Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 mei 2006, 21:37   #61
gewoon ik
Partijlid

gewoon ik's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
en zijn de mensen die die mensen in t zwart voor zich laten werken ( en zo mss honderden mensen ) dan geen grotere profiteurs ?
ook al eens bij nagedacht?? altijd maar klagen dat de vreemdelingen ons werk afpakken. er zijn enorm veel vacatures open dus echt afpakken doen ze niet.
een deel van de zwartwerkers zijn ook vreemdelingen. maar hiermee hebben ze dan weer geen problemen

het zijn trouwens de zwartwerkers die jobs afpakken. kijk maar in de bouw, hoeveel eerlijke aannemers zijn al over kop door die zwartwerkers. we zouden beter deze aanpakken (door mochten ze werkloos zijn hun uitkering af te pakken)

http://www.ladonia.net
gewoon ik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2006, 21:43   #62
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gewoon ik Bekijk bericht
ook al eens bij nagedacht?? altijd maar klagen dat de vreemdelingen ons werk afpakken. er zijn enorm veel vacatures open dus echt afpakken doen ze niet.
een deel van de zwartwerkers zijn ook vreemdelingen. maar hiermee hebben ze dan weer geen problemen

het zijn trouwens de zwartwerkers die jobs afpakken. kijk maar in de bouw, hoeveel eerlijke aannemers zijn al over kop door die zwartwerkers. we zouden beter deze aanpakken (door mochten ze werkloos zijn hun uitkering af te pakken)
ja maar hoeveel zijn er genoodzaakt om zwart te laten werken omdat de "klant" enkel de laagste prijs wil?
Bijna iedereen dus.
Makkelijk zeggen....net als bij een aanbesteding. Geef me uw laagste prijs!
Zit je dan met tien aannemers rond de tafel en zijn er 6 met een prijs nog lager dan het allerlaagste minimum, 2 die redelijk goed zitten van prijs en 2 die overdrijven omdat ze dachten dat er niemand anders zou geweest zijn.
Wie pakken ze? De aller en allerlaagste! Keer op keer. En dan staan ze er...je moet dat in je prijs steken al die kosten....maar wie het er in steekt pakken ze wel niet.
De stad, de staat, de financien, de ocmw en zelfs de vdab doet krak hetzelfde.
Welkom in de realiteit.

Behalve als er straten moeten gelegd worden, dan vragen ze 1000€ voor een klinker en 5000€ voor een m³ zand. De ééne hand dekt daar precies de andere redelijk goed.

Laatst gewijzigd door Mambo : 24 mei 2006 om 21:46.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2006, 21:46   #63
gewoon ik
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
ja maar hoeveel zijn er genoodzaakt om zwart te laten werken omdat de "klant" enkel de laagste prijs wil?
Bijna iedereen dus.
Makkelijk zeggen....net als bij een aanbesteding. Geef me uw laagste prijs!
Zit je dan met tien aannemers rond de tafel en zijn er 6 met een prijs nog lager dan het allerlaagste minimum, 2 die redelijk goed zitten van prijs en 2 die overdrijven omdat ze dachten dat er niemand anders zou geweest zijn.
Wie pakken ze? De aller en allerlaagste! Keer op keer. En dan staan ze er...je moet dat in je prijs steken al die kosten....maar wie het er in steekt pakken ze wel niet.
De stad, de staat, de financien, de ocmw en zelfs de vdab doet krak hetzelfde.
Welkom in de realiteit.
ja tuurlijk. maar ze vergeten ook altijd te kijken naar de werkelijke prijs, de prijs die de architect had beraamd. Ook wordt er nogal eens rap vergeten dat een klant rap van idee veranderd en dat dan ook de plannen aangepast moeten worden

ik bedoel zo simpelkes tegeltjes in de badkamer zetten of de kinderkamer laten verven?

Oud 24 mei 2006, 21:50   #64
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gewoon ik Bekijk bericht
ja tuurlijk. maar ze vergeten ook altijd te kijken naar de werkelijke prijs, de prijs die de architect had beraamd. Ook wordt er nogal eens rap vergeten dat een klant rap van idee veranderd en dat dan ook de plannen aangepast moeten worden

ik bedoel zo simpelkes tegeltjes in de badkamer zetten of de kinderkamer laten verven?
In gewone huizenbouw worden de klanten vaak een been uitgedraaid. Daar werkt men heel makkelijk met prijs forfait, wat zo goed wil zeggen als "we zien wel waar we uitkomen"
Maar over het algemeen, vooral de grote bouwbedrijven spinnen een netwerk van onderaannemers en koppelbazenrij en houden de bedrijven die voor hun werken in een financiele tang. Doe je het niet, dan krijg je geen werk meer is een dagelijkse dreiging. Nu als je een ploeg van 10 of 20 man te werk stelt ben je vaak genoodzaakt mee te doen in die chantage.
Plooien of breken!
Oud 24 mei 2006, 21:54   #65
gewoon ik
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
In gewone huizenbouw worden de klanten vaak een been uitgedraaid. Daar werkt men heel makkelijk met prijs forfait, wat zo goed wil zeggen als "we zien wel waar we uitkomen"
Maar over het algemeen, vooral de grote bouwbedrijven spinnen een netwerk van onderaannemers en koppelbazenrij en houden de bedrijven die voor hun werken in een financiele tang. Doe je het niet, dan krijg je geen werk meer is een dagelijkse dreiging. Nu als je een ploeg van 10 of 20 man te werk stelt ben je vaak genoodzaakt mee te doen in die chantage.
Plooien of breken!
gewone huizenbouw?? bedoel je sleutel-op-de-deur??
toch niet zu. Ze regelen wel onderaannemers, maar over het algemeen gebeuren dit soort praktijken toch minder. koppelbazen zijn toch verboden (of heb ik het mis) maar in den bouw is er nu veel controol.
ik heb het meer over de zwartwerkers die iet schilderen of behangen van dit soort werkskes. dit moet de klant zelf beslissen en dus kiest hij voor de goedkoopste oplossing en het toch niet zelf doen: zwartwerk

Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be