![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() De Beeldenstorm is ontstaan in Steenvoorde, in Frans-Vlaanderen...
![]() |
#62 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
|
![]() Spannend!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
|
![]() Zet ze naast elkaar en het zal ook de uwe zijn...
![]() |
#66 | |||
|
![]() Beste Pier en Tantist,
Uit: Geschiedenis van Nederland (Wikipedia) Citaat:
Citaat:
Is opgegroeid in Brussel, burggraaf van Vlaanderen. De namen van enkele van zijn kinderen: Citaat:
U ziet het. Zowel ons land als ons koningshuis vinden hun oorsprong in Vlaanderen/België. In de jaren erna zijn vele pogingen gedaan ons land geheel of gedeeltelijk te herstellen. Soms vruchtbaar, soms niet. Natuurlijk kan men twisten over het feit of hereniging nu wenselijk is. Maar praten over bezetting, zoals Kim doet, is ver bezijden de waarheid. Laatst gewijzigd door Hertog van Gelre : 20 februari 2006 om 18:21. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
We waren ook niet meer dan een bufferstaat he...
http://kim-roovers.skynetblogs.be/ Laatst gewijzigd door Kim : 20 februari 2006 om 18:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | ||
|
![]() Citaat:
Willem I (met al zijn tekortkomingen, die ik direct onderken) wilde nederlandstalig onderwijs invoeren voor de nederlandstaligen en stimuleerde de economie in zowel vlaanderen als wallonië. Citaat:
Frankrijk, met al tijdenlang een oogje op de nederlanden, zag zijn kans schoon: De opstand is (bewezen) ontstaan door franse agent-provocateurs in Brussel. De rest is geschiedenis. Tenminste dat zou het moeten zijn: Tot op de dag van vandaag moeten vlamingen hun taal bevechten én wenst de franstalige elite nog steeds dat er voor hen wordt betaald. Hoe Vlaanderen na 1830 is afgegleden hoef ik u niet te vertellen, denk ik. Des te meer verdient het gewest/land/de natie respect voor wat ze tot nog toe heeft bereikt in een vlaamsvijandig België. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Toen er in Brussel amok werd gemaakt (tegen betaling), zien we dat de Franstalige elite ingrijpt. Tegen de opstandelingen. Tegen de amokmakers. Slechts wanneer het, mede door het verraad van Willems zoon, uit de hand loopt, springt die elite op de kar. Niet echter uit principiële beweegredenen, maar louter uit pragmatisme. Niet iedereen dacht er zo over: in Brussel, Gent, Antwerpen en Kortrijk zullen er na 1830 orangistische kringen opgericht worden. Pas later verzoent men zich met België, uit pragmatisme. Laatst gewijzigd door Jan van den Berghe : 20 februari 2006 om 19:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tantist;1553996]
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Behalve hun fascistische, nationalistische en conservatieve programmapunten is het VB een lege doos en een vat vol tegenstrijdigheden, zoals zelfs andere flaminganten door beginnen te hebben. Maar niet alles aan het VB is slecht. Zelf ben ik het volledig eens met hun veiligheidsstandpunten, die inderdaad zeer goed zijn, de VB-politici zijn ook zeer goed in hun vak en hun propaganda is professioneel. Aan het NVA-programma vind ik niets goed. Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Al uw gekronkel nu, dat kan mij niet veel schelen, u weet dat ik gelijk heb, u dient dit dan ook te aanvaarden. Vanaf dit moment staat u ook op de "negeerlijst" wegens betwerig, koppig,en niet in staat de wil op te brengen iets bij te leren. - Nello |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | ||||||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#76 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Wat bedoel je precies met 'burggraaf' van Vlaanderen? Bedoel je daarmee dat Willem van Oranje burggraaf was van een gebied in Vlaanderen, dus leenman van de graaf (ik neem aan dat dat dan Filips II zou zijn)?
Al uw gekronkel nu, dat kan mij niet veel schelen, u weet dat ik gelijk heb, u dient dit dan ook te aanvaarden. Vanaf dit moment staat u ook op de "negeerlijst" wegens betwerig, koppig,en niet in staat de wil op te brengen iets bij te leren. - Nello |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | ||
|
![]() Citaat:
Het is op dit moment de hoogste adellijke titel in België (afgezien van Koning en Prins). Die titel is inderdaad verleend door de spaanse koning. Tot op de dag van vandaag is de nederlandse 'Koning' burggraaf van Antwerpen. Beatrix is burggravin van Antwerpen. (Zoals ze ook andere titels heeft binnen Nederland, België (ook in Wallonië) en Luxemburg.) Eén en ander zou impliceren dat als (bijvoorbeeld door een zeer besmettelijke ziekte) de belgische koninklijke familie zou uitsterven, Beatrix ineens de hoogste adel in België vertegenwoordigt. Maar vrees niet, volgens mij verzet uw grondwet zich ergens tegen een Oranje als vorst. (Of geldt dat alleen voor huwelijken tussen de koninklijke families?) Citaat:
Laatst gewijzigd door Hertog van Gelre : 24 februari 2006 om 00:12. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
|
![]() Citaat:
Of deze rechtstreeks gewild was , blijft de vraag, maar het kwam het Belgisch regime goed uit. De hedendaagse attitude van de Vlaamse 'lammeling' heeft nog altijd te maken met de Belgische repressie op Vlaamse Orangisten, zeg maar Vlaamse Nederlanders. Belgica delenda.
“They’re Not After Me, They’re After You. I’m Just In the Way.” Donald J. Trump Laatst gewijzigd door stab : 24 februari 2006 om 07:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
|
![]() Zeg maar Huldenberg en Waver , aangrenzende gemeenten.