![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wel, dan is er geen probleem. Dan blijft alles bij het oude.
Vietnam, Irak, Afganistan, Algerije, Ierland, Cuba, enz... Nederland zal niet de eerste koloniale macht zijn die op z'n knoppen krijgt van een derde wereldland. (niet dat Ierland een derde wereldland is...) Laatst gewijzigd door Jaani_Dushman : 24 april 2006 om 18:33. |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
|
![]() Mooi is dat... Het Belgische leger valt Nederland binnen, terwijl de Belgische en Nederlande marine zij aan zij strijden tegen Chavez...
![]() |
#64 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() We hebben het hier over drie kleine eilandjes hoor. Aruba is iets groter dan Texel, Bonaire is vergelijkbaar met Goeree-Overflakkee en Curaçao is qua oppervlakte te vergelijken met de Noordoostpolder (maar dan langgerekt). Bovendien ga je even voorbij aan het feit dat de bevolking juist bij Nederland wil blijven. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zouden wij dan één seconde compassie moeten hebben met iemand die het democratisch bestuur van Venezuela zou willen onver gooien?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
|
![]() Nederland kan natuurlijk zelf ook een referendum houden over de vraag of het in het Koninkrijk der Nederlanden wil blijven, maar ik denk dat je wel inziet dat dat nogal belachelijk zou zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als (en dit hele topic draait rond het hypothetische geval van een Amerikaanse invasie van Venezuela vanuit de ABC-eilanden) Venezuela zou aangevallen worden met Nederlandse steun, dan denk ik dat ze niet lang meer onder de Nederlandse kroon zoudne willen leven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De Falklands waren een middel om de populariteit van de Argentijnse junta op te krikken. Dat heeft Chavez niet echt nodig. De man is populair genoeg. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Banneling
|
![]() Staat de waarheid soms alleen in de Solidair geschreven, beste Rode fascist?
Laatst gewijzigd door Sinistra : 25 april 2006 om 00:55. |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
|
![]() Euh... Nederland wil dat niet hoor...
![]() |
#73 |
Banneling
|
![]() Chavez gedraagt zich toch niet echt als een "democraat" of waarom zouden anders zovéél oppositie leden in de gevangenis zitten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
|
![]() .....een "democraat" zijn is geen voorwaarde voor vrede....
![]() |
#75 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() de oppositie gedraagd zich toch ook niet echt als een democraat, of waarom zouden zij anders een verkozen president proberen af te zetten via een coup (die mislukt is dankzij het volk dat Chavez toch zo geene slechte vindt)
![]() |
![]() |
#76 |
Banneling
|
![]() Zoals ik al zei, "ze waren mss in de leer geweest bij Chavez" , die zelf ook niet vies was van "couppogingen", zoals hij reeds voordeed in 1992.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Zelfs de legerleiding die de couppogingen hebben gepleegd lopen vandaag nog vrij rond... soms vraag ik mij af of hij eigenlijk idioot is om zo'n gasten te laten lopen.
![]() |
![]() |
#78 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het alleszins wel een goeie zet van Chavez denk ik, zo ontneemt hij de oppositie net hun voornaamste argumenten.
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
|
![]() Er is geen agressie, het enige probleem voor de Nederlanders is dat de VS wel stilaan pissed begint te worden daar de Antillen door de voordelige oliecontracten van Chavez de VS en haar legerbasissen niet meer nodig hebben.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
|
![]() De VS hebben geen echte legerbases op de Antillen, alleen steunpunten voor de drugsbestrijding in Zuid-Amerika. En daar waren de Antillen erg blij mee.
|
![]() |
![]() |