Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Bekijk resultaten enquête: De Islam moet verboden worden
De Islam is een gevaarlijke sekte en moet verboden worden 28 49,12%
De Islam moet haar erkenning verliezen 16 28,07%
De Islam is onze toekomst 11 19,30%
De Islam zal wel verwateren, laat ze maar begaan 13 22,81%
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 57. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 2 juni 2006, 19:39   #61
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The B@ron Bekijk bericht
Hallo ??? De tijd is voor jou 70 jaar geleden blijven stilstaan zeker ? Ik huldig het principe "de vijand van mijn vijand is mijn vriend". Joden dragen bij tot de welvaart van het land, molesteren geen mensen, zorgen niet voor overlast en blazen geen treinen of flatgebouwen op. Daarbij dragen ze actief bij tot het verminderen van het aantal moslims in de wereld . Ik weet wel voor wie mijn voorkeur uitgaat.
De ultra-liberale,decadente maatschappij waarin wij vandaag leven en waar ik mij van distancieer, is tot stand gekomen door de zionisten en zijn vele anglosaksische aanhangers. Zij zijn verantwoordelijk voor de losbandige samenleving van tegenwoordig. Zij hebben heel veel kapot gemaakt van onze traditionele Europese kultuur die nog volledig was in de jaren '30 en 40. Maar die daarna beetje per beetje verdwijnt en vervangen wordt door een ultra liberale decadente samenleving.

Moslims vormen een probleem in onze samenleving, zeer zeker. Maar stuur ze naar hun eigen land en je bent van die islam en van de moslims af. Echter het verfoeilijke liberalisme dat door de zionisten en zijn vele handlangers is verspreid is niet zomaar te vernietigen. Het heeft heel onze maatschappij verziekt.

https://x.com/dietschland
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2006, 15:01   #62
Braveheart
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door colargo Bekijk bericht
Zou daar nog niet zo zeker over zijn Mustaffa

Ik ben alleen blij voor die arme zieltjes die in Belgie leven..........klaas!

Mij zul je niet in Belgie tegen komen hoor, Klaasje .
Braveheart is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2006, 15:17   #63
Scarabaeida
Europees Commissaris

Standaard

Wel beperkte opties voor een waardeloze peiling, hè? Ik heb gestemd dat de Islam onze toekomst is, al is ze niet mijn toekomst. Desondanks ga ik wel akkoord dat we ons moeten interesseren in de religies en culturen die naast ons leven.
Ik zeg interesseren en niet jezelf ernaar aanpassen hè, maar respecteren als gevolg van begrip, inzicht en empathie.
Scarabaeida is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2006, 15:19   #64
Twanne
Provinciaal Gedeputeerde

Twanne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scarabaeida Bekijk bericht
Wel beperkte opties voor een waardeloze peiling, hè? Ik heb gestemd dat de Islam onze toekomst is, al is ze niet mijn toekomst. Desondanks ga ik wel akkoord dat we ons moeten interesseren in de religies en culturen die naast ons leven.
Ik zeg interesseren en niet jezelf ernaar aanpassen hè, maar respecteren als gevolg van begrip, inzicht en empathie.
Respect voor uw antwoordt!!
Oud 4 juni 2006, 16:49   #65
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jampie Bekijk bericht
Ontken ik niet, maar een racistische partij is gevaarlijk genoeg om niet uit het oog te verliezen en die misschien wel eens meer steun van op het eerste zich minder radicalen kan hebben, dan je zou denken.
Ik ben er heilig van overtuigd dat er nog altijd een groep Vlamingen is, die zich niet racist noemt, maar het racisme ook niet afkeurt.

Extremisme in al zijn vormen is gevaarlijk en mogen we niet uit het oog verliezen.
Met die laatste zin ben ik het 100% eens. De rest beschouw ik als politieke recuperatie van een incident dat weinig met deze discussie te maken heeft.
Persoonlijk beschouw ik racisme als een mening en ben ik niet tegen meningen, zolang die een ander niet schaden. Met heksenjachten roei je geen gedachtengoed uit. cfr. men heeft ketters in het verleden genoeg tot de brandstapel veroordeeld en nu luistert men nog amper naar de paus.

Daarbij is het nuanceverschil tussen een protectionistisch Vlaams racist in Vlaanderen, dat hij voor zijn eigen land opkomt. Persoonlijk is dat geen echt racisme, maar de wet maakt het er al van.
Een islamitisch racist vecht tegen het Westen en dus ook tegen Vlaanderen. Vandaar dat hij hier in mijn ogen niet thuis hoort. Zijn haat voedt het onveiligheidsgevoel van de Vlamingen en dus ook hun racisme.

m.a.w. als er hier geen extremistische moslims waren, waren er hier hoogst waarschijnlijk ook een pak minder extremistische Vlamingen.
Oud 4 juni 2006, 19:22   #66
Jampie
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door max4westland Bekijk bericht
Dat valt te bezien of ik mij aangesproken zou voelen door de boodschap in de Koran of niet. Bijvoorbeeld de strijd van de islam tegen de decadentie vind ik wel goed en daar kunnen wij wel nog iets van leren.

Als goede Vlaming en Europeaan spreekt het vanzelf dat men niet stilstaat bij de gedachte om tot een volksoneigen godsdienst te behoren. Overlopen zoals Peter De Rijck heeft gedaan is verraad tegenover het Vlaamse volk en onze kultuur.

Het beste zou zijn dat de katholieke Kerk een aantal positieve zaken uit de Islam overneemt, zijnde de dynamiek en de strijdbaarheid van dat geloof, waardoor ons eigen geloof wereldwijd en zeker hier opnieuw sterker zou staan.

Vele mensen lachen nu met de goede traditionele normen en waarden van de katholieke Kerk. Maar wees maar gerust moest de Kerk de middelen hebben zoals de Islam dat nu heeft, of dat de Kerk had voor de zgn "Verlichting", dat men niet meer zou lachen, noch met het geloof, noch met goede traditionele normen en waarden.
Het is dus duidelijk dat mensen zoals jij, die verblind zijn door hun godsdienst, eender in welk religieus systeem gerecruteerd kunnen worden. Moest jij in het Midden-Oosten in een moslim gezin geboren zijn, je zou jezelf allang opgeblazen hebben. Mensen als jij zijn een gevaar voor deze wereld.
Jampie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2006, 07:32   #67
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat valt te bezien of ik mij aangesproken zou voelen door de boodschap in de Koran of niet.
Jij vertrekt vanuit het foutief standpunt dat je met je huidige kennis en inzichten de islam zou wikken en wegen. Indien je zou geboren zijn in een islamitisch land zou je niet beter weten dan jezelf aangesproken te voelen.
Citaat:
Maar wees maar gerust moest de Kerk de middelen hebben zoals de Islam dat nu heeft, of dat de Kerk had voor de zgn "Verlichting", dat men niet meer zou lachen, noch met het geloof, noch met goede traditionele normen en waarden.
M.a.w. je bent geen haar beter dan de moslimextremist, enkel de aangehangen godsdienst verschilt. Het feit dat je het begrip Verlichting tussen aanhalingstekens plaatst en laat voorafgaan door het woord 'zogenaamd', zegt al genoeg.

Laatst gewijzigd door Esperanza : 8 juni 2006 om 07:35.
Esperanza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2006, 08:17   #68
stropkeuh
Parlementslid

stropkeuh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De ultra-liberale,decadente maatschappij waarin wij vandaag leven en waar ik mij van distancieer, is tot stand gekomen door de zionisten en zijn vele anglosaksische aanhangers. Zij zijn verantwoordelijk voor de losbandige samenleving van tegenwoordig. Zij hebben heel veel kapot gemaakt van onze traditionele Europese kultuur die nog volledig was in de jaren '30 en 40. Maar die daarna beetje per beetje verdwijnt en vervangen wordt door een ultra liberale decadente samenleving.

Moslims vormen een probleem in onze samenleving, zeer zeker. Maar stuur ze naar hun eigen land en je bent van die islam en van de moslims af. Echter het verfoeilijke liberalisme dat door de zionisten en zijn vele handlangers is verspreid is niet zomaar te vernietigen. Het heeft heel onze maatschappij verziekt.
Wa zijn zionisten en wa hebben die ermee te maken?
stropkeuh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2006, 20:27   #69
Mystikal
Vreemdeling

Mystikal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropkeuh Bekijk bericht
Wa zijn zionisten en wa hebben die ermee te maken?
Zionisten zijn joden die terug naar land van herkomst, het Heilige Land, willen, met name Israël.
[SIZE=1][SIZE=5]اللَّهُ لاَ إِلَهَ إِلاَّ هُوَ الْحَيُّ الْقَيُّومُ لاَ تَأْخُذُهُ سِنَةٌ وَلاَ نَوْمٌ لَهُ مَا فِي السَّمَاوَاتِ وَمَا فِي الأَرْضِ مَنْ ذَا الَّذِي يَشْفَعُ عِنْدَهُ إِلاَّ بِإِذْنِهِ يَعْلَمُ مَا بَيْنَ أَيْدِيهِمْ وَمَا خَلْفَهُمْ وَلاَ يُحِيطُونَ بِشَيْءٍ مِنْ عِلْمِهِ إِلاَّ بِمَا شَاءَ وَسِعَ كُرْسِيُّهُ السَّمَاوَاتِ وَالأَرْضَ وَلاَ يَئُودُهُ حِفْظُهُمَا وَهُوَ الْعَلِيُّ الْعَظِيمُ[/SIZE][/SIZE]
Mystikal is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be