![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Banneling
|
![]() Yep, en ook van Rusland en de andere leden van de veiligheidsraad.
Eigenlijk komt het eropneer dat er ginder niets te halen valt. Bijgevolg besluiten ze het dus maar te laten rotten. óók die fantastische VS of A dus. Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vind dat de VS hun jongens gewoon naar huis moetenlaten komen en de Irakezen hun zaakjes zelf laten oplossen, net zoals de Afghanen hun zaakjes zelf maar moeten oplossen, net zoals de achtjarige oorlog tussen Iran/Irak hun zaakjes ook zelf heeft opgelost (nou, niet helemaal natuurlijk).
Ik vermoed dat er dan wel een paar miljoenen doden meer zullen vallen, maar dan zijn de linkiewinkies hier tenminste gelukkig! nietwaar? (ik heb ze tenminste niet gehoord toen die oorlog tussen Irak en Iran aan de gang was en ze kinderen gebruikten om de mijnenvelden op te kuisen waardoor ze ineens toegang kregen tot 72 maagden, noch heb ik ze iets horen vertellen over de Koerdische dorpen die werden uitgemoord door Saddam, ennog veel minder over de honderdduizenden slachtoffers die nu her en der in massagraven worden gevonden). Dus... what the fuck zeuren jullie nu? Och ja! bijna vergeten! omwille van die Amerikaanse jongens die er nu voor god-mijn-kloten hun leven voor gaan opofferen! Mij niet gezien hoor, en JULLIE ook nie zeker hé? Laatst gewijzigd door circe : 8 juni 2006 om 18:00. |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
(Nu het zal alleszins niet het VS-leger zelf zijn dat zoiets doet maar er zijn bijv. milities (Badr) en militaire groepen opgeleid of bijgestaan door de VS (Special Police Commandos met Steele bijv., die ook in L-A ervaring heeft) mogelijks, ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Banneling
|
![]() Maar toch niet zoveel als de Russen in Tsjtsj (van tsssttt... mag niemand weten)...
Maar aan de reacties op de door U gestarte topic te zien, ligt correct links daar niet wakker van... ![]() Laatst gewijzigd door Chipie : 8 juni 2006 om 19:54. |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
|
![]() Is dat wel hun prioriteit?
De kliek rond Bush heeft goed gewonnen met wapenverkoop, heropbouw- en oliecontracten, de VS heeft geopolitiek terug iets in de pap te brokken in Irak, ... En propaganda voeren kunnen ze wel dus misschien kunnen ze de publieke opinie nog wel keren. Ik ben nog vergeten, extra geweld in Irak is misschien ook als rechtvaardiging om te blijven (en zo dus hun invloed te vrijwaren en vermeende/waarschijnlijke invloed Iran te beperken) ... Ik weet trouwens niet meer wat ik van de berichtgeving moet denken. Moet ik nu alternatieve media als globalresearch, stopusa en dahrjamail eerder geloven, of de klassieke media die bijna altijd gewoon kopieëren van persbureaus die vaak nogal gemakkelijk propaganda overnemen of niet te kritisch zijn... Laatst gewijzigd door StevenNr1 : 8 juni 2006 om 19:56. |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
|
![]() Als hij zijn leger daar nu weghaalt is het opdoeken die handel en zijn ze die oorlog voor niets begonnen, want dag contractjes, dag winst, dag geopolitiek belang, ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als hij zijn leger daar nu weghaalt, dan is het daar anarchie en nemen de wrede islamfundi warlords het land over. En dan ga je links pas horen schreeuwen en vloeken op die onmens van een bange blanke racistische Bush.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
|
![]() Ik niet alleszins, ik heb in een ander topic de volledige terugtrekking van alles van buitenlands militair apparaat en geheime diensten al voorgesteld. Geen reactie daar...
Ik ben trouwens helemaal niet zo zeker van uw hypothese. |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door praha : 8 juni 2006 om 23:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Nee dus, eerst alles heropbouwen en terugbrengen tot de staat waarin je het gevonden hebt, namelijk: veilig, verzorgd, stabiel en met de olie vlotjes uit de pijplijnen stromend. Veel werk aan de winkel dus. Je moet weten wat je wil hé, als je de grote Jan wilt uithangen moet je er ook de consequenties van dragen. Amerikanen moeten dringend eens opgroeien en hun verdomde job doen. Al dat amateurisme is echt schandelijk. Er moeten dus méér Amerikaanse troepen naar Irak, want door hun te kleine aantal nu houden ze het land in een mensonwaardige chaos die jaarlijks tienduizenden het leven kost. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
|
![]() Nee, oliepiek, u vergist zich. De Amerikanen zijn een deel van het probleem, een grote meerderheid der Irakezen wil hen weg. De Amerikanen zitter er uiteindelijk toch grotendeels enkel om hun belangen en hun winsten (doe die van bepaalde concerns en personen toch) veilig te stellen, zij zullen het niet zijn die een rechtvaardige, Irakese staat opbouwen die zelf mag doen met het land wat ze wil, dat zullen de Amerikanen kost wat kost vermijden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Herlezen, beste vriend, herlezen. Als ze nu weggaan zijn ze nog meer de satan van de aarde. Elke afrikaanse, aziatische, russische dictator zit te hopen dat ze dat doen want dan gaat heel de VN en Europa zijn pijlen richten op de VS terwijl zij duizenden mensen per dag doorheen de vleesmolen halen. Maar dat zal wel de fout van armoede zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Soms denk ik dat je te intelligent bent om in PVDA propaganda te verzeilen. Maar dan doe je het toch weer wel.
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Jazeker : 9 juni 2006 om 00:02. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
|
![]() 2005: http://politicalwire.com/archives/20...roops_out.html
2004: http://www.msnbc.msn.com/id/5217874/site/newsweek Laatst gewijzigd door StevenNr1 : 9 juni 2006 om 00:22. |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
|
![]() Danku
![]() Ik vind teksten op de site van de PVDA alleszins veel minder naar propaganda ruiken dan teksten op de site van andere politieke partijen (die meestal niet eens een eigen analayse hebben m.b.t. internationale thema's.) Verder heb ik nog nooit sterke argumenten gehoord waarom alles van de PVDA per definitie propaganda zou zijn, zijn al hun leden misschien leugenaars of denken zij er geld of stemmen mee te winnen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
|
![]() Hij beweert dat de oplossing er met de Amerikanen zal moeten komen. Ik beweer net dat zij het probleem enkel in de hand werken en dus zeker niet de (of een rechtvaardige) oplossing zullen aandragen daar zij in Irak andere belangen dan die van de Irakezen na streven.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
|
![]() En tja, ik ben ook maar een mens hé. Met een bepaalde drang naar politieke discussie en informatie wel misschien.
Wat ik toen hier schreef, vind ik wel nog steeds relevant (i.v.m. informatie zoeken en gebruiken op het net), misschien heeft iemand er iets aan: Citaat:
Laatst gewijzigd door StevenNr1 : 9 juni 2006 om 00:37. |
|
![]() |
![]() |