![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Trouwens wie zegt dat de tweetaligheid NL/FR moet zijn. Ik kan mij voorstellen dat sommige Limburgse scholen eerder NL/Duits zullen aanbieden gezien de nabijheid van Duitsland. Aangezien het hier geen verplichting betreft hoeven mensen die in hun dagdagelijkse leven geen enkele feeling hebben met Frans/Engels/Duits zich dan ook niet in te schrijven in meertalige scholen. Nergens pleit ik voor een veralgemeende invoering enkel om het mogelijk te maken voor geinteresseerde scholen of inrichtende machten. Diegene die er geen boodschap aan heeft hoeft er hoegenaamd niety naartoe te gaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
In elk geval dient het niveau van de leerkracht in de 2 de taal dat van een native speaker te zijn anders wordt er enkel maar koeter Frans/Engels/Duits aangeleerd en dan hoeft het voor mij niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Enkele Waalse scholen hebben een tweetalig project. Dat wordt gebruikt om het de facto eentalig Franse Wallonië als voorbeeld te stellen tov het meertalige vlaanderen. Om het uit te proesten! De Franstaligen zullen die tweetalige scholen met plezier gebruiken om de verfransing in Vlaanderen verder door te drukken. En niet om zelf Nederlands te leren. 2) Van die kentering in de geesten heb ik nog niets gemerkt! 3) Angst voor het onbekende? Neen, bewust van de gekende bedoelingen 4) Iets positiefs in Wallonië zal de goedkeuring krijgen van iedereen, ook in 'bepaalde Vlaamse kringen'. Jammer dat we zo weinig de gelegenheid krijgen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door luc broes : 27 april 2006 om 17:34. |
|
![]() |
![]() |