![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
| Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#61 | |
|
Banneling
|
Citaat:
wachten en hopen maar: michien groeit 't terug aan Sterkte! Laatst gewijzigd door filosoof : 11 juli 2006 om 12:33. |
|
|
|
|
|
|
#62 | ||
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Ik onthou deze uiterst actuele parallel: Citaat:
Laatst gewijzigd door baarle : 11 juli 2006 om 12:42. |
||
|
|
|
|
|
#63 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Hartelijk dank om met uw reactie de in de tekst uitgelegde 'invented tradition' te illustreren.
|
|
|
|
|
|
#64 |
|
Parlementslid
|
vinden we in de tekst van drosophila.
Inderdaad ! Velen onder ons hebben tussen hun onderwijsperiode moeten aanhoren : "De Belgen waren de dapperste aller Galliërs". {voor Hansje : Les Belges sont les plus ....) Wie waren echter die bOlgen waar de Jules over sprak ? Een belgische volkstam, levende ten oosten van Londen, zowat in de streek van Birmingham; volkstam die door zijn agitatie, de romeinse landing in England deed mislukken. Hansje, historisch volkomen juist ! Besluit : zélfs de naam van dit apenland is .... verkeerd uitgedacht ... Tiens ...
|
|
|
#65 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#66 |
|
Europees Commissaris
|
|
|
|
|
|
|
#67 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
Pompom pom pom pom pom pom pom pompom enz... |
|
|
|
|
|
|
#68 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#69 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#70 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#71 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
We kunnen niet allemaal een eenvoudige basiskennis hebben hé?
|
|
|
|
|
|
#72 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ofwel den beste, ofwel democratisch verkozen. Akkoord ? |
|
|
|
|
|
|
#73 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Overigens, bij wijze van slot: de enige mensen die ik ken die maar over de middeleeuwse geschiedenis van Vlaanderen blijven doordrammen (en de Romeinse van België), vind ik bij de BUB en aanverwante. Ik vermoed dat zij meer zijn met de essentie deze tekst, dan de meeste andere mensen die ik ken, die tenminste weten dat het daar al lang niet meer over gaat.
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat. |
|
|
|
|
|
|
#74 | ||||
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door drosophila : 11 juli 2006 om 15:41. |
||||
|
|
|
|
|
#75 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
Prinsen en prinsesjes worden koning enkel en alleen omdat ze uit de "juiste k*t" zijn gekomen. Bedrijfsleiders en rechters hebben een zware studie achter de rug en dienen zich te bewijzen vooraleer ze een job als rechter/manager krijgen toegewezen. Zelfs al spreken we over een "ceremoniële rol"; een staatshoofd vertegenwoordigt het volk en dient verkozen te worden! en aldus is een erfopvolging ondemocratisch. just my 0.02 €... |
|
|
|
|
|
|
#76 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#77 |
|
Gouverneur
|
|
|
|
|
|
|
#78 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Erfopvolging is wel goed voor stabiliteit en dat heeft een land ook nodig. Laatst gewijzigd door Hans1 : 11 juli 2006 om 17:34. |
|
|
|
|
|
|
#79 |
|
Banneling
|
Microsoft is al geen bedrijfje meer. Dat is, wat economische macht betreft, 50 staten samen !
|
|
|
|
|
|
#80 |
|
Gouverneur
|
en wat als het zoneke van de huidige oppergaai niet goed genoeg blijkt te zijn? en ik weet niet in welke bedrijven jij al geweest bent maar ik ben nog niet veel "zonen" van tegegenkomen hoor... ik vermoed vooral dat het hier om kleine ondernemingen gaat. toch zeker met de huidige bedrijfscultuur is dat intolerabel.
|
|
|
|