Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 juli 2006, 22:34   #61
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Ke Nan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Heftruck Bekijk bericht
Wat mij vooral interesseert aan WoW is de uitstekende setting om aan RP te doen. En ik vrees dat RP bij Neocron nogal moeilijk te vinden zal zijn.
Toch niet. Alhoewel je natuurlijk altijd wat CS-kiddies hebt die denken dat ze Counterstrike spelen, zijn er ook heel wat gamers die echt aan rp doen. Je kan het spel zelfs spelen zonder maar ooit één schot gelost te hebben. Jij zelf bepaalt hoe ver je de rp wil laten gaan.
Ik ben zelf bijvoorbeeld een hele tijd clanleider geweest en daarbij ook nog eens hoofd van een alliantie van clans. Komt heel wat politics, diplomatie enzovoort bij kijken. Als dat geen rp is.

Je kan het spel ook eens uitproberen. De eerste 10 dagen zijn een free trial.
Oud 16 juli 2006, 22:39   #62
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Ke Nan's schermafbeelding

Standaard

Het is me ook opgevallen dat er nogal wat BF2-spelers zijn. Misschien een Politics.be-clan starten?
Oud 16 juli 2006, 22:50   #63
Pieke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Pieke's schermafbeelding

Standaard

http://www.liquid.se/pong/
Pieke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2006, 22:51   #64
Metternich

Metternich's schermafbeelding

Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
Het is me ook opgevallen dat er nogal wat BF2-spelers zijn. Misschien een Politics.be-clan starten?
Ik vrees een enorm aantal teamkillers

Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2006, 23:08   #65
Heftruck

Standaard

Die, communist scum!
Heftruck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2006, 23:08   #66
Heftruck

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
Toch niet. Alhoewel je natuurlijk altijd wat CS-kiddies hebt die denken dat ze Counterstrike spelen, zijn er ook heel wat gamers die echt aan rp doen. Je kan het spel zelfs spelen zonder maar ooit één schot gelost te hebben. Jij zelf bepaalt hoe ver je de rp wil laten gaan.
Ik ben zelf bijvoorbeeld een hele tijd clanleider geweest en daarbij ook nog eens hoofd van een alliantie van clans. Komt heel wat politics, diplomatie enzovoort bij kijken. Als dat geen rp is.

Je kan het spel ook eens uitproberen. De eerste 10 dagen zijn een free trial.
'k Zal eens proberen, vanavond nog.

Edit: eens naar de filegrootte gekeken, 't zal voor nen andere keer zijn.

Laatst gewijzigd door Heftruck : 16 juli 2006 om 23:13.
Oud 17 juli 2006, 10:28   #67
Vlaanderen Boven

Vlaanderen Boven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ik ben een heel tijdje serieus verslaafd geweest and Bioware's RPGs. Baldurs's Gate 1&2, Planescape Torment, Neverwinter Nights 1&2.....
Ik ben juist bezig met Baldur's Gate 2 (net een koffer vol oude spellen gekregen)...fucking moeilijk. Ik speel op de laagste moeilijkheidsgraad en dan nog moet ik de helft van de battles tien keer opnieuw spelen tot ik win.

En hoe moet je in godsnaam de mages/wezens vermoorden die tegen magie EN fysieke schade kunnen???

Laatst gewijzigd door Vlaanderen Boven : 17 juli 2006 om 10:29.
Vlaanderen Boven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2006, 10:46   #68
Heftruck

Standaard

Vandaag staat Hitman: Blood Money op het programma.
Oud 17 juli 2006, 10:58   #69
Armadel
Gouverneur

Armadel's schermafbeelding

Standaard

Van abandonia gehaald:
- KGB aka Conspiracy
- Pandemonium
- Caesar
Armadel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2006, 12:22   #70
van Maerlant

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven Bekijk bericht
Ik ben juist bezig met Baldur's Gate 2 (net een koffer vol oude spellen gekregen)...fucking moeilijk. Ik speel op de laagste moeilijkheidsgraad en dan nog moet ik de helft van de battles tien keer opnieuw spelen tot ik win.
De meeste battles kunnen geen probleem vormen. Goed om te weten is dat vijandelijke Clerics enkels zichzelf healen, en niet hun bondgenoten (itt tot de meeste andere RPG's). Clerics doen verder normaal gezien niet zoveel schade, op Flame Strike na.
Fighters kunnen irritant zijn. Ze hebben de laagste armor class (-4 voor een niet-special character, ofzo), en de meeste hitpoints. Wat je hier moet doen, is je 'tanks' tegen hen laten vechten. Aangezien je het spel pas speelt, neem ik aan dat je enige tank tot nu toe Minsc is. Het is een goede melee vechter, ook al is hij ranger, dus hij kan dit zeker en vast aan.
Ondertussen concentreer je je op de mages. Mages hebben een hoge armorclass, en zijn dus zeer zwak tegen fysieke damage. Je schiet ze vol met pijlen tot ze stoppen met hun grote mond op te zetten. Een strijd tegen een krachtige mage kan wel zeer problematisch worden (ik denk aan death fog, lighting bolt, fireball,...). Het is de bedoeling dat je deze spells onderbreekt. Deze machtige spells duren een tijdje om te casten, in tegenstelling tot de lvl 1 spell magic missile. Je neemt je mage (hopenlijk heb je er al een), en cast magic missile telkens de vijandelijke mage begint te casten. Als je ietwat meer ervaring hebt, zal je aan de animations en de tekst kunnen voorspellen welke spell de mage is aan het casten.

Verder nog: Oppassen voor dwergen (die kerels hebben een shitload aan hitpoints) en voor halflings (die kleine smeerlappen gebruiken af en toe backstab, wat pijnlijk kan zijn.

Citaat:
En hoe moet je in godsnaam de mages/wezens vermoorden die tegen magie EN fysieke schade kunnen???
Ik neem aan dat je het over magic resistance hebt, en niet over protective spells?

1. Magic resistance: Er zijn enkele spells die de magic resistance van vijanden aanzienlijk verlagen. Op de namen kan ik niet komen aangezien het al een tijdje geleden is dat ik BG speelde. Het vreemde aan je vraag is, dat vijanden met een hoge magic resistance meestal niet veel bescherming hebben tegen fysieke schade.
Wat je ook kan doen, is experimenteren met verschillende soorten magische schade. Magic Missile wordt meestal geabsorbeerd, net als lightning bolt en fireball. Neem wat summoning magic mee, omring de vijand met monsters, en begin op hem te experimenteren

2. Protective spells: Deze vormen weinig problemen. Er zijn meer dan genoeg spells om deze enchantments te verwijderen.

Ik hoop dat je er iets aan hebt.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.

Laatst gewijzigd door van Maerlant : 17 juli 2006 om 12:22.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2006, 12:22   #71
van Maerlant

Standaard

En, ach ja, je gebruikt toch de pauze knop tijdens de battles?
Oud 17 juli 2006, 12:39   #72
vercetti
Minister

vercetti's schermafbeelding

Standaard

Na gisteravond geweldig veel afgeknald geweest te zijn in Hl² DM, ben ik tot 2 conclusies gekomen. Ik weet alleen niet dewelke het meest juist is.

1)De anderen zijn allemaal cheaters met autoaim.
2)Ik ben geweldig slecht.
Wij zijn dus eigenlijk de enige originele flaminganten.

vercetti is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2006, 12:54   #73
van Maerlant

Standaard

HL DM moet ge gewoon worden, niks meer.
Oud 17 juli 2006, 12:55   #74
vercetti
Minister

vercetti's schermafbeelding

Standaard

Ja, het gaat er soms wel héél snel en chaotisch aan toe.
vercetti is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2006, 12:57   #75
van Maerlant

Standaard

Nogal, ja
Oud 17 juli 2006, 15:31   #76
Vlaanderen Boven

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant Bekijk bericht
De meeste battles kunnen geen probleem vormen. Goed om te weten is dat vijandelijke Clerics enkels zichzelf healen, en niet hun bondgenoten (itt tot de meeste andere RPG's). Clerics doen verder normaal gezien niet zoveel schade, op Flame Strike na.
Fighters kunnen irritant zijn. Ze hebben de laagste armor class (-4 voor een niet-special character, ofzo), en de meeste hitpoints. Wat je hier moet doen, is je 'tanks' tegen hen laten vechten. Aangezien je het spel pas speelt, neem ik aan dat je enige tank tot nu toe Minsc is. Het is een goede melee vechter, ook al is hij ranger, dus hij kan dit zeker en vast aan.
Ondertussen concentreer je je op de mages. Mages hebben een hoge armorclass, en zijn dus zeer zwak tegen fysieke damage. Je schiet ze vol met pijlen tot ze stoppen met hun grote mond op te zetten. Een strijd tegen een krachtige mage kan wel zeer problematisch worden (ik denk aan death fog, lighting bolt, fireball,...). Het is de bedoeling dat je deze spells onderbreekt. Deze machtige spells duren een tijdje om te casten, in tegenstelling tot de lvl 1 spell magic missile. Je neemt je mage (hopenlijk heb je er al een), en cast magic missile telkens de vijandelijke mage begint te casten. Als je ietwat meer ervaring hebt, zal je aan de animations en de tekst kunnen voorspellen welke spell de mage is aan het casten.

Verder nog: Oppassen voor dwergen (die kerels hebben een shitload aan hitpoints) en voor halflings (die kleine smeerlappen gebruiken af en toe backstab, wat pijnlijk kan zijn.
Ik heb nog Korgan, de dwerg. Die heeft inderdaad veel hp en is een ledelijke vechter. Daarnaast heb ik mijn Main Character, die paladin is maar niet zo sterk, een Druid, een Mage en een Archer. En Minsc natuurlijk.

Bij de meeste quests kom ik halfweg voor ik een te moeilijke battle tegenkom en dan moet terugkeren. Gelukkig heb ik de gewoonte van veel te Quicksaven, dat heeft me al vele keren van verdere frustratie behoed.

Ik kan de meeste battles uiteindelijk wel winnen, maar soms niet voordat een of meerdere van mijn personages dood zijn. Meestal de zwakkeren. Kun je die door priesters terug tot leven laten komen of hoe zit dat? Daarmee heb ik nog niet geëxperimenteerd...

Citaat:
neem aan dat je het over magic resistance hebt, en niet over protective spells?

1. Magic resistance: Er zijn enkele spells die de magic resistance van vijanden aanzienlijk verlagen. Op de namen kan ik niet komen aangezien het al een tijdje geleden is dat ik BG speelde. Het vreemde aan je vraag is, dat vijanden met een hoge magic resistance meestal niet veel bescherming hebben tegen fysieke schade.
Wat je ook kan doen, is experimenteren met verschillende soorten magische schade. Magic Missile wordt meestal geabsorbeerd, net als lightning bolt en fireball. Neem wat summoning magic mee, omring de vijand met monsters, en begin op hem te experimenteren

2. Protective spells: Deze vormen weinig problemen. Er zijn meer dan genoeg spells om deze enchantments te verwijderen.

Ik hoop dat je er iets aan hebt.
Soms kom je een vijandelijk personage tegen dat beschermd is tegen beide soorten schade. Bijvoorbeeld in die quest om 10 000 gp te verdienen (een valstrik) kom je in de grot een mage tegen die (voor mij) onverslaanbaar is. Ik moest weeral terugkeren.

Kun je zo'n personages toch vermoorden?
Oud 17 juli 2006, 15:31   #77
Vlaanderen Boven

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant Bekijk bericht
En, ach ja, je gebruikt toch de pauze knop tijdens de battles?
Zo'n n00b ben ik nu ook weer niet, zonder pauze spelen zou meestal automatische zelfmoord zijn...
Oud 17 juli 2006, 15:34   #78
van Maerlant

Standaard

Citaat:
Ik heb nog Korgan, de dwerg. Die heeft inderdaad veel hp en is een ledelijke vechter. Daarnaast heb ik mijn Main Character, die paladin is maar niet zo sterk, een Druid, een Mage en een Archer. En Minsc natuurlijk.
Korgan is inderdaad aan te raden. Ik neem hem normaal niet aangezien hij evil is.

Citaat:
Bij de meeste quests kom ik halfweg voor ik een te moeilijke battle tegenkom en dan moet terugkeren. Gelukkig heb ik de gewoonte van veel te Quicksaven, dat heeft me al vele keren van verdere frustratie behoed.
Het probleem is dat je geen mage hebt. Magie kan het tij van een battle zeer snel doen keren.

Citaat:
Ik kan de meeste battles uiteindelijk wel winnen, maar soms niet voordat een of meerdere van mijn personages dood zijn. Meestal de zwakkeren. Kun je die door priesters terug tot leven laten komen of hoe zit dat? Daarmee heb ik nog niet geëxperimenteerd...
Je kan:
A. Naar een temple gaan, tegen de priest spreken en het character terug tot leven laten komen (Raise Dead)
B. Na een level up of twee krijgt Jaheira 'Harpers Call', waarmee je de doden tot leven kan wekken.

Citaat:
Soms kom je een vijandelijk personage tegen dat beschermd is tegen beide soorten schade. Bijvoorbeeld in die quest om 10 000 gp te verdienen (een valstrik) kom je in de grot een mage tegen die (voor mij) onverslaanbaar is. Ik moest weeral terugkeren.
Waar is die quest?

Citaat:
Kun je zo'n personages toch vermoorden?
Je kan alle characters die niet belangrijk zijn voor de hoofdverhaallijn vermoorden.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
Oud 18 juli 2006, 09:17   #79
Vlaanderen Boven

Standaard

Ik heb wel een mage, Aerie. Ze is wel goed maar heeft maar 42 hp (dan nog na drie level-ups). Maakt het iets uit dat Korgan Chaotic Evil is?

Ondertussen gaat het al een stuk beter en heb ik een aantal quests kunnen afmaken. Ik heb ook die ene kerel kunnen vermoorden (in de quest van de grot in Windspear Hills). Je hebt blijkbaar gewoon legendarische magische wapens nodig. Toch zit ik vast, ik geraak er niet langs de vampiers. Die drainen je levels zodat je in twee tellen sterft.
Oud 18 juli 2006, 10:47   #80
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb wel een mage, Aerie. Ze is wel goed maar heeft maar 42 hp (dan nog na drie level-ups). Maakt het iets uit dat Korgan Chaotic Evil is?

Ondertussen gaat het al een stuk beter en heb ik een aantal quests kunnen afmaken. Ik heb ook die ene kerel kunnen vermoorden (in de quest van de grot in Windspear Hills). Je hebt blijkbaar gewoon legendarische magische wapens nodig. Toch zit ik vast, ik geraak er niet langs de vampiers. Die drainen je levels zodat je in twee tellen sterft.
Voor de Vampiers heb je absoluut een "Protection from Evil Energy" (dacht ik - het is een cleric spell) nodig, waardoor ze je niet meer kunnen drainen. In één tegen één kan een Vampier in principe Minsc niet aan (zeker als al je andere characters met boog, kruisboog en die zaken van achteruit schieten).

btw: heb je eerst BG I gespeeld en de main character geïmporteerd? En welk level ben je?

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be