Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 augustus 2006, 10:52   #61
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
ik meen mij te herinneren dat het vooral animisten waren.
Op het Arabische schiereiland waren het vooral tolerante polytheisten. Een godje meer of minder maakte niks uit.

In het Midden-Oosten en Noord-afrika woonden hoofdzakelijk joden en christenen.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2006, 12:13   #62
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ploertendoder Bekijk bericht
Klonk misschien sarcastisch, maar iets in mijn intuïtie zegt me dat dat uur steeds dichterbij komt. Zoals het er nu aan toe gaat kan dat toch geen tien jaar meer duren hé.

De oorlog in Libanon was een voorsmaakje denk ik.

Wordt Mormoon, dan kunde ook zoveel vrouwen hebben als ge wilt, maar ge blijft wel een soort Christen,
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2006, 12:19   #63
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door werkgroep morkhoven Bekijk bericht
Dat kan wel zijn maar de arabische cultuur is in ieder geval heel wat meer dan enggeestige fundamentalisten en volksnationalisten ervan willen maken.
Ja ze hebben wereldberoemde universiteiten en wetenschappers die ons medicijnen brengen, en fantastische oorlogswapens en ontwikkelingen in de fysica etc...

Niet dus, ...

En hoe komt, dat,, ... niet omdat ze stoem zijn hoor, dat ga je me niet horen zeggen, maar doordat het dogma van de islam verbied, van tegen de islam in te gaan, en dus ook op die manier wetenschap, in de kiem smoort.

Het enige wat je kan leren is Islam, en wat sterrenkunde, en dat is het ongeveer.

Met als gevolg dat ze voor alles buitenlandse hulp nodig hebben, wat ook weer tegen dat geloof is, ...

oei, oei, ... zolang ze die godsdienst niet gaan uitzuiveren is er geen beterschap in zicht...

maar ja, dat verbied de Koran ook al, en uiteindelijk is alles toch de wil van Allah dus wat zouden we eraan doen.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2006, 13:00   #64
Basy Lys
Minister

Basy Lys's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
... Irak (tweemaal), Bosnië, Tsjetsjenië en Afghanistan werden overrompeld door westerse krachten. Het gevolg hiervan is dat ruim meer dan een miljoen moslims gedood zijn en de plaatselijke infrastructuur vernietigd is. ...
Tiens, hoort Bosnië thuis in dat lijstje? En Tsjetsjenië?

Het lijstje met mohammedaanse probleemgebieden is nog enigszins langer.

Een miljoen moslims??

En waarom zet je Thailand er niet bij, of Algerije, of Saharawi? Of Xinjang, Darfur, West-Sudan? Om Indonesië niet te vergeten, en Iran, Ivoorkust, Nigeria en Senegal...

Overal in de mohammedaanse wereld heerst onheil. Het is niet de westerse wereld die een miljoen moslims vermoord heeft. Zij regelen dat wel onderling.
Basy Lys is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2006, 13:39   #65
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Ke Nan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Basy Lys Bekijk bericht
Tiens, hoort Bosnië thuis in dat lijstje? En Tsjetsjenië?

Het lijstje met mohammedaanse probleemgebieden is nog enigszins langer.

Een miljoen moslims??

En waarom zet je Thailand er niet bij, of Algerije, of Saharawi? Of Xinjang, Darfur, West-Sudan? Om Indonesië niet te vergeten, en Iran, Ivoorkust, Nigeria en Senegal...

Overal in de mohammedaanse wereld heerst onheil. Het is niet de westerse wereld die een miljoen moslims vermoord heeft. Zij regelen dat wel onderling.
De Bosnische moslims werden het meest geviseerd. De Tsjetsjenen zijn voor het grootste gedeelte moslim. Gemakshalve reken ik de Serviërs en Russen tot het Westen. In de landen die ik opgesomd heb, zijn de meeste doden rechtstreeks veroorzaakt door de militaire apparaten van de Coalition of the Willing, de Russen en de Serviërs.
Het ironische is dat in deze landen de Islam gematigd(behalve Afghanistan) was tot ze onder 'Westers' vuur kwamen te liggen. Het Westerse oorlogsgeweld is simpelweg de katalysator van het moslimfundamentalisme.
Oud 17 augustus 2006, 14:27   #66
largo_w
Perm. Vertegenwoordiger VN

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De Bosnische moslims werden het meest geviseerd.
definieer "het meest"?

Citaat:
De Tsjetsjenen zijn voor het grootste gedeelte moslim. Gemakshalve reken ik de Serviërs en Russen tot het Westen. In de landen die ik opgesomd heb, zijn de meeste doden rechtstreeks veroorzaakt door de militaire apparaten van de Coalition of the Willing, de Russen en de Serviërs.
Het ironische is dat in deze landen de Islam gematigd(behalve Afghanistan) was tot ze onder 'Westers' vuur kwamen te liggen. Het Westerse oorlogsgeweld is simpelweg de katalysator van het moslimfundamentalisme.
Ma manneke toch wa zegde gij nu weer?
Aanslagen en agressie in Thailand is dat ook tegen westerlingen?
Pakistan is dat aggressie tegen het westen?
Uw westen is kortweg de rest van de wereld of vergis ik mij?

Ja en tijdens WO2 zijn 10 miljoen russen gestorven aan duitse hand. Wat wil je bewijzen?
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2006, 16:50   #67
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
definieer "het meest"?
De Kroatische onafhankelijkheidsoorlog heeft het leven gekost aan 10.668 Kroaten en 4.686 Serviërs.

Tijdens de Bosnische oorlog stierven 63.993(32.723 burgers) moslims, 27.761(3.555 burgers) Serviers en 7.338(1.899 burgers) Kroaten.

Citaat:
Ma manneke toch wa zegde gij nu weer?
Manneke? Allé dan, zal kik het manneke zijn. Wilde gij dan het vrouwke zijn?

Citaat:
Aanslagen en agressie in Thailand is dat ook tegen westerlingen?
Pakistan is dat aggressie tegen het westen?
De threadstarter zat hier een beetje te jammeren hoe hij last had van de moslimterreur en dat het de schuld was van de Moslims. De conflicten buiten de landen die ik heb opgesomd zijn ook een gevolg van de demonisering en het viseren van de Islam en de Moslims. Het gevolg is helaas dat er extremistische en fundamentalistische bewegingen onstaan als verdedigingsreflex. Wie in de stront roert, moet geen rozengeur verwachten. Lees mijn andere posts in deze thread en je krijgt een idee van wat ik bedoel.

Citaat:
Uw westen is kortweg de rest van de wereld of vergis ik mij?
Gij vergist u. Mijn Westen zijn diegenen van slechte wil en boosaardige intenties.

Citaat:
Ja en tijdens WO2 zijn 10 miljoen russen gestorven aan duitse hand. Wat wil je bewijzen?
Moet ik iets bewijzen? Ik geef gewoon mijn gedachten weer.
Oud 17 augustus 2006, 17:16   #68
largo_w

Standaard

Citaat:
De Kroatische onafhankelijkheidsoorlog heeft het leven gekost aan 10.668 Kroaten en 4.686 Serviërs.

Tijdens de Bosnische oorlog stierven 63.993(32.723 burgers) moslims, 27.761(3.555 burgers) Serviers en 7.338(1.899 burgers) Kroaten..
http://www.nrc.nl/W2/Lab/Kosovo/010324a.html
Uw cijfers kloppen niet en uw verhaal ook niet; het is uw heilig leger dat begonnen is (maar dat is maar bijzaak).

domme opmerking terzijde!

Citaat:
De threadstarter zat hier een beetje te jammeren hoe hij last had van de moslimterreur en dat het de schuld was van de Moslims. De conflicten buiten de landen die ik heb opgesomd zijn ook een gevolg van de demonisering en het viseren van de Islam en de Moslims. Het gevolg is helaas dat er extremistische en fundamentalistische bewegingen onstaan als verdedigingsreflex. Wie in de stront roert, moet geen rozengeur verwachten. Lees mijn andere posts in deze thread en je krijgt een idee van wat ik bedoel..
Niemand zal ooit ontkennen dat armoede en miserie broedgelegenheden zijn voor extremisme maar dat is geen excuus voor dat extremisme. Extremisme is een wapen van zwakken. We hebben ook miserie gekend daarom is hier niet altijd extremisme opgedoken.

Citaat:
Gij vergist u. Mijn Westen zijn diegenen van slechte wil en boosaardige intenties. .
http://www.adl.org/terrorism/terrori...aluedb=Attacks
Je hebt gelijk al die dode mensen waren allemaal dikke criminelen.

Citaat:
Moet ik iets bewijzen? Ik geef gewoon mijn gedachten weer.
Je gedachte moet je nuanceren of argumenteren anders kan je blijven discuteren over zaken waarvan je niks weet en altijd replikeren met zever.
Oud 17 augustus 2006, 20:19   #69
Ploertendoder
Banneling

Ploertendoder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Welke terreur hebt gij dan al gevoeld? Ik merk in Europa hoogstens de terreur van de eigen paranoia. De kans om een windhaan op uw knikker te krijgen is groter dan uit elkaar gereten te worden door een explosief.
De VS die het opruimklusje gaan klaren? In geen duizend jaar. Hoe meer men tekeer gaat tegen de moslims hoe meer de moslims gesterkt worden. Na het verdwijnen van het Ijzeren Gordijn is er een heuse campagne gestart tegen de Islam, zo lijkt het wel. Irak(tweemaal), Bosnië, Tsjetsjenië en Afghanistan werden overrompeld door westerse krachten. Het gevolg hiervan is dat ruim meer dan een miljoen moslims gedood zijn en de plaatselijke infrastructuur vernietigd is.
Jouw angstgevoel voor de moslims wordt gevoed door enkele speldeprikken van de moslims. Stel je de angstgevoelens van de moslims eens voor. Zij krijgen iedere keer mokerslagen te verwerken.
Boeddhabeelden ?

9/11 ?

Bali ?

Mumbay ?

Madrid?

London 1?

London 2?

Theo Van Gogh ?

Speldeprikken noemen die gasten dat. Net of het een spel is. En dan zijn dat nog de zogezegd "gematigden" die zulke dingen beweren.

Bosnië ? Da's het gevolg van de erfenis van de Turken. Het was een kruitvat waarvan iedereen al decennia bang voor was - Balkan weetjewel.

Irak ? Zelfde : een kruitvat dat al tientallen jaren op ontploffen stond.

Afghanistan ? Die bende psychopaten? Nadat de UNO legers dat boeltje zieke geesten had opgekuist ontstond er een grote stroom vluchtelingen richting Afghanistan.

Hoedanook. Er komt een moment dat men in het westen gaat zeggen "genoeg is genoeg". En dan wordt er hard opgetreden. Vergelijk het maar met de terreur op Israel. Die laten dat ook niet duren als ze de middelen hebben om het te stoppen.

Zie wat de VS gedaan hebben met Japan. Ik denk dat iets dergelijks staat te gebeuren met de islamitische fascisten zoals Bush ze nu noemt.
Ploertendoder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2006, 21:08   #70
Basy Lys
Minister

Basy Lys's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De Bosnische moslims werden het meest geviseerd. De Tsjetsjenen zijn voor het grootste gedeelte moslim. Gemakshalve reken ik de Serviërs en Russen tot het Westen. In de landen die ik opgesomd heb, zijn de meeste doden rechtstreeks veroorzaakt door de militaire apparaten van de Coalition of the Willing, de Russen en de Serviërs.
De Bosniërs werden geholpen door de Westerse wereld, in de eerste plaats door de VS.

Ik stel voor dat je er V.S. Naipaul op na leest. Zeer interessante lectuur, en uitermate mooi geschreven (de man kreeg dan ook de Nobelprijs literatuur)

V.S. NAIPAUL, Among the Believers: An Islamic Journey, New York, 1981, ISBN 0-394-71195-5

38. V.S. NAIPAUL, Beyond Belief. Islamic Excursions among the Converted People, London, 1998, ISBN 0 349 11010 7

Dan zal je misschien inzien dat de mohammedaanse wereld geen interventie nodig had van de Vrije Wereld om intolerant te zijn.

Als de Belgische premier Verhofstadt het over die totalitaire en intolerante ideologie had, was dat ook reeds in de jaren 1990. Hij wist duidelijk wat er in die wereld omgaat.

Overigens zijn er in Darfur al meer mensen vermoord door de zogenaamde Arabieren dan in alle door jou opgesomde landen samen.
Basy Lys is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2006, 21:20   #71
driewerf

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Op het Arabische schiereiland waren het vooral tolerante polytheisten. Een godje meer of minder maakte niks uit.

In het Midden-Oosten en Noord-afrika woonden hoofdzakelijk joden en christenen.
Maar, waren het toen niet vooral berbers die in N-Afrika zaten? Of leefden die toen ook alleen maar in Marokko en de Rif?

O en wat is het verschil tussen animisme en polytheïsme?
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2006, 21:31   #72
largo_w

Standaard

Citaat:
Boeddhabeelden ?

9/11 ?

Bali ?

Mumbay ?

Madrid?

London 1?

London 2?

Theo Van Gogh ?

Speldeprikken noemen die gasten dat. Net of het een spel is. En dan zijn dat nog de zogezegd "gematigden" die zulke dingen beweren.

Bosnië ? Da's het gevolg van de erfenis van de Turken. Het was een kruitvat waarvan iedereen al decennia bang voor was - Balkan weetjewel.

Afghanistan ? Die bende psychopaten? Nadat de UNO legers dat boeltje zieke geesten had opgekuist ontstond er een grote stroom vluchtelingen richting Afghanistan.

Hoedanook. Er komt een moment dat men in het westen gaat zeggen "genoeg is genoeg". En dan wordt er hard opgetreden. Vergelijk het maar met de terreur op Israel. Die laten dat ook niet duren als ze de middelen hebben om het te stoppen.

Zie wat de VS gedaan hebben met Japan. Ik denk dat iets dergelijks staat te gebeuren met de islamitische fascisten zoals Bush ze nu noemt.
Je gaat er wel zeer extreem over maar inderdaad dit is het een beetje.

Wat dat "genoeg is genoeg" deel betreft daar gaan we nog vele doden en miserie voor mogen wachten vrees ik (mensen hebben nummers met duizend of een miljoen nodig om wakker geschud te worden).

Wat hiroshima betreft zo ver zou ik niet durven gaan daar moeten ze heel hopeloos voor zijn en zoals we weten is Amerika dat vandaag nog niet.
Oud 17 augustus 2006, 22:04   #73
Ploertendoder
Banneling

Standaard

Citaat:
Je gaat er wel zeer extreem over maar inderdaad dit is het een beetje.

Wat dat "genoeg is genoeg" deel betreft daar gaan we nog vele doden en miserie voor mogen wachten vrees ik (mensen hebben nummers met duizend of een miljoen nodig om wakker geschud te worden).

Wat hiroshima betreft zo ver zou ik niet durven gaan daar moeten ze heel hopeloos voor zijn en zoals we weten is Amerika dat vandaag nog niet.
Het is het psychologisch effect dat telt. Voor de Amerikanen was 9/11 hetzelfde als Hiroshima voor de Japanners. Voor de moslims zal het antwoord ook aan hen en aan hun situatie aangepast zijn (hoop ik tenminste, want na Irak 2 ben ik niet meer zo zeker), maar de reactie zal zeker niet min zijn. In mijn ogen wordt de islam opgekuist als de moslims zo blijven doorgaan.

Je hoeft de verklaring van Bin Laden maar te lezen om te weten welke symbolen van de islam je hoeft te raken. De US doet dan zijn job op het Arabisch schiereiland en de Joden houden groote kuisch op hun tempelberg.

Laatst gewijzigd door Ploertendoder : 17 augustus 2006 om 22:07.
Oud 17 augustus 2006, 22:44   #74
driewerf

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door john bell hood Bekijk bericht
Syrie en iran militair aanpakken volstaat maar of het zal gebeuren is twijfelachtig.Bij ons moeten we om te beinnen alle radikale muslims uitwijzen.
deportatie dus.
Oud 17 augustus 2006, 22:45   #75
driewerf

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bk232214 Bekijk bericht
niet allen de radike moslim allemaal zij horen niet in Europa thuis
lessen bestaan voor nederlands anderstaligen. Spijtig lange wachtlijsten zijn daar.
Oud 18 augustus 2006, 00:59   #76
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
Citaat:
Oorspronkelijk bericht door john bell hood
Syrie en iran militair aanpakken volstaat maar of het zal gebeuren is twijfelachtig.Bij ons moeten we om te beinnen alle radikale muslims uitwijzen.
deportatie dus.
Ja. Moeten ze hier blijven dan ? Moeten radicale imams hier blijven ?

Ik denk van niet. Uitwijzen die handel. En in de Limburg zullen een hoop ingeburgerde "Belgen van Marrokaanse of Turkse afkomst" het serieus met mij eens zijn.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2006, 07:09   #77
largo_w

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Ja. Moeten ze hier blijven dan ? Moeten radicale imams hier blijven ?

Ik denk van niet. Uitwijzen die handel. En in de Limburg zullen een hoop ingeburgerde "Belgen van Marrokaanse of Turkse afkomst" het serieus met mij eens zijn.
Ja, maar waar ligt dan de grens tussen diepgelovig en radikaal? Zo een simplistisch antwoord is onvoldoende...
Oud 18 augustus 2006, 14:15   #78
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
http://www.nrc.nl/W2/Lab/Kosovo/010324a.html
Uw cijfers kloppen niet en uw verhaal ook niet; het is uw heilig leger dat begonnen is (maar dat is maar bijzaak).

domme opmerking terzijde!
Die site van jouw is verouderde info(maart 2001). Iets beter en nauwkeuriger googelen, maatje. En wat bedoel je met mijn verhaal dat niet klopt? Ik geef enkel droge cijfers zonder een verhaal.
Mijn heilig leger? En zij zijn begonnen? Je zit hier duidelijk een beetje te raaskallen. Over domme opmerkingen gesproken.

Citaat:
Niemand zal ooit ontkennen dat armoede en miserie broedgelegenheden zijn voor extremisme maar dat is geen excuus voor dat extremisme.
Ik heb nergens gezegd dat armoede en miserie de oorzaak zou zijn. Het extremisme en fundamentalisme zijn een gevolg van het imperialisme van de VS en vrienden.

Citaat:
Extremisme is een wapen van zwakken.
Materieel en militair zijn de moslims inderdaad de zwakkere. Veel andere opties om te strijden hebben ze dus niet.

Citaat:
http://www.adl.org/terrorism/terrori...aluedb=Attacks
Je hebt gelijk al die dode mensen waren allemaal dikke criminelen.
En al die dode burgers in Bosnië, Irak, Afghanistan en Tsjetsjenië waren ook allemaal dikke criminelen? Maar wacht even, dat noemen ze vandaag de dag collateral damage.

Citaat:
Je gedachte moet je nuanceren of argumenteren anders kan je blijven discuteren over zaken waarvan je niks weet en altijd replikeren met zever.
Dan mag jij daar ook eens mee beginnen.
Oud 18 augustus 2006, 14:19   #79
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Boeddhabeelden ?

9/11 ?

Bali ?

Mumbay ?

Madrid?

London 1?

London 2?

Theo Van Gogh ?

Ja, dat zijn speldeprikken als je ze vergelijkt met het dodental die ik eerder noemde. Dubbel moraal is hier troef. Laat het duidelijk zijn dat iedere dode er eentje te veel is, eender wie het is.

Citaat:

Ja en? Is dat dan een vrijgeleide voor vreemde mogendheden om te moorden?

Citaat:
Er wordt al jaren hard opgetreden. En Israël treedt al decennialang hard op. Met nul resultaat.

Citaat:
Bush is een idioot. Uit zijn mond komt vooral shit zoals we nog niet zo lang geleden tijdens een onbewaakt ogenblik hebben mogen aanschouwen.
Oud 18 augustus 2006, 19:45   #80
Ploertendoder
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja, dat zijn speldeprikken als je ze vergelijkt met het dodental die ik eerder noemde. Dubbel moraal is hier troef. Laat het duidelijk zijn dat iedere dode er eentje te veel is, eender wie het is.
Er is een verschil tussen een oorlog en terreur. Terreur dient voor wat het moet dienen: namelijk om te terroriseren.

Oorlog kan dienen om te terroriseren maar dat hoeft niet het geval te zijn. Het kan bij oorlog gaan om verovering van terrein of verdediging van belangen.

Ik denk dat de mensen in het westen niet erg geneigd gaan zijn om te blijven leven met angst om te sterven als ze hun mond durven opendoen of als ze het openbaar vervoer nemen of als ze op hun werk zitten of als ze uitgaan. Of als ze op vakantie zijn.

Er komt een punt dat de emmer overloopt. En die emmer is als je het mij vraagt bijna vol gelopen. Maar dat is een persoonlijk aanvoelen he.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be