Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 augustus 2003, 18:04   #61
Aangebrande Phönix
Minister

Aangebrande Phönix's schermafbeelding

Standaard

Natuurlijk niet, maar je vergeet, beste TomB, dat de EU vooral een emotionele waarde heeft voor die arme Europeanen die, eindelijk van de illusie verlost dat zij de wereld aan hun voeten hebben, graag zouden terugkeren naar de gloriedagen van weleer. Zij zien de EU als het middel daartoe. Want nu duidelijk is dat ze het elk afzonderlijk niet aankunnen, hebben de vroegere aartsvijanden de handen in elkaar geslagen om de grote gemene (en dwaze niet vergeten) Amerikaanse broer te verslaan. Die "wij", dat zijn Europeanen, bange blanke (Christelijke hoeft er niet bij gezegd) Europeanen. Turkije is niet meer dan een buitenpost van wie men trouw en als het kan ook onderdanigheid verwacht maar nooit in hun gelederen zal opnemen. Want men kan met zoveel artikels trachten te bewijzen dat ze er wél bijhoren, in het achterhoofd van die bange blanke Europeaan zal hij Mehmet nooit als een van "ons" beschouwen.
Niets was, niets is, niets zal
Aangebrande Phönix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2003, 19:08   #62
Pat
Parlementslid

Pat's schermafbeelding

Standaard

Als puntje bij paaltje komt dan blijft Amerika een bondgenoot, maar wel eentje met een grote bek. Tot grote spijt en frustratie van bepaalde extremisten.
Oud 2 augustus 2003, 19:13   #63
Aangebrande Phönix
Minister

Standaard

Natuurlijk, liever samenwerken met "dat flauwe afkooksel van Europa" dan met een bende muzelmannen, een groep (zeg maar gerust massa) spleetogen of, laat het uit, die zwarte sukkeltjes (tenzij we ze mogen voederen natuurlijk)
Oud 3 augustus 2003, 08:43   #64
Darwin
Banneling

Darwin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aangebrande Phönix
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darwin
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aangebrande Phönix
Me dunkt dat deze discussie gaat over hoe ver de EU mag gaan in haar uitbreiding. Dat dit een proces is op lange termijn, zijn de meesten het erover eens. Het zou handig zijn te weten tot waar "Europa" loopt. Volstaat het de "Europese" waarden (die ik nu in het leven roep) te hebben of moet je gewoon deel uitmaken van het "continent" Europa? Misschien eens antwoorden op de vraag die ik eerder stelde: Wanneer, door wie en in welke context werden de geografische grenzen van Europa (als continent welteverstaan) vastgelegd?
Oh, en ik die dacht dat deze topic ging over de "Christenen in het Midden Oosten". Dom van mij.
Mijn vraag heeft inderdaad weinig te maken met de titel. Maar discussies evolueren soms... Of beweert u dat de vraag of Turkije al dan niet lid mag worden van de EU niet behandeld mag worden omdat dat volgens u niets te maken heeft met wat de starter van dit topic oorspronkelijk bovenaan schreef?

Over het topic Turkije en de grenzen van Europa zijn al talloze discussies gevoerd hier. Het lijkt me dan ook wenselijk om onder deze topics te discussiëren over dit onderwerp.

Wat is anders nog het nut van een topic te plaatsen als die 'ge-hi-jackt' wordt? Dit vind ik een al even ergerlijk misbruik van het forum als ridiculiseren en schelden en persoonlijke aanvallen.

Je kan eventjes kort uitweiden over iets, maar in feite ging dit topic over

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C uit W
Deze feiten maken dat we er hier in het Westen nog eens goed aan zouden doen om de rol te herdenken die de christenen in het Midden Oosten speelden in het verdedigen van niet alleen hun eigen land maar ook indirect van Europa. Bovendien mogen ook de wetenschappelijke en artistieke prestaties die zij leverden en vaak onterecht aan de Kaliefen en Sjeiks worden toegeschreven niet vergeten worden. Daarom zouden we ons wel twee keer moeten bedenken voor we het ‘seculiere’ Turkije toelaten tot onze Europese familie en we zouden ons zeker meer het lot aan moeten trekken van al die christenen die nu in een apartheidssysteem leven in het Midden Oosten. Het feit dat zij christelijk zijn betekend toch niet dat ze in onze ogen minder rechten hebben dan Zuid-Afrikanen? [size=5]Hun lot kan ons toekomstige lot worden[/size]. Dat is ook een van de gevolgen van die noodlottige dinsdag de 29e mei in 1453.
Darwin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2003, 12:27   #65
Aangebrande Phönix
Minister

Standaard

Excuses, ik ben nog niet lang actief op dit forum en weet zodus niet welke discussies er zoal gevoerd zijn.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darwin
Wat is anders nog het nut van een topic te plaatsen als die 'ge-hi-jackt' wordt? Dit vind ik een al even ergerlijk misbruik van het forum als ridiculiseren en schelden en persoonlijke aanvallen.
Goed, kan ik me bij neerleggen
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be