![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |||
Minister
|
![]() Citaat:
Bottom line = de grote machten (vooral zij) willen gewoon hun mensen niet inzetten voor zoiets in een gebied waar ze zelf geen voordeel aan hebben. Recentelijk heeft men dan eindelijk toch ingezien dat er iets dringend moet gebeuren ginds. Allez, ze hebben het dan alleen nog maar over de regio van Bunia. Toch zijn het vrijwel alleen mensenrechtenorganisaties (Artsen zonder grenzen, e.d.) die er actief zijn. En zij kunnen alleen maar helpen, van zodra er wapens aan te pas komen, lopen ze zelf gevaar. Hun veiligheid wordt voorlopig alleen nog maar 'gegarandeerd' in Bunia. Maar er zijn problemen in heel de regio... Miljoenen mensen zijn daar op de vlucht voor de oorlog en rebellie. Mijn tweede argumentatie is dus wel toepasselijk op de reden waarom ze naar HIER zouden vluchten.
![]() |
![]() |
#62 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#63 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#64 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Toch wel duizenden en duizenden kilometers... door oorlogsgebied met rebellen rond je in Congo... dan door naar Zimbabwe, daar zien ze je heel graag komen, want daar zitten ze helemaal zonder problemen. Een president die om de week met coups te maken heeft, en zijn inwoners niet kan voeden, want de landerijen draaien niet goed meer... En dan zovele duizenden kilometers verder, alles goed in Zuid-Afrika... joepie! Daarbij komt nog dat vluchtelingen geen eten hebben, vermoeid zijn, vele vrouwen en kinderen,... WELKOM OP DE LEUKE TREKTOCHT, zou ik zo zeggen!!! (Sorry, skye, maar op zo'n antwoord kan ik niet serieus reageren hoor. Ik begin bijna sympathie te krijgen voor de mensenhandelaar die erin slaagt arme inwoners van Congo op ne vlieger naar hier te zetten. Goed dat er atltijd zo'n goede verbinding is tussen Kinshasa airport en Brussels.)
![]() |
![]() |
#66 | |||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() Zoals je blijkbaar niet weet, bestaan er zelfs in afrika auto's en vliegtuigen.
![]() |
![]() |
#67 | ||||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#68 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ik denk dat jij gewoon geen enkel idee hebt hoe het daar momenteel is... (net als in Afghanistan,...) Ofwel kan je je gewoon niet inleven in zo'n situatie als oorlog,... Je zou rap weg zijn/willen zenne, net zoals iedereen! Trouwens, waarom moeten ze persé naar Zuid-Afrika? De hele wereld heeft een verantwoordelijkheid tegenover vluchtelingen, dat is hedentendage de regel. Iedereen is dus verantwoordelijk. Iedereen moet opvangen!
![]() |
![]() |
#69 | |||||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Voor mij zijn er twee mogelijkheden. Ofwel zeg je dat je verantwoordelijk bent voor je eigen leven en dat van je naasten (familie, vrienden). Als je dit zegt aanvaardt je dat je niet in staat bent om iedereen een mooi en gelukkig leven te geven en zul je dus ook geen symbolische acties hoeven te ondernemen om je geweten te sussen. Ofwel stel je jezelf verantwoordelijk voor het lot van iedereen in de wereld. Dan moet je alles wat je verdient, alles wat je doet in functie stellen van de anderen. Er zijn veel mensen die zeggen dat ze begaan zijn met de wereld, maar als het erop aankomt, niet bereid zijn om de nodige offers te brengen. Mensen zijn nu eenmaal geprogrammeerd om egoistisch te zijn. Zo heb je meer kans om te overleven. Alle vormen van solidariteit, zijn eigenlijk verkapte vormen van egoisme (samen staan we sterker). De waarachtige , onbaatzuchtige lieden �* la moeder Theresa, zijn in mijn ogen, genetische mutaties die snel uitsterven wegens geen overlevingsinstinct. Tja Pink, zoek u maar snel een heel egoistische vent, of anders gaan uw kinderen het niet lang uithouden ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#70 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() [size=7] Vanaf nu ben ik een man!!! Iedereen gehoord?!?![/size]
Ik daag jullie allen uit om met me te discussiëren zonder in het achterhoofd te houden dat ik een meisje ben en ZEKER zonder bij elke post een domme sexistische opmerking te maken. Dank bij voorbaat. Ik ben gefrustreerd. on-topic: Nee, ik ben geen hypocriet. Dat wist ik al, maar toch bedankt. ![]() Je stelt het dilemma wel nogal cru. Hoezeer ik de 'gulden middenweg' ook verafschuw, is er in deze context wel degelijk één.
![]() |
#71 | |||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#72 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#73 | |
|
![]() Citaat:
![]() Laat u niet te veel gaan, opinies zijn zoals achterwerken, iedereen heeft er een en ze zien er allemaal verschillend uit.
![]() |
![]() |
#74 |
Minister
|
![]() ...en de meeste hier stinken.
![]()
![]() |
#75 | ||||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Nu zou je kunnen zeggen dat je deze dingen ook in Belgie kunt, maar dat geloof ik niet. Amerika is het migratieland bij uitstek. Er is niet echt een overheersende cultuur. Iedereen is zelf een immigrant dus... behalve de Indianen natuurlijk. Maar die zijn dan ook quasi uitgeroeid. Dus we kunnen waarschijnlijk ook een dergelijk succesverhaal realiseren als we onszelf laten uitroeien. Natuurlijk niet zo een prettige gedachte ![]()
![]() |
![]() |
#76 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#77 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Het frustreert me gewoon mateloos dat ik er nooit in slaag een constructieve discussie te houden, omdat mijn woorden telkens gereduceerd worden tot kijk-wat-ons-meisje-deze-keer-te-zeggen-heeft. Is ze niet schattig?
![]()
![]() |
#79 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Banneling
|
![]() Medische toestand vluchtelingen kerk Elsene gaat FEL achteruit
De kerkdiensten zijn zondagvoormiddag normaal verlopen in de Heilig Kruis-kerk in Elsene. De kerk wordt al sinds donderdag bezet door 270 Afghaanse vluchteling. De hongerstaking verzwakt de vluchtelingen intussen.Aan de ingang van de kerk kregen de kerkgangers zondagmorgen van de deken van Elsene-Etterbeek, Jacques 't Serstevens en de priester van de kerk Michel Rongvaux, een brief overhandigd waarin de twee stellen dat "de Christenen door het evangelie de missie hebben gekregen om open te staan voor de problemen van anderen". "De vluchtelingen hebben de kerk schoongemaakt en zorgden ervoor dat de kerkdiensten konden plaatsvinden. Zo hebben ze allen plaats genomen aan de zijkanten opdat de vieringen in optimale omstandigheden konden verlopen", zegt Evelyne Van Lancker, directrice van het Rode Kruis België. De hulpverleners zijn permanent ter plaatse. "Zaterdagavond is een twintigtal vluchtelingen onwel geworden en zijn 10 mensen naar het ziekenhuis gebracht voor problemen in de hun bloedsuikerspiegel. ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |