast is.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) Laatst gewijzigd door Nierika : 13 januari 2006 om 17:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Er zijn genoeg moskeëen die in het arabisch de verdraagzame boodschap "God heeft geen zoon" boven de ingang van hun gebedshuis hangen. De ultieme provocatie, maar in een ontkerkelijk westen snapt men daar natuurlijk allang de boodschap niet meer van.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Eerst was er "één miljoen neo-nazi's in Vlaanderen, wat een ramp" Toen kwam "zalig zij de armen van geest" En nu is er dus: "alle VB'ers stemmen op het VB". Deze bloemlezing aan heldere kijken op de zaken zal ongetwijfeld voor de kentering zorgen. Het VB voelt ongetwijfeld de bui al hangen.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) Laatst gewijzigd door Nierika : 13 januari 2006 om 17:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Meer heet dat niet, maar in het verwrongen denkbeeld van de linkerzijde, mag zelfs dat niet meer.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Mocht je de bevolking nu eens enqueteren over het cordon, ga jij er waarschijnlijk ook van uit dat er slechts één miljoen tegen zouden zijn. Want slechts diegenen die VB stemmen, zijn VB-ers, zoals da deef het al stelde. Alsof al diegenen die niet VB stemden automatisch de linkse zever aannemen. Alsof iemand die VLD stemt, automatisch CD&V/NVA rauw lust...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Misschien is SPIRIT bij monde van dhr. ericferemans niet langer ernstig te nemen, na hun woordbreuk op hun enige valabele programmapunt (directe democratie en het EU-referendum)?
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |