![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat zijn wel heel erg gratuite woorden, Jan. Van u had ik beter verwacht. Maar goed ik probeer het nog eens: wat maakt de Waals-Brabanders tot Walen? Wat rechtvaardigt het dat ze tot het Waals gewest behoren?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ga verder werken, beste vrienden, tot morgen. Denk er maar eens over na.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Misschien even de grondwet lezen. Kan verhelderend werken! Veel geluk!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Minister-President
|
![]() Brussel is ook welkom in het nederlandstalig Vlaanderen. Zij zullen net als alle ander anderstaligen met open armen ontvangen worden. We zullen voor hen extra inspanningen leveren om hen te integreren in VL. Hiertoe geven we alle anderstaligen alle kansen om via o.a.het onderwijs optimaal te integreren in Vlaanderen. We moeten hen daarvoor alle kansen geven, ongeacht zij Spaanstalig, Duitstalig, Turkstalig, chineestalig, berberstalig, marokaanstalig of franstalig zijn... We geven hen allemaal deze kans, zonder enige vorm van disriminatie !!
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Of nog, waren er geen Grieken tijdens de Turkske bezetting? Waren er geen Walen tijdens het unitaire België? Wel dan? Definieer ze dan. Dát is mijn vraag. Laatst gewijzigd door Patriot! : 7 april 2006 om 20:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Tweetaligheid van Brussel afschaffen? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
(a) België is onderverdeeld in gewesten; (b) het Waals-Gewest is er een van; (c) de gewesten zijn verdeeld in provincies; (d) Waals-Brabant is een van de provincies van het Waals Gewest. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Minister-President
|
![]() Waar lees je dit in mijn antwoord ?????????
![]() ![]()
![]() |
#71 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het Ottomaanse Rijk had geen indeling in gebieden die samenvielen met de etnische samenstelling van het rijk, maar wel op basis van godsdienst. De orthodoxen - voornamelijk Grieken - behoorden tot "de Griekse millet" waarvan de Griekse patriarch het hoofd was.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Minister-President
|
![]() Een gemis aan logica is blijkbaar een vereiste om de BUB te vervoegen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het feit dat Vlaanderen en Wallonië twee aparte naties zijn. En die beide naties moeten hun eigen politiek kunnen voeren. Ik heb er in het geheel geen probleem mee dat de Vlaamse republiek gedurende een bepaalde tijd een transfer zou toestaan naar de Waalse republiek. (bv jaarlijks 15 miljard euro gedurende 10 �* 15 jaar) Citaat:
Waals-Brabant is de rijkste Waalse provincie, en daarmee is de kous af. Limburg is dan weer de armste Vlaamse provincie, zou die daarom Waals zijn? Omdat beide kanten akkoord moeten gaan. Voor mij is Brussel welkom in de Vlaamse republiek, maar Wallonië niet. Brussel mag dan wel armer zijn dan Wallonië, het is en blijft cultureel en sociaal-economisch een onderdeel van Vlaanderen. Wat niet zo is voor Wallonië. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Diegene die er zich hier makkelijk vanaf maakt, is hij die de kernvraag van deze topic handig ontwijkt door tegenvragen te stellen.
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Denk jij dan eens na over voorbeelden van Z-N transfers? Want daar hebben we nog steeds niet veel van gezien.
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zullen we ook niet te zien krigen. Ik zou begot niet weten waar ze die zouden halen. Neem maar van mij aan dat er geen zijn, de bubbels zouden ze hier anders wel al lang triomfantelijk gepost hebben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Als ik omgekeerd naar Wallonië ga, naar de Ardennen of zo, dan is dat niet omdat ik de Waalse economie geld wil inpompen, maar omdat het daar ginder mooi is en het mij daar tot rust brengt. Maar eens te meer geldt: niet geschoten is altijd mis he Everytime... Citaat:
Ik distantieer me van al wat ik vroeger heb geschreven Laatst gewijzigd door Tantist : 8 april 2006 om 08:31. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
|
![]() Tja, spijtig dat Wallonië niet enkel bestaat uit Waals-Brabant, maar ook uit Henegouwen, Luik, Luxemburg en Namen. Eens dat die hun deel hebben gehad, zal er wel weinig overblijven om federaal in te brengen dat dan nog eventueel naar Vlaanderen zou kunnen stromen. Let wel: eventueel, want volgens Juul Hannes is het niet evident dat economische rijkdom tot transfers leidt, tenminste niet als die van zuid naar noord gaan.
![]() |
#80 |
|
![]() Ik vraag me net hetzelfde af, zij het terecht, over de vraag "is er ooit Franstalige/Waalse solidariteit met Vlaanderen geweest?". Dat is blijkbaar een HEEL moeilijke vraag die heel veel BS losweekt...