Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 augustus 2003, 08:49   #61
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Nogmaals: het is ook niet de bedoeling van de Harvey Milk School om een getto te vormen voor holebi's. Het doel van de school is om een stimulerende omgeving te creëren voor jonge holebi's die in "gewone" scholen dermate getergd werden, dat ze het hele schoolsysteem de rug hebben toegekeerd. En inderdaad: eens zullen ze zich terug in de "heteromaatschappij" moeten begeven. Maar tegen die tijd zijn ze weer enkele jaartjes ouder, hebben ze een opleidig achter de rug èn hebben ze een diploma op zak. Ze zijn dan m.a.w. toch al wat beter "gewapend" om in die heteromaatschappij hun mannetje te staan.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door [url
http://www.hmi.org/[/url]]THE FACTS ABOUT THE HARVEY MILK SCHOOL

For adolescents, the educational experience should be one of the most rewarding experiences in their lives. For many lesbian, gay, bisexual, transgender and questioning (LGBTQ) youth, the experience is fraught with anxiety, fear and violence. Often ridiculed, verbally abused, and physically assaulted in their schools, these youth may be faced with a difficult decision: safety or education.

HMI believes that education is the cornerstone that prepares a youth for their future.

Opened in 1984, The Harvey Milk School (HMS) has existed as an accredited program of the New York City Department of Education (DOE)'s Career Education Center. Through a historic collaboration between The Hetrick-Martin Institute (HMI) and the DOE, it is now its own four- year, fully-accredited high school created to offer an alternative educational program for LGBTQ youth that often find it difficult or impossible to attend their home schools due to continuous abuse and harassment.

HMS provides a space for youth who identify as LGBTQ, giving them the same chance, not a special chance, to obtain their education.
The Harvey Milk School's academic teaching excellence is proven, which has resulted in the School's expansion.
95% graduation rate
60% college acceptance rate
In spite of the challenges the youth face, HMS has been successful because of a small student/teacher ratio and focused commitment that addresses the whole needs of a student. HMS students receive counseling and case management through HMI's Supportive Services Department and many additional services such as tutoring, employment training and placement, health and wellness education, arts and cultural programming and opportunities for socialization and recreation through HMI's After-School Services Department.

THE FACTS ABOUT THE HARVEY MILK SCHOOL (HMS) PARTNERSHIP

HMS serves a very at-risk population with unique and individual needs not able to be addressed that require additional support not available to them in a mainstream venue.

HMS services only a small portion of the total LGBTQ youth population. The vast majority of LGBTQ youth attend their zoned schools. If you use a standard that 10% of any population is LGBTQ, there are over 100,000 LGBTQ students in NYC; 170 (1.7%) of them will go to HMS, the other 99,830 (98.3%) will be in their zoned schools.

The $3.2 million renovation and expansion investment for the school was approved by the Board of Education in June 2002. The funds are specifically for that purpose and not for operating costs.

The DOE investment is more than offset by the millions of dollars in desperately needed services that HMI is independently providing to students.

Higher suicide rates, homelessness and health issues are basic primary needs and must be met regardless of a student's sexual orientation.

HMS curriculum is no different than that of any other high school. Curriculum content is the same as any other mainstream high school. HMS students take the same Regents and other tests.

The admission standards for HMS are the same as those of any other NYC high school. All are welcome to apply.

HMS is no different than any other small school collaboration. The current educational trend is to develop small schools that meet the specific needs of individuals in a focused environment.

Delivering the specialized services that the school will provide for this at-risk youth population has the potential of saving the taxpayers millions of dollars in future costs related to the health and productivity of its graduates.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2003, 12:09   #62
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN

Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pink Terror
Als je holebi's gaat afschermen van de 'normale' maatschappij, benadruk je hoe 'anders' ze zijn en zullen de 'normalen' de 'anderen' nooit als 'normaal' beschouwen of behandelen.
Waarom geen aparte scholen bouwen voor zwarten of joden, of kinderen met aids,...
Dit is zever.
Inderdaad, dat is zo.

Hoe je het ook draait of keert: dit is discriminatie op basis van seksuele voorkeur. Als deze vorm van ghettovorming zich doorzet, ook op andere gebieden, krijgen we een mooie samenleving.

Alle Marokkanen in 1 school, alle Turken, alle homo's, alle flaminganten, alle belgicisten, alle dikke kinderen, alle dunne kinderen... Belachelijk? Het is wel hetzelfde principe.
Oud 2 augustus 2003, 12:15   #63
Tantist

Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Nogmaals: het is ook niet de bedoeling van de Harvey Milk School om een getto te vormen voor holebi's. Het doel van de school is om een stimulerende omgeving te creëren voor jonge holebi's die in "gewone" scholen dermate getergd werden, dat ze het hele schoolsysteem de rug hebben toegekeerd.
Een ghetto dus... 't Is niet omdat je het zo niet durft noemen dat het er geen is he Rafken...

Citaat:
En inderdaad: eens zullen ze zich terug in de "heteromaatschappij" moeten begeven. Maar tegen die tijd zijn ze weer enkele jaartjes ouder, hebben ze een opleidig achter de rug èn hebben ze een diploma op zak. Ze zijn dan m.a.w. toch al wat beter "gewapend" om in die heteromaatschappij hun mannetje te staan.
Zouden ze niet beter gewapend zijn als ze niet vluchtten voor hun geaardheid, de buitenwereld ermee confronteerden en aldus opgroeiden in die "hetero"wereld? Want hoe kun je een wereld aan als men je er je jaren van vervreemd heeft?

Ik snap die logica niet, en ik vind het vreemd dat een holebi als jij blij is met de discriminatie van je soort. Vergeet niet dat positieve discriminatie ook discriminatie is, en discriminatie een ongelijkheid inhoudt.
Oud 2 augustus 2003, 23:59   #64
DaBlacky
Europees Commissaris

DaBlacky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist
Citaat:
Nogmaals: het is ook niet de bedoeling van de Harvey Milk School om een getto te vormen voor holebi's. Het doel van de school is om een stimulerende omgeving te creëren voor jonge holebi's die in "gewone" scholen dermate getergd werden, dat ze het hele schoolsysteem de rug hebben toegekeerd.
Een ghetto dus... 't Is niet omdat je het zo niet durft noemen dat het er geen is he Rafken...

Citaat:
En inderdaad: eens zullen ze zich terug in de "heteromaatschappij" moeten begeven. Maar tegen die tijd zijn ze weer enkele jaartjes ouder, hebben ze een opleidig achter de rug èn hebben ze een diploma op zak. Ze zijn dan m.a.w. toch al wat beter "gewapend" om in die heteromaatschappij hun mannetje te staan.
Zouden ze niet beter gewapend zijn als ze niet vluchtten voor hun geaardheid, de buitenwereld ermee confronteerden en aldus opgroeiden in die "hetero"wereld? Want hoe kun je een wereld aan als men je er je jaren van vervreemd heeft?

Ik snap die logica niet, en ik vind het vreemd dat een holebi als jij blij is met de discriminatie van je soort. Vergeet niet dat positieve discriminatie ook discriminatie is, en discriminatie een ongelijkheid inhoudt.
Die mensen vluchten niet, de wereld vlucht voor de waarheid. Het zou ideaal zijn als ze in een "gewone" school blijven en daar het taboe doorbreken, maar zolang de hetero's dat taboe niet WILLEN doorbreken en hun pesten, tergen en psychologisch afbakenen, is het beter dat ze daar tijdelijk tegen beschermd worden, zeker in de moeilijkste periode van hun leven.
DaBlacky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2003, 01:05   #65
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Onzin! Is een school waar alleen meisjes toegelaten worden dan ook discriminatie tegenover jongens? Natuurlijk niet!

Citaat:
Citaat:
Ze vluchten niet voor hun geaardheid, mijn beste, ze vluchten voor de aanhoudende pesterijen van mensen die denken dat de wereld beter af zou zijn zonder holebi's. Het is niet omdat ze naar een "holebi-school" gaan dat ze "vervreemd" geraken van de hetero-wereld. Het blijft per slot van rekening een school, geen concentratiekamp en ook geen getto.

Citaat:
Dit is dan ook geen discriminatie. Het is een alternatieve school voor holebi-jongeren, waar ze dezelfde kansen krijgen zoals "normale" jongeren van hun leeftijd in "normale" scholen die krijgen, terwijl ze die in die "normale" scholen niet kregen.
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oud 3 augustus 2003, 14:30   #66
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door skye
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door democratsteve
Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door democratsteve
Het zegt veel over hoe homo's worden behandeld in de VS, als er al apparte scholen moeten worden opgericht om hen te beschermen tegen pesterijen. Het woord "homo" is trouwens nog steeds een van de meest gebruikte scheldwoorden, vooral in het zuiden van de VS.
Nu ja, wat kan je anders verwachten van een volk waarvan een groot deel nog steeds de evolutietheorie ontkent.
Arrogant ventje. Denkt gij echt dat ge Amerika kent? Ik kan u verzekeren dat het er helemaal anders uitziet dan dat het op TV lijkt. Als de Amerikanen Belgie zou moeten beoordelen op reportages van Jambers, wat zou hun oordeel dan zijn denkt ge?
Look who's talking. Heb j�*ren in de States gewerkt en geleefd.
Mijn bevindingen zijn dan ook niet gebasseerd op goedkope tv-programma's, maar heb ik persoonlijk aan den lijve ondervonden.
Ik ook, asshole. Ben Amerikaans staatburger.
En Vlaams-nationalist...
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2003, 14:31   #67
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pink Terror
Als je holebi's gaat afschermen van de 'normale' maatschappij, benadruk je hoe 'anders' ze zijn en zullen de 'normalen' de 'anderen' nooit als 'normaal' beschouwen of behandelen.
Waarom geen aparte scholen bouwen voor zwarten of joden, of kinderen met aids,...
Dit is zever.
Inderdaad, dat is zo.

Hoe je het ook draait of keert: dit is discriminatie op basis van seksuele voorkeur. Als deze vorm van ghettovorming zich doorzet, ook op andere gebieden, krijgen we een mooie samenleving.

Alle Marokkanen in 1 school, alle Turken, alle homo's, alle flaminganten, alle belgicisten, alle dikke kinderen, alle dunne kinderen... Belachelijk? Het is wel hetzelfde principe.
Ik zie sommige Vlaams Blokkers hier nog voor pleiten... als ge al die hun verhaaltjes hoort over gepeste kinderen van VB-leden...
Oud 3 augustus 2003, 14:36   #68
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nogmaals: het is ook niet de bedoeling van de Harvey Milk School om een getto te vormen voor holebi's.
Waarschijnlijk is dat niet de bedoeling, maar het draagt er wel toe bij.

Citaat:
Het doel van de school is om een stimulerende omgeving te creëren voor jonge holebi's die in "gewone" scholen dermate getergd werden, dat ze het hele schoolsysteem de rug hebben toegekeerd. En inderdaad: eens zullen ze zich terug in de "heteromaatschappij" moeten begeven. Maar tegen die tijd zijn ze weer enkele jaartjes ouder, hebben ze een opleidig achter de rug èn hebben ze een diploma op zak.
Is het dan niet beter een (lange termijn-)oplossing te zoeken voor de holebi's in 't algemeen, zodat ze uiteindelijk aanvaard zullen worden (zoals bv ook de zwarten) in plaats van ze zomaar af te schermen?

Citaat:
Ze zijn dan m.a.w. toch al wat beter "gewapend" om in die heteromaatschappij hun mannetje te staan.
Hoe kunnen ze in godsnaam "gewapend" zijn als ze altijd zijn afgeschermd van andere kinderen, andere meningen, en vooroordelen?
Hoe erg het ook is, in de 'heteromaatschappij' zullen ze daar hoedanook mee geconfronteerd worden, terwijl ze daar nooit ervaring mee gehad hebben... ze zijn dan gewend in een veilige omgeving zonder hetero's te leven, en worden ineens gecatapulteerd in een bevooroordeelde maatschappij... of moeten ze dan ook een aparte maatschappij voor holebi's oprichten? Reservaten?
Oud 3 augustus 2003, 14:43   #69
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot
Citaat:
Nogmaals: het is ook niet de bedoeling van de Harvey Milk School om een getto te vormen voor holebi's.
Waarschijnlijk is dat niet de bedoeling, maar het draagt er wel toe bij.
170 van de 100.000 holebi's in New York in een aparte school kan je bezwaarlijk als een getto beschouwen...

Citaat:
Citaat:
Het doel van de school is om een stimulerende omgeving te creëren voor jonge holebi's die in "gewone" scholen dermate getergd werden, dat ze het hele schoolsysteem de rug hebben toegekeerd. En inderdaad: eens zullen ze zich terug in de "heteromaatschappij" moeten begeven. Maar tegen die tijd zijn ze weer enkele jaartjes ouder, hebben ze een opleidig achter de rug èn hebben ze een diploma op zak.
Is het dan niet beter een (lange termijn-)oplossing te zoeken voor de holebi's in 't algemeen, zodat ze uiteindelijk aanvaard zullen worden (zoals bv ook de zwarten) in plaats van ze zomaar af te schermen?
Het zoeken naar een oplossing op lange termijn sluit de mogelijkheid van maatregelen op korte termijn niet uit.

Citaat:
Citaat:
Ze zijn dan m.a.w. toch al wat beter "gewapend" om in die heteromaatschappij hun mannetje te staan.
Hoe kunnen ze in godsnaam "gewapend" zijn als ze altijd zijn afgeschermd van andere kinderen, andere meningen, en vooroordelen?
Hoe erg het ook is, in de 'heteromaatschappij' zullen ze daar hoedanook mee geconfronteerd worden, terwijl ze daar nooit ervaring mee gehad hebben... ze zijn dan gewend in een veilige omgeving zonder hetero's te leven, en worden ineens gecatapulteerd in een bevooroordeelde maatschappij... of moeten ze dan ook een aparte maatschappij voor holebi's oprichten? Reservaten?
Het is niet omdat ze naar een "holebi-school" gaan dat ze "vervreemd" geraken van de hetero-wereld. Het blijft per slot van rekening een school, geen concentratiekamp en ook geen getto. Ze zullen tijdens de vrije uren (en dat zijn er nogal wat) wel genoeg in aanraking komen met "normale" mensen, denk je ook niet?

Citaat:
Oud 3 augustus 2003, 14:56   #70
skye
Gouverneur

skye's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skye

En Vlaams-nationalist...
Wie zegt dat ik Vlaams nationalist ben? Elke objectieve buitenstaander weet dat Vlaanderen en Wallonie beter gescheiden worden (ofwel confederatie ofwel onafhankelijk), alleen zijn er zo een paar gehersenspoelde Belgen (Belgien uber alles) die dit weigeren in te zien.
Oud 3 augustus 2003, 14:58   #71
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:

En Vlaams-nationalist...
Wie zegt dat ik Vlaams nationalist ben? Elke objectieve buitenstaander weet dat Vlaanderen en Wallonie beter gescheiden worden (ofwel confederatie ofwel onafhankelijk), alleen zijn er zo een paar gehersenspoelde Belgen (Belgien uber alles) die dit weigeren in te zien.
Een cliché over het IQ van de Amerikanen dringt zich op
Oud 3 augustus 2003, 15:00   #72
skye
Gouverneur

skye's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:

En Vlaams-nationalist...
Mijn IQ is ZONDER twijfel hoger als het jouwe, dus je lacht alleen maar jezelf uit.
Oud 3 augustus 2003, 15:02   #73
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:

En Vlaams-nationalist...
Mijn IQ is ZONDER twijfel hoger als het jouwe, dus je lacht alleen maar jezelf uit.
Uw IQ is hoger als 168?
Oud 3 augustus 2003, 15:04   #74
C uit W

C uit W's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:

En Vlaams-nationalist...
Uw IQ is hoger als 168?
eigen quotering?
Oud 3 augustus 2003, 15:06   #75
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C uit W
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:

En Vlaams-nationalist...
Uw IQ is hoger als 168?
eigen quotering?
Door onafhankelijke specialisten vastgesteld.

Maar laten we daar maar over zwijgen, ik hou niet zo van mensen die zitten op te scheppen over hun IQ...
Citaat:
Mijn IQ is ZONDER twijfel hoger als het jouwe
Mijn reactie was trouwens een reactie op het feit dat hij mij een gebrainwashte Belgien-über-alles-Belg noemt...
Oud 3 augustus 2003, 16:04   #76
C uit W

C uit W's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Maar laten we daar maar over zwijgen, ik hou niet zo van mensen die zitten op te scheppen over hun IQ...
hmm, quotering naar normen van 1830 zeker
Oud 3 augustus 2003, 16:12   #77
Dies
Europees Commissaris

Dies's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Toevallig lid van Mensa?
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a.
Dies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2003, 16:21   #78
skye
Gouverneur

skye's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dies
Citaat:
Toevallig lid van Mensa?
Ik heb hem daar in elk geval nog nooit gezien
Oud 3 augustus 2003, 20:15   #79
DaBlacky
Europees Commissaris

DaBlacky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:
Toevallig lid van Mensa?
Bent u lid van Mensa?
DaBlacky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2003, 23:18   #80
skye
Gouverneur

skye's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DaBlacky
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Toevallig lid van Mensa?
Bent u lid van Mensa?
neen. Zie

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be