Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 juni 2006, 17:59   #61
zorlac
Parlementsvoorzitter

zorlac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kaatd Bekijk bericht
Ik zou het logischer vinden indien we mensen toelaten om vzw's op te richten met als doel de kweek en distributie van cannabis. Op die manier haal je geldgewin als doel weg, werk je met een open en controleerbare boekhouding en zitten de producenten en consumenten samen in de vzw wat de sociale controle verhoogt.
Best een te pruimen idee.......(als 1ste stap mss)

Want ik vind toch dat de staat er ook wel een flinke stuiver aan moet verdienen. Want waarom alcohol en tabak wel commercieel verkopen(met de nodige taksen)...en wiet niet?
zorlac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2006, 18:05   #62
zorlac
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bill Bekijk bericht
O ja ik was het Groene! verbod op chocolade sigaretten nog vergeten, en drugs? Geen probleem. Il faut le faire.
Idd komen mijn kinderen daar vroeg of laat mee in aanraking. Het wordt er echter niet makkelijker op als de regering mijn kinderen al half een joint in hun mond steekt, om hun het gebruik enigszins af te raden, natuurlijk.
Wist u dat het gebruik van wiet bij jongeren in Nederland LAGER ligt dan in België. Waarschijnlijk gewoon omwille van het feit dat wat verboden is jongeren net aantrekt.

Straf hé
Oud 1 juni 2006, 18:11   #63
Bill
Provinciaal Gedeputeerde

Bill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorlac Bekijk bericht
Wist u dat het gebruik van wiet bij jongeren in Nederland LAGER ligt dan in België. Waarschijnlijk gewoon omwille van het feit dat wat verboden is jongeren net aantrekt.

Straf hé
Jaja, volgens tv experts, of het zoveelste 'onderzoek' zeker?

Al is de nestbevuiler nog zo groot, het ontvangen van dopgeld brengt hem zelden in gewetensnood...
Waar een Bill is, is een weg...
Bill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2006, 18:11   #64
GroenBeestje
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
O ja ik was het Groene! verbod op chocolade sigaretten nog vergeten, en drugs? Geen probleem. Il faut le faire.
Idd komen mijn kinderen daar vroeg of laat mee in aanraking. Het wordt er echter niet makkelijker op als de regering mijn kinderen al half een joint in hun mond steekt, om hun het gebruik enigszins af te raden, natuurlijk.
Liever de regering dan de dealer in het donkere steegje naar mijn gevoel.8)
GroenBeestje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2006, 18:12   #65
zorlac
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard Bekijk bericht
rokers en alcoholliekers ook ja... want dat zijn geen levensnoodzakelijk dingen.

Drugs, alcholol en tabak, ik noem het de DATSZ ofte de Drugs, Alcohol en Tabak Sociale Zekerheid.

Ik heb het hier ooit eens uit de doeken gedaan maar ik weet niet hoe ik het moet terugzoeken en ik ben te lui om het weer opnieuw te typen eerlijk gezegd.

't kwam eropneer dat ge dat allemaal kon kopen in DAT-schops en dat ge U daar voor moest inschrijven via uw electronische IK bvb en dat je zo die dingen kon kopen van gewaarborgde kwaliteit.
Geen stiekem gedoe met pushers en andere dealers gewoon in de Dat-winkel. En van mijn part ALLE drugs die ge maar wilt.

En de aankopen financierden dan die DATSZ en die betalen dan hun eigen SZ los van de gewone SZ en die is bestemd voor mensen die hun lichaam niet extra met risico's opzadelen.
Elke dag McDonalds is ook niet levensnoodzakelijk....en toch zijn er mensen die zich er vet vreten en vervolgens ook meer kosten ad SZ.....(ik bedoel maar waar trekt ge de lijn)

Uw voorstel van die DAT-shops kan ik wel smaken. Maar dan niet gekoppeld aan één of andere SZ.
Oud 1 juni 2006, 18:13   #66
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard Bekijk bericht
Gij stemt VB zekers....
De stemming is geheim
De stemming is verplicht

Voornoemde partij heeft hieromtrent een duidelijk standpunt.....
Voornoemde partij heeft met de momentele wetgeving hoegenaamd niks te maken.

Duidelijkheid en rechtlijnigheid in de wetgeving is officieel een streven van de huidige regeringscoalitie,ze hebben er zelfs een Q-secretaris voor.

Mss beweegt er nu wel iets,nav het Maastricht-incident
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2006, 18:15   #67
zorlac
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Idd.

Als u natuurlijk uw ogen sluit voor dergelijke onderzoeken, hebt u altijd gelijk natuurlijk.
Oud 1 juni 2006, 18:21   #68
zorlac
Parlementsvoorzitter

Standaard

@Bill

"De Belgische 15- en 16-jarigen behoren eveneens tot de kopgroep van Europa. Net als in Groot-Brittannië, Ierland, Spanje en Frankrijk signaleert het jaarrapport in ons land een frequentiegraad van 32 procent of meer. Ter vergelijking: in het permissieve Nederland bedraagt dezelfde parameter 'slechts' 28 procent.
Ook wat het gebruik van hallucinogene paddestoelen betreft, zit de Belgische jeugd in de Europese kopgroep, maar de Nederlandse jongeren zitten dan weer bij de koplopers als het over het gebruik van ecstasy gaat. Net als in Spanje, Groot-Brittannië en Ierland hebben onze noorderburen een frequentiegraad van meer dan vijf procent. Opnieuw spant Tsjechië de kroon, met een frequentiegraad van acht procent.

Bron: Gazet Van Antwerpen (2005-11-24)"
Oud 1 juni 2006, 18:41   #69
Bill
Provinciaal Gedeputeerde

Bill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
@Bill

"De Belgische 15- en 16-jarigen behoren eveneens tot de kopgroep van Europa. Net als in Groot-Brittannië, Ierland, Spanje en Frankrijk signaleert het jaarrapport in ons land een frequentiegraad van 32 procent of meer. Ter vergelijking: in het permissieve Nederland bedraagt dezelfde parameter 'slechts' 28 procent.
Ook wat het gebruik van hallucinogene paddestoelen betreft, zit de Belgische jeugd in de Europese kopgroep, maar de Nederlandse jongeren zitten dan weer bij de koplopers als het over het gebruik van ecstasy gaat. Net als in Spanje, Groot-Brittannië en Ierland hebben onze noorderburen een frequentiegraad van meer dan vijf procent. Opnieuw spant Tsjechië de kroon, met een frequentiegraad van acht procent.

Bron: Gazet Van Antwerpen (2005-11-24)"
Thx!!!
Nu had ik enkel nog graag geweten over welk jaarrapport het hier gaat? Het Gva jaarrapport?

Al is de nestbevuiler nog zo groot, het ontvangen van dopgeld brengt hem zelden in gewetensnood...
Oud 1 juni 2006, 18:44   #70
tooninjo
Vreemdeling

Standaard Gedoogd beleid?!

Het gedoogd beleid in België is toch niet normaal ... hypocrisie ten top!! We mogen het wel in ons bezit hebben (onder bepaalde voorwaarden), maar we mogen het niet invoeren, niet zelf kweken en niet aankopen ... wat hadden ze dan gedacht dat de weed uit de lucht komt vallen misschien!!
Daarenboven waar die shops zich ook bevinden in Nederland, dicht bij de grens of in het centrum van de stad, de belgen gaan er toch naartoe hoor.
Onze politici willen gewoon de waarheid niet onder ogen zien en steken voor de zoveelste keer hun kop in het zand.
En wat dan nog als er belgen zijn die graag een jointje roken op tijd en stond ... daar is toch niets mis mee zeker!! Niet alle "drugsgebruikers" zijn marginalen die aan de rand van de maatschappij leven hoor.
tooninjo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2006, 19:09   #71
zorlac
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Thx!!!
Nu had ik enkel nog graag geweten over welk jaarrapport het hier gaat? Het Gva jaarrapport?
Dit jaarrapport.....

HET ENCOD BULLETIN OVER DRUGSBELEID IN EUROPA

NR. 12. DECEMBER 2005
[SIZE=4]
[/SIZE]

Volgens het laatste jaarrapport van het Europees Waarnemingscentrum rond Drugs en Drugsverslaving is het frequent
gebruik van cannabis onder 15/16-jarigen in Nederland lager dan dat van 8 andere EU
lidstaten (Italië, Slovenie, België, Spanje, Frankrijk, Groot-Brittannië, Ierland en
Tsjechië) ook al is cannabis voor volwassenen openlijk verkrijgbaar.
Maar Minister van Justitie Donner weigert over te gaan tot een wettelijke regulering van
de handel in cannabis (waarom gevraagd wordt door vele Nederlandse burgemeesters
en een meerderheid van de Tweede Kamer), dreigend met de toorn van de rest van
Europa die Nederland zich met zo’n stap op de hals zou halen.
Joep Oomen (met Farid Ghehioueche en Peter Webster) -
www.encod.org
Oud 1 juni 2006, 19:10   #72
PelgrimForever
Europees Commissaris

PelgrimForever's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar PelgrimForever
Standaard

Citaat:
Ja, ja, en die Hollandse en Belgische bewoners die op TV spraken van overlast door harddrugverkoop die er louter toevallig ook mee gepaard gaat sloegen dus eigenlijk maar wat uit hun nek?
Inderdaad,
hard drugs gebruikers zoals alcoholdrinkers veroorzaken,
in tegenstelling tot soft drugs gebruikers,
wel degelijk overlast en een groot gevaar voor de volkgezondheid.
Thai bedreigt mij fysiek
Vlaams belangers dwepen met Hitler
PelgrimForever is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2006, 19:10   #73
lyot
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Als je de hele soft drugsproblematiek wat beter gevolgd had wist je dat dit al jarenlang het geval is. Nederland heeft een veel lager % softdruggebruikers dan in België. En wees maar zeker dat het verboden karakter daar in grote mate mee verantwoordelijk is.
Oud 1 juni 2006, 19:12   #74
van Maerlant
Perm. Vertegenwoordiger VN

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Het is niet de schuld van Nederland dat zoveel mensen er hun drugs gaan kopen. Het belgisch softdrugsbeleid is veel te dubbelzinnig.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2006, 19:18   #75
lyot
Parlementsvoorzitter

Standaard

Wat zou een verplaatsing van de coffee-shops naar de rand van Maastricht nu voor méér overlast zorgen voor de Belgische randgemeenten. Er zijn op dit ogenblik een drietal belangrijke invalswegen vanuit België naar Maastricht . Eentje is vanuit Lanaken , eentje vanuit Riemst en een derde is de autosnelweg die via Voeren loopt. Via deze wegen verloopt sowieso reeds al het overgrote deel van het drugsverkeer naar Maastricht. Maastricht zal evenwel haar nieuwe coffeeshops niet pal op de grens leggen . Op de weg van Riemst naar Maastricht kan dit gewoonweg niet, want daar liggen er al verschillende woonwijken. Het gebied tussen Maastricht en Vise is dan weer een soort niemandsgebied, waar eigenlijk niet veel volk woont en waar de Belgische buren in de onmiddelijke omgeving van de grens sowieso zeer schaars gezaaid zijn. In ieder geval, wat is het verschil voor België of die drugsgebruikers nu 1km of 3km over de grens rijden ? Dat moet iemand mij toch nog eens proberen uit te leggen, want ik begrijp het niet
Oud 1 juni 2006, 19:25   #76
Bill
Provinciaal Gedeputeerde

Bill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dit jaarrapport.....

HET ENCOD BULLETIN OVER DRUGSBELEID IN Europa
Hmm een clubje druglovers, surprise, surprise.

Oud 1 juni 2006, 19:27   #77
gsus
Lokaal Raadslid

gsus's schermafbeelding

Standaard

Zolang dat clubje drugslovers een wetenschappelijk correct onderzoek voert, kunt gij voor mijn part mijn ballen likken, excuse my french.
gsus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2006, 19:30   #78
Bill
Provinciaal Gedeputeerde

Bill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lyot Bekijk bericht
Als je de hele soft drugsproblematiek wat beter gevolgd had wist je dat dit al jarenlang het geval is. Nederland heeft een veel lager % softdruggebruikers dan in België.
Singapore heeft een nog lager % softdruggebruikers dan Nederland.En wees maar zeker dat het verboden karakter daar in grote mate mee verantwoordelijk is.

Oud 1 juni 2006, 19:38   #79
Bill
Provinciaal Gedeputeerde

Bill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gsus Bekijk bericht
Zolang dat clubje drugslovers een wetenschappelijk correct onderzoek voert, kunt gij voor mijn part mijn ballen likken, excuse my french.
Steek voor mijn part uw balletjes wetenschappelijk tussen de deur, maar hou ze in ieder geval rustig bij u.
Het is niet omdat een clubje druglovers wat cijfertjes op een site smijten, dat alles plots wetenschappelijk wordt.

Oud 1 juni 2006, 19:39   #80
Pieke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Singapore heeft een nog lager % softdruggebruikers dan Nederland.En wees maar zeker dat het verboden karakter daar in grote mate mee verantwoordelijk is.
dit kunt u natuurlijk cijfermatig staven...

En wat met de VS, drugsrepressieland bij uitstek?
Pieke is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be