Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 mei 2006, 13:18   #61
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mephisto Bekijk bericht
yup. En het Christelijk in het jaar 0. Wanneer het Jodendom precies is ontstaan, én het daaruit voortvolgend 'probleem' is mij niet geheel duidelijk: Rond de eerste eeuw voor de jaartelling waren er verscheidene kleine joodse sektes: de Farizeeërs, Sadduceeërs, de Zeloten, Essenen en de christenen.

Oftewel: zeur niet Smiley. Iedereen heeft recht op een eigen godsdienst. Dat sommige godsdiensten elkaar het licht in de ogen niet gunnen [LETTERLIJK], maakt het echter een groot probleem voor onze aardkloot.
mooi gezegd!
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2006, 16:44   #62
PollyCorrect
Perm. Vertegenwoordiger VN

PollyCorrect's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sodoirt Bekijk bericht
Eigenlijk niet in 622! Wel een paar jaar later toen ze hun nooit gestopte Jihad begonnen zijn en de christelijke landen onder te voet liepen en massaal land steelden en genocides uitvoerden in de naam van Allah. Er is eigenlijk niet veel veranderd en nu gebruiken ze de olie om ons te blackmailen en een paar goed-gelovige zielen en vooral onze politiekers laten zich blackmailen in de hoop in de toekomst minder gedriscrimeerd te worden wanneer de Sharia het het voor het zeggen krijgt. Lees maar eens Eurabia van Bat Ye'or, zuiver gebaseerd op officlële documenten? Gevoelige zielen vermijden beste de lectuur ervan juist voor het slapen gaan!
Is sinds een maand ook in het Frans beschikbaar
http://www.topchretien.com/topinfo/a...v2.php?Id=8468
maar zal wel niet overal te vinden zijn, zoals met Oriana Fallaci. Die was ook niet "politiek correct" tov onze toekomstige heersers.
Eurabia. Dat boek slaat spijkers met koppen.

Sodoirt, ik denk dat men tegenwoordig het woord "zionist" gebruikt ipv "jood", om precies hetzelfde antisemitisme te ventileren maar onder politiek correcte noemer.

Wat er écht achter zit is écht geen politiek - die Pallies en hun "problemen" worden ook maar in stand gehouden als een soort van "offer" van de Arabische wereldmachten - maar een diep minderwaardigheidscomplex.

Zoveel is me nu wel duidelijk.
PollyCorrect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2006, 20:35   #63
bruut geweld
Minister-President

bruut geweld's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mephisto Bekijk bericht
yup. En het Christelijk in het jaar 0. Wanneer het Jodendom precies is ontstaan, én het daaruit voortvolgend 'probleem' is mij niet geheel duidelijk: Rond de eerste eeuw voor de jaartelling waren er verscheidene kleine joodse sektes: de Farizeeërs, Sadduceeërs, de Zeloten, Essenen en de christenen.

Oftewel: zeur niet Smiley. Iedereen heeft recht op een eigen godsdienst. Dat sommige godsdiensten elkaar het licht in de ogen niet gunnen [LETTERLIJK], maakt het echter een groot probleem voor onze aardkloot.
Joden en moslims hebben jarenlang relatief vredig naast elkaar gewoond als vredige buren. Het waren vooral de christenen waar de joden "iets" tegen hadden en nadien vice versa.

En toen kwam het zionistische gedachtengoed binnensluipen...
Met aanslagen van ...jawel ZIONISTISCHE TERRORISTEN oa tegen de Britten

de religies zijn niet persé het probleem, het zionisme is dat wel degelijk !
MEYER: ZELF EEN HOLOCAUST SURVIVOR :"hetgeen israel de palestijnen aandoet is hetzelfde als datgene wat de nazi's de joden aandeden in de jaren 30" VN RESOLUTIES ISRAEL :Iran wel en zij niet? res 1 res 2
bruut geweld is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2006, 22:12   #64
sodoirt
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PollyCorrect Bekijk bericht
Eurabia. Dat boek slaat spijkers met koppen.

Sodoirt, ik denk dat men tegenwoordig het woord "zionist" gebruikt ipv "jood", om precies hetzelfde antisemitisme te ventileren maar onder politiek correcte noemer.

Wat er écht achter zit is écht geen politiek - die Pallies en hun "problemen" worden ook maar in stand gehouden als een soort van "offer" van de Arabische wereldmachten - maar een diep minderwaardigheidscomplex.

Zoveel is me nu wel duidelijk.
Juist en het laat ook de eeuwenoude vervolgingen van Christenen en Joden zien in de moslimwereld waar ze al dhimmis moesten leven: beschermd mits aan de lokale islam-maffia de jeshia te betalen.

Nu is gans Europe bezig de jeshia te betalen voor de Pallies en het volk door de Eurabia propaganda, waarvan er hier ook zo'n paar snotapen tussen zitten, loopt er blindelings in.

Het boek legt ook uit op basis van officiele documentene waarom wij hier de immigranten MOESTEN nemen en die ons nu rechtstreeks op de weg van de Islam zetten te samen met een aantal collabo's, sommige neo-nazi's andere domme linksen. Voorbeelden genoeg op dit forum.
sodoirt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2006, 09:42   #65
Casca
Minister

Standaard

Citaat:
Juist ja

Het trachten te herleiden van anti-zionisme tot anti-semitisme (en daarmee tot bepaalde zeer onsympathieke regimes?) is écht wel een doorzichtig truukje...
Casca is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2006, 09:43   #66
Casca
Minister

Standaard

Citaat:
Juist en het laat ook de eeuwenoude vervolgingen van Christenen en Joden zien in de moslimwereld waar ze al dhimmis moesten leven: beschermd mits aan de lokale islam-maffia de jeshia te betalen.

Nu is gans Europe bezig de jeshia te betalen voor de Pallies en het volk door de Eurabia propaganda, waarvan er hier ook zo'n paar snotapen tussen zitten, loopt er blindelings in.

Het boek legt ook uit op basis van officiele documentene waarom wij hier de immigranten MOESTEN nemen en die ons nu rechtstreeks op de weg van de Islam zetten te samen met een aantal collabo's, sommige neo-nazi's andere domme linksen. Voorbeelden genoeg op dit forum.
Haat, haat en nog eens haat...
Oud 23 mei 2006, 11:22   #67
Sinistra
Banneling

Sinistra's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bruut geweld Bekijk bericht
Nog even en de zionisten zullen kunnen "aantonen" dat Iraniërs Israelische babietjes willen BBQ'en met een zoetzuur sausje.
Jouw natte droom wordt mss werkelijkheid in Iran. Maar wees gerust, zulke gebeurtenissen maken mij standpunten over de Palestijnen steeds radikaler. Mss moet men maar eens praten over het transfereren van de Palestijnen naar buurland Jordanië inplaats van een onafhankelijke Palestijnse staat.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bruut geweld Bekijk bericht
Zionisten moeten nu eenmaal werken met leugens.
Logisch want ,de waarheid is hun eeuwige tegenstander8)
Anti-zionisten gebruiken daarvoor Mein Kampf. Nog steeds een bestseller in veel Arabische landen en uiteraard staat daarin de volledige "waarheid" ingeschreven.

Laatst gewijzigd door Sinistra : 23 mei 2006 om 11:23.
Sinistra is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2006, 11:25   #68
Sinistra
Banneling

Sinistra's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Casca Bekijk bericht
Juist ja

Het trachten te herleiden van anti-zionisme tot anti-semitisme (en daarmee tot bepaalde zeer onsympathieke regimes?) is écht wel een doorzichtig truukje...
Dat is helemaal geen doorzichtig trukje. Antizionisten en antisemieten gebruiken dezelfde bronnen , dezelfde retoriek, dezelfde haatpreken.
Sinistra is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2006, 12:59   #69
PollyCorrect

PollyCorrect's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Timmeke Bekijk bericht
Dat is helemaal geen doorzichtig trukje. Antizionisten en antisemieten gebruiken dezelfde bronnen , dezelfde retoriek, dezelfde haatpreken.
Timmeke, het zijn exact dezelfde projecties, ja: zionisten/joden spannen samen, overheersen de wereld, zijn rijk en machtig, liegen en bedriegen en manipuleren..

Het enige waar ze gelijk in hebben is dat zionisten machtig zijn omdat ze kennis en cultuur bezitten, daar waar ze, met Israel, in een regio leven waar de buren eerder onkunde en onderdrukking als optie krijgen voorgeschoteld door de regimes.

Vandaar het minderwaardigheidscomplex als vroeger, maar nu s het politiek correct - en wordt het zelfs op dit forum getolereerd, omdat men handig "jood" vervangt door "zionist" en men zo weer alles mag zeggen.
PollyCorrect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2006, 13:12   #70
StevenNr1

StevenNr1's schermafbeelding

Standaard

Er zijn 'de zionisten' (met ook nog heel wat onderscheid en discussie) en Joden met ook een grote diversiteit.
Toch zie ik een bepaalde groep mensen die het zionistisch gedachtegoed genegen zijn en Israël zonder meer steunen en die verder ook in het Amerikaanse politieke en economische landschap heel wat invloed hebben en deze ook aanwenden in het voordeel van economische winst (geopolitiek in het M-O maar ook elders) en zeker ook Israël. (Bij bedrijfslobby's gaat het natuurlijk ook niet louter om zionisten maar vaak zitten ze blijkbaar wel op eenzelfde lijn.) Ik vind dit alleszins ontoelaatbaar: de inmenging van machtige bedrijfslobby's en zionisten (en neo-conservatieven e.a. die in Israël ook een judeo-christelijk blok tegen de Arabische en uitgebreider de islamitische beschaving/'wereld' zien) in de wereld via de buitenlandse politiek van de VS.

Laatst gewijzigd door StevenNr1 : 23 mei 2006 om 13:13.
StevenNr1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2006, 13:16   #71
sodoirt
Banneling

Standaard

En waarom mag een "bepaalde groep" Israël niet steunen? Er zijn toch genoeg neo-nazi's en islamofascisten die er tegen zijn. Alleen dat is al een reden om dat land te steunen, wat niets te maken heeft met de politiek van de ene of andere partij. Dat kan zoals in elk democratisch land aangekaart worden. Probeer datzelfde maar eens met een moslimland.
sodoirt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2006, 13:26   #72
Casca
Minister

Standaard

Jullie zijn allemaal goed gek. Het is niet omdat ik opkom voor de Palestijnse zaak dat ik daarom iets heb tegen Joden. Dit wil zelfs niet zeggen dat ik heb tegen de inwoners van Israel (ik heb daar zelf vrienden zitten). Alleen vind ik dat Israel water bij de wijn moet doen, en wel rap.

Citaat:
zi·o·nis·me (het ~)
1 het streven om de Joden naar een eigen zelfstandige, nationale staat in Palestina terug te brengen
Zodat het duidelijk is dat we over hetzelfde hebben...
Oud 23 mei 2006, 13:28   #73
Casca
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Timmeke Bekijk bericht
In de verste verte niet. Het afkeuren van het oprichten van Israel heeft niks met jodenhaat te maken. Ik weet wat ik voel, en ik heb niks tegen joden... jullie hebben daarentegen wél iets tegen islamieten. Maar daar is dan weer niks mis mee zeker? Ziekelijk...
Oud 23 mei 2006, 13:30   #74
Casca
Minister

Standaard

Citaat:
Timmeke, het zijn exact dezelfde projecties, ja: zionisten/joden spannen samen, overheersen de wereld, zijn rijk en machtig, liegen en bedriegen en manipuleren..

Het enige waar ze gelijk in hebben is dat zionisten machtig zijn omdat ze kennis en cultuur bezitten, daar waar ze, met Israel, in een regio leven waar de buren eerder onkunde en onderdrukking als optie krijgen voorgeschoteld door de regimes.

Vandaar het minderwaardigheidscomplex als vroeger, maar nu s het politiek correct - en wordt het zelfs op dit forum getolereerd, omdat men handig "jood" vervangt door "zionist" en men zo weer alles mag zeggen.
Dezelfde 'projecties'? U beseft toch dat er veel joden zijn die geen zionist zijn?

U beseft toch dat het beschermen van joden ook valt onder noemer van de door u zo geminachte 'politieke correctheid'?
Oud 23 mei 2006, 13:31   #75
Casca
Minister

Standaard

Citaat:
En waarom mag een "bepaalde groep" Israël niet steunen? Er zijn toch genoeg neo-nazi's en islamofascisten die er tegen zijn. Alleen dat is al een reden om dat land te steunen, wat niets te maken heeft met de politiek van de ene of andere partij. Dat kan zoals in elk democratisch land aangekaart worden. Probeer datzelfde maar eens met een moslimland.
Bla bla. Er zijn ook heel veel 'normale mensen' die een probleem hebben met de politiek van Israel.
Oud 23 mei 2006, 17:02   #76
lespaul
Vreemdeling

Standaard

"...You declare, my friend, that you do not hate the Jews, you are merely
'anti-Zionist.' And I say, let the truth ring forth from the high mountain
tops, let it echo through the valleys of God's green earth: When people
criticize Zionism, they mean Jews - this is God's own truth... All men of
good will exult in the fulfillment of God's promise, that his People should
return in joy to rebuild their plundered land. This is Zionism, nothing
more, nothing less... And what is anti-Zionist? It is the denial to the
Jewish people of a fundamental right that we justly claim for the people of
Africa and freely accord all other nations of the Globe. It is
discrimination against Jews, my friend, because they are Jews. In short, it
is anti-Semitism... Let my words echo in the depths of your soul: When
people criticize Zionism, they mean Jews - make no mistake about it."

-- Martin Luther King jr. (NY, 1971)
lespaul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2006, 17:06   #77
Casca
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lespaul Bekijk bericht
"...You declare, my friend, that you do not hate the Jews, you are merely
'anti-Zionist.' And I say, let the truth ring forth from the high mountain
tops, let it echo through the valleys of God's green earth: When people
criticize Zionism, they mean Jews - this is God's own truth... All men of
good will exult in the fulfillment of God's promise, that his People should
return in joy to rebuild their plundered land. This is Zionism, nothing
more, nothing less... And what is anti-Zionist? It is the denial to the
Jewish people of a fundamental right that we justly claim for the people of
Africa and freely accord all other nations of the Globe. It is
discrimination against Jews, my friend, because they are Jews. In short, it
is anti-Semitism... Let my words echo in the depths of your soul: When
people criticize Zionism, they mean Jews - make no mistake about it."

-- Martin Luther King jr. (NY, 1971)
Zelfs grote figuren slaan wel eens de bal mis, blijkbaar...
Oud 23 mei 2006, 17:22   #78
lespaul
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Zelfs grote figuren slaan wel eens de bal mis, blijkbaar...
en waarom JIJ niet?

de meesten die ik ken met een anti-Israëlische mening hebben meestal veel kritiek
te uiten op de joden in het algemeen.

Laatst gewijzigd door lespaul : 23 mei 2006 om 17:23.
Oud 23 mei 2006, 17:32   #79
Casca
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lespaul Bekijk bericht
en waarom JIJ niet?

de meesten die ik ken met een anti-Israëlische mening hebben meestal veel kritiek
te uiten op de joden in het algemeen.
De meeste die IK ken niet. Ik wil gewoon dat Palestijnen en Israëlisch in vrede samenleven. Gezever over Eurabië kan mij daarbij écht geen bal schelen.
Oud 23 mei 2006, 17:35   #80
lespaul
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Casca Bekijk bericht
De meeste die IK ken niet. Ik wil gewoon dat Palestijnen en Israëlisch in vrede samenleven. Gezever over Eurabië kan mij daarbij écht geen bal schelen.
precies, en de eerste stap naar vrede is de beide kanten bekijken.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be