Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > MP3-moord
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

MP3-moord Onlangs werd een tiener neergestoken in het Brusselse Centraal Station. Daat leidde tot een heleboel verhitte discussies. We groeperen ze in dit subforum.

Discussietools
Oud 19 april 2006, 17:26   #61
Manuel*
Staatssecretaris

Manuel*'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Door hen via motivatie te leren zich aan bepaalde regels te houden. Regels die het samenleven voor iedereen gemakkelijker maken.
Als ik mijn 12-jarige zoon dus zeg dat ik graag zie dat hij zich tussen 6 en 8 rot amuseert met zijn vrienden, maar dat ik hem daarna zonder fout terug wil zien, en dit op eigen kracht inplaats van in gezelschap van met de politie, dan weet hij dat ik van hem verwacht dat hij zijn manieren buitenshuis houdt. Door hem er ook nog aan te herinneren dat er nog een schooltaak moet afgewerkt worden voor hij naar bed kan, weet hij dat acht uur een redelijk uur waaraan hij zich beter kan houden. Op een kwartiertje kijken we niet maar het moet niet altijd een kwartiertje later zijn.
Bij uw zoon van 12 lukt dat nog best. Ik wil eens zien of dat nog net zo goed lukt wanneer hij 16 is...

Manuel* is offline  
Oud 19 april 2006, 17:29   #62
Knorretje
Banneling

Standaard

Citaat:
En doe die dt-fout weg, etiketteklever.
Knorretje is offline  
Oud 19 april 2006, 17:31   #63
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Manuel* Bekijk bericht
U kent Ayn Rand duidelijk niet? Dat verbaast me eigenlijk niet. Ik vermoed dat stationsromannetjes meer tot uw genre van "literatuur" behoren...
Ik heb het wel over de opgeblazen kikker die hier onder die nick af en toe stoom komt aflaten.
Oud 19 april 2006, 17:31   #64
baarle
Eur. Commissievoorzitter

baarle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U kent Ayn Rand duidelijk niet?
Klik eens op http://forum.politics.be/member.php?u=1234, slimmerd.

Citaat:
Dat verbaast me eigenlijk niet. Ik vermoed dat stationsromannetjes meer tot uw genre van "literatuur" behoren...
Hahaha, u weet al heel wat over mij hé?

Laatst gewijzigd door baarle : 19 april 2006 om 17:33.
baarle is offline  
Oud 19 april 2006, 17:32   #65
doremi
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amadeke Bekijk bericht
sorry doremi, maar je redenering kan misschien "gezond" zijn, ik kan ze alvast niet delen.
dit vind ik pure beperking van de individuele vrijheid.

toen ik nog leerplichtig was zat ik in de zomer soms ook tot (na) zonsondergang op straat en dat was wss ook na de door jou voorgestelde uren.
En kijk! Ik heb zelfs een job.
In de zomer zeg je maar dan is het geen school he, ik heb duidelijk gezegd op de avonden voor schooldagen!
Oud 19 april 2006, 17:33   #66
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Bij uw zoon van 12 lukt dat nog best. Ik wil eens zien of dat nog net zo goed lukt wanneer hij 16 is...
Hij is ondertussen 31, heeft nooit voor politie aan huis gezorgd en staat al jaren op eigen benen.
Ja dus.
Oud 19 april 2006, 17:34   #67
doremi
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Natuurlijk wel. Kinderen die thuisonderwijs krijgen, zijn immers niet gebonden aan de uren die u vooropstelt. Uw hele redenering deugt niet, maar niet alleen om die reden hoor... Wij leven nu eenmaal niet in een politiestaat (al zou het Vlaams Blok dat er wel graag van willen maken). Wij hebben dus de vrijheid om de gaan en te staan waar en wanneer we willen.
Ook mensen die thuisonderwijs volgen hebben een verplicht curriculum te vervolmaken + dat het niet uitmaakt welk onderwijs je volgt in de huidige maatschapij en zeker in onze steden is er voor minderjarigen op weekavonden buiten niets te zoeken, allesins niets leerzaam!
Oud 19 april 2006, 17:36   #68
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Manu, u bent onvervangbaar entertainment. Knuppel een zoon die binnenkort 16 wordt? Ik doe mijn best om bij te komen, man.
baarle is offline  
Oud 19 april 2006, 17:42   #69
doremi
Gouverneur

Standaard

Citaat:
U bedoelt dus dat iemand van 16 sowieso onhandelbaar is? Totale nonsens! Jongeren die een goede opvoeding krijgen kunnen regels van thuis uit aanvaarden ook als ze 16 zijn, en dan gaat het misschien al over andere zaken zoals een uitgaansuur e.d. Maar wanneer er thuis getolereerd wordt dat alle huisregels overtreden worden, of erger nog dat er gewoon geen huisregels zijn, dan heet dat gewoon slechte ouders! uiteindelijk zijn de ouders toch nog steeds degenen die het voor het zeggen hebben in huis hoop ik, en indien we merken dat dat op veel plaatsen niet meer zo is moeten we daar een wettelijke mouw aan passen!

let op met bovenstaande tekst bedoel ik niet dat de regels op die leeftijd nooit overtreden zullen worden, maar wanneer dat gebeurd moet er duidelijke actie en dialoog zijn!

Laatst gewijzigd door doremi : 19 april 2006 om 17:43.
doremi is offline  
Oud 19 april 2006, 17:43   #70
alberto
Minister-President

alberto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik wil eens zien of dat nog net zo goed lukt wanneer hij 16 is...
Dat lukt zeker, bij mij toch, kwestie van goede afspraken en voorbeelden van de ouders, als je 16 bent dan ben je nog niet volledig vrijgevochten, je kan dat wel denken als 16 jarige maar het is niet zo.
alberto is offline  
Oud 19 april 2006, 18:11   #71
Manuel*
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baarle Bekijk bericht
Hahaha, u weet al heel wat over mij hé?
Ik weet voldoende over u: u behoort duidelijk tot de lagere klassen en probeert wanhopig om hogerop te klimmen door u beter en intelligenter voor te wenden dan u in werkelijkheid bent. Niettegenstaande uw verwoede pogingen zal u nochtans altijd basse classe blijven. Met dergelijke armoezaaiers en klaplopers laat ik mij begrijpelijkerwijze niet in.

Gegroet.

Manuel* is offline  
Oud 19 april 2006, 18:14   #72
doremi
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Ik weet voldoende over u: u behoort duidelijk tot de lagere klassen en probeert wanhopig om hogerop te klimmen door u beter en intelligenter voor te wenden dan u in werkelijkheid bent. Niettegenstaande uw verwoede pogingen zal u nochtans altijd basse classe blijven. Met dergelijke armoezaaiers en klaplopers laat ik mij begrijpelijkerwijze niet in.

Gegroet.
Ancien Régime, olé
Oud 19 april 2006, 18:15   #73
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Gegroet.

Eigen lof stinkt.
daiwa is offline  
Oud 19 april 2006, 18:15   #74
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Gegroet.
De Ayne Rand in Manuel komt precies steeds duidelijker naar boven.
Oud 19 april 2006, 18:17   #75
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik weet voldoende
Dat is duidelijk, ja.

Citaat:
over u: u behoort duidelijk tot de lagere klassen en probeert wanhopig om hogerop te klimmen door u beter en intelligenter voor te wenden dan u in werkelijkheid bent. Niettegenstaande uw verwoede pogingen zal u nochtans altijd basse classe blijven.
Fantastisch! U bent mijn favoriete toyboy, Manu!

Citaat:
Gegroet.
Van 't zelfde.
baarle is offline  
Oud 19 april 2006, 18:19   #76
Manuel*
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Hij is ondertussen 31, heeft nooit voor politie aan huis gezorgd en staat al jaren op eigen benen.
Ja dus.
Dan heeft u geluk gehad. Mijn zoon is namelijk op zijn zestiende volledig losgeslagen en wat we ook probeerden, lief zijn, streng zijn, hard zijn, ... er was geen lievemoederen aan. Toch hebben ook wij geluk gehad: zijn "apejaren" hebben niet al te lang geduurd en hij heeft nooit onherroepelijke schade aangericht. Hij is ondertussen 22 en een bijna voorbeeldig student. Een heel andere jongeman dan het lastpak dat hij enkele jaren geleden nog was. Ik weet dus uit eerste hand dat je als ouder machteloos staat als het erop aankomt en dat je alleen maar kan hopen dat hij snel tot de jaren van verstand zal komen en dat hij in tussentijd niets uitspookt wat niet meer kan hersteld worden.

Manuel* is offline  
Oud 19 april 2006, 18:21   #77
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Dan heeft u geluk gehad. Mijn zoon is namelijk op zijn zestiende volledig losgeslagen en wat we ook probeerden, lief zijn, streng zijn, hard zijn, ... er was geen lievemoederen aan. Toch hebben ook wij geluk gehad: zijn "apejaren" hebben niet al te lang geduurd en hij heeft nooit onherroepelijke schade aangericht. Hij is ondertussen 22 en een bijna voorbeeldig student. Een heel andere jongeman dan het lastpak dat hij enkele jaren geleden nog was. Ik weet dus uit eerste hand dat je als ouder machteloos staat als het erop aankomt en dat je alleen maar kan hopen dat hij snel tot de jaren van verstand zal komen en dat hij in tussentijd niets uitspookt wat niet meer kan hersteld worden.
Uw zoon is niet "toevallig" weer op zijn pootjes gekomen. Ge onderschat uzelf, Manu.
baarle is offline  
Oud 19 april 2006, 18:22   #78
doremi
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Heeft uw zoon dan ook gemoord?
Oud 19 april 2006, 18:24   #79
Manuel*
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door doremi Bekijk bericht
Heeft uw zoon dan ook gemoord?
Zou dat niet onder "onherroepelijke schade" vallen, denkt u?

Manuel* is offline  
Oud 19 april 2006, 18:24   #80
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De Ayne Rand in Manuel komt precies steeds duidelijker naar boven.

Idd, Knuppel.
Zijn stijl is hem helemaal en ik kan het weten want ik heb het dikwijls genoeg aan de stok gehad met Ayne Rand.

Zichzelf beter, slimmer en rijker voelen dan een ander was typerend aan Ayne Rand.
daiwa is offline  

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be